Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Honda ZR-V

Ελλάδα 11:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Honda ZR-V

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Honda ZR-V

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συνήθως, ο τύπος που δεν φωνάζει και δεν ακούγεται πολύ υιοθετεί αξίες, παρότι δεν γεύεται πάντα την πραγματική καταξίωση. Όπως το ZR-V, γνήσιο τέκνο της βαθυστόχαστης ιαπωνικής σχολής της Honda που ενσαρκώνει αθόρυβα τις αρχές της.

Advertisement
Advertisement

Το ZR-V προσφέρει ένα μείγμα εκλεπτυσμένης αισθητικής, γενναίων εσωτερικών χώρων και ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς με έμφαση στην άνεση. Κατασκευασμένο να εμπνέει εμπιστοσύνη και να ανταποκρίνεται στις διαφορετικές προτιμήσεις των πελατών, αποτελεί ξεχωριστή πρόταση που γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ των HR-V και CR-V.

Το πιο πρόσφατο SUV της Honda διαθέτει μια κομψή σιλουέτα που χαρακτηρίζεται από όμορφες εξωτερικές επιφάνειες, προσεκτικά επεξεργασμένες ενώσεις μεταξύ των μεταλλικών πάνελ και εκλεπτυσμένες λεπτομέρειες σε όλο το μήκος της.

Βασίζεται σε παρόμοια αρχιτεκτονική με το τελευταίας γενιάς Civic e:HEV, η οποία έχει αναβαθμιστεί στα σημεία, ενώ για οικογενειακό C-SUV απαντά με επιτυχία και στην πρόκληση των χωροταξικών απαιτήσεων όσον αφορά στους επιβάτες. Αυτό ωστόσο δεν ισχύει για τον χώρο αποσκευών, του οποίου η χωρητικότητα περιορίζεται στα 390 λίτρα.

Advertisement
Advertisement

Με διαστάσεις που το τοποθετούν στρατηγικά στην καρδιά της ευρωπαϊκής αγοράς των μεσαίων SUV, το ZR-V εξασφαλίζει την ευρυχωρία και την πρακτικότητα που προσδοκάς από ένα όχημα ελεύθερου χρόνου. Ο εσωτερικός σχεδιασμός φιλοδοξεί να συνδυάζει τη χρηστικότητα και την κομψότητα με την τεχνολογία HMI (Human Machine Interface) με επίκεντρο τον οδηγό, για απρόσκοπτη συνδεσιμότητα και ευκολία στη χρήση.

Εργονομικά, τα πάντα είναι τοποθετημένα εκεί που πρέπει. Δεν λείπουν οι τρεις περιστροφικοί διακόπτες που ελέγχουν τη θερμοκρασία και την ένταση της ροής του αέρα του συστήματος κλιματισμού, ενώ μέσω της κεντρικής οθόνης αφής των 9,0 ιντσών ο οδηγός μπορεί να ελέγξει τις υπόλοιπες λειτουργίες, όπως το σύστημα πλοήγησης.

Το υψηλής πιστότητας ηχοσύστημα περιλαμβάνει 12 ηχεία και subwoofer, προϊόν συνεργασίας με την Bose. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τόσο η δυνατότητα σύνδεσης με Apple CarPlay και Android Auto όσο και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Ευδιάκριτη διά γυμνού οφθαλμού είναι η εξαιρετική συναρμογή, ενώ τα υλικά έχουν αφρώδη υφή και υψηλού επιπέδου ποιότητα.

Advertisement

Πιέζοντας τον διακόπτη εκκίνησης, το ZR-V αποκαλύπτει άμεσα την υβριδική του υπόσταση, καθώς χρησιμοποιεί τη δοκιμασμένη μηχανολογική κατάρτιση του Civic e:HEV. Κάτω από το καπό αναπνέει ο ατμοσφαιρικός κινητήρας άμεσου ψεκασμού των 2,0 λίτρων που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson.

Με απόδοση 143 ίππων και 186 Nm προσφέρει πολύ υψηλό θερμοδυναμικό βαθμό απόδοσης που φτάνει το 41%. Στην πλειονότητα των αστικών διαδρομών, όμως, το ZR-V κινείται ως αμιγώς ηλεκτρικό, με το μοτέρ εσωτερικής καύσης να χρησιμοποιείται στις περισσότερες των περιπτώσεων μόνο για να φορτίζει την μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 1,05 kWh.

Advertisement

Το καινοτόμο υβριδικό σύστημα e:HEV προσφέρει ένα εξαιρετικό μείγμα επιδόσεων και αποδοτικότητας. Ο 4κύλινδρος δίλιτρος κινητήρας άμεσου ψεκασμού και οι δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν συνδυαστικά 184 ίππους και 315 Nm, προσφέροντας αξιόλογες επιδόσεις.

Το υβριδικό σύστημα εναλλάσσεται απρόσκοπτα μεταξύ των λειτουργιών EV, Hybrid και Engine Drive, βελτιστοποιώντας την παροχή ισχύος και την αποδοτικότητα καυσίμου. Εξασφαλίζει επίσης εξαιρετική (για το μέγεθος του αυτοκινήτου) οικονομία καυσίμου (γύρω στα 6,0 λίτρα/100 χιλιόμετρα), όπως και ικανή απόκριση σε διάφορες συνθήκες οδήγησης.

Σε ταχύτητες άνω των 80 χλμ./ώρα, καθώς και σε συνθήκες υψηλού φορτίου, ένας συμπλέκτης εμπλέκει τον βενζινοκινητήρα ο οποίος παρέχει απευθείας κίνηση στους εμπρός τροχούς, όπως συμβαίνει σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Επίσης, ανάλογα με την κατάσταση της φόρτισης και την ανάγκη για περισσότερη ροπή, ο θερμικός κινητήρας μπορεί να ενεργοποιηθεί και να συνδυαστεί με τον ηλεκτροκινητήρα των 135 kW.

Advertisement

Δεν υπάρχει εδώ το παραδοσιακό κιβώτιο ταχυτήτων. Αντ’ αυτού υπάρχει ένα κιβώτιο μονής σχέσης (e-CVT) που χρησιμοποιεί την κίνηση από τον ηλεκτροκινητήρα για να προσομοιώνει τις αλλαγές ταχυτήτων.

Παράλληλα, η πατέντα της Honda που φέρει την ονομασία «Linear Shift Control» περιορίζει την αίσθηση που γνωρίζουμε από τα παραδοσιακά κιβώτια CVT, ενώ σε απαιτητική διαδρομή το σύστημα διακόπτει στιγμιαία το ανέβασμα των στροφών του κινητήρα προσομοιάζοντας με τις αλλαγές ενός συμβατικού κιβωτίου.

Στον δρόμο επιβεβαιώνεις τις υποσχέσεις της Honda για εντυπωσιακά επίπεδα πρόσφυσης και ελέγχου υπό όλες τις συνθήκες οδήγησης, χάρη στον συνδυασμό του ελαφρού και άκαμπτου πλαισίου και της ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα. Και όλα αυτά με την αίσθηση πιστότητας με την οποία εμβολιάζουν τον οργανισμό σου τα μοντέλα νέας εσοδείας της Honda.

Έχεις την αίσθηση πως τίποτα δεν θα τρίξει ή θα ξεμονταριστεί εδώ μέσα στο πέρασμα των ετών, οπότε απερίσπαστα μπορείς να επικεντρωθείς με τα της οδήγησης με τη βοήθεια του «μασίφ» πλαισίου, της ορθολογικής ρύθμισης της ανάρτησης και του σοφά ζυγισμένου τιμονιού. Κάπως έτσι δεν θα αργήσεις να συμφωνήσεις πως αν το ακριβοθώρητο Civic θέτει το μέτρο των οδικών αρετών στην κλάση, αναλογικά και το ZR-V προτίθεται να κάνει το ίδιο στα C-SUV.

Όλα αυτά βέβαια επιβαρύνουν τον οικονομικό προϋπολογισμό στο ταμείο, αλλά τι να κάνουμε, στη ζωή, ως είθισται, λαμβάνεις ό,τι ζητάς (ο εξοπλισμός είναι πλήρης). Για να είμαστε ρεαλιστές, όσο καλό και αν είναι το ZR-V, δεν αναμένεται να πρωταγωνιστήσει εμπορικά, τόσο λόγω της αλμυρής τιμής όσο και της μετριοπαθούς φυσιογνωμίας του. Αυτό βέβαια δεν το εμποδίζει να προτάξει μια εξαιρετική εναλλακτική, σε μια κατηγορία (C-SUV) που πιέζεται κυρίως από κάτω (B-SUV).

KEY TECH

Το πλήρως υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης συνδυάζει μια μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής πυκνότητας και δύο ισχυρούς ηλεκτρικούς κινητήρες με έναν πρόσφατα εξελιγμένο κινητήρα βενζίνης κύκλου Atkinson άμεσου ψεκασμού 2.0 lt. Το e:HEV αλλάζει αυτόματα λειτουργίες μεταξύ EV, Hybrid και Engine Drive ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης. Το ZR-V διαθέτει στάνταρ την προηγμένη σουίτα τεχνολογιών ασφαλείας της Honda, Honda SENSING. Αυτή περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο σύστημα αερόσακων, συστήματα αποφυγής σύγκρουσης και τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού που εξασφαλίζουν ανώτερη προστασία για τους επιβάτες σε διάφορα σενάρια. Το Honda SENSING διαθέτει συστήματα όπως το Collision Mitigation Braking System, το Road Departure Mitigation System, το Lane Keep Assist System, την πιο πρόσφατη τεχνολογία Traffic Jam Assist της Honda, το Traffic Sign Recognition System, το Adaptive Driving Beam, το Driver Attention Monitor και πολλά ακόμη.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – Honda ZR-V

Σύστημα πρόωσης: τετρακύλινδρος 1.993 cc, 2 ηλεκτροκινητήρες, μπαταρία 1,05 kWh
Συνδυαστική ισχύς: 184 PS
Συνδυαστική ροπή: 315 Nm
Κιβώτιο: Αυτόματο e-CVT μιας σχέσης
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Ανάρτηση: Γόνατα MacPherson (Ε) / Πολλαπλών συνδέσμων (Π),
Επιτάχυνση 0-100 KM/H: 7,8 δλ.
Τελική ταχύτητα: 173 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 5,7/6,2 lt/100 km
Εκπομπή CO2: 130 g/km
Βάρος: 1.589 κιλά
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.568×1.840×1.620 mm
Μεταξόνιο: 2.657 mm
Χώρος αποσκευών: 390 lt
Τιμή: από 44.700 ευρώ