Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD 184 PS AWD

Ελλάδα 10:48
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD 184 PS AWD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD 184 PS AWD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η «δύναμη των ονείρων» είναι η κινητήρια ενέργεια για τους ανθρώπους της Honda, τουλάχιστον αυτό επιδιώκουν. Το καινούργιο CR-V αποδεικνύει στην πράξη ότι υπάρχει αλήθεια στο συγκεκριμένο σλόγκαν.

Advertisement
Advertisement

Τριάντα χρόνια παρουσίας στην αγορά μετρά το CR-V. Με τα ανθρώπινα μέτρα αυτό το διάστημα αντιστοιχεί σε μια γενιά. Με τα δεδομένα της Αυτοκινητοβιομηχανίας είναι πολύ περισσότερες. Στην περίπτωση του SUV μοντέλου της Honda έχουμε να κάνουμε με έξι (γενιές).

Το 2023, παρουσιάστηκε η καινούργια η οποία ενσωματώνει όλες τις σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις που διαθέτει η ιαπωνική εταιρεία. Λύσεις οι οποίες το προσαρμόζουν στην εποχή μας με τον τρόπο που θέλουν τα στελέχη της. Άλλωστε, οι άνθρωποί της πάντα προσπαθούν να ξεχωρίζουν.

Advertisement
Advertisement

Αυτό επιδίωξαν να κάνουν από τη πρώτη στιγμή που δημιούργησαν το «Comfortable Runabout Vehicle», όπως προσδιόρισαν τον χαρακτήρα και τον ρόλο του μοντέλου, για να το ονομάσουν CR-V (από τα αρχικά των λέξεων).

Αν έχετε διαβάσει (ή ακούσει) έναν άλλο προσδιορισμό γι’ αυτό, υπεύθυνοι είναι ο Βρετανοί συνάδελφοι. Στα μέσα της δεκαετίας του 1990, σε μια περιγραφή τους το αυτοκίνητο χαρακτηρίστηκε σαν «Compact Recreational Vehicle».

Θυμίζουμε ότι εκείνη την περίοδο διαμορφωνόταν η κατηγορία των SUV οχημάτων, αυτών τα οποία στη χώρα μας ονομάσαμε σαν «Οχήματα Ελεύθερου Χρόνου». Οι Βρετανοί τα χαρακτήρισαν σαν οχήματα για την ψυχαγωγία του ιδιοκτήτη και της οικογένειά του ή της παρέας του.

Advertisement

Μιμητικά, πολλά έντυπα ανά τον κόσμο χρησιμοποίησαν τον προσδιορισμό τους με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια διαφοροποίηση για την προέλευση της ονομασίας. Βεβαίως, οι άνθρωποι της Honda υιοθετούν και επιμένουν στον αρχικό δικό τους. Όπως και να ‘ναι, το CR-V δεν επηρεάζεται από την όποια διαδικασία ή προσπάθεια εξήγησης πώς προήλθε το όνομά του.

Το καινούργιο μοντέλο
Ήδη από την έναρξη της διαδικασίας εξέλιξης της καινούργιας γενιάς του μοντέλου, τα στελέχη της Honda αποφάσισαν ότι αυτή έπρεπε να είναι περισσότερο αναβαθμισμένη σε όλους τους τομείς.

Advertisement

Το σημαντικότερο γι’ αυτούς ήταν να καταφέρουν να δημιουργήσουν ένα όχημα το οποίο να έχει ισχυρότερη εικόνα κύρους. Να το κάνουν να δείχνει πολυτελές με ουσιαστικό τρόπο αλλά να μην εμπλακούν «στα χωράφια» των παραδοσιακών κατασκευαστών πολυτελών οχημάτων.

Το εύκολο ήταν να το σχεδιάσουν ανάλογα, να τοποθετήσουν ποιοτικότερα υλικά στο εσωτερικό του και να ξεκινήσουν μια στοχευμένη διαδικασία προώθησης περί του νέου χαρακτήρα του.

Advertisement

Το δυσκολότερο, αλλά ουσιαστικότερο, είναι αυτό που επέλεξαν να πράξουν. Δημιούργησαν το νέο CR-V σύμφωνα με τις εταιρικές αξίες της Honda. Τι σημαίνει αυτό;

Ότι το καινούργιο μοντέλο έχει μια τεχνολογική βάση η οποία είναι γνωστή για την καινοτομία της και την αξιοπιστία της και πρέπει εσύ να ανακαλύψεις τον αναβαθμισμένο χαρακτήρα του. Δεν θα προσπαθήσει να σε πείσει αναγκαστικά, θα σε προκαλέσει να το διαπιστώσεις ο ίδιος.

Η έκτη γενιά του μοντέλου σχεδιάστηκε με τρόπο ο οποίος να αποδεκτός τόσο από τους Ευρωπαίους όσο και από τους Αμερικανούς αγοραστές του. Το καινούργιο CR-V είναι κατά οκτώ εκατοστά πιο μακρύ και κατά ένα εκατοστό πιο ευρύ από πριν. Η αύξηση του μήκους του είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθεί αντίστοιχα και το μεταξόνιό του κατά 3,8 εκατοστά, συγκριτικά.

Η αύξηση στο μήκος, συγκριτικά με πριν, είναι ασυνήθιστα μεγάλη για τα ειωθότα. Αυτό όμως έγινε σκόπιμα από τους ανθρώπους της εταιρείας. Ο λόγος; Να δημιουργηθεί ο κατάλληλος «χώρος» για να ενταχθεί στην γκάμα της το ZR-V, το ολοκαίνουργιο μοντέλο της.

Το αποτέλεσμα είναι ότι το νέο CR-V είναι μεγαλύτερο από το προηγούμενο, κάτι που φαίνεται από την πρώτη στιγμή. Η σχεδίαση του αμαξώματος είναι τέτοια που κάνει το αυτοκίνητο να δείχνει ακόμα πιο επίμηκες και ευρύτερο, λόγω της διαμόρφωσης της μάσκας όσο και των θόλων του.

Στο εμπρός μέρος διακρίνεται για τη διαμόρφωση των φώτων και της πολυγωνικής μάσκας η οποία εκτείνεται χαμηλά, ως τον προφυλακτήρα. Στο πίσω μέρος του είναι χαρακτηριστικά τα LED φώτα του, τα οποία έχουν και τη δική τους χαρακτηριστική «φωτεινή ταυτότητα» (sic). Μάλιστα, αυτά αποτελούν και το όριο του αμαξώματος στο κάθετο τμήμα του.

Εντός
Πριν μπεις στο αυτοκίνητο, διαπιστώνεις ότι η πόρτα ανοίγει σε γωνία σχεδόν 90 μοίρες. Θυμάσαι ότι η πρακτικότητα είναι ένας από τους βασικούς άξονες στην κατασκευαστική φιλοσοφία της Honda και βλέπεις ότι εφαρμόζεται εξαρχής. Στη συνέχεια καταλαβαίνεις ότι αυτό το στοιχείο χαρακτηρίζει κάθε τομέα του αυτοκινήτου με το οποίο αλληλοεπιδρά τόσο ο οδηγός όσο και οι επιβάτες.

Το εσωτερικό του είναι περισσότερο ευρύχωρο από πριν και ο διαθέσιμος χώρος μεγάλος. Οι άνθρωποι της εταιρείας δηλώνουν ότι σκοπός τους ήταν να τον κάνουν να είναι αντίστοιχος ενός οχήματος μεγαλύτερης κατηγορίας από αυτή στην οποία ανήκει το καινούργιο CR-V. Το αποτέλεσμα τους δικαιώνει.

Τόσο το εσωτερικό πλάτος όσο και το ωφέλιμο μήκος πράγματι το επιβεβαιώνουν. Το πιο μακρύ μεταξόνιο σε σχέση με πριν αύξησε τον διαθέσιμο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών κατά 1,6 εκατοστά, συγκριτικά. Αυτό μπορεί να μοιάζει λίγο, ως αριθμός, όμως στην πράξη οι πίσω επιβάτες αισθάνονται ότι πράγματι βρίσκονται σε ένα μεγαλύτερο όχημα.

Το πίσω κάθισμα είναι τοποθετημένο λίγο ψηλότερα απ’ ό,τι τα εμπρός και τρεις ενήλικες μπορούν να μεταφερθούν με άνεση. Χωρίζεται σε δύο τμήματα, με αναλογία 60/40, τα οποία μπορούν να συρθούν εμπρός πίσω σε μήκος έως 19 εκατοστά. Με αυτόν τον τρόπο οι επιβαίνοντες μπορούν να δίνουν προτεραιότητα είτε στην άνεσή τους είτε στην αύξηση του χώρου αποσκευών.

Τα εμπρός καθίσματα είναι σχετικά ευρεία, με σφιχτή αίσθηση και καλή στήριξη του σώματος για τα δεδομένα του αυτοκινήτου. Στο καινούργιο CR-V οι άνθρωποι της Honda επέλεξαν καλύτερης ποιότητας υλικά και αυτό το καταλαβαίνει κάποιος με τη αφή, που είναι το ουσιαστικότερο.

Το ταμπλό είναι διαμορφωμένο με σχετικά απλές εγκάρσιες γραμμές και χαρακτηρίζεται από το πλέγμα το οποίο το διατρέχει σε όλο το πλάτος του. Η κεντρική, έγχρωμη οθόνη αφής είναι 9,0 ιντσών και κάτω από αυτή υπάρχουν οι διακόπτες για τον χειρισμό του συστήματος κλιματισμού.

Στη θέση του πίνακα οργάνων βρίσκεται έγχρωμη οθόνη 10,2 ιντσών TFT η οποία έχει ευδιάκριτες ενδείξεις. Τέλος, οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι διαμορφωμένες με τρόπο που να είναι ευρύχωρες και πρακτικές υπό την έννοια ότι μπορούν να χωρέσουν ταυτόχρονα πράγματα διαφορετικών σχημάτων και μεγέθους.

Εκεί, σαν άλλος μοχλός ταχυτήτων, βρίσκονται και οι διακόπτες για την επιλογή της φοράς κίνησης του αυτοκινήτου, μια ιδιοτυπία η οποία δεν έχει να κάνει μόνο με τη Honda αλλά αφορά και στους Νοτιοκορεάτες.

Επίσης, πίσω από το τιμόνι υπάρχουν μοχλοδιακόπτες. Όχι για να αλλάζει ο οδηγός ταχύτητες αλλά για να ρυθμίζει το ποσοστό επιβράδυνσης του οχήματος για την ανάκτηση ενέργειας όταν παίρνει το πόδι του από το δεξί πεντάλ.

Η κινητήρια δύναμη
Δεν είναι άλλη από το σύστημα που ονομάζεται e:HEV. Στο καινούργιο CR-V είναι αναβαθμισμένο, σε σχέση με αυτό που υπήρχε στην προηγούμενη γενιά του μοντέλου.

Θυμίζουμε ότι η υβριδική διάταξη αποτελείται από έναν δίλιτρο τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα άμεσου ψεκασμού που λειτουργεί σε θερμοδυναμικό κύκλο «Atkinson» και δύο ηλεκτροκινητήρες.

Ο θερμικός κινητήρας έχει βελτιωθεί σε ό,τι αφορά στη διαδικασία καύσης του μίγματος το οποίο εισέρχεται στον θάλαμο μέσω διαδοχικών μικροψεκασμών κάθε φορά. Επίσης, έχει επανασχεδιαστεί το στόμιο των αυλών εξαγωγής και η επιφάνεια των αντίστοιχων βαλβίδων και είναι ευρύτερα τώρα.

Έτσι, έχει αυξηθεί η απόδοσή του και έχει μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου και εκπομπή ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με πριν. Επίσης, έχουν μειωθεί οι τριβές και η παραγόμενη θερμοκρασία κατά τη λειτουργία του. Επιπλέον, έχουν περιοριστεί οι κραδασμοί του στροφαλοφόρου, όπως ανακοινώνει η εταιρεία.

Πλέον, η μέγιστη ισχύς του κινητήρα φτάνει τους 148 ίππους (αντί 145 ίππων πριν) και η μέγιστη ροπή του τα 189 Nm (έναντι 175 Nm).

Σε ό,τι αφορά στους δύο ηλεκτροκινητήρες, στο καινούργιο CRV δεν είναι τοποθετημένοι ομοαξονικά αλλά χωριστά, σε παράλληλη διάταξη μεταξύ τους. Ο κινητήριος είναι σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη και η μέγιστη ισχύς του είναι ίδια με πριν (δηλαδή 184 ίπποι). Όμως, η μέγιστη ροπή του έχει αυξηθεί κατά 6,5% και φτάνει τα 335 Nm (αντί 315 Nm στην προηγούμενη γενιά του μοντέλου).

Επιπλέον, ο ρυθμός περιστροφής του έχει αυξηθεί κατά 1.500 σ.α.λ. και τώρα φτάνει τις 14.500 σ.α.λ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθεί η τελική ταχύτητα κατά 7 χλμ./ώρα και να φτάνει τα 187 χλμ./ώρα.

Το αυτοφερόμενο πλαίσιο του αυτοκινήτου έχει ενισχυθεί με την τοποθέτηση εγκάρσιας ράβδου η οποία συμβάλλει και στην προστασία των επιβατών. Για τον ίδιο λόγο στον βασικό εξοπλισμό του νέου CR-V υπάρχουν 11 αερόσακοι στους οποίους περιλαμβάνεται και αυτός μεταξύ των εμπρός επιβατών.

Το καινούργιο μοντέλο διαθέτει το γενικότερο σύστημα «Honda Sensing 360» το οποίο προσφέρει καλύτερη και πιο έγκαιρη ενημέρωση στον οδηγό για την κίνηση περιμετρικά. Επίσης, ο συνδυασμός επιμέρους συστημάτων όπως τα Lane Change Collision Mitigation, Front Cross Traffic Warning, Traffic Sign Recognition System, Adaptive Cruise Control κ.ά. συνδράμουν το έργο του.

Η οδική συμπεριφορά
Το καινούργιο CR-V έχει γόνατα MacPherson εμπρός με ψαλίδα βάσης και αντιστρεπτική ράβδο και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Η ρύθμισή της είναι πιο σφιχτή σε σχέση με πριν, έπειτα από την επιλογή των ανθρώπων της Honda να κάνουν το νέο μοντέλο πιο «σπορτίφ» συγκριτικά.

Ως οδηγός, αυτό το καταλαβαίνεις από τα πρώτα μέτρα που θα διανύσεις. Η αίσθηση που αποκομίζεις είναι ότι η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή, όμως η απορροφητικότητά της είναι τόσο καλή όταν το όχημα διέρχεται από λακκούβα ή δρόμο με κακό κατάστρωμα που τελικά την χαρακτηρίζεις άνετη.

Το επίπεδο θορύβου είναι σχετικά χαμηλό κατά το ταξίδι. Βεβαίως, όταν ο οδηγός πιέζει το δεξί πεντάλ αυτός του θερμικού κινητήρα αυξάνεται και γίνεται αισθητός. Το νέο CR-V e:HEV διαθέτει το σύστημα «Drive Mode» το οποίο παραμετροποιεί την απόδοση της ροπής σε όλους τους τροχούς.

Αυτό έχει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα, τα «Econ», «Normal», «Sport» και «Snow», αντιστοίχως. Έτσι, ο οδηγός, μπορεί να επιλέξει όποιο επιθυμεί από αυτά αναλόγως της διάθεσής του ή της πρόσφυσης στην επιφάνεια του εδάφους.

Στην τετρακίνητη έκδοσή του το καινούργιο μοντέλο έχει αναβαθμισμένο σύστημα μετάδοσης της κίνησης και στον πίσω άξονα. Σύμφωνα με την εταιρεία, πλέον η ροπή μεταφέρεται διαρκώς στους εκεί τροχούς, ενώ πριν η εφαρμογή της σταματούσε εκτός πόλης ή όταν αυξανόταν η ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου, π.χ. στον αυτοκινητόδρομο, για να μειώνονται οι τριβές και η κατανάλωση καυσίμου.

Στη Honda εξέλιξαν περισσότερο το σύστημα AWD και αυτό μπορεί να μεταδίδει πάντα τη ροπή σε όλους τους τροχούς όποτε το απαιτήσουν οι συνθήκες -και στο ποσοστό που χρειάζεται σε κάθε τροχό χωριστά- χωρίς να αυξηθεί η κατανάλωση καυσίμου.

Στον δρόμο, το καινούργιο CR-V έχει ικανοποιητική επιτάχυνση, κυρίως εν κινήσει. Ο βασικός ηλεκτροκινητήρας είναι αυτός που κινεί το όχημα στην πλειονότητα των περιπτώσεων και ο δεύτερος (ηλεκτροκινητήρας) έχει τον ρόλο γεννήτριας και του «αυτόματου κιβωτίου».

Ουσιαστικά, αυτό έχει μία «σχέση» όταν το αυτοκίνητο κινείται με μικρή ταχύτητα και δύο «σχέσεις» όταν εμπλακεί και ο εσωτερικής καύσης για τη μετάδοση κίνησης στους τροχούς.

Οι μπαταρίες του συστήματος υβριδικής διάταξης είναι ιόντων λιθίου και έχουν ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 1,4 kWh και 1,1 kWh πραγματική.

Οδηγώντας το, το νέο CR-V διατηρεί εύκολα την ταχύτητά του και η αίσθηση του τιμονιού είναι καλή. Σε στροφή, διατηρεί την τροχιά του αρκεί ο οδηγός να μην ζητά κάτι που δεν είναι το αυτοκίνητο και να έχει κατά νου ότι το βάρος του οχήματος ξεπερνά τους 1,8 τόνους.

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι μπορεί να κινηθεί με σχετικά σβέλτο ρυθμό σε μια διαδρομή με απανωτές στροφές, καθώς και τα ελαστικά συμβάλλουν σε αυτό. Όμως, το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης δεν καταφέρνει πάντα να περιορίσει και τον ενθουσιασμό του οδηγού και τότε η υποστροφή είναι δεδομένη και σε σχετικά μεγάλη γωνία.

Τέλος, τα φρένα είναι πολύ καλά σε αποτελεσματικότητα, ακινητοποιώντας το όχημα σε μικρή απόσταση. Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση καυσίμου, η μέση τιμή που μετρήσαμε ήταν 7,7 λίτρα/100 χλμ., με ήπιο και πιο σβέλτο ρυθμό και σύμφωνα με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Το καινούργιο CR-V e:HEV μοιάζει να είναι πιο «απελευθερωμένο» σε σχέση με αυτό της προηγούμενης γενιάς. Τι εννοούμε; Ο προκάτοχός του έδειχνε ότι ήταν ένα προϊόν συμβιβασμών που έκαναν οι άνθρωποι της εταιρείας αναφορικά με τον χαρακτήρα του.

Ήταν ένα καλό αυτοκίνητο, όμως καταλάβαινες ότι οι Ιάπωνες κάπου συγκρατήθηκαν και δεν θέλησαν να του δώσουν το επιπλέον που μπορούσαν. Τώρα, όμως, το έπραξαν περισσότερο και το αποτέλεσμα φαίνεται.

Η τιμή πώλησής του είναι αυξημένη και το ποσό που απαιτείται για την απόκτησή του είναι σημαντικό. Ωστόσο, πιστεύουμε ότι το νέο CR-V αξίζει κάθε ευρώ. Όχι επειδή είναι ένα καινούργιο αυτοκίνητο αλλά επειδή είναι ένα καινούργιο Honda.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD 184 PS AWD
Κινητήρας: 1.993 cc
Ηλεκτροκινητήρας: Δύο ηλεκτροκινητήρες
Ισχύς κινητήρα βενζίνης: 148 PS/ 6.100 rpm
Ροπή κινητήρα βενζίνης: 189 Nm/4.500 rpm
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 184 PS
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 335 Nm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης ως EV, δύο σχέσεων όταν ο ΜΕΚ εμπλέκεται στην κίνηση
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,4 sec
Τελική ταχύτητα: 187 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής: 6,6/7,7 lt/100 km
Εκπομπή CO2: 151 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.706/1.866/1.684 mm
Μεταξόνιο: 2.700 mm
Βάρος: 1.806 kg
Χώρος αποσκευών: 587/1.642 lt (AWD)
Τιμή πώλησης: Από 57.900 ευρώ (AWD «ELEGANCE»)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Honda CR-V FCEV: Η λύση που όλοι περιμέναμε; (+video)
Honda HR-V: Αναβαθμίζει την online εμπειρία
Η Honda ετοιμάζει μικρά και φθηνά ηλεκτρικά