Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ford Focus 1.5 EcoBlue diesel Auto

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Για αυτούς που θέλουν να συνδυάσουν την ευκολία στην οδήγηση με την οικονομία του diesel, το νέο Ford Focus 1.5 EcoBlue με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο είναι μια επιλογή με αρκετά πλεονεκτήματα.

Τον προηγούμενο Οκτώβριο υποδεχτήκαμε στη χώρα μας τη νέα, 4η γενιά του Focus, ενός αυτοκινήτου που αποτελεί έναν από τους παραδοσιακούς διεκδικητές της κορυφής στη μικρομεσαία κατηγορία. Το νέο μοντέλο άλλαξε αρκετά σε σχέση με τον προκάτοχό του, προβάλλοντας συνολικά έναν σαφώς πιο ολοκληρωμένο χαρακτήρα. Στη γκάμα του νέου Focus υπάρχει μια πληρότητα επιλογών με μοτέρ βενζίνης και diesel, που μπορούν να συνδυαστούν με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ειδικά στο πεδίο του diesel, η αυτόματη έκδοση συνοδεύεται με ένα νέο 8άρι κιβώτιο, έχοντας ως στόχο να προσφέρει ακόμη περισσότερη ευκολία στην οδήγηση.

Σπορτίφ πινελιές λόγω ST-Line

Η σχεδίαση της αυτόματης έκδοσης του νέου Ford Focus δεν αλλάζει σε σχέση με αυτή των υπολοίπων εκδόσεων του μοντέλου, με το 5θυρο αμάξωμα να συνδυάζει επιτυχημένα την κομψότητα με τον αισθητικό δυναμισμό. Ωστόσο, στην έκδοση της δοκιμής μας, την ST-Line, υπάρχουν και κάποιες επεμβάσεις που τονίζουν περαιτέρω την εμφάνιση του Focus, όπως είναι τα έξτρα περιμετρικά σπόιλερ, ο αλλαγμένος εμπρόσθιος προφυλακτήρας, ο πίσω διαχύτης και η κάπως διακριτική αεροτομή.

Αντίστοιχες επεμβάσεις «ST-Line» συναντούμε και στο εσωτερικό του Focus, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουμε τις επενδύσεις με εμφάνιση ανθρακονημάτων και τις κόκκινες ραφές. Από εκεί και πέρα, χαρακτηριστικό στοιχείο της αυτόματης έκδοσης του μικρομεσαίου Ford αποτελεί ο περιστροφικός διακόπτης για το κιβώτιο στο τούνελ της κεντρικής κονσόλας, έναντι των παραδοσιακών «λεβιέδων» που έχουμε συνηθίσει στα μοντέλα με αυτόματο κιβώτιο. Ποιοτικά, η καμπίνα του Focus υιοθετεί σε ένα μεγάλο τμήμα της μαλακό, αφρώδες υλικό που αναβαθμίζει την απτή ποιότητα, με το φινίρισμα και τη συναρμογή να βρίσκονται σε καλά επίπεδα. Στους χώρους, το εντελώς επίπεδο δάπεδο στο πίσω τμήμα επιτρέπει και τη μεταφορά ενός τρίτου μεσαίου επιβάτη. Το πορτ-μπαγκάζ έχει καλή χωρητικότητα 341 λτ. με τη στάνταρ στη χώρα μας ρεζέρβα ανάγκης.

Συνδυασμός ευκολίας

Ο 1.500άρης κινητήρας diesel EcoBlue της Ford αποδίδει 120 ίππους ισχύος και 30.6 kgm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., εκμεταλλευόμενος την παραπάνω ροπή για να κινήσει με άνεση και κυρίως, αρκετά πολιτισμένα (οι κραδασμοί και ο θόρυβος από τη λειτουργία του είναι πολύ περιορισμένοι) το Focus. Ο συνδυασμός του με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο είναι ομαλός και βοηθάει ιδιαίτερα στις καθημερινές συνθήκες, αφού ανταποκρίνεται αρκετά άμεσα στον τρόπο οδήγησης. Άλλωστε η Ford έχει εφοδιάσει το κιβώτιο με τα συστήματα Adaptive Shift Scheduling και Adaptive Shift Quality Control, που προσαρμόζουν την λειτουργία του κιβωτίου ανάλογα με την κλίση του δρόμου, τον τρόπο που ο οδηγός πατάει το γκάζι κ.ο.κ. για να επιτευχθεί όσο το δυνατόν περισσότερη ομαλότητα. Επιπλέον αυτών το κιβώτιο διαθέτει και manual λειτουργία, με τον οδηγό να αλλάζει τις σχέσεις μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Σε αυτή την περίπτωση το κιβώτιο εμφανίζει μια καλή απόκριση, όμως δεν έχει την αμεσότητα που προσφέρουν ανταγωνιστικά αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη κατά τις αλλαγές (το κιβώτιο της Ford είναι με μετατροπέα ροπής). Στο πεδίο της κατανάλωσης από την άλλη, το Focus τα καταφέρνει αρκετά καλά αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η μέση τιμή βρέθηκε στα 7.0 lt./100 km κινούμενοι σε πόλη και εθνική.

Σπορτίφ στο δρόμο και με σίγουρο πάτημα

H έκδοση ST-Line του Focus φέρει μια πιο σφιχτή ρύθμιση στην ανάρτηση, που συνοδεύεται και από μείωση κατά 10 χλστ. της απόστασης από το έδαφος, για να προσφερθεί μια πιο σπορτίφ οδική συμπεριφορά. Αυτό στην πράξη σημαίνει ακόμη μεγαλύτερη σταθερότητα στις στροφές, με την νέα ρύθμιση της ανάρτησης να ταιριάζει γάντι με το άκαμπτο πλαίσιο, τονίζοντας τον ευχάριστο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Παράλληλα, το άμεσο τιμόνι με την λίγο μεγάλη σε διάμετρο στεφάνη, προσφέρει στον οδηγό την απαιτούμενη αίσθηση και ακρίβεια για να εκμεταλλευτεί στο απόλυτο τις δυνατότητες του πλαισίου, όσο βέβαια πάντα του επιτρέπει ο κινητήρας. Από την άλλη πλευρά, το χαμήλωμα αυτό και η πιο σφιχτή ανάρτηση επιβαρύνουν την άνεση ιδίως κατά το πέρασμα από εγκάρσιες ανωμαλίες, αν και εν τέλει το συμπαγές πλαίσιο βοηθά το αυτοκίνητο να συμπεριφερθεί αρκετά ομαλά. Σημαντική βελτίωση σε σχέση με το προηγούμενο Focus έχουμε και στο θόρυβο που φθάνει στο εσωτερικό, αλλά και στην προσφερόμενη ποιότητα κύλισης, χαρίζοντας στο μικρομεσαίο Ford και μια premium αίσθηση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.500 cc
Ισχύς: 120 PS/3.600 rpm
Ροπή: 30.6 kgm/1.750-2.250 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.2 sec
Τελική ταχύτητα: 193 km/h
Μεικτή κατανάλωση: από 4.2 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: από 111 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: από 108,8 €
Βάρος: 1.394 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.378/1.825/1.471 mm
Μεταξόνιο: 2.700 mm
Χώρος αποσκευών: 341 lt
Τιμή: 24.643€ (25.908€ ST-Line)

Δημοφιλή στο Protothema.gr