Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: DS 3 Crossback 1.2T Puretech 155 EAT8

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr) Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Εμφάνιση που ξεχωρίζει και παρουσιάζει ξανά την Γαλλική σχολή σχεδίασης, άνεση και χώροι, το DS 3 Crossback, μας προτείνεται με κινητήρα 1200 κ.εκ. και 155 ίππων. Τελικά το premium γίνεται λειτουργικό και χρηστικό.

 

Ο όμιλος PSA επένδυσε 100 εκατομμύρια ευρώ στην προετοιμασία του εργοστασίου Poissy για την παραγωγή του DS 3 Crossback. Ως στατιστικό στοιχείο, αυτό είναι μία ένδειξη για το πόσο σοβαρά βλέπει το Γαλλικό group την είσοδό του στα Premium Compact SUV με ένα νέο τολμηρό αυτοκίνητο. Αυτοκίνητο; Παιχνίδι; Ή όμορφο αξεσουάρ; Μάλλον λίγο από όλα. Η επαφή μας με ένα DS3 Crossback, μας επιβεβαιώνει πως η DS ήρθε για να μείνει στην δύσκολη, δημοφιλή και συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των B-SUV. Το DS3 Crossback είναι ένα αυτοκίνητο της εποχής του με potential καθώς μπορεί να πάρει ηλεκτροκίνηση, δίνει έμφαση στο στυλ (εξωτερικά και εσωτερικά), την λειτουργικότητα και την κορυφαία τεχνολογία υποστήριξης οδηγού.

Η εμφάνιση κερδίζει

Στην πρώτη οπτική επαφή που έχουμε με το SUV της DS, παρατηρούμε πως δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο στην αγορά. Τα«γεμάτα» σε διαστάσεις πάνελ του αμαξώματος κρύβουν και κατανέμουν τους όγκους στο σχήμα. Τα επιθετικά (σχεδιαστικά) φωτιστικά σώματα οριοθετούν το design.

Τα εμπρός φώτα (DS Matrix LED Vision) αποτελούνται από τρεις ξεχωριστές μονάδες LED. Τα φώτα πλαισιώνονται από τα LED ημέρας, κάνοντας το DS3 Crossback διαφορετικό. Πίσω υπάρχουν πολλά στοιχεία από το DS 7 με πιο έντονο οπτικά το σχήμα των φωτιστικών σωμάτων. Η διπλή απόληξη των εξατμίσεων φανερώνει πως αυτό το Crossback είναι διαφορετικό σε επιδόσεις. Όμως δεν είναι μόνο τα φώτα αλλά και οι λεπτομέρειες όπως οι… αναδυόμενες χειρολαβές, ή τα καλά κρυμμένα πλαίσια των θυρών.

DS3 Lounge 

Αγγίξτε τις χειρολαβές ανοίξτε τις πόρτες και περάστε σε ένα διαφορετικό περιβάλλον. Η αίσθηση που αντιλαμβάνεστε είναι αυτή της πολυτέλειας αλλά και του cocooning. Σαν να βρίσκεστε σε ένα ακριβό lounge, το οποίο… κινείται. Η δερμάτινη επένδυση του ταμπλό, δίνει την αίσθηση του κατά τόπους ξεθωριάσματος, αλλά είναι η επεξεργασία, που δίνει αυτήν την εικόνα. Τα δερμάτινα καθίσματα της έκδοσης Opera, είναι το παραπάνω (πολύ παραπάνω) προσφέρονται κατόπιν παραγγελίας και εκτοξεύουν την τιμή του αυτοκινήτου. Συμβάλουν όμως πολύ στην αίσθηση, στην εικόνα και πάνω από όλα είναι αναπαυτικά. Στο εσωτερικό το σχήμα διαμαντιού κυριαρχεί στην σχεδίαση τόσο πολύ που μάλλον παρέσυρε τον designer. Από την άλλη πλευρά το ότι απαιτεί προσαρμογή από τον οδηγό είναι και ένα είδος bonding με το αυτοκίνητο. Ο ψηφιακός πίνακας των οργάνων, είναι επίσης κάτι που θέλει την προσοχή σας με το πλεονέκτημα της αλλαγής στην εμφάνιση ανάλογα με το τι θέλετε να βλέπετε.

Χωροταξικά, η καμπίνα του αυτοκινήτου είναι άνετη και θα βολέψει τέσσερις ενήλικες ή πέντε με περισσότερες παραχωρήσεις. Το επίπεδο της άνεσης είναι κορυφαίο, χάρη στην ανάρτηση και τα καθίσματα και φέρνει το DS 3 Crossback στην κορυφή της κατηγορίας. Περιμέναμε πως οι κλίσεις του αμαξώματος, θα είναι έντονες, αλλά όχι. Γίνονται απλά αισθητές όταν πιέσετε στις στροφές και είναι υπεύθυνο για αυτό το πλαίσιο.

Οδήγηση με στυλ 

Η αίσθηση που έχετε ως οδηγός είναι ένας συνδυασμός  ανάμεσα στην χαλαρή κίνηση αλλά και την… ένταση από τον κινητήρα. Το 1200σάρι μοτέρ, αποδίδει την δύναμη των 155 ίππων γραμμικά και χωρίς ξεσπάσματα. Μόλις πιέσετε αγριεύει και κάνει αισθητή την παρουσία του, με το χαρακτηριστικό γρύλισμα του τρικύλνδρου. Το αυτόματο EAT8 κιβώτιο βοηθά (έχει και  χειροκίνητη λειτουργία), αλλά καλύτερα να το κρατήσετε αυτόματο και να διατηρήσετε τον χαλαρό ρυθμό μετακίνησης. Το τιμόνι είναι ακριβές και όσο ελαφρύ πρέπει, ενώ αντίστοιχα, τα φρένα (δίσκοι εμπρός -πίσω οι εμπρός αεριζόμενοι), έχουν πολύ καλή αίσθηση και είναι ανθεκτικά στη σκληρή χρήση.

Το DS 3 Crossback είναι εδώ για να δώσει μία άλλη εικόνα ένα τελείως διαφορετικό ύφος σε μία κατηγορία με έντονο ανταγωνισμό. Αποτελεί μια εναλλακτική πρόταση, που δίνει στυλ στις μετακινήσεις. Ανήκει σε αυτή την ιδιαίτερη κατηγορία των αυτοκινήτων που «χαρακτηρίζουν» τον κάτοχο/ιδιοκτήτη τους.

Στα υπέρ του το ιδιαίτερο, ξεχωριστό στυλ, η ποιότητα υλικών, οι χώροι, η άνεση και οι επιδόσεις (στα 1200 κ.εκ. με 155 ίππους). Όλα τα παραπάνω έχουν ένα κόστος και εδώ έρχεται το μειονέκτημα, που είναι η τιμή του Η τιμή του DS 3 Crossback, της δοκιμής μας έφτανε στα 40 χιλιάδες ευρώ (η συγκεκριμένη έκδοση με τον 1.200άρη κινητήρα ξεκινά από τα 31.850 ευρώ που είναι και πάλι αρκετά υψηλή). Ίσως έτσι να ξεχωρίζει περισσότερο. Πάντως μας αποδεικνύει πως ένα premium μοντέλο είναι άνετο, χρηστικό στην καθημερινότητα.

DS3 CROSSBACK 1.2Τ PURETECH 155 EAT8

Κινητήρας βενζίνης: 1.199 cc

Ισχύς: 155 ps/ 5500 rpm

Ροπή: 24,5 Kgm/1750 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο οχτώ σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,2 sec

Τελική ταχύτητα: 208 km/h

Μεικτή κατανάλωση: 6,7 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)

Εκπομπές CO2: 128 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: — €

Βάρος: 1.245 kg

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.118/1.988/1.534 mm

Μεταξόνιο: 2558 mm

Χώρος αποσκευών: 350 lt

Βάρος: 1280 kg

Τιμή: από 31.850 ευρώ

Δημοφιλή στο Protothema.gr