Menu
Live Κίνηση | Peugeot 208 Mazda CX-30 | Τιμές αυτοκινήτων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: DS3 Crossback 1.5 BlueHDi 100PS

  • Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1)

Η έλευση του καλοκαιριού έφερε το DS3 Crossback στην Ελλάδα και δοκιμάζουμε την έκδοση με τον 1500άρη diesel απόδοσης 100 αλόγων.

Λες και η Citroen δεν είχε αρκετό χαρακτήρα και αρκετή τόλμη σε ότι αφορά στην εμφάνιση των μοντέλων της, στην πορεία «γέννησε» προ τριετίας ένα νέο brand, τη DS Automobiles που αν μη τι άλλο το… τερματίζει σε ότι έχει να κάνει με το design – πάντα σε συνδυασμό με premium αίσθηση. Και το DS3 Crossback συνεχίζει την παράδοση.

Αποτελεί τον εκπρόσωπό της στην λαοφιλή B-SUV κατηγορία, εκεί που όλοι οι κατασκευαστές σφάζονται για να διεκδικήσουν το καλύτερο μερίδιο. Και δεν ρίχτηκε σε αυτή την αρένα -διότι περί αρένας πρόκειται- ακολουθώντας νόρμες και μέσους όρους, αλλά βασιζόμενο στον ξεχωριστό του χαρακτήρα που μένει πιστός στο δόγμα της DS. Ξέρετε, δεν μου αρέσει η γαλλική γλώσσα, δεν αντέχω τη γαλλική κουζίνα, συνήθως είμαι πολύ πεζός για γαλλικό σινεμά αλλά δεν μπορώ παρά να παραδεχθώ πως οι μπαγάσες έχουν στο DNA τους τη διαφορετικότητα. Και το εν λόγω μοντέλο αποτελεί ακριβώς αυτό: το διαφορετικό σε μία κοινότοπη κατηγορία.

Εξωτερικά είναι κομψό, εύλογα ένα DS3 που μεγάλωσε σε διαστάσεις. Με μήκος 4.12m, πλάτος στα 1.79 και ύψος στα 1.52 – εδώ όλα είναι φυσιολογικά. Όμως η DS υπόσχεται πως μία ωδή στη χωροθέτηση έχει χαρίσει στο δικό της μοντέλο περισσότερους χώρους. Έστω, στον πόντο μιας και δεν διαπιστώσαμε κάποια… υπερβολή εκεί. Αλλά δίχως καμία υπερβολή, στην όψη σαγηνεύει.

Η χαρακτηριστική diamond grille που ξεχωρίζει στο πρόσθιο μέρος, τα ιδιαίτερα φωτιστικά LED Matrix φωτιστικά σώματα που την πλαισιώνουν, με τη LED γραμμή που συνδέει το εμπρός με το πλαϊνό τμήμα, ο αρμονικός συνδυασμός καμπύλης/γωνίας, όλα είναι στοιχεία που μαρτυρούν design… next level!

Οι pop-up χειρολαβές των θυρών, που καθώς ξεκλειδώνεις αναδύονται και σε προσκαλούν στο εσωτερικό του, οι επιθετικού σχεδιασμού ζάντες, ακόμα και το πιο ήπιο σχεδιαστικά αλλά και πάλι με χαρακτήρα πίσω μέρος με τα εντυπωσιακά LED, συνεχίζουν τη διαδικασία αποπλάνησης. Ξέρω, το γούστο είναι υποκειμενικό πράγμα αλλά υπάρχουν και σταθερές.

Περνάς στα ενδότερα και εκεί είναι που έρχεται το πολιτισμικό σοκ – ειδικά αν μέχρι πρότινος οδηγούσες ένα συντηρητικό και περιορισμένων συγκινήσεων αυτοκίνητο. Ρόμβοι παντού, ένα σχέδιο που αποτελεί υπογραφή της DS. Στους αεραγωγούς, στους διακόπτες στην κεντρική κονσόλα, περιέργως η οθόνη αφής 10.3’’ του συστήματος infotainment (διάσταση που συνοδεύει το σύστημα πλοήγησης) διαφοροποιείται όντας παραλληλόγραμμη. Μόνο αυτή όμως, ακόμα και ο πίνακας οργάνων που είναι 7 ιντσών και ψηφιακός (στάνταρ!), αρέσκεται στις γωνίες. Τα ίδια σχεδιαστικά τρικ συναντάμε και στη βάση της κεντρικής κονσόλας, που θες λίγο χρόνο να συνηθίσεις και αυτόματα το χέρι σου να πηγαίνει στο διακόπτη που θέλει.

Χαζεύεις όμως, δεν το κρύβουμε και η premium αίσθηση είναι ξεκάθαρη. Όχι μόνο με σπέσιαλ features όπως η ασύρματη φόρτιση κινητού ή τους διακόπτες αφής για το φωτισμό αλλά κυρίως με τη χρήση κορυφαίων υλικών: μαλακά πλαστικά, Alcantara, δέρμα Nappa, λεπτομέρειες από αλουμίνιο, κι όλα να δένουν με παροιμιώδη αρμονία. Και ηρεμία μιας και ένα από τα ατού του DS3 Crossoback είναι η εξαιρετική ηχομόνωση.

Γίνεσαι ένα με τα εξαιρετικά καθίσματα και πατάς το γκάζι για να δεις τι υπάρχει παραπέρα. Με τη μία είναι αισθητή η παρουσία πληθώρας ηλεκτρινών βοηθημάτων που ως φύλακες-άγγελοι θέλουν να επεμβαίνουν για να προλάβουν κάθε κακοτοπιά. Χρήσιμα όλα, ειδικά σε αστικό τοπίο, αν και θα ομολογήσω πως το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας των απάλλασσα συχνά από τα καθήκοντά του αφού με το που έκανες να αποκλίνεις από την προβλεπόμενη γραμμή, βάραινε το τιμόνι και ήθελε να σε… βάλει στη θέση σου. Χρήσιμο φυσικά, έκοβε όμως μέρος της ελευθερίας κινήσεων.

Το μοντέλο της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με τον BlueDHi των 1.5lt που προσφέρει 100 άλογα και συνεργάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Μία συνεργασία αρμονική, με τη σωστή κλιμάκωση των σχέσεων να καταφέρνει να πάρει τα μέγιστα από το diesel σύνολο. Ο 4κυλίνδρος κινητήρας προσφέρει 250 Nm από τις 1750 στροφές χαρίζοντας τη σπιρτάδα που λείπει από την αντίστοιχη έκδοση βενζίνης. Όμως παρότι κρίνεται επαρκής για τις ανάγκες των βασικών και κάτι παραπάνω μετακινήσεων, περιμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις… ενισχύσεις. Ο λόγος για την έκδοση των 130 ίππων, που μάλιστα θα συνεργάζεται με το EAT8 αυτόματο σύστημα μετάδοσης και αναμένεται να ταιριάξει γάντι στο DS3 Crossback. Από Φθινόπωρο όμως αυτά.

Κι αφήνοντας στην άκρη όσα περιμένουμε και αξιολογώντας όσα είχαμε, στα θετικά του συνόλου ήταν και η κατανάλωσή του, αφού παρά το έντονο φλερτ του δεξιού ποδιού με το πεντάλ του γκαζιού, η τιμή της δεν ξέφυγε.

Το DS3 Crossback χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα CMP του ομίλου, η οποία προσφέρει κατά 35 κιλά μειωμένο βάρος και κατά 30% βελτιωμένη ακαμψία. Μπορεί να υποδεχθεί και ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και θα το κάνει, όμως είπαμε να επικεντρωθούμε στο όχημα δοκιμής. Η ποιότητα κύλισης ήταν αντίστοιχη της γενικότερης ποιότητας του οχήματος, το τιμόνι ακριβές, βαρύ και με σωστή πληροφόρηση ενώ η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη με έμφαση στην άνεση. Ακόμα και στους κλασικούς, γεμάτους κακοτεχνίες ελληνικούς δρόμους, το γαλλικό μοντέλο περνούσε με χαρακτηριστική άνεση και αρχοντιά. Ενώ όποτε ήμασταν σε διαδρομές με στροφές, οι κλίσεις έλαμπαν διά της απουσίας τους.

Κοινώς, το DS3 Crossback βγάζει μία αρχοντιά σε όλα του: από την καλή πρώτη εντύπωση αντικρίζοντας το, στην αφωνία από το μοντέρνο όσο δεν πάει εσωτερικό του και τέλος, στην επιβλητική του παρουσία στο δρόμο. Κι όλα αυτά, με υπέρ-πλήρη εξοπλισμό που από τη βασική έκδοση, τη Chic, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: ABS με EBD και Brake Assist, ESP με λειτουργία αντιολίσθησης, Hill Assist με σύστημα υποβοήθησης εκκίνηση, σύστημα ανίχνευσης πίεσης ελαστικών, περιοριστή και ρυθμιστή ταχύτητας, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος (DS Active Safety Brake), συστήματα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και προειδοποίησης σύγκρουσης, αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, εμπρός και πίσω πλαϊνούς και οροφής, αυτόματη ενεργοποίηση alarm σε περίπτωση απότομης επιβράδυνσης, αυτόματη λειτουργία προβολέων, ηλεκτρικούς εξωτερικούς καθρέφτες, εμπρός/πίσω ηλεκτρικά παράθυρα συνεχόμενης λειτουργίας, φώτα ημέρας LED, αναδυόμενες χειρολαβές, φωτισμό στο χώρο αποσκευών, 17άρες ζάντες αλουμινίου κ.α.

Ειδικά στο επίπεδο εξοπλισμού Be Chic που αφορούσε στο όχημα δοκιμής, επιπρόσθετα συναντήσαμε αυτόματο κλιματισμό και αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων, δύο θύρες SUB, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια χρωμίου και πίσω φώτα με 3D. Θέλετε κι άλλα; Το DS3 Crossback τα έχει όλα!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς: 100 PS/3.500 rpm
Ροπή: 250 Nm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 11,4 sec
Μέση κατανάλωση (/100 km): 4.5-5.2 lt
Εκπομπές CO2: 97-102 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.118/1.791/1.534 mm
Βάρος: 1280 kg
Χώρος αποσκευών: 350 lt
Τιμή DS3 Crossback: από 21.800€
Τιμή μοντέλου δοκιμής: 26.900€ (επίπεδο εξοπλισμού Be Chic)

Δημοφιλή στο Protothema.gr