Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Car Of The Year | newsautoCHOICE: Crossover

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Citroen C3 1.5 Blue HDI 100

  • Βασίλης Τσακίρογλου (tsak@protothema.gr)

Παρά το δυναμικό και μοντέρνο -έως και αγριεμένο- παρουσιαστικό του, το νέο C3 στην έκδοση ντίζελ Blue HDI με τους 100 ίππους, παραμένει ένας «φιλήσυχος πολίτης». Προσφέρει ένα ολοκληρωμένο και ισορροπημένο σύνολο άνεσης, ευχρηστίας, ηλεκτρονικού εξοπλισμού υψηλού επιπέδου, ικανό να καλύψει ένα ευρύτατο φάσμα αναγκών.

Συμπυκνώνοντας σε μερικά βασικά σημεία την επίγευση από τη συμβίωση με το νέο C3, το πρώτο που θα πρέπει να επισημανθεί είναι η πολύπλευρη μέριμνα για την άνεση οδηγού και επιβατών.

Από την άφθονη ροπή του πετρελαιοκινητήρα και τη ρύθμιση της ανάρτησης έως την πουπουλένια αίσθηση των καθισμάτων μαζί με πλήθος άλλων επιμέρους στοιχείων, το C3 δείχνει σταθερά προσανατολισμένο στο να διασφαλίζει ήρεμη και ευχάριστη μετακίνηση.

Επιπλέον, οι σχεδιαστές της Citroen έχουν κατορθώσει να προσδώσουν στο C3 τον χαρακτήρα αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας, κάτι που προκαλεί εντύπωση ή ακόμη και απορία για το εάν στ’ αλήθεια κατατάσσεται στα supermini.

Πέραν αυτών, αξιοσημείωτο σουβενίρ από την οδήγησή του αποτελεί η αίσθηση ότι οι κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα σε στροφές με αυξημένη ταχύτητα είναι ασυνήθιστα μεγάλες. Όμως, εφόσον δεν γεννάται καμία ανησυχία περί ευστάθειας, το C3 φαίνεται να αποτίει φόρο τιμής στις προγονικές ρίζες της Citroen και ιδιαίτερα στο 2 CV, ένα αυτοκίνητο θρυλικό για πολλούς λόγους -ένας εκ των οποίων ήταν οι εξωφρενικές γωνίες που σχημάτιζε στις στροφές το αμάξωμά του ως προς τον ορίζοντα.

Πέρα από τα συνηθισμένα

Αναμφίβολα, το νέο C3 έχει έναν απολύτως διακριτό χαρακτήρα και το στοιχείο της πρωτοτυπίας που ελκύει τα βλέμματα θα μπορούσε να μετριαστεί κάπως μόνο από το ότι είναι τόσο δημοφιλές (750.000 πωλήσεις ανακοινώνει η Citroen από το 2016), ώστε να πλησιάζει στο να θεωρείται μόδα. Στην τελευταία του εκδοχή το C3 ανανεώνεται με αισθητικές πινελιές, όπως οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες και οι προεκτάσεις σε φτερά και μαρσπιέ, επεμβάσεις που ενισχύουν ακόμη περισσότερο την εντύπωση του μεγέθους. Στα φωτιστικά σώματα εμπρός με τους προβολείς τύπου LED έχουν προστεθεί χρωμέ πλαίσια, καθώς και μια έγχρωμη λωρίδα γύρω από τα φώτα ομίχλης. Επίσης, στις δύο πίσω κολώνες υπάρχει ένα νέο διακοσμητικό μοτίβο, με σχήμα που αντανακλά τα Airbumps, δηλαδή τα πλαϊνά φουσκώματα ή κάψουλες αέρα, ένα στοιχείο που δικαίως θεωρείται σήμα-κατατεθέν της Citroen τα τελευταία χρόνια. Στο πίσω μέρος του C3, αξιοπρόσεκτη είναι η τρισδιάστατη αίσθηση που δημιουργούν τα φωτιστικά σώματα, ενώ στο μέσον της πόρτας του χώρου των αποσκευών η Citroën υπενθυμίζει την οικογενειακή ταυτότητα του μοντέλου με ένα μαύρο γυαλιστερό έμβλημα της μάρκας, κι αυτό μέσα σε χρωμιωμένο περίγραμμα.

Απόδειξη της σημασίας που δίνουν οι Γάλλοι στην εμφάνιση, αλλά και την πληθώρα επιλογών προκειμένου κάθε C3, ει δυνατόν, να μην μοιάζει με κανένα άλλο, αποτελεί η διεύρυνση των δυνατοτήτων εξατομίκευσης. Οι πιθανοί συνδυασμοί με καινούργια χρώματα για το αμάξωμα, τις δίχρωμες εκδόσεις κ.λπ. έχουν υπερδιπλασιαστεί σε σχέση με την προηγούμενη γενιά και ανέρχονται πλέον σε 97.

Καθίσματα για σεμινάριο

Με τον κίνδυνο να παρεξηγηθεί, εύκολα θα μπορούσε κάποιος να γράψει διθύραμβο για τα καθίσματα του C3 και ίσως ευρύτερα για το δόγμα Citroen Advanced Comfort. Όπως και να ‘χει, οι άνθρωποι που επιφορτίστηκαν με το να διανύουν ατελείωτα χιλιόμετρα δοκιμάζοντας στην πράξη αποκλειστικά την άνεση των καθισμάτων, σίγουρα αξίζουν την αμοιβή τους. Και ακόμη περισσότερο, βέβαια, εκείνοι που τα σχεδίασαν. Η αίσθηση είναι αυτή της απαλής αιώρησης, όπως σε ένα κορυφαίο ανατομικό στρώμα. Κάποιο έξυπνο αφρώδες υλικό στα εντόσθια των καθισμάτων με κλιμακωτή ενδοτικότητα εξασφαλίζει την απαραίτητη οσφυϊκή υποστήριξη, σε συνδυασμό με την μέγιστη δυνατή άνεση. Πραγματικά θα άξιζε να δοκιμάσει κάποιος την οδήγηση του C3, μόνο και μόνο για τα καθίσματά του.

Ηλεκτρονική προίκα

Διάφορα εργονομικά τρικ έχουν επιστρατευτεί για την περαιτέρω διεύρυνση της ευρυχωρίας του C3 στο εσωτερικό, τόσο σε πραγματικά διαθέσιμα κυβικά, όσο και σε αίσθηση. Λίαν καλαίσθητα τα νέου στιλ διακοσμητικά στοιχεία, ενώ η οθόνη 7 ιντσών δεν μοιάζει παράταιρα μικρή -προς το παρόν τουλάχιστον. Ούτως ή άλλως, η γενναιοδωρία της Citroen διοχετεύτηκε στις δυνατότητες συνδεσιμότητας του νέου C3 και ιδιαίτερα στα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Υπάρχουν 12 διαφορετικά τέτοια συστήματα, τα οποία δημιουργούν ένα ολοκληρωμένο πλέγμα αυτοματισμών στο πλαίσιο της ενεργητικής ασφάλειας, καθώς βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα να παρέμβουν είτε το C3 κινείται, είτε σταθμεύει. Πέραν των συνηθισμένων, η Citroen φροντίζει για την επαγρύπνηση του οδηγού, με το Driver Attention Alert και το Coffee Break Alert, παρακολουθώντας τις αντιδράσεις του σε ταχύτητες άνω των 65 χλμ/ώρα και για παρατεταμένο χρόνο οδήγησης.  Και για τη δύσκολη στιγμή υπάρχει το Connect Assist για ασφάλεια και βοήθεια. Το Assistance & SOS αφορά στην κλήση ανάγκης, η οποία πραγματοποιείται με την πίεση του πλήκτρου Assistance, για την άμεση επικοινωνία του οδηγού με εξειδικευμένο τηλεφωνικό κέντρο.

Ζήτημα σεβασμού

Οδηγώντας ένα αυτοκίνητο τόσο φιλικό και πρόθυμο να ανταποκριθεί σε πλήθος απαιτήσεων και διαθέσεων, πιθανώς εύκολα ενδίδει κανείς στον πειρασμό να διερευνήσει τις σπορτίφ δυνατότητες του C3. Τις οποίες όμως, ιδιαίτερα στην έκδοση με τον κινητήρα ντίζελ 1.5 Blue HDI, το νέο C3 δεν συμπεριλαμβάνει στα μεγάλα του ατού. Και απολύτως δικαιολογημένα, εφόσον δεν φτιάχτηκε με τη γρήγορη οδήγηση ως προτεραιότητα. Εξαιρουμένης, λοιπόν, αυτής της επιλογής, το C3 καλύπτει άριστα τις ανάγκες για ήρεμες μετακινήσεις, εντός αλλά και εκτός αστικού δικτύου. Είναι άνετο, είναι αθόρυβο και το κιβώτιο των 5 σχέσεων αξιοποιεί τη ροπή του 4κυλινδρου υπερτροφοδοτούμενου πετρελαιοκινητήρα του 1,5 λίτρου και αντιστρόφως. Οτιδήποτε πέραν αυτών των ορίων συνιστά μια άνευ λόγου κατάχρηση της προσωπικότητας του νέου C3. Το οποίο, με δεδομένο το bonus των μηδενικών τελών κυκλοφορίας, διατίθεται σε τιμή που αντανακλά, αφ’ ενός τις φιλοδοξίες της Citroen να κυριαρχήσει στην κατηγορία Β της αγοράς και αφ’ ετέρου τα θέλγητρα του ίδιου του μοντέλου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς: 99 PS/ 3.750 rpm
Ροπή: 250 Nm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.2 sec
Τελική ταχύτητα: 188 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 3,2 l/100 km
Εκπομπές CO2: 86 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 1.165 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3.996/1.829/1.474 mm
Μεταξόνιο: 2.540 mm
Χώρος αποσκευών: 300 lt
Τιμή: Από 15.800€

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr