Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW X2 xDrive25e

Ελλάδα 2:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: BMW X2 xDrive25e

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW X2 xDrive25e

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η υβριδική plug-in X2 είναι τετρακίνητη (xDrive) έχει ισχύ 220 ίππων από τρικύλινδρο κινητήρα 1500 κ.εκ. και κατανάλωση μόλις 1,7 λιτ/100 χλμ. Όλα τα παραπάνω με ένα Sport Utility Coupe αμάξωμα.

Advertisement
Advertisement

Η Plug-in Hybrid X2 μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για έως και 57 χλμ.

Η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ή και plug-in υβριδικά μοντέλα) μεγαλώνει. Όπως είναι αναμενόμενο η BMW δεν θέλει να μείνει εκτός και περιμένοντας τα ηλεκτρικά της μοντέλα και πρόσθεσε μία PHEV έκδοση στην sportive X2. Ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει: Ενίσχυση στις επιδόσεις, τετρακίνηση, ηλεκτροκίνηση, μείωση στην κατανάλωση και στους ρύπους, αλλά και επιπλέον βάρος (λόγω των μπαταριών αλλά και του κινητήρα).

Τα παραπάνω μας δημιουργούν ερωτήματα για το πόσο επηρεάζεται η sportive αίσθηση της X2, αλλά και πόσο βοηθά η Plug-in τεχνολογία στην καθημερινή χρήση της. Σας θυμίζουμε πως η X2 25e, μοιράζεται το plug-in υβριδικό σύστημα e-Drive της εταιρείας με την Χ1 και την Active Tourer.

Advertisement
Advertisement

Η υβριδική τεχνολογία

Το σύστημα αποτελείται από τον 3κύλινδρο 1.500άρη Twinpower τούρμπο κινητήρα των 125 ίππων, ο οποίος κινεί τους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων. Το συμπληρώνει ένας ηλεκτροκινητήρας 95 ίππων, με τη συνδυαστική απόδοση να ανέρχεται στους 220 ίππους και στα 385 Nm ροπής. Η ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται σε μία μπαταρία μικτής χωρητικότητας 10 kWh, που βρίσκεται δίπλα από το ρεζερβουάρ των 36 λίτρων, κάτω από το πίσω κάθισμα. Σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές, οι οποίοι ενσωματώνουν τον κινητήρα στο κιβώτιο ταχυτήτων και κινεί τους εμπρός τροχούς, η BMW τον τοποθετεί στο πίσω μέρος και μέσω ενός κιβωτίου μονής ταχύτητας κινεί τους πίσω τροχούς, δημιουργώντας έτσι μία «ηλεκτρική» τετρακίνηση (χωρίς μηχανικά μέρη).

Advertisement

Η διαφορετική διάταξη δεν έχει επιπτώσεις στον χώρο των επιβατών αλλά σε αυτόν των αποσκευών, με τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ να μειώνεται από τα 470 στα 410 λίτρα. Επιπλέον το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε το εξοπλιστικό πακέτο Business Advanced και το πακέτο M Sport, με τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα sport καθίσματα «M», τη μεγάλη οθόνη αφής 10,25 ιντσών με σύστημα πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορείας, το head-up display, το αναβαθμισμένο ηχοσύστημα και το πακέτο ατμοσφαιρικού φωτισμού.

Advertisement

Σιωπηλή (και οικονομική) δύναμη

Όπως συμβαίνει στα αυτοκίνητα, που κινούνται και με ηλεκτρική ενέργεια, η Plug-in X2, ξεκινά με τον ηλεκτροκινητήρα και χωρίς να ακούγεται κάτι εκτός από τον σχεδόν κινηματογραφικό ήχο της ηλεκτροκίνησης (υποχρεωτικός, όπως ορίζει η νομοθεσία, προκειμένου να ειδοποιούνται οι πεζοί).

Advertisement

Εκτός από τα προεπιλεγμένα προγράμματα του βενζινοκινητήρα (Sport,Normal, EcoPro) ο οδηγός έχει τρεις διαθέσιμες επιλογές λειτουργίας για το υβριδικό σύστημα: Την max eDrive (ηλεκτροκίνηση) την auto eDrive (υβριδική κίνηση) και την save battery (επιλογή χρήσης της ηλεκτροκίνησης). Στην πρώτη προτεραιότητα έχει η κίνηση με την μπαταρία και μόνο εάν ο οδηγός πατήσει πολύ έντονα το γκάζι εμπλέκεται και ο θερμικός κινητήρας. Στην δεύτερη το σύστημα επιλέγει ανάλογα με τις συνθήκες τον κατάλληλο συνδυασμό ενέργειας (με προτεραιότητα στην ηλεκτρική, όσο «γεμάτη» είναι η μπαταρία) όπου ανά πάσα στιγμή ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει το τρικύλινδρο μοτέρ. Η τρίτη επιλογή (save battery) επιτρέπει στον οδηγό να διαφυλάξει την ηλεκτρική ενέργεια προκειμένου να επιλέξει πότε θα θελήσει να την χρησιμοποιήσει (όπως για παράδειγμα στο εξωτερικό, όπου υπάρχουν ζώνες υποχρεωτικής ηλεκτροκίνησης). Η ηλεκτρική αυτονομία κυμαίνεται από 35 έως και οριακά κοντά στα 50 χλμ., ανάλογα με το πόσο πιέζετε. Η απόσταση αυτή είναι μικρότερη σε σύγκριση με ορισμένα νέα μοντέλα του ανταγωνισμού που έχουν μεγαλύτερες μπαταρίες (14 με 15 kWh).

Όσο κρατάμε την μπαταρία φορτισμένη (μια διαδικασία που ολοκληρώνεται σε 5 ώρες σε πρίζα ή 3,2 ώρες σε wallbox), η κατανάλωση καυσίμου μπορεί να διατηρηθεί γύρω στα 3 με 3,5 λτ./100 χλμ., ενώ ενδεικτικά η μέση τιμή που καταγράψαμε σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής ήταν 7,8 λτ./100 χλμ.

Το Sportive DNA δεν χάνεται

Σε καθεστώς ηλεκτροκίνησης η X2 είναι ήσυχη, όπως όλοι περιμένουμε. Η έκπληξη είναι όμως, πως και όταν ο βενζινοκινητήρας μπαίνει σε λειτουργεία, δεν φέρνει θόρυβο και κραδασμούς στην καμπίνα. Μόνο όταν επιταχύνετε δυνατά από τα 120 στα 140 θα ακούσετε τον ήχο του που δεν είναι δυσάρεστος. Παρά τα 1.730 κιλά που ζυγίζει άδεια, η υβριδική Χ2, οι επιδόσεις και η οδική συμπεριφορά της δε θα σας προβληματίσουν. Μπορεί ο 3κύλινδρος 1.500άρης βενζινοκινητήρας να δείχνει κάπως υποτονικός, όμως οι τονωτικές επεμβάσεις από τον ηλεκτροκινητήρα (ακόμα και με φαινομενικά άδεια μπαταρία) είναι άμεσες και έντονες (σαν να υπάρχει και τρίτο Turbo). Σε αυτό βοηθά και το κιβώτιο ταχυτήτων, που συνεργάζεται πολύ καλά με το μοτέρ 1500 κ.εκ. και φυσικά, η ροπή του ηλεκτροκινητήρα, η οποία καλύπτει τα κενά.

Ο… συνδυασμός του υβριδικού συστήματος είναι όμως το ένα κομμάτι. Το δεύτερο, που ολοκληρώνει την εικόνα της οδήγησης είναι ο χαρακτήρας της X2 που μπορεί να… παρασύρει ευχάριστα τον οδηγό. Το M Sport πακέτο του αυτοκινήτου της δοκιμής μας και οι 19άρηδες τροχοί (συμπεριλαμβάνονται και τα δύο στην πλουσιότερη έκδοση Business Advanced) δίνουν την αίσθηση ασφάλειας για κινηθείτε σε εντονότερους ρυθμούς. Σε αυτό συμβάλλει η πρόσφυση που εξασφαλίζει η τετρακίνηση (ακόμα και με πλήρως απενεργοποιημένο το ESP), αλλά και η επιλογή της εταιρείας να διατηρήσει την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, παρά το όποιο κόστος στον χώρο αποσκευών (κάτι η ανάρτηση κάτι οι μπαταρίες έχασε 60 λίτρα).

Βέβαια η άνεση έχει χάσει τον SUV προσανατολισμό της και είναι στραμμένη προς τον sport coupe. Βλέπετε τα σφιχτά ελατήρια αμορτισέρ βοηθούν στην διαχείριση του έξτρα βάρους και οι τροχοί μεγάλης διαμέτρου στο πάτημα, αλλά το χαμηλό προφίλ ελαστικών και η απόσβεση των αναρτήσεων μπορεί να ενοχλήσουν σε δρόμο με έντονες κακοτεχνίες. Αντίθετα με άλλα υβριδικά μοντέλα τα φρένα δεν χρειάζονται περίοδο προσαρμογής, αφού η ανάκτηση δύναμης, στο «ρολάρισμα» δεν είναι έντονη.

Με ηλεκτρισμό ή χωρίς;

Μπορεί η τιμή της να δείχνει σημαντικά μεγαλύτερη αλλά η Plug-in X2 25e δεν είναι ακριβότερη από μία αντίστοιχη αυτόματη τετρακίνητη εναλλακτική στην γκάμα της, ενώ εσείς εκμεταλλεύεστε τα οφέλη που απευθύνονται σε εταιρικούς χρήστες. Προσθέστε σε αυτά τον sportive χαρακτήρα (από τον οποίο λείπει ο ήχος ενός δυνατού βενζινοκινητήρα) και την καθημερινή πρακτικότητα/οικονομία με την ηλεκτροκίνηση, και θα καταλάβετε γιατί μας άρεσε η εξηλεκτρισμένη x2.

Πόσο θα πληρώσετε και τι παίρνετε

H X2 25e ξεκινά από τα 46.150 ευρώ, ενώ με το πολύ πλούσιο πακέτο Business Advanced, το κόστος ανεβαίνει στα 52.522 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, η λιανική τιμή προ φόρων διατηρείται κάτω από τα 40.000 ευρώ, κάτι που συνεπάγεται μηδενικό φόρο εταιρικής χρήσης. Επιπλέον η BMW σας προσφέρει: το πρόγραμμα Electrified All Inclusive (προνομιακό επιτόκιο 5,9% και μία σειρά από υπηρεσίες), το πολύ ανταγωνιστικό κόστος του wallbox που ανέρχεται στα 583 ευρώ, τα 2 χρόνια δωρεάν φόρτισης για τους πελάτες λιανικής καινούργιων αυτοκινήτων, καθώς και ένα προνομιακό πρόγραμμα παροχής ενέργειας σε συνεργασία με την εταιρεία NRG.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά BMW X2 xDrive25e

Κινητήρας: Εσωτερικής καύσης 1598 cc/ Ηλεκτροκινητήρας

Ισχύς (συνδυαστική): 220 ίπποι

Ροπή (συνδυαστική): 385 Nm

Μπαταρία: 10 kWh ιόντων λιθίου

Φορτιστής (on board): 3,7 kW

Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100km/h: 6,8 sec

Τελική ταχύτητα: 195 km/h

Μέση κατανάλωση (/100 km): 1,7 lt/100 km

Εκπομπές CO2: 38 gr/km (WLTP)

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.360×1.824×1.512mm

Μεταξόνιο: 2.670 mm

Βάρος: 1730 kg

Χώρος αποσκευών: 410lt

Τιμή: Από 46.150 ευρώ