Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW 520d

Ελλάδα 10:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: BMW 520d

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW 520d

ΔΟΚΙΜΕΣ

H νέα «5άρα» δηλώνει ξεκάθαρα τη σύγχρονη νοοτροπία και τεχνολογική στόχευση της BMW και στην εισαγωγική, πετρελαιοκίνητη έκδοση υπενθυμίζει πως οι παραδοσιακές επιλογές έχουν πτυχές που παραμένουν αξεπέραστες.

Advertisement
Advertisement

Το καλωσόρισμα με την ένδειξη της αυτονομίας στα 1.067 km είναι αναμφίβολα ένας από τους καλύτερους τρόπους για να σπάσει ο πάγος των συστάσεων με μια μεγάλη, αρχοντική μπερλίνα όπως η νέα 5άρα.

Είναι ο τρόπος με τον οποίο η πετρελαιοκίνητη 520d δίνει το στίγμα της στην γκάμα ενός μοντέλου με μεγάλη σημειολογική και ουσιαστική βαρύτητα για την BMW. Καθ’ όλη τη διάρκεια της 50χρονης πορείας της ως σήμερα η Σειρά 5 αποτελεί γέφυρα των αξιών του δυναμισμού, της πηγαίας πολυτέλειας και της τεχνολογικής καινοτομίας στις οποίες βασίζεται η φιλοσοφία της BMW.

Η νέα, 8η γενιά της Σειράς 5 όχι μόνο υπηρετεί αυτό το δόγμα, αλλά αποτυπώνει και τον σύγχρονο προσανατολισμό της εταιρείας προς τον εξηλεκτρισμό, κάτι που δηλώνεται ξεκάθαρα από το γεγονός πως η νέα 5άρα συστήθηκε πρώτα με την ηλεκτρική της ταυτότητα ως i5, ενώ οι άνθρωποι της BMW δεν κρύβουν την ικανοποίησή τους για τις plug-in υβριδικές εκδόσεις τονίζοντας πως έχουν καταφέρει να ενσωματώσουν όλα τα θετικά στοιχεία της εν λόγω τεχνολογίας, καταπολεμώντας ταυτόχρονα αγκάθια όπως αυτό των χωροταξικών συμβιβασμών.

Advertisement
Advertisement

Ομως την ίδια στιγμή η BMW όχι μόνο δεν έχει γυρίσει την πλάτη στους κλασικούς θερμικούς κινητήρες, αλλά εξακολουθεί να επενδύει στην εξέλιξή τους. Και αν θέλετε τη γνώμη μας, κάνει πολύ καλά επειδή οι θερμικοί κινητήρες έχουν σίγουρα να δώσουν πολλά ακόμα.

Πάρτε για παράδειγμα την περίπτωση του 2.0 turbo diesel που στην 520d είναι πιο ισχυρός, πιο καθαρός και πιο εκλεπτυσμένος από ποτέ, ενώ αναμφίβολα μια αυτονομία που ξεπερνά τα 1.000 km είναι ό,τι πιο ταιριαστό για ένα αυτοκίνητο που φωνάζει πως έχει φτιαχτεί για μακρινά ταξίδια με τις απολαυστικές ανέσεις ενός μεγάλου πολυτελούς σεντάν.

Το κοινό της συγκεκριμένης κατηγορίας έχει κατά βάση ένα πιο παραδοσιακό προφίλ προτιμήσεων, αναζητώντας ωστόσο τη φρεσκάδα και το σύγχρονο πρόσημο της τεχνολογίας, ενώ σίγουρα δεν είναι ιδιαίτερα διαλλακτικό σε συμβιβασμούς. Και η νέα 5άρα τσεκάρει όλα αυτά τα κουτάκια των χαρακτηριστικών που χρειάζονται ώστε να τραβήξει την προσοχή του συγκεκριμένου κοινού, ξεκινώντας φυσικά από το στοίχημα της πρώτης ματιάς.

Advertisement

Δεν είναι μόνο οι σωστές αναλογίες με το μακρύ καπό, την κομψή καμπύλη της καμπίνας και το αρμονικό σβήσιμο της ουράς με την ελαφριά κλίση προς τα κάτω που δίνει ένα πιο αριστοκρατικό ύφος και παραπέμπει στην πρώτη 5άρα E12 της δεκαετίας του ’70.

Η BMW έχει καταφέρει να παντρέψει αυτές τις αναλογίες με τη δυναμική αύρα που δίνουν οι αιχμηρές ακμές και πολύ περισσότερο η επιθετική εμπρός όψη. Σε αυτή πρωταγωνιστούν τα μακρόστενα φώτα LED και φυσικά τα μεγάλα νεφρά της μάσκας -προαιρετικά φωτιζόμενα- που στη νέα σχεδιαστική εποχή της BMW έχουν επιτέλους επιστρέψει στον οριζόντιο προσανατολισμό και αποτελούν την οπτική κατάληξη των έντονων κεντρικών νεύρων του καπό.

Advertisement

Αν θεωρήσουμε την εξωτερική εικόνα ως μια μοντέρνα εκδοχή της αθλητικής κομψότητας που συνοδεύει την παράδοση της BMW, τότε το εσωτερικό είναι μια σαφής δήλωση της τεχνολογικής προοδευτικότητας μέσα από το πρίσμα της κλασικής, εμφατικής ποιότητας.

Οπως σε κάθε σύγχρονη BMW, η πανοραμική διάταξη Curved Display με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3” και κεντρική οθόνη 14,9” λειτουργεί ως βασικό στοιχείο της αισθητικής αποτυπώνοντας ταυτόχρονα την προηγμένη ψηφιακή πλατφόρμα ελέγχου και συνδεσιμότητας.

H νεότερη έκδοση OS 8.5 του λειτουργικού συστήματος, που εξελίσσεται από την ίδια την BMW, έχει βελτιωμένα χαρακτηριστικά ελέγχου, με ανανεωμένα γραφικά και μενού με πιο εύχρηστη δομή. Αυτό ωστόσο δεν αναιρεί την πολυπλοκότητα εξαιτίας του μεγάλου αριθμού εφαρμογών και υπηρεσιών στις οποίες έχουν πλέον προστεθεί ακόμα και video streaming αλλά και in-car gaming.

Advertisement

Η άλλη όψη του τεχνολογικά αστραφτερού νομίσματος είναι η βαθιά ποιοτική χροιά σε καθετί που βλέπεις και αγγίζεις. Ομορφοι συνδυασμοί φινετσάτων υλικών και 100% vegan επενδύσεων, ιδιαίτερες λεπτομέρειες, όπως οι αόρατοι αεραγωγοί, αλλά και το χρωματικό παιχνίδι από τη φωτεινή λωρίδα σε μοτίβο διαμαντιού που διατρέχει όλο το πλάτος του ταμπλό φτάνοντας έως τις πόρτες συνθέτουν ένα περιβάλλον που σε κάνει να νιώθεις προνομιούχος.

Ο,τι ακριβώς περιμένεις από μια μεγάλη BMW. Και η νέα Σειρά 5 δεν προσδιορίζεται απλά ως ευμεγέθης αλλά είναι κυριολεκτικά ένα μεγάλο αυτοκίνητο που ξεπερνά σε μήκος τα πέντε μέτρα και είναι κατά κάθε έννοια επιμηκυμένη σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Αυτό ισχύει και για το αυξημένο κατά 20 mm μεταξόνιο, το οποίο φλερτάρει με τα τρία μέτρα χαρίζοντας την πρέπουσα ευρυχωρία ακόμα και για τέσσερις σωματώδεις επιβάτες, την ώρα που και ο βαθύς χώρος αποσκευών φτάνει τα 520 lt.

Πόσο αρμονικό και ταιριαστό μπορεί να είναι, όμως, το πάντρεμα ενός τόσο μεγάλου και φορτωμένου με τεχνολογία αμαξώματος με τον εισαγωγικό κινητήρα της γκάμας; Ο δίλιτρος TwinPower Turbo πετρελαιοκινητήρας έρχεται με ένα νέο πρόσθετο πακέτο βελτιώσεων, από αυτές που είχε ήδη δεχθεί όταν ενσωμάτωσε το 48V ήπιο υβριδικό σύστημα μπαίνοντας στη Σειρά 3/4.

Αλλαγές στην επεξεργασία της επιφάνειας των κυλίνδρων και στην κατασκευή των εμβόλων που στοχεύουν στη μείωση των τριβών, σε συνδυασμό με τη βελτιστοποίηση στην τουρμπίνα δύο σταδίων, στον ψεκασμό και στο σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της απόδοσης στους 197 PS και τα 400 Nm ροπής.

Σε αυτές τις τιμές υπολογίστε και τη στιγμιαία συμβολή των 11 PS/25 Nm από τον ηλεκτροκινητήρα (που λειτουργεί ως μίζα/γεννήτρια) του υβριδικού συστήματος αλλά και την πυκνή διάταξη του ταχύτατου και βελούδινου σε λειτουργία νέου Steptronic Sport κιβωτίου οχτώ σχέσεων που βοηθά στην αξιοποίηση της πλούσιας ροπής. Η δύναμη λοιπόν δεν λείπει, η επιτάχυνση είναι γεμάτη, όπως άλλωστε δηλώνεται και από τα 7,3’’ του 0-100 km/h, ενώ η ζωηράδα των επιδόσεων δεν χάνεται ακόμα και όταν η ταχύτητα ανέβει.

Υπάρχουν μάλιστα στιγμές όπου η εύρυθμη και πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα αλλά και η ζωντάνια των επιδόσεων σε κάνει να ξεχνάς ότι κάτω από το καπό κρύβεται ένας ντίζελ. Αυτό φροντίζει, ωστόσο, να το υπενθυμίζει η ένδειξη της κατανάλωσης.

Στη διάρκεια της δοκιμής μας η μέση τιμή της σταθεροποιήθηκε στα 6,9 lt/100 km παρά το μεγάλο ποσοστό κίνησης στις ενεργοβόρες συνθήκες της πόλης. Και πέφτει αρκετά χαμηλότερα στο ταξίδι, εκεί που η 520d βρίσκεται πραγματικά στο στοιχείο της. Είναι απίθανα ευθύβολη και τόσο πειθήνια και ήρεμη στον αυτοκινητόδρομο που δημιουργεί την αίσθηση μιας σημαντικά χαμηλότερης ταχύτητας από την πραγματική. Νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ένα πολύ καλά προστατευμένο περιβάλλον που κρατά μακριά κάθε εξωτερική ενόχληση.

Το κροτάλισμα του ντίζελ μοιάζει περισσότερο σαν γουργούρισμα που ακόμα κι αυτό φτάνει στην καμπίνα σαν καλά φιλτραρισμένος ψίθυρος. Και δεν είναι μόνο η ηχομόνωση που δείχνει τη φροντίδα για την εξάλειψη θορύβων και δονήσεων. Τα υποπλαίσια στην εμπρός και πίσω ανάρτηση δίνουν στην απόσβεση και στην κύλιση μια τόσο συμπαγή αίσθηση που σε κάνει να νιώθεις πως η 5άρα ισοπεδώνει κάθε ανωμαλία και ατέλεια του δρόμου, το κιβώτιο έχει μηχανισμό εξουδετέρωσης των κραδασμών, ενώ η εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση (Cd: 0,24 στην 520d) συμβάλλει καθοριστικά στη μείωση του θορύβου.

Η BMW έχει ετοιμάσει για την 5άρα και μια ατέλειωτη λίστα με τεχνολογικά τρικ -από ενεργητική ανάρτηση και ενεργό σύστημα ελέγχου των κλίσεων έως τετραδιεύθυνση- που μπορούν να ακονίσουν στο έπακρο την άνεση, την ικμάδα και τη δυναμική της ταυτότητα. Η 520d της δοκιμής μας αποδεικνύει πως ακόμα και χωρίς όλα τα παραπάνω η συνταγή της BMW τα καταφέρνει περίφημα.

Η συμβατική παθητική σπορ ανάρτηση του πακέτου Μ Sport που φέρνει το αμάξωμα 8 mm πιο κοντά στο έδαφος έχει μια εξαιρετική ισορροπία ακόμα και για το ανάγλυφο των ελληνικών δρόμων. Προσφέρει την κατάλληλη ενδοτικότητα για άνεση ενώ ταυτόχρονα διαχειρίζεται εξαιρετικά τις φορτίσεις δίνοντας σιγουριά και ακρίβεια στον έλεγχο του μεγάλου όγκου του αυτοκινήτου. Παρά το μέγεθος και το διόλου ευκαταφρόνητο βάρος, η 520d παραμένει απίθανα συγκροτημένη ακόμα και στο σφιχτό επαρχιακό στροφιλίκι.

Το στάνταρ τιμόνι μεταβλητού βήματος είναι σχετικά ελαφρύ, όμως έχει μια ευχάριστη αναλογικότητα και ακρίβεια, όπως αντίστοιχα έχουν και τα δυνατά φρένα. Το μπροστινό μέρος δίνει σιγουριά για την έκβαση των πραγμάτων ακόμα και αν υπερβάλλεις στην είσοδο της στροφής, ενώ η πετυχημένη συνεργασία ανάρτησης και πλαισίου με το προηγμένο και διακριτικό σύστημα δυναμικού ελέγχου που συνδέεται απευθείας στη μονάδα του κινητήρα καθιστούν ουσιαστικά αδύνατο το ακούσιο ξύπνημα της ουράς εξαιτίας της μετάδοσης στον πίσω άξονα.

Η νέα 5άρα καταφέρνει, λοιπόν, να παντρέψει και να αναδείξει καλύτερα από κάθε άλλη φορά τους δύο βασικούς πυλώνες που έχουν σμιλεύσει και καθορίσει την ταυτότητα της BMW. Είναι το μοντέλο που εκφράζει με απόλυτη ευκρίνεια κάθε πτυχή της BMW. Εχει προσεγγίσει όσο ποτέ την πολυτέλεια, την άνεση και την τεχνολογική καινοτομία, αλλά ταυτόχρονα έχει τονίσει κάθε στοιχείο του δυναμισμού και της οδηγικής πιστότητας που μπορεί να έχει ένα business saloon.

Πολύ περισσότερο, η 520d της δοκιμής μας συγκεντρώνει χαρακτηριστικά που χαρίζουν μια ιδανική ισορροπία. Ο εξευγενισμένος δίλιτρος ντίζελ ταιριάζει γάντι με τη φινετσάτη υπόσταση της 5άρας, έχει τη δύναμη για να υποστηρίξει το δυναμικό ταμπεραμέντο και, πάνω απ’ όλα, προσφέρει έμπρακτη οικονομία και χρηστικότητα. Ισως για το κοινό της συγκεκριμένης κατηγορίας η χρηστική οικονομία να μη βρίσκεται στις βασικές προτεραιότητες, όμως από την άλλη πλευρά ποιος θα μπορούσε να μείνει αδιάφορος στην ιδέα ενός ταξιδιού Αθήνα – Θεσσαλονίκη και πίσω, στη χλιδή της 5άρας και με ένα ρεζερβουάρ; 

TECH

Η νέα Σειρά 5 αποτυπώνει την ολιστική προσέγγιση της BMW για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος σε όλο τον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου, από την παραγωγή έως τη χρήση. Η μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος στην εφοδιαστική αλυσίδα κυμαίνεται στο 20%-25%, ενώ η BMW υπολογίζει πως η μείωση των συνολικών εκπομπών CO2 σε όλο τον κύκλο ζωή του αυτοκινήτου θα αγγίξει το 58% σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Σημαντικό μερίδιο σε αυτό παίζει, μεταξύ άλλων, η χρήση ανακυκλωμένων και συνθετικών υλικών όπως οι στάνταρ 100% vegan επενδύσεις, τεχνολογίες όπως οι ματ Frozen βαφές με βάση βιομάζα και όχι πετρελαιοειδή, καθώς και η αποκλειστική χρήση ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στην γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο του Dingolfing.

TECH – BMW 520d

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.995, i4, TURBODIESEL 197 (+11 H/K) PS @ 4.000 rpm, 400 (+25 H/K) Nm @ 1.500-2.750 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ:  ΑΥΤΟΜΑΤΟ, 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (Ε), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 7,3’’
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 233 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 6,8 lt/100 km
CO2: 133-147 g/km (WLTP)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 5.060/1.900/1.515 m
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.995 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 520 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.680 kg
ΤΙΜΗ: Από 69.200 ευρώ