Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW X2 sDrive16d Steptronic

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Με τον 1.500άρη diesel κάτω από το καπό της, η X2 sDrive 16d δίνει το απαραίτητο φορολογικό πλεονέκτημα στον ιδιοκτήτη της, χωρίς να κάνει συμβιβασμούς στην οδηγική απόλαυση.

Το λανσάρισμα της X2 από τη BMW την περσινή χρονιά έδωσε την ευκαιρία στον premium αγοραστή των SUV να επιλέξει ένα διαφορετικό από τα υπόλοιπα crossover μοντέλο, με σπορ εμφάνιση και πιο «ψαγμένο» στυλ. Ειδικά απέναντι στην X1 με τα οποία έχει πολλά κοινά, η X2 προτάσσει αυτή τη διαφορετικότητα της σχεδίασής της, αλλά και τα πιο δυναμικά οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά, ώστε να ικανοποιήσει ακόμη και τον πλέον απαιτητικό.

Στη γκάμα των εκδόσεων της X2 η BMW δίνει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ 4 διαφορετικών επιλογών βενζίνης και 5 πετρελαίου, ανάμεσα στις οποίες συμπεριλαμβάνονται εκδόσεις με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς ή και στους τέσσερις. Η έκδοση sDrive16d της δοκιμής μας είναι η αρχική πετρελαιοκίνητη της γκάμας, η οποία χρησιμοποιεί για την κίνησή της τον 3κύλινδρο 1.500άρη TwinPower Turbo κινητήρα diesel της μάρκας. Τιμολογιακά, sDrive16d είναι η φθηνότερη στη diesel γκάμα κοστίζοντας 36.550 ευρώ με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ή 41.054 ευρώ με το διπλοσύμπλεκτο αυτόματο Steptronic της δοκιμής μας. Παράλληλα, η παρουσία 1.5 lt. κινητήρα κάτω από το καπό της, εξασφαλίζει στον ιδιοκτήτη ένα φορολογικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων 2λιτρων diesel επιλογών της γκάμας (υπάρχει και η βενζινοκίνητη sDrive18i με 3κύλινδρο 1.5 lt. turbo μοτέρ – δείτε εδώ τη δοκιμή της).

Πολυτελές εσωτερικό με ικανοποιητική πρακτικότητα

Στο εσωτερικό της αρχικής diesel έκδοσης της X2 δεν συναντούμε διαφορές σε σχέση με τις υπόλοιπες επιλογές της. Έτσι, για μια ακόμη φορά το μοντέλο της BMW παραδίδει μαθήματα αρτιότητας κατασκευής και φινιρίσματος, με τα υλικά που χρησιμοποιούνται να προσφέρουν άπλετες δόσεις πολυτέλειας. Επιπλέον αυτών και κατά τα πρότυπα της BMW η κονσόλα στρέφεται προς τον οδηγό, τα καθίσματα διαθέτουν κορυφαία πλευρική στήριξη και η γενικότερη αίσθηση που δημιουργείται είναι περισσότερο αυτής μια σπορ κατασκευής, παρά ενός crossover. Στους χώρους, συγκριτικά με την X1 η X2 έχει μεν χαμηλότερο ύψος και είναι πιο κοντή σε μήκος, όμως όσοι κάτσουν στο εσωτερικό της δεν θα νιώσουν κλειστοφοβικά. Το πορτ-μπαγκάζ με 470 λίτρα χωρητικότητας καταφέρνει να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις (υπολείπεται κατά 35 λίτρα συγκριτικά με αυτό της X1), χωρίς βέβαια να είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας.

Ικανός diesel, κορυφαίο 7άρι αυτόματο κιβώτιο

Μπορεί η έκδοση sDrive 16d με τους 116 ίππους ισχύος να είναι η λιγότερο ισχυρή στη γκάμα της BMW X2, όμως στην πράξη ο 1.500άρης turbodiesel τα καταφέρνει πολύ καλύτερα από ό,τι τα νούμερα προδιαθέτουν τον οδηγό του. Αυτό συμβαίνει λόγω από τη μια της απόδοσης της μέγιστης ροπής των 27.5 kgm του μοτέρ μόλις από τις 1.750 σ.α.λ., από την άλλη όμως κυριότερα λόγω της εξαιρετικής λειτουργίας του προαιρετικού διπλοσύμπλεκτου 7τάχυτου Steptronic κιβωτίου του μοντέλου της δοκιμής. Έτσι λοιπόν, στην καθημερινή χρήση κινητήρας και κιβώτιο συνεργάζονται αρμονικά ώστε να ρίξουν όσο το δυνατόν πιο χαμηλά τις στροφές για να μειώσουν την κατανάλωση, αλλά και παράλληλα να κινήσουν με άνεση την X2 χωρίς να εμφανίζονται ελλείμματα απόδοσης. Σε πιο γρήγορους ρυθμούς και πάλι το κιβώτιο με την αμεσότητα στις εναλλαγές των σχέσεων δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί στο  έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα και μόνο όταν οι στροφές (και τα km/h της ταχύτητας) ανέβουν ο οδηγός αντιλαμβάνεται ότι έχει να κάνει με τη «βασική» diesel έκδοση της X2. Χαρακτηριστικό στοιχείο της έκδοσης αποτελεί και η πλήρης απουσία κραδασμών, όπως και ο χαμηλός θόρυβος από τη λειτουργία του μοτέρ, που φροντίζουν ώστε να κρύβουν με επιτυχία την πετρελαιοκίνητη υπόσταση του κινητήρα. Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση, η αρχική diesel BMW X2 τα καταφέρνει πολύ καλά, αφού εμείς κινούμενοι σε πόλη και εθνική και με χρήση όλων των οδηγικών προφίλ (Comfort, Sport, Eco Pro) καταγράψαμε μια μέση τιμή 6.4 lt./100 km.

Οδηγικό πλεονέκτημα

Όπως έχουμε τονίσει και στις δοκιμές μας με άλλες εκδόσεις της BMW X2, ο δυναμισμός της οδικής της συμπεριφοράς και η απόλαυση που είναι σε θέση να προσφέρει στο οδηγό του το αυτοκίνητο, είναι στοιχεία που δύσκολα συναντούμε σε SUV ή crossover μοντέλο. Ιδίως δε αυτό συμβαίνει στην περίπτωση της έκδοσης M Sport του μοντέλου της δοκιμής μας, με την πιο σπορ ανάρτηση και τα χαμηλού προφίλ ελαστικά (225/45) με τις 19άρες ζάντες αλουμινίου. Από την πρώτη στιγμή άλλωστε που θα καθίσεις στο εσωτερικό της X2, η χαμηλότερη από τα συνηθισμένα θέση οδήγησης σε προδιαθέτει για το διαφορετικό της κατασκευής, κάτι που και στη συνέχεια το αντιλαμβάνεσαι άμεσα πιέζοντας το αυτοκίνητο σε μια στριφτερή διαδρομή. Εκεί, η X2 εμφανίζεται απολύτως άμεση στις αντιδράσεις της, με μειωμένες κλίσεις από το αμάξωμα και μια ουδετερότητα που δύσκολα μπορεί να «σπάσει». Στο παιχνίδι της οδηγικής απόλαυσης μπαίνει και το ακριβέστατο τιμόνι με τη βαριά και μεστή αίσθηση. Σε ό,τι αφορά στη άνεση, παρά την πιο σπορ ρύθμισή της η ανάρτηση διατηρεί την απαραίτητη ισορροπία σε αυτό το κομμάτι χωρίς να «κουράζει» κατά το πέρασμα από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, παρότι τα χαμηλού προφίλ run-flat ελαστικά μεταφέρουν κάποιες από αυτές στο εσωτερικό. Συνολικά πάντως, ακόμη και η αρχική diesel BMW X2 στο δρόμο εστιάζει στην οδηγική ευχαρίστηση προσφέροντας στον οδηγό της μια «σπίθα» απόλαυσης που λίγα crossover και SUV των διαστάσεών της έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.496 cc
Ισχύς: 116 PS/4.000 rpm
Ροπή: 27.5 kgm/1.750-2.250 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11.5 sec
Τελική ταχύτητα: 192 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.3 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 112 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 110 €
Βάρος: 1.570 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.360/1.824/1.526 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Χώρος αποσκευών: 470 lt
Τιμή: από 41.054€ (36.550 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο)

Δημοφιλή στο Protothema.gr