Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ανανεωμένο Peugeot 3008 HYBRID4

Ελλάδα 11:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Ανανεωμένο Peugeot 3008 HYBRID4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ανανεωμένο Peugeot 3008 HYBRID4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η ανανεωμένη εκδοχή του plug-in υβριδικού Peugeot 3008, «παντρεύει» ισχυρές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και χαρίζει χαμόγελα με την ποιοτική της οδική συμπεριφορά.

Advertisement
Advertisement

Το Peugeot 3008 υπάρχει επίσημα στον κόσμο της αυτοκίνησης από το 2009, αλλά η εκτόξευση της δημοφιλίας του έμελλε να σημειωθεί το 2016 όταν μετέβη στη δεύτερη γενιά του. Τότε ήταν που κέρδισε τον καθολικό σεβασμό για το κομψό design, το premium και hi-tech εσωτερικό, αλλά και τους αποδοτικούς κινητήρες. Το μικρομεσαίο SUV όχι μόνο κατέγραψε πάνω από 800.000 πωλήσεις, αλλά πήρε… από το χεράκι και όλη την υπόλοιπη γκάμα των Γάλλων, συμπαρασύροντάς τη σε μια ξέφρενη upmarket πορεία.

Φτάνοντας στο σήμερα, και σχεδόν πέντε χρόνια μετά, η Peugeot υπέβαλε το μικρομεσαίο της SUV σε ένα φρεσκάρισμα, το οποίο, όπως διαπιστώσαμε και στην πρόσφατη δοκιμή μας, εκμοντέρνισε περαιτέρω τον ήδη σύγχρονο χαρακτήρα του.

Και επειδή το επίθετο «σύγχρονος» στις μέρες μας έχει αποκτήσει και μια οικολογική χροιά, θα ήταν αδύνατο το ανανεωμένο 3008 να μην κληρονομήσει -απαράλλαχτες – τις δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις του απερχόμενου μοντέλου (διαβάστε ΕΔΩ τη σχετική δοκιμή μας): Την πριοσθιοκίνητη Hybrid 225 και την Hybrid4 300, η οποία είναι η μοναδική τετρακίνητη της γκάμας. Αμφότερες συνδυάζονται με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο e-EAT8 και έχουν ως βάση τους έναν τετρακύλινδρο 1.600αρη βενζινοκινητήρα (PureTech) που αποδίδει 200 και 181 PS στην 4WD και 2WD αντίστοιχα, με τη ροπή να είναι κοινή στα 300 Nm (3.000 σ.α.λ.).

Advertisement
Advertisement

Περί δικίνητης, αυτή εφοδιάζεται αποκλειστικά με ένα ηλεκτρικό μοτέρ των 110 PS και 320 Nm συνδεδεμένο στο κιβώτιο e-EAT8, με τη συνολική ισχύ να αποτυπώνεται στα 225 PS (360 Nm). Η Hybrid4 ενσωματώνει το ίδιο ηλεκτρικό μοτέρ στον μπροστινό άξονα, με τη διαφορά πως υπάρχει ακόμη ένα ακόμη των 113 PS (166 Nm) στον πίσω. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τα 300 PS και τα 520 Nm ροπής. Μέρος του κινητήριου συνόλου είναι και μια μπαταρία χωρητικότητας 13,2 kWh που σύμφωνα με την Peugeot προσφέρει έως και 59 km ηλεκτρικής αυτονομίας (WLTP).

Εμείς δοκιμάζουμε την τετρακίνητη και ισχυρότερη έκδοση, η οποία, στη χώρα μας, διατίθεται αποκλειστικά στις εκδόσεις Allure Plus, GT (δοκιμή μας) και GT Plus.

Advertisement

Εκσυγχρονίζοντας το ήδη σύγχρονο

Advertisement

Σε επίπεδο σχεδίασης όπως είδαμε και κατά τη δοκιμή μας με το θερμικό μοτέρ, το ανανεωμένο γαλλικό C-SUV έχει αποκτήσει μια πιο μοντέρνα και επιβλητική εμφάνιση, για την οποία φροντίζει η ανασχεδιασμένη μάσκα (χωρίς πλαίσιο) που εκτείνεται κάτω από φωτιστικά σώματα και τα ενσωματώνει αρμονικά. Τα φώτα ημέρας DRL έχουν σχήμα «δοντιού λιονταριού», ενώ τα φώτα ομίχλης, πλέον, ενσωματώνονται στους Full LED κεντρικούς προβολείς, οι οποίοι στις εκδόσεις GT & GT Plus εφοδιάζονται με στατικό κατευθυντικό φωτισμό (SDL).

Στα πλαϊνά, οι διαφοροποιήσεις είναι ανεπαίσθητες, ενώ στο πίσω μέρος συναντάμε νέα φώτα Full LED με τις χαρακτηριστικές τρισδιάστατες «νυχιές» που συνδέονται μεταξύ τους με την χαρακτηριστική μαύρη γυαλιστερή φάσα. Το μοναδικό στοιχείο των PHEV εκδόσεων που μαρτυρά την εξηλεκτρισμένη φύση τους είναι τα λογότυπα HYBRID ή HYBRID4 που διακοσμούν τα μπροστινά φτερά και τη πόρτα του πορτπαγκάζ.

Advertisement

Εσωτερικό: Premium αύρα, εργονομική σχεδίαση

Το αίσθημα θαυμασμού που προκαλεί η εξωτερική σχεδίαση του ανανεωμένου Peugeot 3008, εξακολουθεί να σε κυριεύει και εφόσον επιβιβαστείς στην καμπίνα. Είναι άνετη και φιλοξενεί άκοπα τέσσερις ψηλούς ενήλικες (+πέμπτος με τους απαραίτητους συμβιβασμούς). Η μπαταρία βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα, μ’ αποτέλεσμα να μην υπάρχει χωροταξική διαφοροποίηση, ο χώρος αποσκευών αντιστοιχεί σε 395 lt (520 lt τα μη εξηλεκτρισμένα), ενώ κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ κρύβονται +25 λτ. για την αποθήκευση του καλωδίου φόρτισης. Τα καθίσματα, επίσης, προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη, ενώ από την έκδοση HYBRID GT φέρουν αποκλειστική επένδυση TEP Mistral/ Alcantara Greval με διακοσμητική ραφή Aikinite.

Το ταμπλό διακρίνεται για την ποιότητα και συναρμογή των υλικών του. Πίσω από το τιμόνι υπάρχει η αναβαθμισμένη εκδοχή του ψηφιακού πίνακα οργάνων i-Cockpit (12,3”) και στο κέντρο ταμπλό δεσπόζει μια ευανάγνωστη και ταχύτατη σε απόκριση οθόνη αφής  10 ιντσών, η οποία στα PHEV μοντέλα προσφέρει πληθώρα χρήσιμων “υβριδικών” πληροφοριών: Ενεργειακές ροές, στατιστικά για κατανάλωση, τοποθεσίες σταθμών φόρτισης αλλά και δυνατότητα προγραμματισμού φόρτισης.

Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει και στη λειτουργία «e-SAVE» που  επιτρέπει στον οδηγό να αποθηκεύσει ένα απόθεμα ηλεκτρικής ενέργειας (10, 20 χλμ. ή όλη την ενέργεια) ώστε να το χρησιμοποιήσει σε μεταγενέστερο χρόνο. Σημειώνεται πως η μετάβαση στο «υβριδικό μενού» γίνεται μέσω του πρώτου (από τα αριστερά) πλήκτρου κάτω από την κεντρική οθόνη.

Προφίλ οδήγησης: Με έμφαση στην ηλεκτροκίνηση

Ένα από τα μεγάλα ατού του plug-in υβριδικού Peugeot 3008 είναι πως ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τον τρόπο που θέλει να μετακινηθεί, κάτι το οποίο γίνεται μέσω των προφίλ οδήγησης (Drive Mode). Αυτά είναι τα Electric,Hybrid, Sport και 4WD (μόνο στο HYBRID4).

Στο πρώτο το Peugeot 3008 PHEV χρησιμοποιεί μόνο τον πίσω ηλεκτροκινητήρα και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως και 135 km/h. Στο Hybrid, συνεχίζει να έχει τον πρώτο λόγο η ηλεκτροκίνηση, με το θερμικό μοτέρ να επιστρατεύεται σε μεγάλες ταχύτητες. Στο Sport αξιοποιείται η ισχύς και των τριών κινητήρων, ενώ στο AWD δίνεται έμφαση στη βέλτιστη πρόσφυση. Διευκρινίζεται πως ο οδηγός μπορεί να δει ποιο μοτέρ λειτουργεί μέσω της κεντρικής οθόνης (ροή ενέργειας).

Αυτονομία στη θεωρία και την πράξη

Στην πράξη η ηλεκτρική αυτονομία είναι ελαφρώς μικρότερη (υπολογίσαμε γύρω στα 50 χλμ.) από την ονομαστική των 59 χλμ. αν και, όπως είναι γνωστό, υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που επηρεάζουν τα επίπεδα της μπαταρίας, συμπεριλαμβανομένων του στιλ οδήγησης, της επιφάνειας του δρόμου, των καιρικών συνθηκών και του βάρους φορτίου.

Αυτό, επίσης που παρατηρήσαμε κινούμενοι με όλα τα προφίλ οδήγησης, είναι πως στο μεγαλύτερο ποσοστό προτάσσεται η κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια, κάτι άλλωστε που είναι και ο φιλοσοφικός πυρήνας των PHEV οχημάτων: Οι καθημερινές μετακινήσεις να γίνονται χωρίς να ξοδεύεται σταγόνα βενζίνης, και να επαναφορτίζεις την μπαταρία στο σπίτι (π.χ. το βράδυ) ή κατά τις ώρες γραφείου. Κινούμενοι, λοιπόν, μέσα στην πόλη είδαμε μια κατανάλωση κοντά στις 20 kWh/100km.

Όταν, όμως, “πατήσαμε” Εθνική Οδό – καλύπτοντας μια απόσταση 70 χλμ. (μόνο «πήγαινε») – και με το θερμικό μοτέρ να μπαίνει στο παιχνίδι, το νούμερο έπεσε στις 11 kWh/100 km, με την κατανάλωση καυσίμου να περιορίζεται στα 4,6 lt/100 km. Παράλληλα, μέσω του «συνδυασμού» θερμικής και ηλεκτρικής ενέργειας καταφέραμε να φτάσουμε στον προορισμό μας, έχοντας… κρατήσει ηλεκτρικό απόθεμα 10 km, για αθόρυβη μετακίνηση στην πόλη. Φυσικά, στον δρόμο της επιστροφής λειτουργούσε αποκλειστικά ο βενζινοκινητήρας με την κατανάλωση να φτάνει τα 7,5 lt.

Πέρα από τα απολύτως ικανοποιητικά νούμερα κατανάλωσης για ένα όχημα 1.840 κιλών, θετικές εντυπώσεις αποκομίσαμε και από τις επιδόσεις. Βλέπετε… 300 ίπποι και 420 Nm είναι αυτά. Τα 6,1 sec για το 0-100 km/h δεν είναι δύσκολο να επιβεβαιωθούν, ενώ βυθίζοντας με δύναμη το πόδι σου στο δεξί πεντάλ, τα μοτέρ «αφυπνίζονται» αρκετά γρήγορα, δίνοντας σου την εντύπωση πως τα 300 άλογα κινούν…  αγωνιστικό 208 Rally4.

Χωρίς παράπονο μας άφησε και το αυτόματο κιβώτιο e-EAT8 που αλλάζει άκρως βελούδινα τις σχέσεις, ενώ επιδεικνύει γρήγορα αντανακλαστικά σε φάσεις kickdown. Μιας και μιλήσαμε για kickdown ν’ αναφέρουμε πως μόνο τότε ακούς τι φωνή του θερμικού κινητήρα, ο οποίος στο πρόγραμμα Sport μοιάζει να αποκτά μια έντονη τεχνητή «χροιά» που όσοι αναζητούν το σπορ συναίσθημα ίσως να την εκτιμήσουν. Σε κάθε διαφορετική περίπτωση, όμως, το θερμικό μοτέρ είναι πραγματικό ήσυχο, και σε συνδυασμό με την πολύ ποιοτική κύλιση και ηχομόνωση εξασφαλίζει ένα γαλήνιο ταξίδι.

Εντός της πόλης, το σύστημα ανάρτησης (πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω), φιλτράρει ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες του αστικού οδικού δικτύου και το σύστημα διεύθυνσης επιτρέπει άκοπες μετακινήσεις σε στενούς δρόμους.

Συμπέρασμα

Με τιμή εκκίνησης 50.500 ευρώ (έκδοση Allure Plus), το τετρακίνητο plug-in υβριδικό Peugeot 3008 αραιώνει τις επισκέψεις στα πρατήρια καυσίμου, εντυπωσιάζει με την ποιοτική και πολιτισμένη οδική του συμπεριφορά, ενώ η συνεργασία των τριών μοτέρ χαρίζει εντυπωσιακές επιδόσεις.

Φόρτιση και οφέλη

Το ανανεωμένο plug-in υβριδικό Peugeot 3008 διατίθεται ως στάνταρ με φορτιστή 3,6 kW, ο οποίος σε παροχή στα 16A φορτίζει πλήρως την μπαταρία σε 4 ώρες, ενώ σε οικιακή πρίζα (8A) απαιτούνται 7 ώρες. Προαιρετικά προσφέρεται φορτιστής 7,4 kW, o οποίος σε wallbox ισοδύναμης ισχύος δεν χρειάζεται πάνω από 1 ώρα και 45 λεπτά.

Τα μόλις 31 grm CO2/km απαλλάσσουν τους κατόχους αμφότερων των PHEV εκδόσεων από την καταβολή τελών κυκλοφορίας, ενώ η μικρότερη των 40.000 ευρώ ΛΤΠΦ εξαιρεί τους εργαζόμενους που το χρησιμοποιούν ως εταιρικό από τη σχετική φορολόγηση (εκτός από την κορυφαία HYBRID4 GT Plus).

Δεδομένου ότι σας «τρελάναμε» με τους αριθμούς δεν θα αναφερθούμε σε εξοπλισμό και συστήματα ασφαλείας, στοιχεία που μπορείτε να δείτε εδώ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Ανανεωμένο Peugeot 3008 HYBRID4 300 PS
Συνδυασμένη ισχύς/ ροπή: 204 PS/ 350 Nm
Κινητήρας: Βενζίνης 1.598 cc 200 PS, εμπρός ηλεκτρικό μοτέρ 110 PS,  πίσω ηλεκτρικό μοτέρ 113 PS (μπαταρία 13,2 kWh)
Ισχύς: 300 PS Ροπή: 520 Nm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων (e-EAT8)
Επιτάχυνση 0-100km/h: 6,1 sec
Τελική ταχύτητα: 235 km/h
Αυτονομία: 59 km
Μέση κατανάλωση (/100 km): 1,2 lt/100 km (δική μας: 4,6 lt/100 km)
Εκπομπές CO2: 29-39 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.447 x 1.841 x 1.624 mm
Μεταξόνιο: 2675 mm
Βάρος: 1840 kg
Χώρος αποσκευών: 395 lt (1.357 με αναδίπλωση)
Τέλη κυκλοφοράις: 0 ευρώ
Τιμή: Από 50.500 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα βασικά χαρακτηριστικά του επόμενου Peugeot 308 (video)
Δοκιμή: Peugeot e-2008
Peugeot 2008: Το Ελληνικό Car Of The Year σαρώνει σε πωλήσεις