Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Alfa Romeo Stelvio 2.2 TD Q4

Ελλάδα 7:51
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Alfa Romeo Stelvio 2.2 TD Q4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Alfa Romeo Stelvio 2.2 TD Q4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Stelvio σε καμία περίπτωση δεν περνά απαρατήρητη και αυτό οφείλεται (λίγο) και στη διακριτική της ανανέωση.

Advertisement
Advertisement

H Alfa Romeo Stelvio ποτέ δεν ήταν ένα μεγάλο SUV της σειράς και ούτε ένα που το έβλεπες -τρόπος του λέγειν- σε κάθε γωνία. Οι εμφανίσεις της στους ελληνικούς δρόμους έχουν μάλλον χαρακτήρα… quest star και έτσι αντιμετωπίζεται από όλους όσους τη βλέπουν.

Οι οποίοι, παρόλο που δεν πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο και θα γυρίσουν να την κοιτάξουν αλλά και θα την περιεργαστούν.

Σε αυτό σίγουρα συμβάλει και το βαθύ, «ορθόδοξο» για Alfa Romeo, κόκκινο χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, ενώ συνολικά η σχεδίασή της παραμένει όμορφη και ξεχωριστή. Οι αλλαγές στο «Trilobo» -τη μάσκα και τους αεραγωγούς- την έχουν κάνει πιο δυναμική, ενώ οι νέοι, προσαρμοζόμενοι προβολείς LED με τη διαμόρφωση 3+3 -παραπέμπουν στην Tonale και στο ένδοξο παρελθόν της μάρκας- κατορθώνουν να δώσουν ένα ακόμα πιο σύγχρονο στυλ στην όλη εικόνα.

Advertisement
Advertisement

Εκσυγχρονισμένο είναι και το εσωτερικό, όπου ο πίνακας οργάνων ναι μεν έχει την παραδοσιακή διαμόρφωση Cannonchiale, σημαντικό στοιχείο αναγνώρισης των μοντέλων της ιταλικής εταιρείας, αλλά πλέον είναι ψηφιακός. Με διαγώνιο 12,3 ιντσών και τρεις δυνατές διαμορφώσεις, από τις οποίες προτιμούμε την Heritage. Αυτή με τα κλασικά όργανα…

Αναβαθμισμένα είναι και τα συστήματα υποβοήθησης -υπάρχει και ημι-αυτόνομη οδήγηση 2ου Επιπέδου– και συνολικά οι δυνατότητες διασύνδεσης, ενώ αν κάπου φαίνεται πως η Stelvio έχει κάποια χρόνια που δηλώνει το παρόν είναι στην κεντρική της οθόνη.

Advertisement

Η οποία δεν είναι μεν μικρή αλλά ούτε και… χορταστική, ενώ υπέρ της λειτουργεί η πολύ καλή ενσωμάτωσή της στην όλη σχεδίαση του ταμπλό. Γεγονός είναι πως το εσωτερικό της Stelvio βγάζει το στυλ που ενδόμυχα περιμένεις από μια (σύγχρονη) Alfa Romeo, ενώ η ποιότητα των υλικών και της συναρμογής δεν αφήνει περιθώριο για παράπονα.

Advertisement

Κάτι που ισχύει και για το επίπεδο εξοπλισμού σε όλες του τις παραμέτρους -ασφάλεια, υποβοήθηση, άνεση και διασύνδεση- ενώ από τους χώρους στο πίσω κάθισμα δεν πρέπει να περιμένει κανείς κάτι παραπάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Στην πράξη αυτό σημαίνει πως οι δύο πίσω επιβάτες ούτε θα στριμωχθούν ούτε θα έχουν και πολύ αέρα για τα πόδια τους, ενώ ο τυχόν τρίτος που θα προστεθεί θα πρέπει να κάνει παραχωρήσεις, Κυρίως λόγω του τούνελ της μετάδοσης.

Το πορτμπαγκάζ από την άλλη είναι ικανοποιητικό (από 525 έως 1.600 λίτρα), όπως ικανοποιητικές είναι πλέον και οι θέσεις για αναψυκτικά και μικρο-αντικείμενα στην κεντρική κονσόλα. Ειδικά η βάση φόρτισης για smartphone που είναι υπό κλίση είναι πρακτική και εύκολα ελεγχόμενη από τον οδηγό.

Ο οποίος νοιώθει ωραία πίσω από τιμόνι με τη δερμάτινη επένδυση, καθώς και δεν τον προβληματίζει κάτι -το μόνο είναι πως στην αρχή μάλλον θα δυσκολευτεί να βρει πως αλλάζει διαμόρφωση στον πίνακα οργάνων μιας και το κουμπί είναι στο δεξί μοχλοδιακόπτη- και το κάθισμα στηρίζει σωστά το σώμα του και η ορατότητα είναι ΟΚ. Ειδικά αν αναλογιστεί κανείς τα σχεδόν 4,70 μέτρα της Stelvio αλλά και την «πομπέ» σχεδίαση του πίσω μέρους της.

Advertisement

Μέσα στην πόλη το ότι το τιμόνι «κόβει» λιγότερο από όσο θα περίμενε κανείς ναι μεν ξενίζει αλλά η Stelvio είναι και για αυτό μια γνήσια Alfa Romeo. Από την άλλη έχει και το σωστό βάρος και την ωραία αίσθηση που περιμένει ο οδηγός οπότε αποζημιώνεται.

Ειδικά αν κινείται σε μια πιο απαιτητική διαδρομή από πλευράς στροφών, όπου θα εκτιμήσει, το ωραίο στήσιμο και τον πολύ καλό έλεγχο του αμαξώματος από τη σφιχτή μεν αλλά όχι σε ενοχλητικό δε βαθμό ανάρτηση καθώς και τα ιδιαίτερα μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης που εξασφαλίζει η τετρακίνηση.

Έτσι η Stelvio κατορθώνει να κρύβει σε σημαντικό βαθμό και το μέγεθος και το βάρος της και να αποδειχθεί διασκεδαστική για τον οδηγό της. Στον ανοιχτό δρόμο και όσο αυξάνει η ένδειξη στο ταχύμετρο είναι σταθερή και άμεση από πλευράς επιτάχυνσης όταν το δεξί πεντάλ πατηθεί πιο βαθιά.

Ο diesel των 2.200 κυβικών μπορεί να ακούγεται -και αυτός δεν γίνεται πάντως ενοχλητικός- και να έχει μικρό εύρος λειτουργίας (η μέγιστη ισχύς του των 210 ίππων αποδίδεται στις 3.750 σ.α.λ.) αλλά ο συνδυασμός του με το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων είναι ιδιαίτερα καλός.

Έτσι υπάρχει πάντα επάρκεια ισχύος από πολύ χαμηλά -η μέγιστη ροπή των 470 Nm εμφανίζεται στις μόλις 1.750 σ.α.λ.- και ο τετρακύλινδρος δεν δείχνει να πιέζεται ιδιαίτερα ακόμα και με πλήρες φορτίο.

Φυσικά αυτό έχει θετικό αντίκτυπο και στην κατανάλωση, που αν κινηθεί κανείς κοντά στα νόμιμα όρια στις εθνικές οδούς, θα μπορεί να δει ακόμα και κοντά στα 7,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Μια μέση τιμή είναι τα 7,8 λίτρα diesel που επιτυγχάνεται χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια από πλευράς οδηγού.

Τον οποίο πάντως η Stelvio τον παρακινεί να κινηθεί σβέλτα ή καλύτερα πιο σβέλτα από ότι θα επέλεγε με κάποιο άλλο ανάλογο μοντέλο.

Σε σχέση με αυτά το μεγάλο SUV της Alfa Romeo εξακολουθεί να ξεχωρίζει χάρη στην έντονη προσωπικότητα και το flair του. Μπορεί να μην είναι η προφανής ή η εκλογικευμένη επιλογή του τυπικού αγοραστή της κατηγορίας αλλά αν δίνετε ακόμα σημασία στο fun to drive και δεν έχετε ανάγκη από σούπερ χώρους στο πίσω κάθισμα πρέπει να την λάβετε πολύ σοβαρά υπόψη.

Στην diesel των 2,2 λίτρων και των 210 ίππων θα έχετε και το πλεονέκτημα της πιο χαμηλής κατανάλωσης. Όσο για την τιμή της υπολογίστε από 62.000 ευρώ και πάνω. Αν πάλι θέλετε κάτι πιο οικονομικό στα ίδια diesel κυβικά, αλλά με λιγότερα άλογα (συγκεκριμένα, 160), υπάρχει και η πισωκίνητη έκδοση 2.2 RWD που προσφέρεται από 57.000 ευρώ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Alfa Romeo Stelvio Veloce 2.2 TD Q4
Κινητήρας: 2.143 cc
Ισχύς: 210 PS/ 3.750 rpm
Ροπή: 470 Nm/1.750 rpm
Mετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,6 sec
Τελική ταχύτητα: 215 km/h
Μέση κατανάλωση: 6,3 l/100 km (εργοστασιακή), 7,8 l/100 km (δοκιμής)
Eκπομπές CO2: 159 gr/km
Βάρος: 1.820 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.687×1.903×1.693 mm
Μεταξόνιο: 2.818 mm
Χώρος αποσκευών: 525- 1.600 λίτρα
Τιμή: από 69.500 € (βασική έκδοση Sprint από 62.000 €)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Hλεκτρικές Alfa Romeo στην μονάδα των Giulia και Stelvio
H Alfa Romeo ετοιμάζει και πιο μεγάλο SUV από τη Stelvio
Συναρπαστικές ιστορίες πίσω από ιταλικά λογότυπα