Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE: Πολυτελή | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Alfa Romeo Giulia Veloce Ti 280 PS 4X4

  • Σπύρος Χώτος ([email protected]), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Γνήσια σπορ και πάντα ζηλευτή, η Alfa Romeo Giulia στη νεότερη έκδοσή της Veloce Ti δίνει μια ακόμη δικαιολογία στους alfisti να επαίρονται ότι η αγαπημένη τους μάρκα δημιούργησε ένα από τα κορυφαία σεντάν της εποχής.

Το προ 4ετίας λανσάρισμα της Alfa Romeo Giulia δεν επανέφερε μόνο την ιστορική μάρκα στα μεσαία σεντάν λίγα χρόνια μετά το τέλος της 159, αλλά κυρίως έφερε ξανά στο προσκήνιο ένα όνομα πολύ σημαντικό για την ίδια την υπόστασή της. Νέα Giulia λοιπόν και αν μη τι άλλο, αυτό το αυτοκίνητο αποτέλεσε για την Alfa ένα μοντέλο καινούργιο στο ξεκίνημα της νέας της εποχής, αφού για χάρη της οι Ιταλοί εξέλιξαν ένα ολοκαίνουργιο –πισωκίνητο μάλιστα– πλαίσιο, ενώ της προσέφεραν ένα πραγματικά premium εσωτερικό, αλλά και μια σχεδίαση από τις ομορφότερες της κατηγορίας.

What Car ?

  • Πόσο κάνει η υβριδική GLA;

  • Το πιο οικονομικό σε κατανάλωση, δικό σου με 3.195€

  • Με τέτοια τιμή σε καινούριο δε θα ξανακοιταξεις για μεταχειρισμένο...

  • Το αυτοκίνητο της ζωής σου με 179€ το μήνα...

  • Alfa Romeo λανσάρει στην αγορά την ελαφρώς ανανεωμένη γενιά της Giulia –μαζί και με τη Stelvio που ήδη έχουμε δοκιμάσει, τονίζοντας κυρίως κάποια στοιχεία τεχνολογίας της. Εμείς, δοκιμάζουμε το νέο μοντέλο στην πιο σπορτίφ του έκδοση Veloce Ti των 280 ίππων, η οποία τονίζει ακόμη περισσότερο τα ζηλευτά του χαρακτηριστικά.

    Και Veloce, και Ti

    Σχεδιαστικά, αρχικά θα πρέπει να τονίσουμε ότι η ανανεωμένη Giulia δεν διαφοροποιείται αισθητικά συγκριτικά με το προ ανανέωσης μοντέλο. Έτσι, το αμάξωμα χαρακτηρίζεται και πάλι από το μακρύ εμπρός καπό με τον μικρό πρόβολο (ελέω και της τοποθέτησης του κινητήρα πίσω από τον εμπρός άξονα), καθώς και με την τραβηγμένη προς τα πίσω καμπίνα και τον μικρότερο συγκριτικά με ανταγωνιστές της, τρίτο όγκο στο πίσω μέρος. Ειδικά για την έκδοση Veloce, ξεχωρίζουμε επίσης την πιο σπορτίφ σχεδίαση του εμπρόσθιου προφυλακτήρα συγκριτικά με αυτή των υπολοίπων Giulia, αλλά και την παρουσία του πίσω διαχύτη με τις δύο εξατμίσεις. Σε αυτά, η ακόμη πιο ξεχωριστή έκδοση Veloce Ti προσθέτει τμήματα του αμαξώματος κατασκευασμένα από ελαφριά ανθρακονήματα (θυρεός, καθρέπτες, μαρπιέ και έξτρα πίσω αεροτομή), αλλά και ειδικές για την έκδοση σκουρόχρωμες ζάντες 19 ιντσών μαζί με σκούρες απολήξεις εξάτμισης, στοιχεία που αν μη τι άλλο χαρίζουν μια ακόμη πιο μοναδική εμφάνιση στη Giulia.

    Αναβάθμιση τεχνολογίας στο άκρως ποιοτικό εσωτερικό

    Στο εσωτερικό της ανανεωμένης Giulia Veloce Ti συναντούμε και ίσως την πιο σημαντική αναβάθμιση του μοντέλου, που αφορά σε έναν τομέα στον οποία δέχτηκε κριτική η μεσαία Alfa. Αυτή δεν είναι άλλο από τη μεγαλύτερη οθόνη (και αφής) του συστήματος πολυμέσων στο κέντρο της κονσόλας, η οποία έχει πλέον διαγώνιο 8,8 ιντσών. Μπορεί και πάλι βέβαια να μη φθάνει στο επίπεδο των οθονών 10+ ιντσών που βρίσκουμε σε κάποιους ανταγωνιστές της, όμως τα ευρύτερα γραφικά της, οι περισσότερες πληροφορίες που δίνει στον οδηγό συγκριτικά με πριν, αλλά και η καλύτερη ευκρίνειά της, είναι αλλαγές που βελτιώνουν τη διαμονή στο εσωτερικό της Giulia. Άλλες επιπλέον προσθήκες, αποτελούν η νέα παρουσία βάσης ασύρματης φόρτισης του κινητού μέσα και μπροστά από το κεντρικό υποβραχιόνιο, η δερμάτινη επένδυση στον επιλογέα του αυτόματου κιβώτιου (μαζί με την προσθήκη μια μικρής ιταλικής σημαίας πίσω από τη βάση του λεβιέ), αλλά και το επανασχεδιασμένο τιμόνι με τους έξτρα διακόπτες χειρισμού. Αναβαθμίσεις έχουμε και σε όλα τα υλικά και επενδύσεις (στην έκδοση Veloce Ti της δοκιμής εντυπωσιάζουν οι carbon επενδύσεις και το δέρμα με αλκαντάρα στα καθίσματα), με αποτέλεσμα το εσωτερικό της Giulia να συνεχίζει να βρίσκεται ποιοτικά τουλάχιστον σε εφάμιλλο σημείο με αυτό των top premium μεσαίων και σίγουρο στο καλύτερο που έχουμε δει την τελευταία 20ετία σε μοντέλο της Alfa. Φυσικά, το εσωτερικό παραμένει οδηγοκεντρικό, με τον οδηγό να κάθεται σε ένα χαμηλό κάθισμα που του προσφέρει πολύ καλή στήριξη του σώματος και είναι αρκούντως άνετο, φέρνοντας τα χέρια του ακριβώς στη θέση που πρέπει για να «γραπώσει» το εκπληκτικό σπορ τιμόνι με τα σταθερά αλουμινένια paddles. Στους χώρους των επιβατών, η Giulia χωρίς να είναι το δυνατό της σημείο, είναι σε θέση να μεταφέρει 4 ενήλικες επιβάτες στο εσωτερικό της, χωρίς πολλές παραχωρήσεις. Το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 480 λίτρων.

    Μοτέρ για πολύ γρήγορες επιδόσεις – Εξαιρετικό κιβώτιο

    Η έκδοση Veloce Ti χρησιμοποιεί τον ίδιο 2λιτρο, 4κύλινδρο turbo, πλήρως αλουμινένιο κινητήρα βενζίνης της Alfa Romeo Giulia Veloce, με ονομαστική ισχύ 280 ίππων (στις 5.250 σ.α.λ.) και ροπή 400 Nm διαθέσιμα από τις 2.250 σ.α.λ. Με τη σύμπραξη του 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου της ZF, οι επιδόσεις είναι πολύ γρήγορες, αφού το 0-100 km/h απαιτεί μόνο 5,2 sec και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 240 km/h. Στην πράξη, ο κινητήρας απλώνει χωρίς εξάρσεις τη ροπή του σε ένα αρκετό μεγάλο φάσμα λειτουργίας του, προσφέροντας διαρκώς δύναμη στον οδηγό του. Σε καταστάσεις πλήρους επιτάχυνσης, το κιβώτιο φροντίζει ώστε να βάλει μέσα τη σωστή σχέση όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, για να δώσει τη δυνατότητα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί όλες τις δυνατότητες του μοτέρ.

    Ωστόσο, εκεί όπου πραγματικά το δημιούργημα της ZF δείχνει τις δυνατότητές του είναι στη manual λειτουργία του, με την αλλαγή των σχέσεων να γίνεται… αστραπιαία μέσω και των εντυπωσιακών σταθερών paddles πίσω από το τιμόνι (με το δεξί ανεβάζεις σχέση, με το αριστερό κατεβάζεις). Το «παρών» δίνει και το σύστημα οδηγικών προφίλ Alfa D.N.A., το οποίο στην επιλογή Dynamic (Natural και Advanced Efficiency οι υπόλοιπες δύο) φροντίζει ώστε να βάζει τον κινητήρα και το κιβώτιο σε σπορ λειτουργία. Ωστόσο, δεν διαφοροποιεί σημαντικά τον ήχο από την εξάτμιση που παραμένει μάλλον… διακριτικά σπορτίφ. Όσο για την κατανάλωση, η μέση τιμή που «γράψαμε» με τη Giulia κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ήταν κοντά στα 10,7 lt./100 km. Η συχνή χρήση του Dynamic είναι σε θέση να αυξήσει περισσότερο το νούμερο αυτό.

    Απόλαυση…

    Από την πρώτη στιγμή της παρουσίασής της η Alfa Romeo Giulia εγκωμιάστηκε για τα κορυφαία οδικά και οδηγικά της χαρακτηριστικά. Και αυτό φυσικά δεν διαφοροποιείται ούτε στο ανανεωμένο μοντέλο, το οποίο ειδικά στην έκδοση Veloce Ti που διαθέτει και το σύστημα τετρακίνησης Q4 (υπό κανονικές συνθήκες στέλνει το 100% της ροπής πίσω, ενώ μόλις υπάρξει απώλεια πρόσφυσης των εμπρός τροχών στέλνει έως και το 60% εμπρός), προσφέρει στον οδηγό της μια άκρως δυναμική συμπεριφορά, που τη χαρακτηρίζει είτε αυτός κινείται στην ευθεία στην εθνική, είτε σε μια απαιτητική διαδρομή με στροφές. Εκεί, η μεσαία Giulia βρίσκεται πραγματικά στο στοιχείο της, αφού το στήσιμό της σε συνδυασμό και με τις δυνατότητες του μοτέρ ωθούν τον οδηγό να τη φθάσει στα όρια της και να απολαύσει στο απόλυτο τη διαδρομή. Η σύμπραξη μοτέρ-μετάδοσης-τετρακίνησης προσανατολίζεται και μόνο σε αυτή ακριβώς την οδηγική απόλαυση που προσφέρει απλόχερα η Giulia, αφήνοντας σε πολλές περιπτώσεις τον οδηγό της με το… στόμα ανοιχτό όταν αναζητεί τα όρια της πρόσφυσής της. Από κοντά και το κορυφαίο σε αμεσότητα τιμόνι, αλλά και τα εκπληκτικά φρένα, που δεν «κουράζονται» ακόμη και μετά από μια πολύ πιεσμένη στριφτερή διαδρομή.

    Συμπέρασμα

    Η ανανέωση της Giulia δεν αλλοίωσε τον ολιστικά σπορτίφ, ασφαλή και απολαυστικό οδηγικά χαρακτήρα του μεσαίου σεντάν της Alfa Romeo. Η έκδοση Veloce Ti προσφέρει το κάτι παραπάνω ειδικά σε αυτό το κομμάτι της απόλαυσης (σε «φαίνεσθε» και ουσία), αλλά και κοστίζει επίσης το κάτι παραπάνω σε τιμή. Βάζει πάντως υποψηφιότητα για μια έκδοση διαχρονική, που σε κάποια χρόνια από σήμερα μπορεί να θεωρείται και «all time classic».

    ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

    Κινητήρας: 1.995 cc
    Ισχύς: 280 PS/5.250 rpm
    Ροπή: 400 Nm/2.250 rpm
    Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
    Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
    Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5.2 sec
    Τελική ταχύτητα: 240 km/h
    Μεικτή κατανάλωση: 6.9 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
    Εκπομπές CO2: 156 gr/km
    Τέλη κυκλοφορίας: 288,6 €
    Βάρος: 1.530 kg
    Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.643/1.860/1.436 mm
    Μεταξόνιο: 2.820 mm
    Χώρος αποσκευών: 480 lt
    Τιμή: 66.000€

Δημοφιλή στο Protothema.gr