Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το VW Tiguan 1.6lt

  • Panos Seitanidis

Δεύτερη γενιά, δυο οθόνες, δυο ειδών κινητήρες, δυο ειδών μεταδόσεις, δυο ειδών κιβώτια, δεύτερη επιτυχία. Είχαμε τις προηγούμενες μέρες στα χέρια μας το VW Tiguan δεύτερης γενιάς για εκτενή δοκιμή.

Οδηγήσαμε σε κάθε είδους δρόμο την προσθιοκίνητη υπετρφοδοτούμενη πετρελαιοκίνητη έκδοση 1,6 lt, 116 PS προδιαγραφών Euro 6 που συνδυάζονταν με 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο. Πρόκειται για έναν ολοκαίνουριο πετρελαιοκινητήρα που κινεί με άνεση το μεγάλο αμάξωμα (σ.σ.: αισθητά αυξημένες οι διαστάσεις σε σχέσεις με το Tiguan 1ης γενιάς). Το αυτοκίνητο δοκιμής μας ήταν η έκδοση Advance με πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού. Διέθετε, εκτός των άλλων, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, αυτόματη διατήρηση ταχύτητας Cruise Control, Light Assist, Park Pilot, Climatronic τριών ζωνών, σύστημα Composition Media και συνδεσιμότητα App Connect.

Στο κέντρο του ταμπλό δέσποζε η οθόνη πολυμέσων 8.0 ιντσών, υπάρχουν τρεις τρόποι να συνδέσεις το smartphone σου με αυτή. Την παράσταση κλέβει ο ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών (Active Info Display) που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Μπορείς να επιλέξεις τις πληροφορίες που προβάλλονται πέρα από στροφόμετρο, ταχύμετρο και χιλιομετρητή, των οποίων καθορίζεις το μέγεθος. Πραγματικά εντυπωσιακή είναι η επιλογή του χάρτη πλοήγησης στο κέντρο του Active Info Display).

Tiguan-a640

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι άπλετοι, όπως και ο χώρος αποσκευών. Ανετα θα ταξιδέψουν με το Tiguan πέντε άτομα με αποσκευές χωρίς συμβιβασμούς. Στον αυτοκινητόδρομο η αβίαστη διατήρηση υψηλής μέσης ωριαίας ταχύτητας, η απουσία θορύβων και η καλή κατευθυντικότητα συμβάλλουν σε ένα ξεκούραστο ταξίδι. Ο νέος πετρελαιοκινητήρας έχει εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία και δεν αντιλαμβάνεσαι πως καίει πετρέλαιο ούτε τα πολύ κρύα πρωινά. Οι αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων Euro 6 έχουν οδηγήσει σε νέα παραμετροποίηση και αυτό γίνεται αντιληπτό στις πολύ χαμηλές στροφές. Συνολικά ο κινητήρας είναι ομοιογενής με θετικό τράβηγμα από τις 1.800 έως τις 3.500 rpm και η ταιριαστή κλιμάκωση του κιβωτίου επιτρέπει στον οδηγό να κινείται με μια σχέση πάνω στο κιβώτιο, κάτι που συντελεί στην άνεση αλλά και στην οικονομία καυσίμου. Το Tiguan μας εντυπωσίασε θετικά καταγράφοντας κατανάλωση που δεν ξεπέρασε τα 8 lt/100 km, τιμή εξαιρετική για ένα μεσαίο οικογενειακό SUV. Το πρώτο που αντιλαμβάνεται ο οδηγός στον δρόμο είναι η ποιότητα κύλισης, η απουσία αεροδυναμικών θορύβων αλλά και η ακαμψία του αμαξώματος. Λακκούβες, σαμαράκια και ανομοιομορφίες «ισιώνουν» στο πέρασμά του. Το σετάρισμα της ανάρτησης είναι ενδοτικό, επιτρέπει να διατηρούνται υψηλά επίπεδα άνεσης σε κακοτράχαλο χωματόδρομο, ενώ ταυτόχρονα το αυτοκίνητο δεν γέρνει σε απότομες αλλαγές πορείας στον επαρχιακό δρόμο. Επιπλέον, σε φρενάρισμα από πολλά χιλιόμετρα το εμπρός μέρος δεν βυθίζεται και η συμπίεση της ανάρτησης δεν επηρεάζει τη διεύθυνση.

Tiguan-c640

Κακά τα ψέματα, όμως, το Tiguan δεν έχει φτιαχτεί για να γράψει ιστορία στις στροφές αν θέλετε κάτι τέτοιο δείτε το Scirocco. Το Tiguan έχει οικογενειακό προσανατολισμό και εκεί παίρνει άριστα. Παρότι δικίνητο, το αυτοκίνητο δοκιμής μας πέρασε εύκολα από δύσβατο χωματόδρομο χωρίς θυσίες στην άνεση εκ μέρους των επιβατών. Με ένα σετ ελαστικά μεικτών συνθηκών θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους σε φρέσκο χιόνι, λάσπη ή άμμο. Υπάρχουν αρκετές επιλογές σε βενζίνη και πετρέλαιο κι εμείς λέμε με σιγουριά ότι ο 1,6 lt δεν ενέχει κανέναν συμβιβασμό ούτε σε ενεργητική ασφάλεια ούτε σε ποιότητα λειτουργίας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 116 PS/3.250-4.000 rpm
Ροπή: 25.0 kgm/1.500-3.200 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,3sec
Τελική ταχύτητα: 197 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 7,8 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 114 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 112 €
Βάρος: 1.495 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.486/1.839/1.632 mm
Χώρος αποσκευών: 420 lt (615 lt χωρίς εταζιέρα)
Τιμή: 27.690 ευρώ

Δημοφιλή στο Protothema.gr