Δοκιμάζουμε το VW CrossPolo
ΔΟΚΙΜΕΣΔοκιμάζουμε το VW CrossPolo
ΔΟΚΙΜΕΣH Volkswagen έδωσε νέα πνοή στη πιο… all-around εκδοχή του Polo. Είχαμε μία εβδομάδα στα χέρια μας το CrossPolo και το δοκιμάσαμε τόσο εντός, όσο και εκτός «ρακέτας».
ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ
WHAT CAR
Όπως στο μπάσκετ οι all-around παίκτες έχουν ως βασικά γνωρίσματα την προσαρμοστικότητά τους και την ποικιλία αρετών, έτσι και η σκληροτράχηλη έκδοση του Γερμανικού μοντέλου είναι φτιαγμένη για να σας επιτρέψει να διευρύνετε τις περιπέτειές σας και εκτός ρακέτας/πόλεως. Παρότι δεν έχει διαστάσεις crossover, η VW το έχει μπολιάσει με βασικά χαρακτηριστικά αυτής της κατηγορίας. Αύξησε την απόστασή του από το έδαφος, έβαλε υψηλής αντοχής προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος (στους προφυλακτήρες, τους θόλους των τροχών, το κάτω μέρος των τεσσάρων θυρών), ράγες οροφής και του τοποθέτησε και νέου σχεδιασμού 17άρες ζάντες Canyon.
Έτοιμο λοιπόν για μικρές μάχες, να βγείτε στο χωματόδρομο, να ξεθαρρέψετε σε κακοτράχαλα εδάφη, να τολμήσετε χωρίς φυσικά να υπερεκτιμάτε τις δυνατότητές του, να το ταλαιπωρήσετε χωρίς τύψεις, να φτάσετε μέχρι την παραλία. Με αρωγό τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης που βοηθάει στην «κατάκτηση» των ανωμαλιών. Όμως τις αρετές αυτές θα τις εκτιμήσετε ακόμα και στο α λα εκτός δρόμου οδόστρωμα που συχνά συναντάμε και στις πόλεις, με τις λακκούβες και τα σαμαράκια. Από την άλλη, αυτό το πλεονέκτημα φέρνει αναπόφευκτα και συμβιβασμό σε όσα μπορείς να διεκδικήσεις ανεβάζοντας στροφές αφού παρότι έχει καλή ποιότητα κύλισης, δεν προσφέρεται για επιθετική οδήγηση. Άλλωστε, δεν δημιουργήθηκε γι’ αυτό το λόγο. Το πελατολόγιο της μάρκας από το Βόλσφμπουργκ για το CrossPolo αφορά κυρίως νέες οικογένειες, μπαμπάδες που χρειάζονται ένα μικρό οικογενειακό όχημα αλλά κρύβουν ακόμα στην καρδούλα τους την ανάγκη για έστω λίγη περιπέτεια εκτός δρόμου.
Με αυτά κατά νου εξετάζει κανείς και το εσωτερικό που δεν κρύβει εκπλήξεις σε σχέση με το απλό Polo. Ούτε σε σχεδιασμό, ούτε σε διαστάσεις αφού διατηρεί την καλή συναρμογή και τη γνωστή ποιότητα υλικών, χωρίς εντυπωσιασμούς στη διάταξη οργάνων, κονσόλας και διακοπτών. Συναντάμε όμως τα λογότυπα CrossPolo στη δίχρωμη επένδυση των σπορ καθισμάτων (που έχουν πολύ καλή πλευρική στήριξη), επένδυση αλουμινίου στη κεντρική κονσόλα και τα πεντάλ αλλά και σπορ τιμόνι με διάτρητο δέρμα.
Εφοδιάζεται με τον νέο 3κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 1.4lt BMT TDI απόδοσης 90 PS και 23.6 kgm ροπής στις 1.500-2.500 rpm. Αξιόπιστος και επαρκούς δυναμικής για τις βασικές ανάγκες μίας οικογένειας, τραβάει χαμηλά και κάνει το CrossPolo σβέλτο στα σταμάτα/ξεκίνα του αστικού τοπίου, σε ταξιδεύει χωρίς… ιδρώτα σε εθνικό δίκτυο αλλά δεν είναι για… κορυφώσεις. Στο μοντέλο δοκιμής συνδυαζόταν με το ημιαυτόματο 7άρι DSG κιβώτιο που ως συνήθως λειτουργεί ομαλά και αλλάζει γρήγορα, απαγορεύοντας τα… κενά στη λειτουργία του κινητήρα.
Όσο για το σύστημα start/stop, μοιάζει να… καραδοκεί να σβήσει τον κινητήρα για να σε γλιτώσει χρήμα. Τομέας στον οποίο το CrossPolo διακρίνεται, τόσο λόγω της χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου (αν και δεν καταφέραμε να κινηθούμε κάτω από τα 4.0 lt που ορίζει το εργοστάσιο) όσο και λόγω των περιορισμένων εκπομπών ρύπων που εξασφαλίζουν απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας στην περίπτωση του CrossPolo με το 5άρι μηχανικό κιβώτιο.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1422 cc (diesel)
Ισχύς: 90 PS / 3.500 rpm
Ροπή: 23.6 kgm / 1.500 – 2.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: DSG 7 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 177 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 11,9 sec
Μεικτή κατανάλωση: 3,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 102 gr/km
Βάρος: 1.210 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.987/1.698/1.488 mm
Χώρος αποσκευών: 280lt
Τέλη κυκλοφορίας: 91,80€
Τιμή: Από 17.500€ (19.150€ με DSG)