Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Renault Captur 1.5 dCi

Ελλάδα 14:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε το Renault Captur 1.5 dCi

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Renault Captur 1.5 dCi

ΔΟΚΙΜΕΣ

Στην «εύθραστη» οικονομικά Ευρώπη, η μοναδική κατηγορία που αυξάνει σταθερά το μερίδιό της είναι αυτή των αστικών crossover. Το κοινό τα λατρεύει, καθώς προσφέρουν όσα ζητούν από ένα αυτοκίνητο οι νέοι – σε ηλικία ή διάθεση – άνθρωποι: Ευελιξία μέσα στην πόλη χάρη στις μικρές διαστάσεις, ελευθερία τα σαββατοκύριακα, λόγω της – έστω περιορισμένης – δυνατότητας κίνησης εκτός δρόμου, πλούσιους χώρους, μικρό κόστος αγοράς και χρήσης.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ

Το Renault Captur μοιράζεται το πάτωμα του νέου Clio και βαδίζει ήδη στο δρόμο της επιτυχίας, όπως μαρτυρά ο ρυθμός παραγγελιών του σε όλη την Ευρώπη. Εμφανισιακά δείχνει ως μία υπερυψωμένη εκδοχή του δημοφιλούς σουπερμίνι της Renault, χάρη στην κοινή μάσκα και τα σχεδόν όμοια φωτιστικά σώματα. Πιο διακριτικό είναι το πίσω μέρος, με τη μεγάλη πέμπτη πόρτα να αποκαλύπτει ένα μεγάλο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο χώρο αποσκευών.

Το ευχάριστο είναι ότι οι σχεδιαστές δεν έκαναν copy-paste το εσωτερικό από το Clio. Οι ομοιότητες είναι περιορισμένες και το Captur έχει τη δική του – εξίσου νεανική – προσωπικότητα, με όμορφης σχεδίασης ταμπλό, ποιοτικά (αν και σκληρά) πλαστικά, αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα και πλούσιους χώρους. Έξυπνη λεπτομέρεια, το συρόμενο ντουλαπάκι εμπρός από το συνοδηγό, που χωράει ακόμη και μεγάλα αντικείμενα. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και απολαμβάνει καλή περιμετρική ορατότητα, ενώ τα πίσω συρόμενα καθίσματα δίνουν τη δυνατότητα κατανομής των χώρων ανάμεσα στους επιβάτες και τις αποσκευές. Ο όγκος του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 377 έως 455 lt. και αποδεικνύεται αρκετός για μία τετραμελή οικογένεια.

Advertisement
Advertisement

Ένα αυτοκίνητο με μήκος μόλις 4,12 m. δε χρειάζεται μεγάλους και ενεργοβόρους κινητήρες. Οι Γάλλοι επέλεξαν φυσιολογικά μικρού κυβισμού σύνολα, με βασικό τον τρικύλινδρο 0.9 βενζίνης με 90 PS. Διαθέσιμος είναι επίσης ο νέος τετρακύλινδρος 1.2 βενζίνης με 120 PS αλλά και ο εξαιρετικός 1.5 πετρελαιοκινητήρας, που εξοπλίζει αρκετά μοντέλα του Ομίλου Renault-Nissan. Ο τελευταίος ήταν στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, προσφέροντας στο Captur ισχύ 90 PS αλλά και εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση. Η εργοστασιακή τιμή είναι μόλις 3,6 lt/100 km και με εκπομπές ρύπων στα 95 g/km δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.

Ο συνδυασμός του 1.5 dCi με το σαφές 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο έχει ως στόχο τη χαμηλή κατανάλωση. Τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά, καθώς σε πραγματικές μεικτές συνθήκες (σε αστικό περιβάλλον και στον αυτοκινητόδρομο) ο υπολογιστής ταξιδίου έδειξε κάτω από 5,5 lt/100 km! Χάρη στη μεγάλη ροπή (22,4 kgm) ο turbo diesel αποδεικνύεται επαρκής για το Captur, χωρίς όμως να του χαρίζει γρήγορες επιδόσεις. Έχει γίνει καλή δουλειά στο κομμάτι της ηχομόνωσης, αφού οι θόρυβοι από τον κινητήρα και την αεροδυναμική αντίσταση που περνούν στο εσωτερικό δεν είναι έντονοι, ακόμη και με πολλά χιλιόμετρα στο ταχύμετρο.

Η ανάρτηση – με ημιάκαμπτο άξονα πίσω – έχει ρυθμιστεί ώστε να προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης και το κατορθώνει. Σε γρήγορους ρυθμούς εμφανίζονται κλίσεις, όμως η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι προβλέψιμη και ασφαλής. Μέτριο σε πληροφόρηση είναι το τιμόνι, ιδίως στις χαμηλές ταχύτητες όπου είναι πολύ ελαφρύ. Τα φρένα μπορεί να μην ικανοποιούν σε αίσθηση, είναι όμως αποτελεσματικά σε λειτουργία.

Advertisement

Στιλάτο, ποιοτικό, σύγχρονο, ασφαλές (με 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP) και ευρύχωρο, το Captur έχει τα φόντα να αποκτήσει το δικό του κοινό. Με ατού τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος (20 cm) αντισταθμίζει εν μέρει την απουσία τετρακίνησης και μπορεί να φθάσει σε σημεία όπου αρκετά crossover αδυνατούν. Ακόμη και στο βασικό επίπεδο Authentic προσφέρει επαρκή εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

 

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1.5 dCi)

Κινητήρας: 1.461 cc
Ισχύς: 90 PS στις 4.000 rpm
Ροπή: 22,4 kgm στις 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 171 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 13,1 sec
Μεικτή κατανάλωση: 3,6 lt/100 km (εργ.).
Εκπομπές CO2: 95 g/km
Βάρος: 1.170 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.122/1.778/1.566 mm
Χώρος αποσκευών: 377-455 lt.
Τέλη κυκλοφορίας:  –
Τιμή: Από 16.400 ευρώ (με όφελος απόσυρσης)

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil

Advertisement