Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Kia Rio 1.4 Diesel

Ελλάδα 6:46
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε το Kia Rio 1.4 Diesel

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Kia Rio 1.4 Diesel

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το Ρίο είναι της μόδας τις τελευταίες ημέρες, με αφορμή την πρόκριση της εθνικής μας ομάδας ποδοσφαίρου στο Μουντιάλ του 2014. Το σουπερμίνι της Kia δεν είναι εξωτικό, ούτε εξάπτει τη φαντασία. Έχει όμως την ικανότητα να πραγματοποιεί όσα υπόσχεται, καλύπτοντας τις ανάγκες για ασφαλείς και οικονομικές μετακινήσεις.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα της Kia κάθε άλλο παρά… αδιάφορα είναι σχεδιαστικά, χάρη στην κατεύθυνση που έχει δώσει στην κορεάτικη μάρκα ο Πέτερ Σράιερ. Υπό την καθοδήγησή του, δημιουργήθηκε ένα ελκυστικό αμάξωμα. Το δυνατό του σημείο είναι η εικόνα που προκύπτει από την ένωση των φωτιστικών σωμάτων με τη λεπτή μάσκα. Το εμπρός μέρος παραπέμπει στο μεγαλύτερο cee’d, ενώ και η όψη του θυμίζει μοντέλο μεγαλύτερων διαστάσεων.

Τον οδηγό και τους επιβάτες υποδέχεται ένα ευχάριστο εσωτερικό, με ασημί λεπτομέρειες σε τιμόνι και ταμπλό. Στον ευανάγνωστο πίνακα οργάνων κυριαρχεί το μεγάλο ταχύμετρο στο κέντρο. Όμορφη λεπτομέρεια αποτελούν οι αεροπορικού τύπου διακόπτες στην κεντρική κονσόλα. Τα πλαστικά είναι μεν σκληρά αλλά καλής ποιότητας και με σωστή συναρμογή. Οι χώροι είναι πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας και τέσσερις επιβάτες θα βρουν τη θέση τους χωρίς παραχωρήσεις. Ικανοποιητικός κρίνεται ο χώρος των αποσκευών, τόσο χάρη στον όγκο των σχεδόν 290 lt. όσο και στο άκρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα του.

Advertisement
Advertisement

Ο 1.4 diesel των 90 PS «κουμπώνει» στον οικογενειακό χαρακτήρα του Rio, προσφέροντας επιπλέον ισχύ και ροπή από τον 1.1, χωρίς να επιβαρύνει σημαντικά την τιμή του αυτοκινήτου, ενω δεν πληρώνει και τέλη κυκλοφορίας. Χαμηλά δεν εμφανίζει την ίδια απόκριση σε σχέση με τον μικρότερου κυβισμού πετρελαιοκινητήρα, όμως στις μεσαίες στροφές προσφέρει το κάτι παραπάνω. Το σαφές 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο έχει αραιή κλιμάκωση (προς όφελος της χαμηλής κατανάλωσης), χωρίς όμως να… πνίγει τον κινητήρα. Η καλή ηχομόνωση δεν επιτρέπει να περάσουν στην καμπίνα ενοχλητικοί ήχοι, με εξαίρεση το θόρυβο από την κύλιση των ελαστικών. Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί τι γεμάτι πληροφόρηση τιμόνι, αλλά και η αποτελεσματικότητα της ανάρτησης.

Τον 1.4 diesel θα πρέπει να τον επιλέξουν όσοι δεν περιορίζονται σε μετακινήσεις μέσα στην πόλη, αλλά «ξεφεύγουν» συχνά από τις σκοτούρες των αστικών κέντρων. Στον αυτοκινητόδρομο είναι σούπερ οικονομικός, καθώς η κατανάλωση διατηρείται εύκολα κάτω από τα 5 lt/100 km. Αλλά και μέσα στην πόλη ο υπολογιστής ταξιδίου έδειξε 6,2 lt/100 km. Η 7ετή εργοστασιακή εγγύηση και ο… γεμάτος εξοπλισμός και από τη βασική έκδοση Instyle (6 αερόσακοι, ESP, start/stop, κλιματισμός, προβολείς ομίχλης, φώτα ημέρας LED, ραδιο-CD με MP3, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι) είναι δύο ακόμη «υπέρ» στη σχετική λίστα.

Αν χαρακτηρίσεις το Rio απλώς ως «τίμια πρόταση» στην κατηγορία μάλλον το αδικείς. Και αυτό διότι παίρνει από καλό έως εξαιρετικό βαθμό σχεδόν σε όλους τους τομείς. Στην Kia έκαναν πολύ καλή δουλειά στο μοντέλο κάτω από το cee’d και οφείλουμε να τους το αναγνωρίσουμε.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1.4 Diesel)

Κινητήρας: 1.396 cc
Ισχύς: 90 PS στις 4.000 rpm
Ροπή: 22,4 kgm στις 1.500-2.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 172 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 14,2 sec
Μεικτή κατανάλωση: 3,6 lt/100 km (εργ.).
Εκπομπές CO2: 94 g/km
Βάρος: 1.239 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.045/1.720/1.455 mm
Χώρος αποσκευών: 288 lt.
Τέλη κυκλοφορίας:  0 ευρώ
Τιμή: 13.270 ευρώ (με όφελος απόσυρσης)

Advertisement

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil