Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό DS 3 Crossback E-Tense

  • Του Γιάννη Χαρπίδη, Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Το DS 3 Crossback μας συστήνεται με την ηλεκτρική του ταυτότητα αποκαλύπτοντας την πιο ταιριαστή στον κομψό και πολυτελή χαρακτήρα εκδοχή του.

Η κατηγορία των B-SUV/crossover είναι πλέον ξεκάθαρα η αγαπημένη του κοινού, με αρκετούς κατασκευαστές να σπεύδουν να εκμεταλλευτούν αυτό το κύμα λατρείας προσφέροντας ακόμα και περισσότερα από ένα μοντέλα. Ωστόσο, μέσα σε αυτή την πληθώρα προσφοράς λίγες προτάσεις μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του κοινού που αναζητά την αίγλη ενός premium χαρακτήρα.

Από αυτή την ελίτ το DS 3 Crossback είναι το πρώτο που κάνει το βήμα στη νέα ηλεκτρική εποχή, και μάλιστα χωρίς καμία πρόθεση άσκοπου εντυπωσιασμού, δηλώνοντας με αυτό τον τρόπο ότι η ηλεκτροκίνηση δεν έρχεται ως μια εξωτική πρόταση, αλλά προστίθεται ως μια νέα πτυχή στην αυτοκινητική κανονικότητα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι πρακτικά αδύνατο να ξεχωρίσετε το ηλεκτρικό DS 3 Crossback από τις γνώριμες συμβατικές εκδόσεις εάν δεν είστε τόσο παρατηρητικοί ώστε να διακρίνετε το λογότυπο E-Tense στην πίσω πόρτα και να προσέξετε την απουσία πραγματικής απόληξης εξάτμισης. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για το εσωτερικό, πράγμα που κάθε άλλο παρά ως αδυναμία μπορεί να εκληφθεί από τη στιγμή που το σαλόνι έχει ήδη αναγνωριστεί ως ένα από τα πιο δυνατά στοιχεία έκφρασης του πολυτελούς και σικάτου χαρακτήρα του DS 3 Crossback.

Το εξαιρετικό δέρμα Nappa που καλύπτει τις περισσότερες επιφάνειες σε ταμπλό, πόρτες και καθίσματα, το επεξεργασμένο αλουμίνιο στους διακόπτες της κεντρικής κονσόλας, αλλά και το μοτίβο ρόμβου που κυριαρχεί σε κάθε λεπτομέρεια του διάκοσμου αφήνουν μια επίγευση γενναιόδωρα δοσμένης πολυτέλειας που είναι σπάνια ακόμα σε άμεσα ανταγωνιστικά μοντέλα. Αυτή η εικόνα μάλιστα πλαισιώνεται ιδανικά από τον προηγμένο τεχνολογικό αέρα που χαρίζει αφενός το πλούσιο ρεπερτόριο των στάνταρ συστημάτων ασφάλειας και αφετέρου ο αποκλειστικά ψηφιακός πίνακας οργάνων (από τον οποίο θα θέλαμε λίγο ταχύτερες εναλλαγές μεταξύ των διαθέσιμων απεικονίσεων), όπως και η μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων που χρειάζεται λίγο χρόνο εξοικείωσης, χωρίς πάντως το λειτουργικό να αποδεικνύεται δύσχρηστο όπως σε αρκετές άλλες περιπτώσεις. Η απουσία διαφοροποίησης από τις συμβατικές εκδόσεις σημαίνει επίσης ότι δεν υπάρχει η παραμικρή υποχώρηση σε χωροταξικό επίπεδο, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό αν λάβουμε υπόψη ότι τα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα που έχουν προκύψει από αντίστοιχα συμβατικά υποχρεώνουν στην παραχώρηση μέρους των διαθέσιμων χώρων προκειμένου να φιλοξενηθούν οι μπαταρίες.

Στην περίπτωση του DS 3 Crossback η πλατφόρμα CMP του ομίλου PSA στην οποία βασίζεται είναι εξελιγμένη για χρήση τόσο με συμβατική όσο και με ηλεκτρική τεχνολογία, με αποτέλεσμα να υπάρχει πρόβλεψη ώστε οι μπαταρίες να τοποθετηθούν στο πάτωμα χωρίς να κλέβουν ζωτικό χώρο από τους επιβάτες ή το πορτμπαγκάζ, που παραμένει στα ικανοποιητικά για την κατηγορία 350 lt. Και αυτό δεν είναι λίγο αν αναλογιστούμε την αντικειμενικά μεγάλη μπαταρία των 50 kWh, χάρη στην οποία μειώνεται σημαντικά το άγχος της αυτονομίας που συνοδεύει ακόμα κάθε ηλεκτρικό μοντέλο. Η επίσημη τιμή της αυτονομίας σύμφωνα με την DS αγγίζει τα 320 km στον κύκλο WLTP και ίσως αυτό το νούμερο να είναι εξαιρετικά δύσκολο να αναπαραχθεί σε πραγματικές συνθήκες, όμως από την άλλη είναι απόλυτα εφικτό να ξεπερνάτε τα 250 km με μία φόρτιση οδηγώντας μέσα στην πόλη, όπου η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στις 17,9 kWh/100 km, χωρίς μάλιστα να χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη προσοχή στον τρόπο που πατάτε το γκάζι.

Παρά το αρκετό βάρος, που αγγίζει τα 1.600 kg, ο ηλεκτροκινητήρας των 136 PS με τα 26,5 kgm ροπής τα καταφέρνει παραπάνω από ικανοποιητικά ακόμα κι αν θελήσεις να κινηθείς σβέλτα. Αν βγάλεις από το μυαλό σου τις επιπτώσεις που θα έχει στην αυτονομία και βυθίσεις το γκάζι το 0-100 km/h έρχεται σε λιγότερο από 9’’, ενώ οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις, ειδικά αυτές από χαμηλές ταχύτητες έως τα 70-80 km/h, έχουν μια απίθανη ζωηράδα. Χαρακτηριστικό που (όπως σε κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο) τονίζεται ακόμα περισσότερο από την αδιάλειπτη ώθηση που προκύπτει από την απόλυτη γραμμικότητα του ηλεκτροκινητήρα και την απουσία αλλαγών στο κιβώτιο μονής σχέσης. Ουσιαστικά το μόνο με το οποίο έχει να ασχοληθεί ο οδηγός είναι η επιλογή του προγράμματος λειτουργίας και του βαθμού ανάκτησης ενέργειας που επιθυμεί. Εκτός από το πρόγραμμα Normal με το οποίο εκκινεί το E-Tense υπάρχει η επιλογή Sport, στην οποία εντείνεται η απόκριση στο γκάζι και ο κινητήρας διατηρεί συνεχώς τη μέγιστη απόδοση των 136 PS δίνοντας περισσότερο βάρος στις επιδόσεις. Αντίθετη λογική έχει το τρίτο διαθέσιμο πρόγραμμα, το Eco, στο οποίο μειώνεται η απόδοση του κινητήρα, καθώς και αυτή των βοηθητικών συστημάτων, όπως ο κλιματισμός, προς όφελος της κατανάλωσης ενέργειας και της αυτονομίας.

Ωστόσο, ανεξάρτητα από το επιλεγμένο πρόγραμμα, κάθε φορά που ο οδηγός πατά απότομα όλο το γκάζι o κινητήρας τίθεται αυτόματα στη μέγιστη απόδοση ώστε να προσφερθεί η βέλτιστη επιτάχυνση, κάτι αντίστοιχο του kickdown. Αντίστοιχα το σύστημα ανάκτησης ενέργειας έχει ως προεπιλογή την πιο ήπια λειτουργία, στην οποία όταν ο οδηγός αφήσει το γκάζι το αυτοκίνητο ρολάρει με ελάχιστη αντίσταση, όπως σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Μετακινώντας όμως τον επιλογέα του κιβωτίου στη θέση B ο βαθμός ανάκτησης αυξάνεται, χωρίς πάντως να είναι τόσο έντονος όσο σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα με σύστημα e-brake, όπου πρακτικά στις περισσότερες περιπτώσεις δεν χρειάζεται να φρενάρεις με τον κλασικό τρόπο. Ανεξάρτητα πάντως από τις επιλογές ρυθμίσεων που θα κάνει ο οδηγός, το E-Tence αποτυπώνει ένα χαρακτήρα με ακόμα πιο δυνατά στοιχεία σε σχέση με τις συμβατικές σε ό,τι αφορά τη συνολική άνεση. Το ελαφρύ τιμόνι και η ευκολία χειρισμών, σε συνδυασμό με την ευελιξία το καθιστούν ιδανικό σύντροφο στην καθημερινότητα.

Τα παραπάνω, που ήδη γνωρίζαμε για το DS 3 Crossback, συνοδεύονται όμως στο E-Tense και από ένα πρωτόγνωρο και άκρως απολαυστικό αίσθημα ηρεμίας. Η αθόρυβη λειτουργία και η απουσία κραδασμών είναι ένα βασικό όπλο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εντούτοις η DS έχει φροντίσει να ενισχύσει περαιτέρω αυτό το πλεονέκτημα εξοπλίζοντας το ηλεκτρικό μοντέλο της με ειδικό ηχομονωτικό παρμπρίζ και παχύτερα τζάμια, ενώ προσοχή φαίνεται ότι έχει δοθεί και στο φιλτράρισμα του ήχου από την κύλιση των τροχών, ο οποίος φτάνει στην καμπίνα σαν ψίθυρος. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι οι επιβάτες να απολαμβάνουν ένα εξαιρετικά ήρεμο και ήσυχο περιβάλλον, το οποίο συναντάται μόνο σε μεγαλύτερα πολυτελή αυτοκίνητα. Σύμμαχος σε αυτό είναι και η αντίστοιχη βελτίωση στα ποιοτικά χαρακτηριστικά της κύλισης. Οι ρυθμίσεις που έχουν γίνει στην ανάρτηση προκειμένου να αντισταθμιστεί το αυξημένο, κατά περίπου 300 kg, βάρος έχουν καταφέρει όχι μόνο να διατηρήσουν αμετάβλητη την άνεση και το ισορροπημένο και φιλικό οδηγικό προφίλ που έχουμε γνωρίσει στα συμβατικά DS3 Crossback, αλλά να προσδώσουν και μια πιο συγκροτημένη-συμπαγή αίσθηση στο φιλτράρισμα των ανωμαλιών, δίνοντας στο E-Tense την απόχρωση μεγαλύτερου αυτοκινήτου.

Ολα τα παραπάνω οδηγούν στο συμπέρασμα ότι τα στοιχεία που προσθέτει στην εικόνα του DS 3 Crossback η ηλεκτρική έκδοση E-Tense αναδεικνύουν περαιτέρω τον πολυτελή και στυλάτο χαρακτήρα του μικρού SUV της DS, ενισχύοντας τις πτυχές που συνδέονται με την άνεση, την ευκολία και την εν γένει ιδιαιτερότητα ενός premium μοντέλου. Θα λέγαμε πως αναμφίβολα πρόκειται για την πιο εύστοχη και ισορροπημένη έκδοση του DS3 Crossback αν δεν υπήρχε το αγκάθι της υψηλής τιμής, η οποία μπαίνει στα χωράφια μεγαλύτερων κατηγοριών. Κάτι που βέβαια αντισταθμίζεται εν μέρει από το όφελος που προκύπτει από το χαμηλό κόστος χρήσης και συντήρησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

KEY TECH
Η εφαρμογή MyDS για smartphones δίνει τη δυνατότητα απομακρυσμένης σύνδεσης και πρόσβασης σε πληροφορίες και λειτουργίες του E-Tense. Μεταξύ άλλων, ο χρήστης μπορεί να ενημερωθεί για το διαθέσιμο ποσοστό μπαταρίας, για την αυτονομία ή τον απαιτούμενο χρόνο για την ολοκλήρωση της φόρτισης. Επιπλέον, μπορεί να ρυθμίσει την ώρα έναρξης της φόρτισης (κάτι που γίνεται και από το μενού του συστήματος πολυμέσων) ώστε να εκμεταλλευτεί ενδεχόμενη χαμηλότερη χρέωση του ρεύματος ή, τέλος, να γίνει απομακρυσμένη εκκίνηση του κλιματισμού. Μια πλήρης φόρτιση με επιτοίχιο φορτιστή 11 kW διαρκεί περίπου 5 ώρες ενώ με ταχυφορτιστή DC 100 kW επιτυγχάνεται πλήρωση της μπαταρίας στο 80% της χωρητικότητάς της σε περίπου 30 λεπτά.

NAI
ΣΤΗΝ ΑΝΕΤΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΚΥΛΙΣΗ
ΣΤΟ ΑΘΟΡΥΒΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
ΣΤΗ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ
OXI
ΣΤΗΝ ΥΨΗΛΗ ΤΙΜΗ

 

TECH
DS3 CROSSBACK E-TENSE
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Μονός ηλεκτροκινητήρας, 136 PS, 26,5 kgm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ, 50 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΕΜΠΡΟΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π)
0-100 KM/H: 8,7’’
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 150 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 17,9 kWh/100 km
CO2: 0 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.118/1.791/1.534 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.558 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 350 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.598 kg
ΤΙΜΗ: Από €42.000 (χωρίς υπολογισμό κρατικής επιδότησης)

Διαβάστε επίσης:

Πρώτη δοκιμή: Skoda Superb iV

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό smart EQ fortwo coupe

Δοκιμή: Στα χέρια μας το ηλεκτρικό Volkswagen ID.3

Δημοφιλή στο Protothema.gr