ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Hyundai i10 1.2

Ελλάδα 16:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμάζουμε το Hyundai i10 1.2

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Hyundai i10 1.2

ΔΟΚΙΜΕΣ

Όταν μεσολαβούν αρκετοί μήνες ανάμεσα στην πρώτη επαφή με ένα αυτοκίνητο στο εξωτερικό και στην αναλυτική δοκιμή επί ελληνικού εδάφους, υπάρχει πάντα η ανησυχία μήπως «ξεθωριάσουν» οι αναμνήσεις. Όχι όμως στην περίπτωση του i10. Το νέο μικρό της Hyundai είχε χαράξει βαθιά στη μνήμη μας όλα τα προτερήματά του. Και είναι πολλά.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ

Πρώτα από όλα, η εμφάνισή του. Οι σχεδιαστές της εταιρείας κατάφεραν να του χαρίσουν δυναμισμό, δίνοντας έμφαση στη μεγάλη μάσκα, τα όμορφα φωτιστικά σώματα και τις ακμές στο αμάξωμα. Το μεγάλο ατού του νέου i10 είναι το ευρύχωρο εσωτερικό. Το αυτοκίνητο πόλης της Hyundai μεγάλωσε σε εξωτερικές διαστάσεις (μήκος 3,66 m και πλάτος 1,66 m) και φυσιολογικά αυτό μεταφράζεται και σε πιο άνετη καμπίνα των επιβατών. Στα πίσω καθίσματα θα βολευτούν δύο ενήλικες, ενώ με όγκο στα 252 lt, το πορτμπαγκάζ είναι από τα κορυφαία στην κατηγορία.

Τα πλαστικά στο ταμπλό παραμένουν σκληρά, όμως η συναρμογή τους είναι άκρως ικανοποιητική. Αυτό που λείπει από το νέο i10 είναι η δυνατότητα προσωποποίησης του εσωτερικού και η συνδεσιμότητα με smartphones και λοιπές συσκευές. Για τους σημερινούς νέους είναι ένα βασικό κριτήριο επιλογής και οι ανταγωνιστές της Hyundai στην κατηγορία (όπως το Opel Adam και το νέο Renault Twingo) το έχουν αντιληφθεί.

Advertisement
Advertisement

Το αυτοκίνητο δοκιμής μας έφερε το μεγαλύτερο από τους δύο διαθέσιμους κινητήρες: τον 1.2 βενζίνης με ισχύ 87 PS. Υπάρχει και η επιλογή του 3κύλινδρου 1000άρη με 66 PS, που περιορίζει όμως τις δυνατότητες κίνησης εκτός πόλεων. Ο 1.2 συνδυάζεται με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και στο τέλος της δοκιμής σε μεικτές συνθήκες ο υπολογιστής ταξιδίου έδειξε κατανάλωση 5,6 lt/100 km, κοντά στον αριθμό που ανακοινώνει ο κατασκευαστής (4,9 lt/100 km). Ο κινητήρας είναι από ζωηρός έως… ενθουσιώδης, ανάλογα με τις στροφές λειτουργίας του. Κινεί σβέλτα το ελαφρύ αυτοκίνητο και δε ζορίζεται ακόμη και με μεγάλο φορτίο.

Η δουλειά που έχει γίνει στην ανάρτηση του Hyundai i10 αποδίδει καρπούς ακόμη και στη μέτρια ελληνική άσφαλτο. Το αυτοκίνητο εντυπωσιάζει με την οδική του συμπεριφορά είτε στον αυτοκινητόδρομο, είτε σε επαρχιακό δίκτυο με συνεχείς στροφές, με δεδομένο πάντα τον προσανατολισμό του. Δεν εμφανίζει κλίσεις και ο οδηγός θα διασκεδάσει μαζί του, ενώ – εξίσου σημαντικό – θα νιώσει και ασφαλής. Το σύνολο θα άγγιζε το τέλειο αν είχε λίγο πιο «γεμάτο» σε πληροφόρηση τιμόνι.

Κερασάκι στην τούρτα ο τιμοκατάλογος της Hyundai, ειδικά αν βάλεις δίπλα την 5ετή εγγύηση ανεξαρτήτως χιλιομέτρων και το στάνταρ εξοπλισμό: 6 αερόσακοι, ESP, 4 δισκόφρενα, ένδειξη πίεσης ελαστικών στο πίνακα οργάνων, κεντρικό κλείδωμα, πλήρες ηχοσύστημα με Radio CD, MP3, USB, iPod, κλιματισμός, προφυλακτήρες στο χρώμα του αμαξώματος, ρύθμιση κολώνας τιμονιού καθ’ ύψος και υπολογιστή ταξιδίου.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1.2)

Κινητήρας: 1.248 cc
Ισχύς: 87 PS στις 6.000 rpm
Ροπή: 12,2 kgm στις 4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 171 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 12,3 sec
Μεικτή κατανάλωση: 5,6 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 114 g/km
Βάρος: 941 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.665/1.660/1.500 mm
Χώρος αποσκευών: 252 lt.
Τέλη κυκλοφορίας: 102,6 ευρώ
Τιμή: Από 9.490 ευρώ (με έκπτωση και απόσυρση)

Advertisement

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil