Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Διασχίζουμε τις ΗΠΑ με Quattroporte (Επεισόδια 8-9)

Ελλάδα 16:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διασχίζουμε τις ΗΠΑ με Quattroporte (Επεισόδια 8-9)

ΔΟΚΙΜΕΣ

Διασχίζουμε τις ΗΠΑ με Quattroporte (Επεισόδια 8-9)

ΔΟΚΙΜΕΣ

Τα δύο βίντεο κλιπ που σας παρουσιάζουμε από το οδοιπορικό μας με τη Maserati στις ΗΠΑ, μας ταξιδεύουν από το Κολοράντο στη Γιούτα και συγκεκριμένα στις περίφημες αλυκές Μπόνεβιλ.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΑΚΗ ΤΕΜΠΕΡΙΔΗ (twitter.com/theworldoffroad)

Τα Bonneville Salt Flats – όπως τα λένε οι Αμερικανοί – βρίσκονται δίπλα στο Γουεντόβερ, ένα μίνι Λας Βέγκας στα σύνορα Γιούτα – Νεβάδα. Το καλοκαίρι, μπορείς να οδηγήσεις στην «πίστα» των αλυκών, εκεί ακριβώς όπου διοργανώνονται κάθε Αύγουστο με Οκτώβριο τα Speedweeks, αγώνες φτιαγμένοι για ρεκόρ ταχύτητας.

Εκατοντάδες ρεκόρ έχουν επιτευχθεί στην Μπόνεβιλ εδώ και έναν αιώνα. Το εξώκοσμο αυτό τοπίο είναι συνυφασμένο με ηρωικές ιστορίες ερασιτεχνών «τρελών» αλλά και με ιστορικά εγχειρήματα οργανωμένων ομάδων. Ειδικά στα χρόνια του ’60 που άρχισαν να χρησιμοποιούνται τζετ κινητήρες, τα ρεκόρ εκτινάχτηκαν.

Advertisement
Advertisement

Το 1965, το Spirit of America, ένας πύραυλος με τροχούς που τον οδηγούσε ο Craig Breedlove, ήταν το πρώτο που ξεπέρασε το φράγμα των 600 μιλίων. Το ρεκόρ του Breedlove παρέμεινε μέχρι τον Οκτώβριο του 1970, όταν ο Garry Gabelich στο κόκπιτ του Blue Flame έπιασε τα 622,4 μίλια/ώρα σπάζοντας και το φράγμα των 1000 χλμ./ώρα.

Το ρεκόρ άντεξε μέχρι το ’83 που το έσπασε ο Richard Noble με το Thrust2 στην έρημο Μπλακ Ροκ της Νεβάδα.

Advertisement

Τη μέρα που εμείς επισκεφτήκαμε την Μπόνεβιλ, η περιοχή ήταν εντελώς έρημη, οπότε δεν αντέξαμε στον πειρασμό να δοκιμάσουμε την Quattroporte στην πιο γρήγορη γη του πλανήτη.

Χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, το ταχύτερο τετράπορτο παραγωγής άγγιξε τα 260 χλμ./ώρα πάνω σε φυσικό αλάτι. Πώς είναι η εμπειρία από μέσα; Το έδαφος είναι άλλοτε λείο σαν άσφαλτος και άλλοτε θυμίζει πατημένο χώμα, λόγω της κρούστας που δημιουργείται. Για τους αγώνες, περνούν ειδικοί οδοστρωτήρες για να πατήσουν το αλάτι. Η πρόσφυση είναι ανάλογη βρεγμένης ελληνικής ασφάλτου αλλά η τριβή κύλισης είναι σημαντικά μεγαλύτερη, γεγονός που συνεπάγεται μικρότερες ταχύτητες. Πάντως, η Quattroporte είχε πολλή διαθέσιμη δύναμη στα 260 και ο μόνος λόγος που δεν πιέσαμε παραπάνω ήταν οι έντονοι κραδασμοί από τις ανωμαλίες του εδάφους.

Advertisement

Απολαύστε το σχετικό βίντεο και αν επισκεφτείτε την Μπόνεβιλ, να ξέρετε ότι έχει όριο ταχύτητας 45 μίλια/ώρα. Εμείς το μάθαμε μετά…