Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Toyota Auris Diesel

Ελλάδα 19:57
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το Toyota Auris Diesel

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Toyota Auris Diesel

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το νέο Auris diesel έχει φτιαχτεί για να σας μεταφέρει άνετα, ασφαλώς και με κατανάλωση 7 ευρώ ανά 100 km.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Το Auris 2ης γενιάς κάνει τα πρώτα του βήματα στη χώρα μας. Η εμφάνισή του εμπρός απορρέει από τη νέα εταιρική ταυτότητα της Toyota, ενώ στο πλάι και πίσω θυμίζει πολύ Lexus CT200h. Η ποιοτική αναβάθμιση των υλικών, η αίσθηση που αποκομίζεις από τα χειριστήρια, τα νέας σχεδίασης ανατομικά καθίσματα, αλλά και τα γραφικά της ευμεγέθους οθόνης του «touch & go» παραπέμπουν στην πολυτελή μάρκα του Ιάπωνα κατασκευαστή.

Οδηγήσαμε για πάνω από 1000 km την ιδιαίτερα οικονομική πετρελαιοκίνητη έκδοση των 1,4 lt απόδοσης 90 PS και -το κυριότερο ίσως- ροπής 21 kgm από το ρελαντί. Πρόκειται για έναν εντελώς γραμμικό κινητήρα με ηλεκτρική συμπεριφορά, θετικό τράβηγμα σε όλο το φάσμα στροφών, πολιτισμένο και απίστευτα οικονομικό. Στην εικόνα αυτή συνεπικουρεί το θετικό σε αίσθηση και σφιχτά κλιμακούμενο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Advertisement
Advertisement

Το Auris στα χέρια μας δεν ξεπέρασε σε κατανάλωση τα 6lt/100km μέσα στην πόλη και στο ταξίδι με 120km/h άνετα έπεσε στα 5lt/100km. Αυτό σημαίνει πρακτικά πως μ’ ένα ρεζερβουάρ ξεπεράσαμε τα 1000 km. Κανένα παράπονο και από το πορτμπαγκάζ: 370 lt με ρεζέρβα και όχι κιτ επισκευής, καλό άνοιγμα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Παρότι η συγκεκριμένη έκδοση έχει ημιάκαμπτο άξονα πίσω, εμπρός παραμένουν τα γόνατα McPherson και δεν υπάρχουν εκπλήξεις σε άνεση και οδική συμπεριφορά.

Στον δρόμο το νέο Auris είναι εντελώς ουδέτερο, γέρνει ελάχιστα στις στροφές, υποστρέφει ελεγχόμενα υπό πίεση και ταυτόχρονα λόγω ακαμψίας αμαξώματος περνά αγέρωχο από λακκούβες και ανομοιομορφίες. Πολύ σύντομα ο οδηγός μπαίνει σ’ έναν ρυθμό ήρεμο και ανθρώπινο που συμβάλλει θετικά στην ψυχολογία και στη διάθεσή του. Ιδιαίτερης μνείας χρήζει το πάχος της στεφάνης του τιμονιού, που έχει την ιδανική διάσταση ώστε να ενεργοποιεί όλες τις νευρικές απολήξεις της παλάμης. Αυτό συμβάλλει στην αίσθηση που αποκομίζεις καθώς το Auris διαθέτει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, αλλά και καλή κατευθυντικότητα. Οσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα γίνεται περισσότερο αντιληπτή η εξαίρετη δουλειά στην αεροδυναμική με τον συντελεστή Cd στο 0,27, αριθμός που επετεύχθη κυρίως χάρη στη σημαντική μείωση της εμπρόσθιας μετωπικής επιφάνειας. Αυτό φυσικά έχει τα οφέλη του και στην κατανάλωση.

Τα Auris που εισάγονται στην Ελλάδα προέρχονται από το βρετανικό εργοστάσιο του Μπέρνστον. Ο εξοπλισμός προσφέρει επτά αερόσακους, ESP, κλιματισμό, θύρα USB, ηχοσύστημα κ.ά. Πέρα από τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, το Auris 1,4 lt D4D κυκλοφορεί ελεύθερα στον πράσινο δακτύλιο, ζητά αλλαγή λαδιών κάθε 15.000 km και συντήρηση κάθε 30.000 km, ενώ καλύπτεται με 6ετή εγγύηση.

Advertisement

Προσωπική μας άποψη είναι ότι η συγκεκριμένη έκδοση θα φέρει στη μάρκα και νέους πελάτες, πέρα από τους ορκισμένους «Τογιοτάκηδες» που θα καλύψει πλήρως. Ο οικογενειάρχης που ψάχνει αυτοκίνητο πρέπει να το εξετάσει οπωσδήποτε σοβαρά προτού καταλήξει. Αμεσοι και ισχυροί ανταγωνιστές, τα Leon, Golf, Focus, i30, Astra.
[nggallery id=3020]
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1364 cc
Ισχύς: 90/3800 (PS/rpm)
Ροπή: 20.8/1600 (kgm/rpm)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 180 (km/h)
Επιτάχυνση 0-100 km: 12,5 sec
Μικτή κατανάλωση: 3.8 (lt/100 km)
Εκπομπές CO2 (gr/km): 99 (ελεύθερα στον δακτύλιο)
Βάρος: 1.195 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.275/1.760/1.460 mm
Χώρος αποσκευών: 360 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 18.950 ευρώ
Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil