Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Με το Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 στον Φενεό

Ελλάδα 21:48
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Με το Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 στον Φενεό

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με το Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 στον Φενεό

ΔΟΚΙΜΕΣ

Σε απόσταση αναπνοής από την Αθήνα βρίσκεται ο Φενεός και η λίμνη Δόξα, ένας τόπος γεμάτος εκπλήξεις και αυθεντική ομορφιά. Και τι πιο ικανό  για να τον απολαύσεις σε όλο το φθινοπωρινό του μεγαλείο από ένα αυθεντικά τετρακίνητο diesel Dacia Duster. Σκέφτεστε τίποτα καλύτερο;

Advertisement
Advertisement

Έχει συμβεί σε όλους μας. Και σίγουρα έχει συμβεί και σε εσάς. Είναι εκείνο το γνωστό αίσθημα του πανικού του ναυαγίου στον καναπέ καθώς πλησιάζει το Σαββατοκύριακο και δεν έχει κανονιστεί κάποια εκδρομή. Όλα μοιάζουν βουνό (κυριολεκτικά μερικές φορές). Όμως η λύση προέρχεται από ένα βουνό. Εδώ δίπλα, μόλις δυο ώρες από την Αθήνα, η Ζήρεια και τα χωριά του Φενεού είναι εκεί να δώσουν την απάντηση που αναζητάς εναγωνίως.  Ένα κινηματογραφικό multiplex με διαρκείς εναλλαγές για κάθε εποχή, με μοναδική γεωλογική πλοκή και δεκάδες διαφορετικές διαδρομές για να κάνεις κάθε φορά μία νέα ανακάλυψη.

Ο Φενεός και τα χωριά της Ζήρειας είναι μια εύκολη υπόθεση να φθάσεις και μια ζόρικη ιστορία για να τα ανακαλύψεις. Και για να το κάνεις αυτό χρειάζεσαι το κατάλληλο “εργαλείο”. Και εδώ κάνει την είσοδό του το Dacia Duster. Το “καλό”, το τετρακίνητο, αυτό που θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο στα δύσκολα. Και στην έκδοση με τον εξαιρετικό diesel κινητήρα που εκτός από την οικονομία έχει και μία απίστευτη ροπή σχεδόν από το ρελαντί ικανή να σε κάνει τον ήρωα της ημέρας απέναντι σε πολλά “επώνυμα” καθαρόαιμα τετρακίνητα.

Με Duster 1.5 dCI 4×4 στον Φενεό, μία Κυριακή του φθινοπώρου και με τα οργιαστικά χρώματα της φύσης να αναδεικνύουν ακόμα περισσότερο αυτό το πανέμορφο “Arizona Orange” της νέας γενιάς του μοντέλου.

Advertisement
Advertisement

Για να φθάσεις έως εκεί χρειάζεται να ταξιδέψεις από την Εθνική Οδό μέχρι το Κιάτο. Μία διαδικασία που ταιριάζει ιδανικά στον συνολικά αναβαθμισμένο χαρακτήρα του νέου Duster, καθώς είναι σαφώς πιο ποιοτικό στο σαλόνι του και με ακόμα πιο προσεγμένο τον διάκοσμο. Οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι εντελώς καινούργιες και δείχνουν πολύ ανθεκτικές και όμορφες, η κεντρική κονσόλα είναι ψηλότερα τοποθετημένη και με χωρητικότητα 1,1 λίτρου, ενώ υπάρχουν διαθέσιμες πολλές θύρες USB για φόρτιση κινητών συσκευών, δύο εκ των οποίων είναι στην διάθεση των πίσω επιβατών.

Η ηχομόνωση κάνει εξαιρετική δουλειά και ο πετρελαιοκινητήρας είναι από τα πιο εξελιγμένα σύνολα της αγοράς, με αποτέλεσμα να μπορείς να ταξιδεύεις άνετα και πολιτισμένα. Στην μία περίπου ώρα που χρειάζεται να καλύψεις την διαδρομή στον αυτοκινητόδρομο μπορείς να εκτιμήσεις τα εξαιρετικά σε άνεση και στήριξη καθίσματα, την πολύ καλή θέση οδήγησης, το γρήγορο και λειτουργικό σύστημα Infotainment (καθαρά γραφικά και χωρίς μπερδεμένα μενού) αλλά και την εξαιρετική περιμετρική ορατότητα που σου παρέχει η πολύ καλή θέση οδήγησης.

Advertisement

Μπορείς επίσης να εξερευνήσεις όλες τις ψηφιακές παροχές του αναβαθμισμένου εξοπλισμού. Υπάρχει το πολύ χρήσιμο σύστημα Blind Spot Warning, το Hill Start Assist για εύκολες εκκινήσεις σε ανηφόρα, το Hill Descent για απότομες καταβάσεις με πλήρη έλεγχο, η Multiview Camera με τέσσερις κάμερες για πλήρη κατόπτευση όσων συμβαίνουν γύρω από το αυτοκίνητο, το Park Assist με τέσσερις αισθητήρες για να βοηθά στο παρκάρισμα και πολλά ακόμα για να βασιστείς πάνω τους στις δύσκολες στιγμές ή στην καθημερινή οδήγηση.

Advertisement

Εκτιμάς ακόμα δύο πράγματα. Το πρώτο είναι ότι ο δείκτης καυσίμου αρνείται πεισματικά να κινηθεί έστω και στο ελάχιστο. Και το δεύτερο αφορά το σύνολο πλαισίου και αναρτήσεων που δείχνουν άψογα συντονισμένα μεταξύ τους, προσδίδοντας ποιοτική κύλιση αλλά και μία διαρκή αίσθηση ασφάλειας ακόμα και σε πολύ υψηλές ταχύτητες.

Ανηφορίζοντας προς την Στυμφαλία εκτιμάς και κάτι ακόμα πιο σημαντικό: την εξαιρετική άνεση της ανάρτησης, που δίχως υπερβολή θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης και ακριβότερης κατηγορίας. Άνετη αλλά όχι χαλαρή ώστε να επιτρέπει μεγάλες κλίσεις στις στροφές, απορροφά όλες τις ανωμαλίες των δρόμων με ένα πολύ “αφράτο” τρόπο, επιτρέποντας στον οδηγό να περνά όπως έρχεται, χωρίς τιμονιές και σφιγμένο στομάχι για να αποφύγει τις λακκούβες που καραδοκούν παντού σ’ αυτά τα ορεινά οδικά δίκτυα.

Advertisement

Ο κινητήρας, παρά τους 115 ίππους έχει γεμάτη απόκριση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, και εκμεταλλεύεται άψογα την κλιμάκωση του κιβωτίου, με τις πιο κοντές τρεις πρώτες σχέσεις και τις πιο “απλωμένες” υπόλοιπες (ιδίως την έκτη, για αθόρυβο ταξίδι).

Κατηφορίζοντας πλέον προς το οροπέδιο του Φενεού, η θέα είναι εκπληκτική και η υπόμνηση της τετρακίνησης ότι έχεις το κατάλληλο αυτοκίνητο να φθάσεις σε σημεία της περιοχής όπου άλλα δικίνητα και λίγο πιο “αστικά” SUV μάλλον θα δουν μόνο από φωτογραφίες.

Η περιοχή του Φενεού είναι πληθωρική σε ιστορία και παραδόσεις, και την ίδια στιγμή προσφέρει ένα μοναδικής αισθητικής περιβάλλον για να καλύψεις άνετα ένα ήσυχο Σαββατοκύριακο ή μία extreme Κυριακή της off road περιπέτειας.

Το απόλυτο highlight της περιοχής έχει αναδειχθεί η μικρή λίμνη Δόξα, η οποία δημιουργήθηκε τεχνητά για την άρδευση των χωραφιών στο οροπέδιο. Και από τα τέλη της δεκαετίας του 90 που ολοκληρώθηκε έχει αλλάξει άρδην την μοίρα της περιοχής.

Στα 4 και κάτι χιλιόμετρα της περιμέτρου της μπορείς να απολαύσεις ένα μαγευτικό τοπίο που περικλείεται από τα γύρω βουνά, να κάνεις διάφορα σπορ (ποδήλατο, ιππασία) ή να αράξεις σε ένα από τα πολλά σημεία αναψυχής.

Σε ένα από αυτά κάναμε και την πρώτη στάση. Και εκεί πέρα από την εκπληκτική ομορφιά της φθινοπωρινής Ελλάδας είχαμε την ευκαιρία να παρατηρήσουμε λίγο παραπάνω και το Duster. Το αυτοκίνητο που από το 2010 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του άλλαξε ουσιαστικά την πορεία της Dacia. Αποτελώντας παράλληλα και την βιτρίνα της συνολικής αναβάθμισης της εταιρίας και της γενικότερης καταξίωσής της ως το απόλυτο sucess story της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η νέα γενιά του Duster, χωρίς να αλλάξει τις βασικές του γραμμές που ούτως ή άλλως συνέχιζαν να αρέσουν, έχει αποκτήσει κάποιες προσεκτικά επιλεγμένες αισθητικές επεμβάσεις, με στόχο να γίνει ακόμα πιο ελκυστικό αλλά και να συνεχίσει να συνδυάζει ιδανικά το στιλ με την ουσία.

Το εμπρός μέρος έχει γίνει αρκετά πιο δυναμικό και εμφανώς πιο μοντέρνο, με νέα φωτιστικά σώματα και τρισδιάστατη χρωμιωμένη μάσκα. Τα εμπρός φώτα είναι τεχνολογίας LED, για πρώτη φορά σε μοντέλο της Dacia και πέρα από την σύγχρονη αισθητική τους υπογραφή έχουν και εξαιρετική απόδοση όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε επιστρέφοντας στην Αθήνα μέσα από τα ορεινά περάσματα της Ζήρειας.

Οι επεμβάσεις στο αμάξωμα έχουν γίνει όχι μόνο για αισθητικούς λόγους αλλά για την βελτίωση της αεροδυναμικής, κάτι που επιδρά θετικά τόσο στην κατανάλωση όσο και στην μείωση του θορύβου που φθάνει στην καμπίνα. Παράλληλα μειώνονται και οι εκπομπές CO2, που για την τετρακίνητη έκδοση της εκδρομής μας φθάνουν και 5,8 γρ/χλμ.

Πέρα από τις πολύ προσεγμένες αισθητικές αλλαγές, το Duster παραμένει το πιο αυθεντικό SUV της κατηγορίας του και εκείνο που κοιτάζοντάς το σου κάνει ξεκάθαρο ότι μπορεί να αντέξει τα πάντα και να σε πάει σε μέρη που δύσκολα θα αντέξει ο ανταγωνισμός του.

Η απόσταση από το έδαφος φθάνει στα χορταστικά 214 χιλιοστά στην τετρακίνητο έκδοση, ενώ οι γωνίες ράμπας, προσέγγισης και διαφυγής είναι αντίστοιχα στις 21°, 30° και 33° αντίστοιχα. Τιμές που δείχνουν ανάγλυφα τις ικανότητες του Duster σε συνδυασμό με τα νέα ελαστικά αλλά και την πολύ έξυπνη κλιμάκωση του κιβωτίου, με την αρκετά κοντή πρώτη σχέση, η οποία είναι ικανή να βγάλει το Duster και από τις πιο δύσκολες συνθήκες.

Για τους πιο σκληροπυρηνικούς των off road αποδράσεων το τετρακίνητο Duster “φοράει” λάστιχα που πληρούν τις προδιαγραφές 3PMSF, με υψηλή πρόσφυση που καθιστά περιττή την χρήση χειμερινών ελαστικών. Ενώ εφοδιάζεται και με ένα έξτρα μενού στο σύστημα πολυμέσων, με ψηφιακά όργανα που αντιστοιχούν σε πλευρικό κλισίμετρο (δείχνει την κλίση του αμαξώματος δεξιά-αριστερά), την διαμήκη κλίση (το πόσο έντονη είναι η ανηφόρα ή η κατηφόρα), την πυξίδα και το υψόμετρο. Φοβερή βοήθεια για όσους ξέρουν να τα “διαβάζουν” και να τα αξιοποιούν, με το Duster να μην διστάζει να μπαίνει στα χωράφια των πρωτοκλασάτων ονομάτων των off road .

Στη μονοήμερη βόλτα μας στην περιοχή του Φενεού και στις πλαγιές της Ζήρειας, το τετρακίνητο Duster αποδείχτηκε το απόλυτο αντικλείδι για κάθε είδους διαδρομή. Είτε για το απλό χάζι γύρω από την λίμνη ανάμεσα σε μυριάδες insta-stories που έριξαν τα δίκτυα των εταιριών κινητής τηλεφωνίας. Είτε σε σκληρούς χωματόδρομους, ανηφορίζοντας είτε προς Ζαρούχλα είτε προς την λίμνη Δασίου, με την τετρακίνηση και το κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού, την μεγάλη απόσταση από το έδαφος, και τα αρκετά αποτελεσματικά ελαστικά να μας γεμίζουν με αυτοπεποίθηση ότι δύσκολα θα βρεθεί κάποιο εμπόδιο που θα μας κάνει να βάλουμε την όπισθεν.

Φθάσαμε σε όλα τα σημεία με κάποιο τουριστικό και ιστορικό ενδιαφέρον, κινηθήκαμε με χαρακτηριστική άνεση μέσα στους στενούς δρόμους των χωριών έχοντας το σωστό μέγεθος για την περίσταση στα 4,321 μέτρα μήκος, απολαύσαμε στιγμές μοναξιάς σε απόμακρα σημεία αλλά γίναμε και το επίκεντρο το ενδιαφέροντος στην ταβέρνα, όταν το λασπωμένο πορτοκαλί Duster προκάλεσε το δικαιολογημένο ενδιαφέρον της παρέας των φανατικών τετρακίνητων, και όχι μόνο.

Δύσκολα μπορούμε να φανταστούμε άλλο σύγχρονο SUV να ταιριάζει τόσο ισορροπημένα με το ελληνικό ορεινό τοπίο. Και ακόμα πιο δύσκολα μπορούμε να βρούμε κάτι τόσο ανταποδοτικό, κάτι που με τόσα λίγα που σου ζητά σου επιστρέφει τόσο πολλά σε εμπειρίες και στιγμές ξεχωριστής ζωής.

Επιστρέφοντας αργά το βράδυ στην Αθήνα, με το ακούραστο Duster να κινείται σβέλτα και σίγουρα, έρχεται και η ώρα του απολογισμού. Με 22.860 ευρώ για την βασική αλλά πλούσια έκδοση Ambiance έχεις στα χέρια σου ένα καθαρόαιμο και γνήσιο SUV, από εκείνα που αποφεύγουν τους ψεύτικους εντυπωσιασμούς και εστιάζουν την ουσία. Και την ίδια στιγμή καταφέρνουν με έναν μαγικό τρόπο να ξεπερνούν τα δεδομένα της κατηγορίας τους, φέρνοντας -όσο το επιτρέπουν τα βιομηχανικά δεδομένα της εποχής- μία πιο αγνή και καθαρόαιμη off road διάσταση στα σύγχρονα SUV.

Η τετρακίνηση του Duster είναι πανταχού παρούσα για να σου ανοίξει διαδρομές που με άλλα SUV δεν πρόκειται ποτέ να δεις, ξεχωρίζοντας την ήρα από το στάρι ανάμεσα στα “δήθεν” και στα πραγματικά Off road οχήματα. Ο Φενεός και η Ζήρεια μπορούν ανά πάσα στιγμή να γίνουν ένα δύσκολο πεδίο (ιδίως τον χειμώνα) με απρόβλεπτες συνθήκες. Οπότε η τετρακίνηση αλλά και το στιβαρό off road ταπεραμέντο του Duster του δίνουν ξεκάθαρο πλεονέκτημα για να φθάσεις και να απολαύσεις αυτά τα μέρη σε κάθε τους εποχή.

Πέρα από τις μοναδικές του ικανότητες εντός και εκτός ασφάλτου,  είναι ένα αυτοκίνητο σημαντικά βελτιωμένο σε όλους τους επιμέρους τομείς. Με μια ανάρτηση που θα εκπλήξει με την άνεσή της, με έναν πολιτισμένο χαρακτήρα και ποιότητα που δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από οποιοδήποτε μοντέλο του ανταγωνισμού, με έναν diesel κινητήρα τέρας οικονομίας και ισορροπημένης απόδοσης, το Duster δείχνει ξεκάθαρα γιατί έφθασε με τόση επιτυχία στις μέρες μας. Και γιατί αυτή εδώ η ανανεωμένη του έκδοση θα συνεχίσει με ακόμα μεγαλύτερη ένταση να στηρίζει την πλήρη πλέον καθιέρωση της Dacia ανάμεσα στις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου.

Και μέσα σε όλα αυτά, κατηφορίζοντας από το Δαφνί και μετά από σχεδόν 500 χιλιόμετρα οδηγικής απόλαυσης πάνω στα βουνά, η ένδειξη της αυτονομίας μας λέει κάψαμε ελάχιστα (5,3 λ/100 χλμ, 138 γρ./χλμ CO2) και ότι υπάρχει αρκετό καύσιμο για να βγάλουμε άνετα και όλη την εβδομάδα που έρχεται. Μέχρι το επόμενο Σαββατοκύριακο που και πάλι μια ορεινή απόδραση θα μας φέρει σε ένα κοντινό ή και πολύ μακρινό προορισμό, σε μία Ελλάδα που διαρκώς έχει τον τρόπο να επιβεβαιώνει τον μύθο της. Και πάλι με τετρακίνητο Duster. Σκέφτεστε τίποτα καλύτερο;

Φενεός-Λίμνη Δοξα-Ζήρεια – Highlights

Λίμνη Δόξα. Αναπόφευκτα το επίκεντρο της εκδρομής. Αποφύγετε ημέρες με πολυκοσμία (καλύτερα καθημερινή), αδιαφορήστε για το ενοχλητικό παζάρι που στήνεται στην πρόσβαση προς το εκκλησάκι του Αγίου Φανουρίου και βρείτε το δικό σας σημείο για να απολαύσετε ένα από τα πιο όμορφα χειμερινά τοπία της Ελλάδας. Ιδανικές εποχές το φθινόπωρο και ο χειμώνας με χιόνι (θυμηθείτε το Duster 4×4!), και για τους πιο περιπετειώδεις είναι μοναδική η αίσθηση το ξημέρωμα μέσα από το αντίσκηνο δίπλα στη λίμνη. Για όσους ταξιδεύουν μόνο για το Instagram υπάρχουν δυνατότητες για διάφορες δραστηριότητες που θα αναδείξουν τα stories τους, όπως ποδηλασία στην ξηρά και στο νερό, ιππασία, ορειβασία για τους πιο τολμηρούς.

Μοναστήρι Αγίου Γεωργίου. Λίγο πιο ψηλά από την λίμνη, με απίστευτη θέα και ένα εξαιρετικό γλυκό τριαντάφυλλο που ετοιμάζουν οι ίδιοι οι μοναχοί και θα σας φιλέψουν οπωσδήποτε. Μην αρνηθείτε, θα χάσετε.

Χωριά Φενεού. Περιμετρικά του οροπεδίου βρίσκονται μερικά πολύ όμορφα χωριά με ωραία θέα στον κάμπο. Ξεχωρίζει η Γκούρα, το κεφαλοχώρι της περιοχής και η πολύ όμορφη πλατεία του. Τα τελευταία χρόνια έχει αναπτυχθεί ένα έντονο τουριστικό ρεύμα προς την περιοχή (βολεύει ότι είναι τόσο κοντά στην Αθήνα) οπότε υπάρχει και αντίστοιχη βελτίωση των παροχών σε διαμονή και διατροφή. Για το πρώτο θα πρέπει πάντως να φροντίσετε έγκαιρα, ιδίως τις ημέρες των γιορτών και των αργιών. Για το δεύτερο φρόνιμο θα ήταν να δοκιμάσετε σπεσιαλιτέ που βασίζονται στα φημισμένα προϊόντα της περιοχής, όπως τα όσπρια, τα κρέατα, τα κυνήγια, το μέλι, τα καρύδια. Υπάρχουν επιλογές για όλα τα βαλάντια και για κάθε χοληστερινική ακρότητα.

Η Παναγιά των Βράχων. Βρίσκεται λίγο έξω από το χωριό Κάτω Ταρσός και είναι μία πολύ ιδιαίτερη μονή σκαμένη μέσα σε κάθετους βράχους που πολλοί αποκαλούν τα Μετέωρα της Πελοποννήσου.

Διαδρομές. Η τυπική “είσοδος” στην περιοχή του Φενεού γίνεται μέσω Κιάτου και Στυμφαλίας, καλύπτοντας μία απόσταση 170 χιλιομέτρων. Από εκεί ανοίγονται πολλές δυνατότητες για εξερεύνηση στην κεντρική Πελοπόννησο. Από τις ασφάλτινες διαδρομές ξεχωρίζουμε εκείνη που οδηγεί στα Τρίκαλα μέσω Καρυάς ή την επιστροφή στην Αθήνα μέσω της εκπληκτικής ομορφιάς κοιλάδας που οδηγεί στην Ευρωστίνη και το Δερβένι.

Για τους πιο ψαγμένους αξίζει η παράκαμψη από την Καρυά προς την αλπική “λίμνη” Δασίου. Ενώ η απόλυτη off-road περιπέτεια και μία από τις πιο όμορφες ορεινές διαδρομές της Ελλάδας είναι αυτή που ενώνει την λίμνη Δόξα με την Ζαρούχλα. Όλες αυτές οι διαδρομές υπόκεινται στα καιρικά φαινόμενα, με τις δύο τελευταίες να είναι εξαιρετικά δύσκολο να πραγματοποιηθούν με χιόνι. Εκτός αν υπάρχει τετρακίνητο Duster, ένα σετ χωμάτινα ελαστικά και καλή παρέα (ποτέ μόνοι μας στο βουνό) με γνώσεις και σύνεση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το Dacia Duster είναι… γεννημένο για ακραίες περιπέτειες (video)
Νέο Dacia Duster: Στιλ με ουσία
Νέο Dacia Duster: Αυθεντικό SUV με κορυφαίες πωλήσεις