Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ford Kuga 1.5 Ecoblue Diesel

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr) Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Το Ford Kuga… μεγάλωσε (μεταφορικά και κυριολεκτικά). Πέρασε στην τρίτη του γενιά, έχει αυξημένες διαστάσεις, κινητήρα diesel με ροπή/οικονομία και χαρακτηριστικά που του δίνουν ένα premium χαρακτήρα.

 

Το Kuga είναι σημαντικό μοντέλο για τη Ford. Αποτελεί το SUV με τις περισσότερες πωλήσεις για λογαριασμό της εταιρείας. Η πρόταση της Ford ήταν από την αρχή πετυχημένη και εξελίχθηκε (με δημιουργικό τρόπο) όσο περνούσαν τα χρόνια.

Η τρίτη γενιά του είναι (για εμάς) η πλέον ολοκληρωμένη της σειράς, με τους ανθρώπους της Ford να προσέχουν περισσότερο τις λεπτομέρειες. Είναι χαρακτηριστικό, ότι πριν τη σχεδίαση του, δημιούργησαν μία car clinic (έρευνα με κατόχους αυτοκινήτων SUV), για να διαπιστώσουν τι ακριβώς είναι αυτό που ζητάνε οι καταναλωτές από τα μοντέλα της κατηγορίας. Για να κάνουν το νέο Kuga πιο σημαντικό το εξόπλισαν με υβριδική τεχνολογία για να περάσει η Ford στην εποχή του εξηλεκτρισμού των μοντέλων της. Έτσι εκτός από τους παραδοσιακούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, το νέο Kuga θα διατίθεται σε ήπια υβριδική, plug-in και πλήρως υβριδική έκδοση.

Το μέγεθος μετράει

Ναι στα Sport Utility Vehicles το… μέγεθος μετράει και οι αγοραστές εκτιμούν τους επιπλέον χώρους, την άνεση στα εμπρός και πίσω καθίσματα ακόμη και το stance (το πως φαίνεται στον δρόμο). Το Kuga της δοκιμής μας ήταν το 1500άρι diesel, βασίζεται στην πλατφόρμα του νέου Focus και το βάρος του είναι μειωμένο κατά 80 κιλά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

Κοιτώντας πιο προσεχτικά θα δείτε και αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία, που είναι κοινά με το Focus, όπως: Το εμπρός τμήμα, τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω. Αν περιμένατε πως τα χαρακτηριστικά αυτά θα έκαναν το SUV της Ford να μοιάζει μόνο νέο κάνετε λάθος. Μάλλον το… ωριμάζουν και το κάνουν περισσότερο premium. Σε αυτό συμβάλουν οι αυξημένες διαστάσεις του αμαξώματος, με το νέο μοντέλο να είναι 89 mm μακρύτερο, 44 mm φαρδύτερο και με 20 mm μεγαλύτερο μεταξόνιο.

Όπως είναι φυσικό οι αυξημένες διαστάσεις και το μεγαλύτερο μεταξόνιο μεταφράζονται σε μεγαλύτερους διαθέσιμους χώρους και έτσι το SUV μπορεί να φιλοξενήσει άνετα πέντε ενήλικες στο εσωτερικό του και φυσικά τις αποσκευές τους (475-645 λίτρα με τα καθίσματα συρόμενα εμπρός). Ο χώρος για το κεφάλι των μπροστά και πίσω επιβατών είναι μεγαλύτερος, όπως και για τα πόδια. Την εικόνα της πρακτικότητας συμπληρώνουν οι θήκες για μικροαντικείμενα αλλά και η εργονομία, με όλους τους διακόπτες να είναι στα σημεία που έχετε συνηθίσει και περιμένετε.

Η ποιότητα κατασκευής είναι αυτή που δίνει την premium αίσθηση με μαλακά πλαστικά στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, τα οποία συνδυάζονται με σκληρά στο κάτω μέρος. Τέλος, τα καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη, ενώ το ότι είναι ψηλά τοποθετημένα ενισχύει ακόμα περισσότερο την αίσθηση της οδήγησης SUV και αυτό εμπνέει στους περισσότερους οδηγούς ασφάλεια.

Επιστροφή στον δρόμο

Η λέξη «επιστροφή» στον μεσότιτλο, αφορά την έκδοση diesel των 1.500 κ.εκ. Βλέπετε η πρώτη μας επαφή με το νέο Kuga έγινε με το βενζινοκίνητο και τώρα ήρθε η σειρά του κινητήρα πετρελαίου turbo 1.500 κ.εκ. και 120 ίππων. Η αριθμητική ισχύς του κινητήρα δεν εντυπωσιάζει, αφού οπτικά το SUV της Ford δείχνει μεγάλο και «πολύ». Μόλις δείτε τις προδιαγραφές του ανακαλύπτετε πως είναι και… βαρύ (1.576 κιλά).

Έτσι το αντιμετωπίσαμε επιφυλακτικά. Όμως, η ροπή των 300 Nm φρόντισε να μας διαψεύσει και να κάνει το πετρελαιοκίνητο Kuga να δείχνει γρήγορο. Δεν είναι RS ούτε ST αλλά από τις 2.000 σ.α.λ και πάνω, η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση. Η ωφέλιμη περιοχή ισχύος, είναι από τις 2.000 έως ως τις 4.000 σ.α.λ. Δείχνει μικρή, αλλά είναι αρκετή και με την βοήθεια του χειροκίνητου κιβωτίου σας βοηθά να κινηθείτε γρήγορα όταν το θελήσετε. Από την άλλη πλευρά η ελαστικότητα του μοτέρ βοηθά στην άνετη μετακίνηση στην πόλη, αλλά και στην Εθνική Οδό και σε επαρχιακές διαδρομές.

Το DNA της Ford

Επαρχιακές διαδρομές. Περιμέναμε πως οι αυξημένες διαστάσεις και το βάρος θα μας έκοβαν λίγο τη φόρα στις διαδρομές εκτός πόλης. Όμως τελικά οι μηχανικοί της Ford κράτησαν την ευαίσθητη ισορροπία, στην ανάρτηση ανάμεσα: Στην άνεση, την ασφαλή οδική συμπεριφορά αλλά και την ευχαρίστηση. Οι κακοτεχνίες των δρόμων εκτός Αττικής δεν προβλημάτισαν τους επιβαίνοντες, οι οποίοι δεν κατάλαβαν περάσματα από λακκούβες, ραγισμένη άσφαλτο. Η πολύ καλή ηχομόνωση στην καμπίνα των επιβατών, φροντίζει για την ηρεμία με κάποιους να μην αντιλαμβάνονται ότι βρίσκονται σε πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική και το ταξίδι γίνεται εύκολη υπόθεση.

Σε δρόμο με στροφές ανακαλύψαμε πως τα γονίδια της Ford έχουν περάσει και στο Kuga. Τα πρώτα… σημάδια έρχονται από το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο εκτός από την σωστή αίσθηση του βάρους, δίνει πληροφόρηση και είναι άμεσο. Ο επιλογέας των έξι σχέσεων με τις μικρές διαδρομές, και την σαφή αίσθηση των Ford βοηθά να κρατήσετε το μοτέρ στην δύναμη, η αίσθηση ασφάλειας μεγαλώνει και το παιχνίδι ξεκινά: Η ανάρτηση λειτουργεί και στον τομέα της ευχάριστης οδικής συμπεριφοράς δείχνοντας αμεσότητα στις απότομες αλλαγές πορείας.

Δεν πρέπει ξεχνάτε, ότι δεν οδηγείτε Fiesta ή Focus αλλά ένα SUV με αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, η πρόσφυση είναι έντονη αλλά όταν πιέσετε πολύ το Kuga γλιστρά «με τα τέσσερα» διασκεδάζοντας τον έμπειρο οδηγό. Ξεχάσαμε κάτι. Την κατανάλωση, γιατί πολύ απλά δεν μας απασχόλησε. Είτε πιέζαμε, είτε κινούμαστε χαλαρά στην πόλη η κατανάλωση κινήθηκε στα 5,5 με 6 λίτρα.

Αναβαθμισμένο τεχνολογικά

Βέβαια δεν διασκεδάζουν όλοι με τα ελεγχόμενα γλιστρήματα και οι επιβάτες (ακόμη και ο σκύλος στο κουτί μεταφοράς του) θα σας ζητήσουν να μειώσετε ρυθμό και ταχύτητα. Τότε οι νεότεροι επιβάτες θα ασχοληθούν την τεχνολογία. Για πρώτη φορά προσφέρεται με το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect, ο οποίο και επιτρέπει  τον έλεγχο ασύρματα και από απόσταση  σε μία σειρά λειτουργιών του αυτοκινήτου, προσφέροντας επίσης μία σειρά ενημερώσεων. Παράλληλα, μέσω του συστήματος μπορεί κανείς να γνωρίζει την τοποθεσία του οχήματος, τη στάθμη του καυσίμου, την πίεση των ελαστικών και πολλά ακόμα. Φυσικά, οι συσκευές μπορούν να μένουν συνδεδεμένες στο σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας Sync 3 της Ford, το οποίο και υποστηρίζεται από οθόνη αφής 8 ιντσών. Η συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto είναι αυτονόητη, ενώ το ηχοσύστημα είναι της B&O.

Ακόμα και η βασική έκδοση διαθέτει σχεδόν τα πάντα, σε επίπεδο άνεσης, συνδεσιμότητας, αλλά και ασφάλειας. Όπως: σύστημα διατήρησης λωρίδας και αποφυγής σύγκρουσης με ανίχνευση πεζών και αναβατών ποδηλάτων. Ακόμα υπάρχει Cruise control, σύστημα πλοήγησης που συνδυάζεται με την οθόνη αφής των 8 ιντσών. Το Adaptive Cruise Control, με σύστημα Stop & Go, σύστημα αναγνώρισης ταχύτητας και Lane-Centring, το οποίο και επιτρέπει ημι-αυτόνομη οδήγηση διατηρώντας απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα (προσφέρεται στα επίπεδα εξοπλισμού ST-Line και ST-LineX).

Συμπέρασμα 

Το νέο Kuga μεγάλωσε, απέκτησε ό,τι πιο σύγχρονο προτείνεται από την πλευρά της τεχνολογίας αλλά δεν «έχασε» τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Οι χώροι μεγάλωσαν, η άνεση έγινε καλύτερη και ο εξοπλισμός περισσότερο πλούσιος. Είναι εναρμονισμένο με τις απαιτήσεις της εποχής και το κοινό της κατηγορίας.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά 

Κινητήρας: 1.497 cc
Ισχύς: 130 PS/4.000 rpm
Ροπή: 30,2 kgm/2000 rpm
Μετάδοση: Εμπρός
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,7 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.1 l/100 km
Εκπομπές CO2: 133 gr/km
Βάρος: 1.576 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.614/1.883/1.678 mm
Μεταξόνιο: 2.710 mm
Χώρος αποσκευών: 475-645 lt.
Τιμή: από 27.668 €

Δημοφιλή στο Protothema.gr