Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

Οδηγούμε στην Ισπανία την ανανεωμένη E-Class

  • NewsAuto.gr

Ποιο είναι το νόημα ύπαρξης της S-Class από τη στιγμή που υπάρχει η ανανεωμένη E-Class; Το ερώτημα ανακύπτει φυσιολογικά αν έχει προηγηθεί ένα διήμερο συνύπαρξης με το μεγάλο πολυτελές μοντέλο της Mercedes. Η απάντηση δεν μπορεί να δοθεί σε αυτό το κείμενο, μπορούμε όμως να εκθειάσουμε τα όσα ορατά και μη προσφέρει η E-Class, σε ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πακέτα της κατηγορίας.

Αποστολή στη Βαρκελώνη: Κώστας Μπιτσικώκος

Στη Στουτγάρδη δεν αρκέστηκαν σε ένα απλό φρεσκάρισμα μέσα-έξω, αλλά εμπλούτισαν την γκάμα των κινητήρων με νέα αποδοτικά και οικονομικά σύνολα, καθώς και τον εξοπλισμό με νέα συστήματα ασφαλείας και άνεσης. Έτσι, δικαιούνται να μιλάνε για «νέα E-Class» αν και παραμένουμε στην τέταρτη γενιά του μοντέλου.

Προσπερνάμε τις βασικές εκδόσεις βενζίνης και diesel (Ε200 και Ε200 CDI) και πάμε λίγο πιο.. πάνω. Όχι γιατί σνομπάρουμε τους κινητήρες τους, αλλά επειδή αφενός δεν είναι τόσο εξελιγμένοι τεχνολογικά και αφετέρου η διαφορά στην τιμή δεν απασχολεί τον εν δυνάμει αγοραστή της μεγάλης και πολυτελούς Mercedes. Από τη μία πλευρά έχουμε λοιπόν την Ε250 και από την άλλη την E250 CDI.

Ο ιδανικός συνδυασμός, δεδομένων και των συνθηκών, για την E-Class είναι ο βενζινοκινητήρας των 2 lt. και το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο G-Tronic Plus για την Ε250. Το 4κύλινδρο σύνολο (αντικαθιστά τον 1.8 στο προ-ανανέωσης μοντέλο) αποδίδει 211 PS, όμως το χαρακτηριστικό που κάνει τη διαφορά είναι η μεγάλη ροπή του. Το αξιοσημείωτο είναι ότι η μέγιστη τιμή των 35,7 kgm ροπής εμφανίζεται μόλις στις 1.200 rpm και διατηρείται έως τις 4.000 rpm. Έχεις δηλαδή στη διάθεσή του έναν κινητήρα βενζίνης που ανταποκρίνεται στα «θέλω» σου από χαμηλά – θυμίζοντας diesel – χωρίς τα αρνητικά του. Είναι δηλαδή και πολιτισμένος και ζωηρός μέχρι ψηλά.

Στην πράξη, η Ε250 αντιδρά άμεσα στις εντολές του οδηγού και ο 4κύλινδρος κινητήρας ζωντανεύει πριν η βελόνα του στροφόμετρου αγγίξει τις 2.000 rpm. Κιβώτιο, τιμόνι, αναρτήσεις λειτουργούν όπως θα περίμενες από μία Mercedes της κατηγορίας και μπορείς να κινηθείς είτε με χαμηλούς ρυθμούς, εξασφαλίζοντας άνεση και ησυχία, είτε πιο γρήγορα. Πάντα όμως με την ασφάλεια της μάρκας με το αστέρι στο καπό. Ο κινητήρας των 1.991 cc είναι ιδιαίτερα οικονομικός αν δε ζοριστεί, με τη Mercedes να δηλώνει 5,8 lt. σε μεικτό κύκλο. Οι εκπομπές ρύπων των 135 g/km θα φάνταζαν εξωπραγματικές πριν από λίγα χρόνια για ένα αυτοκίνητο μήκους 4,88 m και βάρους 1.680 kg.

Στην αντίπερα όχθη, ο 2.2 diesel με ισχύ 204 PS μπορεί να είναι κατά περίπου 1 lt/100 km πιο οικονομικός στην κατανάλωση, όμως η μέγιστη ροπή των 51 kgm είναι διαθέσιμη μόλις από τις 1.600 έως τις 1.800 rpm. Όταν λειτουργεί σε υψηλότερες στροφές, γίνεται θορυβώδης και λιγότερο… συνεργάσιμος. Έτσι η προτίμησή μας προς τη βενζινοκίνητη έκδοση έγινε χωρίς δεύτερη σκέψη και χωρίς τύψεις. Η Ε250 είναι πιο ήρεμη, πιο γρήγορη, πιο καλά ζυγισμένη στο δρόμο, δεν κάνει μεγάλες υποχωρήσεις στον τομέα της κατανάλωσης και ταυτόχρονα είναι και πιο φθηνή.[nggallery id=1856]

Εκεί όπου πραγματικά υποκλίνεσαι στη συνεργασία κινητήρα – πλαισίου είναι στην Ε400 με τον 3λιτρο V6. Ο απίστευτος κινητήρας των 333 PS και των 49 kgm ροπής (1.400 – 4.000 rpm) σε συνδυασμό με την προαιρετική τετρακίνηση 4MATIC σου δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε ένα Grand Tourer, με το οποίο μπορείς να προσπεράσεις αστραπιαία, να ταξιδέψεις με μεγάλη μέση ταχύτητα ή να κινηθείς σε χαλαρούς ρυθμούς. Και όλα αυτά τα κάνεις αβίαστα. Στην Ελλάδα δεν θα έρθει, αλλά ούτως ή άλλως είναι απαγορευτική η τιμή και η φορολόγησή της. Αντιθέτως θα εισαχθεί η υβριδική E300 BlueTEC Hybrid σε τιμές από 55.750 ευρώ. Συνδυάζει τον 2.2 diesel (204 PS) με μικρό ηλεκτροκινητήρα 27 PS, για μέση κατανάλωση 4,1 lt/100 km και εκπομπές ρύπων 107 g/km. Στην Ε63 AMG των 557 και 585 PS θα αναφερθούμε σύντομα.

Οι σχεδιαστές της Mercedes επενέβησαν κυρίως στο εμπρός μέρος, όπου τα φωτιστικά σώματα δεν χωρίζονται σε δύο τμήματα, αλλά διαθέτουν κοινό κρύσταλλο. Τα φώτα ημέρας LED καθιστούν «άγρια» την E-Class όπως την κοιτάζεις να πλησιάζει από μακριά, ενώ το μοντέλο κυκλοφορεί με δύο διαφορετικές μάσκες. Στην έκδοση Elegance υπάρχει η κλασική γρίλια με το αστέρι πάνω στο καπό. Το αυτοκίνητο δείχνει πιο sport στο επίπεδο εξοπλισμού Avantgarde, με τις δύο οριζόντιες μπάρες και το μεγάλο σήμα της μάρκας μέσα στη γρίλια.

Την τελευταίας λέξης τεχνολογία, την οποία προόριζαν να κάνει πρεμιέρα στη μελλοντική S-Class, τη βλέπουμε τελικά πρώτα στην E-Class. Βάση όλων των συστημάτων ασφαλείας είναι η διπλή κάμερα που είναι τοποθετημένη μέσα από το παρμπρίζ, στο ύψος του κεντρικού καθρέπτη. Με εμβέλεια 500 m, «σκανάρει» το δρόμο μπροστά από το αυτοκίνητο για άλλα οχήματα, πεζούς και πινακίδες, μεταδίδοντας τα δεδομένα στα συστήματα ασφαλείας. Παράλληλα, το COLLISION PREVENTION ASSIST κάνει χρήση ενός ραντάρ για την αποφυγή σύγκρουσης με τα προπορευόμενα οχήματα. Στο διάδρομο προσγείωση ενός μικρού αεροδρομίου έγινε η επίδειξη του συστήματος αναγνώρισης πεζού, το οποίο ακινητοποιεί πλήρως το αυτοκίνητο σε ταχύτητες έως 50 km/h, ακόμη και αν ο οδηγός δεν αντιδράσει καθόλου. Ποιος λοιπόν έχει ανάγκη την S-Class;

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (Ε250/Ε250 CDI)

Κινητήρας: 1.991 cc / 2.143 cc
Ισχύς: 211 PS στις 5.500 rpm / 204 PS στις 3.800 rpm
Ροπή: 35,7 kgm στις 1.200 – 4.000 rpm / 51 kgm στις 1.600-1.800 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 243 km/h / 240 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 7,4 sec / 7,7 sec
Μικτή κατανάλωση: 5,8 lt/100 km/ 4,8 lt/100 km (εργ.).
Εκπομπές CO2: 135 g/km / 128 g/km
Βάρος: 1.680 kg / 1.765 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.879/1.854/1.474 mm
Χώρος αποσκευών: 540 lt                                                                                                                                                                                                           Τέλη κυκλοφορίας: 148,5 / 140,8 ευρώ
Τιμή: 55.100 / 56.000 ευρώ[nggallery id=1857]

Δημοφιλή στο Protothema.gr