Οδηγούμε το Skoda Rapid των 86 PS
ΔΟΚΙΜΕΣΟδηγούμε το Skoda Rapid των 86 PS
ΔΟΚΙΜΕΣΠάνω που η προσοχή όλων μας είχε στραφεί στην επικείμενη έλευση της νέας Octavia, η Skoda έδωσε τροφή για σκέψη στους επίδοξους αγοραστές ενός νέου αυτοκινήτου. Κι αυτό διότι το νέο Rapid, έρχεται να διευρύνει τη γκάμα της, γεφυρώνοντας το χάσμα ανάμεσα στη Fabia και την Octavia. Του Πάνου Σεϊτανίδη
Στην ανταπόκριση μας από τη Πορτογαλία όταν και παίρναμε μία πρώτη γεύση από την Octavia III, σας λέγαμε ότι οι Τσέχοι θέλουν να… ανεβάσουν επίπεδο στο δημοφιλές τους μοντέλο. Να είστε σίγουροι πως το κάνουν αλλά χωρίς να γυρνούν τη πλάτη στη τάση της αγοράς, ειδικά σε χώρες όπως η δική μας, όπου οι λιγοστοί επισκέπτες στις εκθέσεις ζητούν οικονομικά οχήματα που καλύπτουν όσο το δυνατόν περισσότερες από τις ανάγκες τους.
WHAT CAR
Είναι λοιπόν προσιτό το νέο Rapid; Πολύ! Στη βασική έκδοση με τον TSI κινητήρα των 1.2 lt και των 86 PS που οδηγήσαμε, το κόστος απόκτησης ορίζεται στα 11.990 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του οφέλους απόσυρσης. Και τι παίρνεις;
Ένα μικρομεσαίο σεντάν που κουβαλάει όλες τις παραδοσιακές αρετές της Τσέχικης μάρκας. Πρώτη και καλύτερη, τους άπλετους χώρους. Με 550 lt, ο χώρος αποσκευών είναι πολύ πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, με τη πρόσβαση σε αυτόν να γίνεται άνετα και πρακτικά χάρη στην ύπαρξη της πέμπτης πόρτας.
[nggallery id=1948]
Έχει πλούσιο εξοπλισμό που επικεντρώνεται στην ασφάλεια, με 6 αερόσακους, ESP, σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών, προβολείς ομίχλης και hill hold assist, ενώ έχει αποσπάσει και ανώτατη διάκριση των 5 αστεριών στις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού Euro NCAP.
Εμφανισιακά υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Skoda και διαθέτει στοιχεία που σίγουρα θα δείτε και στην Octavia. Στενή γρίλια με χρωμιωμένο πλαίσιο, ανάλογου σχεδιασμού προβολείς, το νέο λογότυπο της μάσκας να δεσπόζει στο κάτω μέρος του καπό.
Προφανώς κουβαλάει ως προίκα όλη τη τεχνολογία της VW που περνάει στα Skoda, με τη χαμηλή τιμή ουσιαστικά να προέρχεται από μικρές εκπτώσεις σε δευτερεύοντα στοιχεία, όπως η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό. Ναι, δεν έχει το δέσιμο και τη πολυτέλεια της Octavia αλλά είναι πολύ οικονομικότερο από την Octavia.
Και σου προσφέρει άνεση, ασφάλεια και αξιόλογη οδηγική συμπεριφορά, δίνει εξ αρχής την αίσθηση ενός «δεμένου» οχήματος που πατάει καλά, με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, στημένο ώστε να ανταποκρίνεται στα θέλω ενός οικογενειάρχη. Ίσως ο κινητήρας των 86 PS να ζορίζεται όταν έχεις απαιτήσεις –ειδικά αν το Rapid είναι φορτωμένο με 5 επιβάτες και αποσκευές. Σίγουρα του ταιριάζει καλύτερα ο 1.2 TSI με τα 105 PS αλλά για όσα προσφέρει, νομίζω το μοντέλο δοκιμής μας αποτελεί και πάλι πολύ καλή περίπτωση.
Σε επόμενο άρθρο θα σας παρουσιάσουμε τη diesel έκδοση των 1.6 lt με τα 105 PS που δεδομένης της τάσης της ελληνικής αγοράς, αναμένεται να «φορεθεί» πολύ.
[nggallery id=1949]
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.1998cc (TSI)
Ισχύς: 86 PS/4800 rpm
Ροπή: 16.53 kgm/1500-3500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 183 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 11.8 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 5.1 lt
Εκπομπές CO2: 119 gr/km
Βάρος: 1161 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.483/1.706/1,461 mmm
Χώρος αποσκευών: 550 lt
Τέλη κυκλοφορίας: € 107.1
Τιμή: 11.990 (με απόσυρση)