Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Fiat Panda 4×4

Ελλάδα 16:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο Fiat Panda 4×4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Fiat Panda 4×4

ΔΟΚΙΜΕΣ

To NewsAuto ταξίδεψε στη Βόρεια Ιταλία για να πάρει μία πρώτη γεύση από τη τετρακίνητη έκδοση της τρίτης γενιάς του Panda! Συγκεκριμένα, βρεθήκαμε στο Μπαλόκο, εκεί όπου η Fiat διατηρεί μία τεράστια έκταση που περιλαμβάνει ότι χρειάζεται μία αυτοκινητοβιομηχανία. Χώρους για εκδηλώσεις και παρουσιάσεις αλλά και μία σειρά από πίστες για δοκιμές… κάθε είδους.

Advertisement
Advertisement

Αποστολή στο Μπαλόκο: Πάνος  Σεϊτανίδης  (twitter.com/SeitanAuto)

 

Κάτσαμε λοιπόν στη θέση του οδηγού και πατήσαμε γκάζι κάνοντας… λίγο πολύ τα πάντα.  Οργώσαμε τους ασφάλτινους δρόμους της γύρω περιοχής, χωθήκαμε στα πλακόστρωτα δρομάκια της ιταλικής πόλης, δοκιμάσαμε τις εκτός δρόμου αρετές του Panda 4×4 σε μία ειδικά διαμορφωμένη off road διαδρομή που επιδείκνυε την απουσία… ορίων σε όσα μπορούσε να πετύχει.

Advertisement
Advertisement

Το νέο Panda 4×4 προσφέρεται με δύο επιλογές κινητήρων. Αυτή της βενζίνης αφορά έναν Twinair 900 κυβικών εκατοστών που αποδίδει 85 PS, κι εκείνη του πετρελαίου, με τον Multijet turbo diesel κινητήρα χωρητικότητας 1.3 λίτρων και απόδοσης 75 PS.[nggallery id=784]

Αυτοί οι κινητήρες κάνουν τη διαφορά σε ότι έχει στη κίνηση στο δρόμο γιατί κακά τα ψέματα, όσο περιπετειώδεις τύποι κι αν είστε, το μεγαλύτερο κομμάτι της οδηγήσης θα γίνει μέσα στη πόλη ή στο εθνικό δίκτυο. Όχι στα κατσάβραχα. Αμφότερες οι επιλογές των κινητήριων συνόλων λοιπόν, οδηγούν το Panda 4×4 σε νέα μονοπάτια,  αφού είναι πιο πρόθυμοι από κάθε μονάδα που έχει φορέσει στο παρελθόν αυτό το μοντέλο (+40% ροπή στον twinair και +30% ροπή στον multijet σε σχέση με τους κινητήρες της προηγούμενης γενιάς) .

Ήταν και παραμένει το μοναδικό τετρακίνητο όχημα της κατηγορίας και το φωνάζει από τη πρώτη ματιά. Ιταλικά… ελκυστικό, με χαρακτηριστικά πλαστικά περιμετρικά, αυξημένη απόσταση από το έδαφος (15 εκατοστά στην έκδοση με τον βενζινοκινητήρα και 16 στον πετρελαιοκινητήρα), ψηλότερα τοποθετημένη εισαγωγή αέρα στην εμπρός μάσκα, ποδιές, τροχούς 15” με ελαστικά “Mud and Snow” και ελαφρώς αυξημένες διαστάσεις. Συγκεκριμένα, μήκος 3.686 mm, πλάτος 1.672 mm και ύψος 1.605 mm, παρότι το μεταξόνιο έχει παραμείνει το ίδιο με τη συμβατική έκδοση. Με λίγα λόγια, χωρίς να ξενίζει σε σχέση με το απλό Panda, μαρτυρά πως κάτι παραπάνω μπορεί να πετύχει.

Advertisement

Αυτό το κάτι παραπάνω προκύπτει από μία σειρά λύσεων που εισήγαγε η Fiat, με πρώτο και καλύτερο το “Torque on  Demand”. Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης που ανάλογα την ανάγκη, παρέχει ροπή στους τέσσερις τροχούς. Διαθέτει δύο διαφορικά με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη σύμπλεξη και ανάλογα τα στοιχεία που στέλνει μία σειρά αισθητήρων, κατανέμει τη ροπή στους δύο άξονες, αναλόγως των συνθηκών πρόσφυσης που επικρατούν κάθε στιγμή.

Το Panda 4×4 εφοδιάζεται ακόμα και με ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC) που προσφέρει και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού,  το οποίο μπορεί να ενεργοποιηθεί ακόμα και εν κινήσει, εφόσον η ταχύτητα με την οποία κινείται το όχημα είναι κάτω των 50 χιλιομέτρων την ώρα. Η ενεργοποίηση/απενεργοποίηση γίνεται μέσω ενός κουμπιού τοποθετημένου στη κεντρική κονσόλα, μπροστά από τον επιλογέα σχέσεων.[nggallery id=819]

Advertisement

Στην ειδικά διαμορφωμένη off road διαδρομή στο Μπαλόκο, είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε και τα δύο, “δαμάζοντας” δύσβατες διαδρομές και ανεβοκατεβαίνοντας σημεία με πολύ μεγάλη κλίση αντίστοιχα. Το γείραμε προς κάθε πλευρά, μπήκαμε στη λάσπη, περάσαμε αέρα όπου κι αν το τεστάραμε. Γενικά το Panda αρνήθηκε να ιδρώσει αλλά και να μας κουράσει αφού έδειχνε να βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον. Ειδική μνεία πρέπει να γίνει για την εξαιρετική ηχομόνωση αφού παρά τα… ζόρια, στη καμπίνα δεν περνούσε σχεδόν τίποτα!

Επιστρέφοντας σε οδικό δίκτυο, οι αλλαγές στην ανάρτηση κάνουν αρκετά ευχάριστη την οδήγηση. Οι Ιταλοί τοποθέτησαν περισσότερα σημεία στήριξης στα γόνατα McPherson εμπρός ενώ πίσω, επέλεξαν ημιάκαμπτο άξονα για τη τρίτη γενιά του τετρακίνητου μοντέλου. Σε σχέση με την αντίστοιχη λύση της προηγούμενης γενιάς, η πίσω ανάρτηση είναι ελαφρύτερη και πιο αθόρυβη.

Στα γρήγορα περάσματα από στροφές υπάρχει μικρή αλλά διόλου ανησυχητική κλίση. Αν και είχε προηγηθεί ψιλόβροχο, παρά την όποια ολισθηρότητα του οδοστρώματος, είχαμε την ευκαιρία να γκαζώσουμε, να πιέσουμε, να ζητήσουμε κάτι… παραπάνω ακόμα και στους απλούς δρόμους. Το μίνι SUV μας το χάρισε πρόθυμα.

Advertisement

Στο εσωτερικό, δεν υπάρχουν ιδιαίτερες αλλαγές σε σχέση με το συμβατικό Panda. Βολική θέση οδηγού, ευχάριστος σχεδιασμός, με ευανάγνωστα όργανα στο καντράν, εύχρηστη κονσόλα στο κέντρο και άφθονους αποθηκευτικούς χώρους, που φτάνουν τους 15! Χρωματικά, υπάρχει μία νέα παραλλαγή σε πράσινο χρώμα του πλαισίου του ταμπλό που περιβάλλει τα όργανα και τη μεγάλη θήκη για μικροαντικείμενα καθώς και υφασμάτινα καθίσματα ειδικής σχεδίασης σε τρεις χρωματικές παραλλαγές (πράσινο, μπεζ, πορτοκαλί).

Όσον αφορά το επίπεδο βασικού εξοπλισμού, είναι ικανοποιητικό για τα δεδομένα της κατηγορίας περιλαμβάνοντας, μεταξύ άλλων, air condition, 4 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ESP, ηχοσύστημα με ΜΡ3 Player, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου 15’’.[nggallery id=818]

Ανακεφαλαιώνοντας, έχουμε να κάνουμε με ένα όμορφο αυτοκίνητο που αποδίδει εξαιρετικά εντός δρόμου αλλά μεταμορφώνεται σε κάτι πολύ μεγαλύτερο όταν πατήσει χώμα και βρει κλίση. Είναι το μοναδικό 4×4 στη κατηγορία αλλά κι αν δεν ήταν, δύσκολα θα είχε αντίπαλο.

To Fiat Panda 4×4 είναι διαθέσιμο στις επίσημες αντιπροσωπείες της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με τιμές που ξεκινούν από 13.900€ για τον κινητήρα βενζίνης Twinair (συμπεριλαμβάνεται όφελος απόσυρσης και προωθητική ενέργεια) ενώ οι εκδόσεις πετρελαίου ξεκινούν από 14.740€ (με απόσυρση και προωθητική ενέργεια).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:
0.9 cc Twinair & 1.3 cc Multijet
Ισχύς:
85 PS / 5.500 rpm & 75 PS / 4.000 rpm
Ροπή
:    14.8 kgm / 1.800 rpm & 19.4 kgm / 1.400 rpm
Μετάδοση
: Και στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο:
Μηχανικό 6 σχ. / Μηχανικό 5 σχ.
Τελική ταχύτητα
: 166 km/h & 159 km/h
Επιτάχυνση
0-100km: 12,1 sec & 14,5 sec
Μικτή κατανάλωση (/100
km): 4,9 lt & 4,7 lt
Εκπομπές CO2: 114 g/km & 125 g/km
Βάρος:
1.050 kg & 1.115 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ:
3.686/1.672/1.605 mm
Χώρος αποσκευών:
  325 lt
Τιμή:  Από 13.900€ & από 14.740€

Θέλεις να αγοράσεις νέο αυτοκίνητο; Με τη Volkswagen Bank μπορείς!