Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το ηλεκτρικό Opel Ampera

Ελλάδα 15:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το ηλεκτρικό Opel Ampera

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το ηλεκτρικό Opel Ampera

ΔΟΚΙΜΕΣ

Στο μαγευτικό τοπίο του Ναυπλίου είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά και να έχουμε την πρώτη οδηγική επαφή με το Opel Ampera. Ένα ηλεκτρικό για καθημερινή χρήση αυτοκίνητο, το οποίο διαθέτει και βενζινοκινητήρα για κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Το Ampera είναι ένα sedan αμάξωμα με 4θέσιο εσωτερικό το οποίο ψάχνει να βρει τη θέση του στην ελληνική αγορά.

Advertisement
Advertisement

Η αντιπροσωπεία της Opel στη χώρα μας περιμένει να καταργηθεί ο φόρος πολυτελείας προκειμένου να λανσάρει το Ampera. Ακόμη όμως και τότε, η τιμή του θα είναι αρκετά υψηλή και θα διαμορφωθεί στα 45.500 ευρώ. Οι προσδοκίες είναι να πωληθούν ορισμένες δεκάδες αυτοκίνητα ανά χρόνο, τα περισσότερα εκ των οποίων θα βρουν θέση σε εταιρικούς στόλους και όχι στο γκαράζ ιδιωτών.

Το Ampera είναι ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο και σαν τέτοιο πρέπει να το αξιολογήσουμε. Η τεχνολογία του το καθιστά ταυτόχρονα απαγορευμένο καρπό και ελκυστικό. Η Opel το χαρακτηρίζει ως E-REV (ηλεκτρικό όχημα εκτεταμένης αυτονομίας). Δεν είναι δηλαδή ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, καθώς κάτω από το καπό έχει βρει θέση και κινητήρας εσωτερικής καύσης. Στόχος του είναι να προσφέρει την απαραίτητη ενέργεια όταν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου αποφορτιστούν.[nggallery id=81]

Σε καθαρά ηλεκτρική λειτουργία, το Ampera μπορεί να καλύψει απόσταση από 40 έως 80 km (ανάλογα με το οδηγικό στυλ και τις κυκλοφοριακές συνθήκες). Δράση αναλαμβάνει ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 111 kW (ισοδυναμεί με 150 PS), το οποίο προσφέρει σχεδόν από την πρώτη στιγμή τη μέγιστη τιμή της ροπής των 37,7 kgm. Όταν απαιτηθεί η κάλυψη μεγαλύτερης απόστασης και δεν υπάρχει η δυνατότητα επαναφόρτισης της μπαταρίας (απαιτούνται περίπου 4 ώρες σε μία κοινή οικιακή παροχή) τότε τίθεται σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας 1.4 ECOTEC και τροφοδοτεί τη γεννήτρια. Έτσι η αυτονομία αυξάνεται για άλλα 420 km, φθάνοντας περίπου τα 500 km. Το Ampera εξοπλίζεται και με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Οι μπαταρίες φορτίζονται όταν ο οδηγός πατάει ελαφρά το πεντάλ του φρένου ή σηκώνει το πόδι του από το γκάζι. Όταν πάντως απαιτηθεί περισσότερη δύναμη, το σύστημα πέδησης ενισχύεται με τα δισκόφρενα.

Advertisement
Advertisement

Το Ampera εντυπωσιάζει με την ποιότητα κύλισης και την ησυχία που επικρατεί στο εσωτερικό του. Η μετάβαση από τον ηλεκτροκινητήρα σε αυτόν εσωτερικής καύσης (μπορεί να γίνει και ανά πάσα στιγμή μέσω διακόπτη στο ταμπλό) είναι ομαλή και δύσκολα γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό. Πιο αισθητός είναι δηλαδή ο αεροδυναμικός θόρυβος από την κίνηση του αυτοκινήτου παρά αυτός του κινητήρα. Εκμεταλλευόμενο τη μεγάλη ροπή, το Ampera επιταχύνει σχεδόν άμεσα με το πάτημα του γκαζιού. Επιτρέπει έτσι στον οδηγό του να προσπεράσει γρήγορα και με ασφάλεια, παρά το μεγάλο βάρος του (άνω των 1.700 kg). Η ανάρτηση φιλτράρει αποτελεσματικά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, εξασφαλίζοντας άνετες μετακινήσεις στους επιβάτες. Θα θέλαμε πάντως το τιμόνι να έχει πιο βαριά αίσθηση όταν η ταχύτητα ανεβαίνει.

Η υψηλή τιμή του Ampera δικαιολογείται εν μέρει και από την ποιότητα των υλικών στην καμπίνα των επιβατών. Ξεχωρίζουν οι δύο μεγάλες έγχρωμες οθόνες (αυτή στην κεντρική κονσόλα είναι αφής) οι οποίες πληροφορούν τον οδηγό για τη λειτουργία των κινητήρων και τη στάθμη φόρτισης της μπαταρίας. Πίσω υπάρχουν δύο ανεξάρτητα καθίσματα, καθώς η διάταξη της μπαταρίας ιόντων λιθίου σε σχήμα Τ δημιουργεί ένα τούνελ το οποίο δεν επιτρέπει να χωρέσει και τρίτος επιβάτης. Ο χώρος των αποσκευών έχει πάντως επηρεαστεί και εμφανίζει όγκο μόλις 310 lt, σαφώς μικρότερο δηλαδή από αυτόν που θα περίμενε κάποιος από ένα αυτοκίνητο κοντά στα 4,5 m.

Η πρόταση της Opel στην κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων είναι ολοκληρωμένη. Το Ampera θα μπορούσε να είναι το βασικό (ή και το μοναδικό) όχημα μίας οικογένειας, καθώς καλύπτει και τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης και την εκδρομή του σαββατοκύριακου, διώχνοντας με τον βενζινοκινητήρα το άγχος της αυτονομίας. Το υψηλό όμως κόστος αγοράς (και όχι χρήσης, καθώς η μπαταρία συνοδεύεται από 8ετή εγγύηση) είναι αποθαρρυντικό για τους περισσότερους.

Advertisement

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Advertisement

Ηλεκτροκινητήρας

Ισχύς: 111 kW (150 PS)

Ροπή: 37,7 kgm

Advertisement

Βενζινοκινητήρας: 1.398 cc

Ισχύς: 86 PS/4.800 rpm
Ροπή: 13,3 kgm/4.250 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Τελική ταχύτητα: 161 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 9 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 1,2 lt
Εκπομπές CO2: 27 g/km
Βάρος: 1.732 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.498/1.787/1.439 mm
Χώρος αποσκευών: 310 lt
Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
Τιμή: από 45.500 € (χωρίς φόρο πολυτελείας)[nggallery id=82]