Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στη Πορτογαλία το νέο Toyota Auris

Ελλάδα 17:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε στη Πορτογαλία το νέο Toyota Auris

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στη Πορτογαλία το νέο Toyota Auris

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η πρώτη επαφή με το ολοκαίνουριο Auris -χρυσάφι στα λατινικά- μας άφησε την αίσθηση της ποιοτικής αναβάθμισης. Αποστολή στη Λισαβόνα: Τάκης Πουρναράκης

Advertisement
Advertisement

Το Auris δεύτερης γενιάς βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις της Toyota στη χώρα μας. Εμείς ταξιδέψαμε μέχρι την Πορτογαλία για την πρώτη επαφή και φυσικά συζητήσαμε με τους δημιουργούς του. Το πλαίσιο του προηγούμενου μοντέλου βελτιώθηκε στα σημεία για να χτιστεί πάνω του το νέο Auris.

Πρώτα απ’ όλα ελάφρυνε κατά 15 kg -συνολικά το αυτοκίνητο ζυγίζει 50 kg-, ενώ τροποποιήθηκε ώστε να φέρει την πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια αντί ημιάκαμπτου άξονα στις εκδόσεις 1.6 lt, 1.8 lt hybrid και 2.0 lt diesel. Εμπρός παραμένουν τα γόνατα McPherson. Σε επίπεδο κινητήρων δεν υπάρχουν εκπλήξεις, τα σύνολα είναι γνωστά, έχουν όμως δεχτεί την απαραίτητη φροντίδα για να μειωθεί περαιτέρω η κατανάλωση. Για την ελληνική αγορά ενδιαφέρον παρουσιάζουν ο βενζινοκινητήρας των 1.33 lt απόδοσης 99 PS και ο πετρελαιοκινητήρας 1.4 lt με τους 90 PS.

Φυσικά, το νέο Auris έχει και υβριδική έκδοση, η οποία φέρει τον γνώριμο από το Prius συνδυασμό βενζινοκινητήρα – ηλεκτροκινητήρα των 136 PS. Σε επίπεδο κιβωτίων πέρα από το 6τάχυτο χειροκίνητο υπάρχει διαθέσιμο και CVT για τον βενζινοκινητήρα 1.6 lt, αλλά και το εξαίρετο ΜΜΤ για τον πετρελαιοκινητήρα 1.4d.
[nggallery id=1436]
Εξωτερικά η εμφάνιση του καινούριου Auris, ειδικά εμπρός, παραπέμπει στη νέα εταιρική ταυτότητα της Toyota. Από το πλάι και πίσω θυμίζει πολύ το Lexus CT200h και αυτός ο συνειρμός ενισχύεται όταν βρεθείς στο εσωτερικό. Εκεί η ποιοτική αναβάθμιση των υλικών, η αίσθηση που αποκομίζεις από τα χειριστήρια, τα νέας σχεδίασης ανατομικά καθίσματα αλλά και τα γραφικά της ευμεγέθους οθόνης του Touch & go παραπέμπουν στην πολυτελή μάρκα της Toyota. Στην έκδοση Touch & go plus υπάρχει, πέραν όλων των άλλων, η δυνατότητα να μοιραστείς μέσω Facebook και Twitter με τους φίλους σου μια τοποθεσία αλλά και να τους κατευθύνεις σε αυτή.

Advertisement
Advertisement

Ιδιαίτερης μνείας χρήζει το πάχος της στεφάνης του τιμονιού που έχει την ιδανική διάσταση ώστε να ενεργοποιεί όλες τις νευρικές απολήξεις της παλάμης. Αυτό συμβάλλει στη βελτιωμένη αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός από το σύστημα διεύθυνσης. Οι Ιάπωνες μηχανικοί έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς.

Απαντώντας σε σχετική μας ερώτηση ο αρχιμηχανικός Γιασουνόρι Σουζάβα αποσαφήνισε: «Η ελάττωση βάρους του αυτοκινήτου συνδυάστηκε με το χαμήλωμα του κέντρου βάρους που πλέον βρίσκεται πιο κοντά στο κέντρο περιστροφής της ανάρτησης. Η μικρότερη απόσταση ανάμεσά τους έχει ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να γέρνει λιγότερο στις στροφές γιατί είναι μικρότερη η ροπή περιστροφής».

Στην πράξη, διαπιστώσαμε πως το Auris διαθέτει εξαιρετική ποιότητα κύλισης αλλά και καλή κατευθυντικότητα. Οσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα γίνεται περισσότερο αντιληπτή η εξαίρετη δουλειά στην αεροδυναμική με τον συντελεστή Cd στο 0.27, αριθμός που επετεύχθη κυρίως χάρη στη σημαντική μείωση της εμπρόσθιας μετωπικής επιφάνειας. Αυτό φυσικά έχει τα οφέλη του και στην κατανάλωση.

Advertisement

Οδηγήσαμε την υβριδική έκδοση των 136 PS με κινητήρα 1.8 lt, αλλά και την πετρελαιοκίνητη έκδοση των 2.0 lt με τον κινητήρα των 124 PS, που δεν παρουσιάζει ιδιαίτερο εμπορικό ενδιαφέρον για τη χώρα μας. Τα Auris που θα εισαχθούν στην Ελλάδα προέρχονται από το βρετανικό εργοστάσιο του Μπέρνστον. Δεδομένου πως το μεσαίο μοντέλο της Toyota διατίθεται με τρεις τύπους κινητήρων (βενζίνης, πετρελαίου, υβριδικό), στόχος των Ιαπώνων είναι να πουλήσουν εξίσου (30%) όλες οι εκδόσεις. Για τη χώρα μας ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.4d των 90 PS χωρίς τέλη κυκλοφορίας και με κατανάλωση 6,0 ευρώ/100 km.
[nggallery id=1437]
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας (
cc): 1329, 1598 (βενζ.), 1364 (diesel)
Ισχύς (PS/rpm): 99/6.200, 132/6.400, 90/3.800
Ροπή (kgm/rpm): 13,0 /3.800, 16,3/4.400, 20,8/1.600
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα (km/h): 175, 200, 180
Επιτάχυνση 0-100 km: 13,2 sec, 10,0sec, 12,5sec
Μικτή κατανάλωση (lt/100 km): 5,4, 5,9, 3,8
Εκπομπές CO2 (gr/km): 125, 138, 99
Βάρος (kg): 1.150, 1.190, 1.195
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.275/1.760/1.460 mm
Χώρος αποσκευών: 360 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 138, 152, 0 ευρώ
Τιμή: 15.950, 17.500, 18.950 ευρώ