Live Κίνηση
Περισσότερα
SUZUKI 2021

Yβριδική τεχνολογία και τετρακίνηση για το νέο Suzuki S-Cross

Ελλάδα 20:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Yβριδική τεχνολογία και τετρακίνηση για το νέο Suzuki S-Cross

SUZUKI 2021

Yβριδική τεχνολογία και τετρακίνηση για το νέο Suzuki S-Cross

SUZUKI 2021

Mπορεί η νέα δυναμική εμφάνιση του ανανεωμένου S-Cross να κερδίζει τις εντυπώσεις, υπάρχουν όμως και τα προηγμένα συστήματα τεχνολογίας της Suzuki που κάνουν το SUV της μία μοναδική περίπτωση στην ελληνική αγορά.

Advertisement
Advertisement

Για την Suzuki η παρουσία της στην κατηγορία των οχημάτων παντός εδάφους δεν είναι μία μόνο μία μακρά πορεία με μεγάλη ιστορία, αλλά και μία ζωντανή υπόθεση του παρόντος και του μέλλοντος.

Μπορεί η ιαπωνική εταιρία να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο εδώ και δεκαετίες στα off road αυτοκίνητα, όμως συνεχίζει με την ίδια φλόγα και έμπνευση να αποτελεί έναν δυναμικό παίκτη με βαρύνουσα σημασία και στην σημερινή εποχή των σύγχρονων SUV.

Mε το νέο S-Cross έρχεται να αποδείξει ότι παραμένει στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων. Και δεν είναι μόνο το ελκυστικό και πολύ μοντέρνο design του αυτοκινήτου που χαρακτηρίζει την όλη προσπάθεια.

Advertisement
Advertisement

Είναι και οι πολλές προηγμένες τεχνολογικές λύσεις που έχει υιοθετήσει η Suzuki έτσι ώστε να προσδώσει έναν συναρπαστικό χαρακτήρα στο αυτοκίνητο και να το κάνει ακόμα πιο απολαυστικό στην οδήγηση σε κάθε είδους έδαφος.

Το κεντρικό στοιχείο του νέου S-Cross είναι η υβριδική διάταξη του κινητήρα του. Πρόκειται για μία νέα τεχνολογία εξελιγμένη αποκλειστικά από την ίδια την Suzuki με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V SHVS, το οποίο έχει διπλό στόχο. Από τη μία να μειώσει την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Και από την άλλη να καταστήσει ακόμα πιο ευχάριστη την οδήγηση στις καθημερινές συνθήκες.

Advertisement

Το S-Cross εφοδιάζεται με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα BoosterJet των 1,4 λίτρων, με άμεσο ψεκασμό και υψηλή ροπή. Η απόδοσή του φθάνει στους 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και η ροπή στα 235 Nm μεταξύ 2.000 και 3.000 σ.α.λ.

Χάρη σε αυτόν τον ισχυρό κινητήρα, οι επιδόσεις βρίσκονται σε κορυφαία επίπεδα, με το 0-100 χλμ/ώρα να γίνεται σε 9,5 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να φθάνει στα 195 χλμ.ώρα.

Advertisement

Ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι ιδιαίτερα εξελιγμένος, και με πολλές σύγχρονες ιδέες. Ο υπερσυμπιεστής με μηχανισμό ψύξης ωθεί τον πεπιεσμένο αέρα στους κυλίνδρους προσφέροντας μέγιστη ροπή στις χαμηλές στροφές. Το σύστημα άμεσου ψεκασμού βελτιστοποιεί τον έλεγχο της ποσότητας, του χρονισμού και της πίεσης του καυσίμου για βελτιωμένη απόδοση και αποδοτικότητα.

Επιπλέον, χάρη στον μεταβλητό χρονισμό της βαλβίδας εισαγωγής (VVT), τη βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR) και την υψηλότερη σχέση συμπίεσης, διασφαλίζεται ακόμα μεγαλύτερη αποδοτικότητα.

Advertisement

Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με το έξυπνο υβριδικό σύστημα της εταιρίας, το οποίο εξασφαλίζει την μέγιστη δυνατή απόδοση και οικονομία σε κάθε φάση της οδήγησης. Το σύστημα αυτό αποτελείται από μια ηλεκτρογεννήτρια (ISG – Integrated Starter Generator) 48V με λειτουργία ηλεκτρικού κινητήρα, μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και έναν μετατροπέα τάσης 48-12V DC/DC.

Το σύστημα χρησιμοποιεί την ενέργεια που ανακτά από την επιβράδυνση για την ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμου και για τη βελτίωση της οδηγικής απόδοσης. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, το σύστημα μειώνει την κατανάλωση καυσίμου περιορίζοντας τη ροπή του κινητήρα και αντισταθμίζοντας την ενέργεια αυτή μέσω της ηλεκτρογεννήτριας.

Όταν το σύστημα κρίνει ότι ο οδηγός ζητά γρήγορη επιτάχυνση, μία από τις δύο λειτουργίες, ο έλεγχος αναπλήρωσης ροπής ή η ενίσχυση ροπής, ενισχύουν την απόκριση, την ομαλή κίνηση και την επιτάχυνση του οχήματος. Η ηλεκτρογεννήτρια θέτει τον κινητήρα σε λειτουργία ρελαντί κατά την επιβράδυνση και έτσι βελτιώνει ακόμα περισσότερο την εξοικονόμηση καυσίμου.

Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, το σύστημα μειώνει την κατανάλωση καυσίμου περιορίζοντας τη ροπή του κινητήρα και αντισταθμίζοντας την ενέργεια αυτή μέσω της ηλεκτρογεννήτριας.

Όταν το σύστημα κρίνει ότι ο οδηγός ζητά γρήγορη επιτάχυνση, μία από τις δύο λειτουργίες, ο έλεγχος αναπλήρωσης ροπής ή η ενίσχυση ροπής ενισχύουν την απόκριση, την ομαλή κίνηση και την επιτάχυνση του οχήματος.

Χάρη σε αυτό το εξελιγμένο υβριδικό σύστημα και τον προηγμένο τεχνολογικά κινητήρα, το S-Cross σημειώνει μέση κατανάλωση μόλις 5,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 στα 120 γρ/χλμ, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να κινείται ελεύθερα στον Δακτύλιο της Αθήνας.

Το υβριδικό σύστημα συνδυάζεται με δύο επιλογές σε κιβώτια ταχυτήτων, ένα μηχανικό έξι σχέσεων και ένα ιδιαίτερα λειτουργικό και άνετο αυτόματο και πάλι έξι σχέσεων, το οποίο εκμεταλλεύεται ακόμα καλύτερα τις δυνατότητες του κινητήρα και κάνει πιο ξεκούραστη και ευχάριστη την οδήγηση.

Εκτός από το εξελιγμένο υβριδικό σύστημα, η Suzuki επιμένει παραδοσιακά σε ότι αφορά την μετάδοση της κίνησης. Έτσι εκτός από έκδοση με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, υπάρχει και η έκδοση με μετάδοση της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς.

Το σύστημα AllGrip Select, χάρη στην αποκλειστική τεχνολογία τετρακίνησης της εταιρίας, εξασφαλίζει ότι το S-Cross θα μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια και άνεση σε κάθε είδους δρόμο και πέρα από την άσφαλτο. Υπάρχουν τέσσερα προγράμματα λειτουργίας τα οποία δημιουργούν τις προϋποθέσεις για εξαιρετική πρόσφυση σε κάθε είδους συνθήκη.

  • Auto. Δίνει προτεραιότητα στην οικονομία σε καύσιμο σε κανονικές συνθήκες κίνησης ενώ η μετάβαση στην τετρακίνηση γίνεται αυτόματα μόλις υπάρξει απώλεια πρόσφυσης σε κάποιον από τους δύο άξονες.
  • Sport. Βελτιώνει την απόδοση του αυτοκινήτου στην γρήγορη οδήγηση, σε δρόμους με στροφές ή συνεχείς εναλλαγές πορείας. Κατανέμει περισσότερο ροπή στους πίσω τροχούς. Η λειτουργία αυτή βελτιστοποιεί και τα χαρακτηριστικά επιτάχυνσης και ροπής για καλύτερη απόκριση του κινητήρα στις εντολές του οδηγού.
  • Snow. Παρέχει μεγαλύτερη σταθερότητα και αναβαθμισμένη πρόσφυση, ειδικά κατά την φάση της επιτάχυνσης σε χιόνι ή σε άλλες επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης.
  • Lock. Η λειτουργία αυτή παρέχει το μέγιστο της ροπής στους πίσω τροχούς έτσι ώστε να απεγκλωβιστεί το όχημα από σημεία με βαθύ χιόνι, λάσπη ή άμμο. Η λειτουργία αυτή διακόπτεται αυτόματα και μεταβαίνει στην Snow σε ταχύτητες πάνω από 60 χλμ/ώρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτές είναι οι τιμές του νέου Suzuki S-Cross στην Ελλάδα
Επίσημο: Το νέο Suzuki S-Cross (+video)
Το Suzuki Jimny έγινε ακόμα πιο ικανό στο off road