Live Κίνηση
Περισσότερα
SUZUKI 2021

Suzuki Vitara: Προηγμένα υβριδικά συστήματα και εξελιγμένη τετρακίνηση

Ελλάδα 20:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Suzuki Vitara: Προηγμένα υβριδικά συστήματα και εξελιγμένη τετρακίνηση

SUZUKI 2021

Suzuki Vitara: Προηγμένα υβριδικά συστήματα και εξελιγμένη τετρακίνηση

SUZUKI 2021

Το νέο Vitara συνεχίζει την μακρά πορεία του στην πρώτη γραμμή των SUV με την Suzuki να το εξελίσσει διαρκώς προσθέτοντας σύγχρονα υβριδικά συστήματα και διατηρώντας την τετρακίνηση, στοιχεία που το καθιστούν ξεχωριστή επιλογή στην κατηγορία του.

Advertisement
Advertisement

Όσο δύσκολο είναι να κατακτήσεις την φήμη στην αγορά άλλο τόσο δύσκολο είναι να την διατηρήσεις και να την μεγαλώσεις. Και το Vitara είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Ένα αυτοκίνητο που υπήρξε από τους πρωτεργάτες της εξέλιξης των οχημάτων παντός εδάφους τα οποία έφθασαν και κυριαρχούν στις μέρες μας ως SUV. Το Vitara έβαλε από τα πρώτα χρόνια τις βάσεις αυτού του τύπου των αυτοκινήτων και στο πέρασμα των χρόνων παρέμεινε ένα εμβληματικό όνομα, με βαρύνουσα σημασία στις εξελίξεις μιας κατηγορίας που εξαπλώθηκε παντού στην παγκόσμια αγορά.

Στην διάρκεια όλων αυτών των ετών η Suzuki παρακολούθησε από κοντά τις εξελίξεις και προσάρμοσε το Vitara στα νέα δεδομένα. Δημιουργώντας πλέον στην πιο πρόσφατη γενιά του ένα απόλυτα σύγχρονο και ιδιαίτερα ελκυστικό όχημα σε ότι αφορά την εμφάνισή του. Και μαζί ένα αυτοκίνητο που δεν προδίδει τις βασικές αξίες της εταιρίας σε ότι έχει να κάνει με τις εκτός δρόμου ικανότητές του και τα τεχνολογικά του δεδομένα.

Advertisement
Advertisement

Στη νέα του γενιά τα χαρακτηριστικά αυτά τονίζονται στο έπακρο χάρη στην γενικότερη μηχανολογική συγκρότηση του Vitara. Με πιο σημαντικό χαρακτηριστικό την υιοθέτηση της υβριδικής τεχνολογίας για τους κινητήρες του. Μία υβριδική τεχνολογία η οποία χάρη και στο νέο μοτέρ που θα ξεκινήσει να πωλείται από τις αρχές του νέου χρόνου έχει πλέον δύο εκφάνσεις, με πολύ ενδιαφέρουσες ιδιότητες και χαρακτηριστικά απόδοσης.

Το πρώτο σύστημα είναι ένα mild hybrid το οποίο έχει ως επίκεντρο τον κινητήρα 1.4 BoosterJet, ο οποίος χρησιμοποιεί τούρμπο και έχει βελτιωμένα χαρακτηριστικά απόδοσης, προσφέροντας την μέγιστη ροπή από χαμηλές στροφές ακόμη και από τις 2.000 σ.α.λ. Ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι σύγχρονης τεχνολογίας με χρήση μεταβλητού χρονισμού της βαλβίδας εισαγωγής (VVT), βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR) και υψηλή συμπίεση έτσι ώστε να επιτυγχάνει χαμηλή κατανάλωση.

Advertisement

Το υβριδικό σύστημα χρησιμοποιεί μία ηλεκτρογεννήτρια (ISG – Integrated Starter Generator) με λειτουργία ηλεκτρικού κινητήρα, μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και ένα μετατροπέα τάσης 48-12V DC/DC. Το σύστημα λειτουργεί ευεργετικά σε ότι αφορά την κατανάλωση καυσίμου και τον περιορισμό των εκπομπών CO2 και παράλληλα κάνει ακόμα πιο ελκυστική και πολιτισμένη την λειτουργία του κινητήρα, προσφέροντας έξτρα ροπή όταν αυτό απαιτηθεί για καλύτερο τράβηγμα και πιο άμεσες επιταχύνσεις.

Advertisement

Aπό τις αρχές του 2002 η Suzuki θα εφοδιάζει το Vitara με με ένα ακόμα πιο σύγχρονο και εξελιγμένο υβριδικό σύστημα. Το νέο αυτό σύστημα θα διαθέτει ένα κινητήρα των 1,5 λίτρων με 102 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα των 24 kW, με την συνδυαστική ισχύ να αναμένεται στους 116 ίππους. Θα παρέχεται σε τρεις εκδόσεις και οι τιμές του θα ξεκινούν από τα 23.250 ευρώ για τις δικίνητες εκδόσεις και 26.050 ευρώ για τις τετρακίνητες.

Εκτός από τους εξελιγμένους υβριδικούς κινητήρες, η Suzuki διατηρεί ένα ακόμα μοναδικό χαρακτηριστικό στο νέο Vitara, κρατώντας την παραδοσιακή φιλοσοφία της εταιρίας που δημιουργήθηκε από το 1970. Η τεχνολογία AllGrip είναι αποκλειστικής σχεδίασης και εξέλιξης της ίδιας της Suzuki και σε αυτή την γενιά του Vitara έχει αναβαθμιστεί ώστε να προσφέρει στον οδηγό ακόμα μεγαλύτερη σιγουριά και ασφάλεια σε κάθε είδους οδηγική συνθήκη.

Advertisement

Το σύστημα διαθέτει 4 προγράμματα λειτουργίας έτσι ώστε ο οδηγός να βρίσκει σε κάθε περίπτωση την ιδανική ρύθμιση ώστε να ανταποκρίνεται το αυτοκίνητο με τον πιο ιδανικό τρόπο. Η έγχρωμη οθόνη πολλαπλών λειτουργιών στον πίνακα ενημερώνει τον οδηγό για το ποια λειτουργία έχει επιλέξει κάθε φορά.

Τα προγράμματα του συστήματος AllGrip είναι τα εξής:

  • Auto: Δίνει προτεραιότητα στην οικονομία καυσίμου σε ομαλές συνθήκες οδήγησης και μεταβαίνει σε τετρακίνηση μόνο όταν αυτό είναι απαραίτητο.
  • Sport: Βελτιώνει την συμπεριφορά σε στροφές και σε συνθήκες γρήγορης οδήγησης δίνοντας περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς ενώ βελτιώνει την απόκριση στο γκάζι.
  • Snow: Προσφέρει την ιδανική κατανομή της ροπής για χιονισμένες και ολισθηρές επιφάνειες και βελτιώνει την πρόσφυση σε γλιστερά εδάφη κατά την επιτάχυνση έτσι ώστε να διατηρείται η σταθερότητα του οχήματος.
  • Lock: Σε δύσκολες συνθήκες κίνησης, στο χιόνι, την λάσπη ή την άμμο, η συγκεκριμένη λειτουργία κατανέμει συνεχώς την μεγαλύτερη ποσότητα της ροπής στους πίσω τροχούς ώστε να υπάρχει η μεγαλύτερη δυνατή πρόσφυση. Στην συγκεκριμένη λειτουργία το ESP και τα άλλα συστήματα ελέγχου προσαρμόζονται ώστε να λειτουργούν με τον βέλτιστο τρόπο. Η λειτουργία Lock σταματά να λειτουργεί πάνω από τα 60 χλμ/ώρα και μπαίνει σε λειτουργία Snow.

Mαζί με το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης AllGrip η Suzuki παρέχει στο νέο Vitara και το σύστημα Hill Descent Control. Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου το οποίο χρησιμεύει για επιβράδυνση κατά την φάση μιας απότομης. Με την χρήση των φρένων και την αυτόματη λειτουργία τους, το όχημα διατηρεί σταθερή χαμηλή ταχύτητα κατά την κατάβαση, επιτρέποντας στον οδηγό να έχει τον πλήρη έλεγχο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Στην Ελλάδα το νέο Suzuki Vitara Hybrid (+τιμές)
Οι Suzuki και Daihatsu συμπράττουν με την Toyota για την ηλεκτροκίνηση
Στην Ελλάδα το πιο ακριβό Suzuki (+τιμή)