Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Τι είδαμε στο σαλόνι μοτοσυκλέτας του Μιλάνου – Μέρος Α’

Ελλάδα 8:22
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τι είδαμε στο σαλόνι μοτοσυκλέτας του Μιλάνου – Μέρος Α’

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Τι είδαμε στο σαλόνι μοτοσυκλέτας του Μιλάνου – Μέρος Α’

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Φτωχότερο από πέρυσι αλλά επ’ ουδενί φτωχό, το φετινό σαλόνι μοτοσυκλέτας στο Μιλάνο, το οποίο είναι ανοιχτό για το κοινό έως τις 13 Νοεμβρίου.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΜΙΛΑΝΟ: ΑΚΗΣ ΤΕΜΠΕΡΙΔΗΣ (twitter.com/theworldoffroad)

Κατά γενική ομολογία, οι νέες παρουσίες στο μεγαλύτερο σαλόνι μοτοσυκλέτας του κόσμου δεν ήταν εντυπωσιακές όσο τα προηγούμενα χρόνια. Αυτό που εισπράξαμε μετά από ατέλειωτα χιλιόμετρα πεζοπορίας στα τεράστια περίπτερα της έκθεσης ήταν το ότι η μοτοσυκλέτα είναι τουλάχιστον αμήχανη να προετοιμάσει το μέλλον. Οι περισσότεροι κατασκευαστές μάλιστα στρέφονται στο παρελθόν επαναφέροντας κλασικές μοτοσυκλέτες στο σήμερα, με μοντέρνο φυσικά ένδυμα και τεχνολογία.

Και από πραγματικά νέες ιδέες τι είδαμε; Μόνο η Honda με το X-ADV μας έδωσε κάτι πραγματικά φρέσκο. Οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν στραφεί είτε στο downsizing υφιστάμενων μοντέλων είτε στην επαναφορά του choppering και του customising. Η απόλυτη σταρ της έκθεσης ήταν και πάλι μία Ducati, η αυτού εξοχότης 1299 Superleggera. Όσοι την είδαμε τη χαρήκαμε αλλά μέχρι εκεί και μάλλον δεν θα την αγγίξουμε ποτέ, μια και κοστίζει όσο ένα μικρό διαμέρισμα.

Advertisement
Advertisement

Ας δούμε λοιπόν σε ποια μηχανάκια κόλλησε το βλέμμα μας στο Μιλάνο:

Ducati 1299 Superleggera
EICMA2016_temperidis_lowres-07419-640
Το ελαφρύ πορνό κυριαρχεί ως θέαμα στην ιταλική έκθεση καθώς όλες οι εταιρίες επιστρατεύουν μοντέλα από τα περίφημα πρακτορεία του Μιλάνου για να τραβήξουν τα βλέμματα στα δικά τους μοντέλα. Όμως αυτή εδώ η 1299 Superleggera μας προσφέρει σκληρό μοτοσυκλετιστικό πορνό από μόνη της. Πρόκειται για την πιο προηγμένη τεχνολογικά Ducati στην ιστορία, για την πιο εξωφρενική μοτοσυκλέτα που φτιάχτηκε ποτέ! Είναι η πρώτη και μοναδική με πλαίσιο, ψαλίδι και τροχούς από ανθρακονήματα. Με βάρος μόλις 156 κιλών (167 με τα υγρά) και ισχύ 215 ίππων από τον Superquadro κινητήρα των 1285 κ.εκ., η Superleggera (που σημαίνει “υπερελαφριά” στα ιταλικά) πρέπει να έχει εξωπραγματικές επιδόσεις, αν κρίνουμε από την αναλογία των 0,77(!) κιλών ανά ίππο. Η μοτοσυκλέτα είναι φυσικά πανάκριβη: κοστίζει 85.000 ευρώ στην υπόλοιπη Ευρώπη (100.000 στην Ελλάδα). Είναι βέβαια συλλεκτική μια και μόνο 500 θα κατασκευαστούν. Μάθαμε ότι οι περισσότερες έχουν πουληθεί ήδη, μία μάλιστα στη χώρα μας ενώ η αντιπροσωπεία προσπαθεί να εξασφαλίσει ακόμη μία για έναν τυχερό συλλέκτη.

Honda X-ADV
EICMA2016_temperidis_lowres-00060-640tall
Συγκέντρωσε όλα τα βλέμματα το X-ADV στο τεράστιο περίπτερο της Honda στο Μιλάνο και όχι άδικα, μια και από όλα τα νέα μοντέλα ήταν το μόνο που παρουσίαζε κάτι πραγματικά νέο σε σύλληψη. Εντάξει, σκούτερ με χαρακτηριστικά off-road έχουμε δει από τη δεκαετία του ’80, όμως κανέναν σαν κι αυτό. Και το X-ADV δεν μπορείς να πεις ότι είναι απλά σκούτερ. Πρόκειται για υβρίδιο ενός φουτουριστικού σκούτερ πόλης και μίας ψευτοεντούρο μοτοσυκλέτας μια και έχει δανειστεί τον δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 54 ίππων και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη από τις Honda NC. Το X-ADV διαθέτει αλουμινένιο τιμόνι, ψηφιακά όργανα, ρυθμιζόμενη σε ύψος ζελατίνα, κλασικές ακτινωτές ζάντες, στάνταρ ABS και ελαστικά δεόντως τρακτερωτά. Μπράβο στη Honda για την προχωρημένη ιδέα αλλά και στους σχεδιαστές της από την Ιταλία που έπεισαν τον ιαπωνικό κολοσσό να φέρει το X-ADV στην αγορά.

Advertisement

Vespa Elettrica
EICMA2016_temperidis_lowres-07520-640
Έπρεπε να περάσουν 70 χρόνια για να μπει και η θρυλική Vespa στην πρίζα. Η πρωτότυπη Elettrica δέσποζε στο πολύχρωμο περίπτερο της Piaggio και από τα μέσα του 2017 θα δεσπόζει και στην γκάμα του πιο αναγνωρίσιμου σκούτερ στον κόσμο. Δεν γνωρίζουμε άλλα χαρακτηριστικά πέρα από το ότι η ηλεκτρική Vespa θα είναι και ιδιαίτερα connected με το smart κινητό σας ενώ υποψιαζόμαστε ότι θα είναι αρκετά ακριβή. Η τιμή της πάντως θα κρίνει και το αν θα έχει επιτυχία στην αγορά ή αν θα αποδειχτεί ένα πανάκριβο γκάτζετ των καιρών.

Ducati Scrambler Cafè Racer
EICMA2016_temperidis_lowres-07446-640
Πρόκειται για την πιο σπορ εκδοχή της άκρως επιτυχημένης Scrambler και μία από τις πιο ποθητές μοτοσυκλέτες της έκθεσης χωρίς απαγορευτική τιμή. Βαμμένη σε black coffee μαύρο, η Ιταλίδα Cafè Racer διαθέτει κλιπ ον τιμόνι, κλασικό ρεζερβουάρ σε σχήμα σταγόνας, κομμένη δίκανη εξάτμιση, δίσκο Brembo με 4πίστονη δαγκάνα Μ4.32 εμπρός και ένα εγωιστικό αλλά ιδιαίτερα σέξι μονόσελο σε στιλ δεκαετίας του ’60. Κινητήρας της ο Desmodue των 803 κ.εκ. με 75 άλογα. Η πινακίδα με το Νο 54 είναι προς τιμήν του Ιταλού αγωνιζόμενου Bruno Spaggiari.

Advertisement

Yamaha TMAX
EICMA2016_temperidis_lowres-00177-640
Πέρασαν κιόλας 15 χρόνια από το πρώτο TMAX και όσο κι αν εξελίχτηκε, η φιλοσοφία του έμεινε ίδια: executive σκούτερ με εξαιρετικά σπορ χαρακτηριστικά. Αναβαθμισμένο αισθητά για το 2017, το TMAX θα διατίθεται σε τρεις εκδόσεις (απλό, SX και DX) και εφοδιάζεται με ηλεκτρονικό γκάζι και traction control για πρώτη φορά. Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 530 κ.εκ. είναι πλέον εναρμονισμένος με τις προδιαγραφές Euro 4 και αποδίδει 60 ίππους. Νέο είναι και το πλαίσιο από αλουμίνιο καθώς και ο ιμάντας μετάδοσης από ανθρακονήματα. Το TMAX του ’17 ξεχωρίζει για το νέο σχεδιασμό, τα LED φώτα, το στενότερο πίσω τροχό, την οθόνη TFT στα όργανα και το ηλεκτρονικό κλειδί. Στο Μιλάνο συγκέντρωσε χιλιάδες βλέμματα μια και στη σέλα του έβρισκες τη χυμώδη Ισπανίδα Eva Padlock, το δημοφιλέστερο ίσως paddock girl των MotoGP. To νέο σούπερ σκούτερ της Yamaha θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη από το Μάρτιο του 2017.

Suzuki Burgman 400
EICMA2016_temperidis_lowres-07635-640
Το νέο Burgman 400 είναι πιο μαζεμένο στην όψη, διαθέτει φώτα LED, χαμηλότερη σέλα ώστε να στηρίζεται καλύτερα ο αναβάτης, ενισχυμένο, πιο άκαμπτο πλαίσιο και πιο ροπάτο κινητήρα προδιαγραφών Euro 4 με 34 άλογα.

Yamaha XSR900 Abarth
EICMA2016_temperidis_lowres-00182-640
Θυμάστε το γάμο της Yamaha με τη Fiat στα MotoGP για χάρη του Valentino Rossi πριν από μερικά χρόνια; Τώρα το μάρκετινγκ προτείνει σύμφωνο συμβίωσης ανάμεσα στους δύο κατασκευαστές και σε επιπεδο παραγωγής. Ο πρώτος καρπός της ιταλοιαπωνικής συμβίωσης είναι η XSR900 Abarth. Πρόκειται για μία δικύλινδρη, ημίγυμνη μοτοσυκλέτα δρόμου με έντονα στοιχεία ρετρό και τμήματα από carbon. Η 900άρα Abarth φοράει τον τρικύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 847 κ.εκ. (από την MT-09) ο οποίος με εξάτμιση τιτανίου της Akrapovic αποδίδει 113 άλογα. Σε σχέση με την απλή XSR900 η Abarth έχει διαφορετική θέση οδήγησης, μισό φέρινγκ και κοκοβιό από ανθρακονήματα, σουέντ σέλα και γκρι/κόκκινο ρετρό ρεζερβουάρ. Η μοτοσυκλέτα θα κατασκευαστεί σε 695 αριθμημένες μονάδες. Οι πρώτες 95 θα είναι διαθέσιμες online στις 17 Ιανουαρίου 2017 και όσοι δώσουν προκαταβολή θα απολαύσουν VIP ξενάγηση στην Abarth.

Advertisement

BMW R NineT Urban G/S
EICMA2016_temperidis_lowres-07472-640
Από την πανέμορφη R NineT έχουν προκύψει τέσσερις εκδόσεις μέχρι τώρα μαζί με τη Racer και την Urban G/S που είδαμε στο Μιλάνο. Αν σας θυμίζει κάτι η τελευταία είναι γιατί σχεδιάστηκε προς τιμήν της αθάνατης R80G/S. Η ρετρό αυτή ψευδοεντούρο φοράει τον περίφημο, αερόψυκτο μπόξερ της BMW με κυβισμό 1170 κ.εκ εναρμονισμένο στις προδιαγραφές Euro4 με ισχύ 110 ίππων. Λέγεται ότι η Urban θα είναι η πιο προσιτή από τις υπόλοιπες NineT και αναμένεται να γίνει ανάρπαστη μια και θυμίζει μία μοτοσυκλέτα που έλαμψε στο ράλλυ Ντακάρ και σε ταξίδια περιπέτειας ανά τον κόσμο.