Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Ποιες εταιρείες λένε «όχι» στο diesel;

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr)

Οι νέες, πιο αυστηρές νόρμες ρύπων που εισάγει η Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν οδηγήσει σε πολλές εταιρείες να σταματήσουν εντελώς την εξέλιξη και τελικά, τη διάθεση diesel μοντέλων στη γκάμα τους. Ας δούμε ποιες είναι αυτές.

Οι diesel κινητήρες έχουν υπάρξει στην αυτοκίνηση, σχεδόν από τότε που υπήρξε και το αυτοκίνητο. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, οι βλαβεροί ρύποι που εκπέμπουν και κυρίως το περίφημο μονοξείδιο του αζώτου (NOx), έχουν καταστεί ως η κύρια αιτία που τουλάχιστον στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οδεύουν στο να απαγορευτεί η κυκλοφορία τους.

Μέσα σε αυτό το κλίμα, άλλες εταιρείες έχουν αποφασίσει με μέτρα όπως η προσθήκη του AdBlue ή ακόμη και τα 48V, «ήπια» υβριδικά συστήματα, να μειώσουν τους ρύπους των diesel τους για να τους εξασφαλίσουν μια –βραχύβια– πορεία προς το μέλλον, άλλες όμως έχουν σταματήσει εντελώς να εξελίσσουν diesel μοτέρ και κυρίως, να τα προσφέρουν στη γκάμα τους.

Στο τελευταίο κομμάτι μάλιστα, η πιο πρόσφατη εταιρεία που αποφάσισε να βάλει τέλος στο diesel είναι η Mitsubishi, η οποία μέχρι το 2021 θα σταματήσει εντελώς την εξέλιξη και διάθεση μοτέρ πετρελαίου στη γκάμα της, δίνοντας έμφαση στα plug-in υβριδικά οχήματα στα οποία είναι πρωτοπόρος.

Εκτός όμως από τη Mitsubishi, πολλές ακόμη είναι οι εταιρείες εκείνες που δεν προσφέρουν diesel μοντέλο στη γκάμα τους, έχοντας επικεντρωθεί σε μοντέλα με κινητήρες βενζίνης, υβριδικά, plug-in υβριδικά, αλλά και αμιγώς ηλεκτρικά.

Πρώτη και πιο σημαντική για την ελληνική αγορά, είναι η Toyota. Η ιαπωνική φίρμα είναι μια εταιρεία-πρωτοπόρος στην υβριδική τεχνολογία και αυτό της επέτρεψε να πει «όχι» στο diesel το τελευταίο διάστημα, εξελίσσοντας ακόμη περισσότερο τα υβριδικά της σύνολα.

Και αυτό στην πράξη της έχει δώσει ένα σημαντικό πλεονέκτημα, από τη στιγμή που τα νεότερα υβριδικά της συστήματα κίνησης είναι αντίστοιχα οικονομικά με το diesel, έχοντας παράλληλα πολύ χαμηλούς ρύπους. Σημειώστε πάντως ότι στο pick-up Hilux και το Land Cruiser, η Toyota συνεχίζει να τα προσφέρει με diesel μοτέρ.

Η Suzuki από την πλευρά της δίνει έμφαση στην υβριδική τεχνολογία και στο πλαίσιο αυτό, εξελίσσει συνεχώς υβριδικά σύνολα και «ήπια» υβριδικά, που καλύπτουν όλη σχεδόν τη γκάμα της, από την οποία απουσιάζει το diesel. Παράλληλα, στο άμεσο μέλλον, η ιδιαίτερα δραστήρια ιαπωνική φίρμα αναμένεται να μας φέρει ακόμη περισσότερα στο «υβριδικό» κομμάτι.

Μέχρι το 2021 η Honda έχει ανακοινώσει επίσημα ότι θα σταματήσει και αυτή τη διάθεση diesel μοντέλων στη γκάμα της, δίνοντας έμφαση στα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτή τη στιγμή, μοναδική diesel επιλογή στη γκάμα της εταιρείας είναι ο 1.6 i-DTEC στο HR-V, αφού το Civic και το CR-V δεν διατίθενται πλέον πετρελαιοκίνητα.

Στις υπόλοιπες εταιρείες, η Nissan έχει ανακοινώσει ότι για την επόμενη γενιά των μοντέλων της και ξεκινώντας από το νέο Qashqai δεν θα έχει diesel εκδόσεις στη γκάμα, ενώ και η Volvo σε 5 με 6 χρόνια από σήμερα θα σταματήσει τη διάθεση diesel εκδόσεων.

Η Lexus, ακολουθεί τον ίδιο δρόμο με την Toyota και δεν προσφέρει καμία diesel επιλογή, η Subaru από το 2018 «έκοψε» τα diesel στη γκάμα της, ενώ η Porsche έχει και αυτή σταματήσει τις diesel εκδόσεις της Cayenne, της Macan και τη Panamera. Τέλος, η smart εδώ και χρόνια έχει πει «όχι» στο diesel, ακολουθώντας πλέον ένα ηλεκτρικό μονοπάτι.

Δημοφιλή στο Protothema.gr