Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Nissan Patrol: Γιορτάζει 70 χρόνια

Ελλάδα 0:59
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Nissan Patrol: Γιορτάζει 70 χρόνια

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Nissan Patrol: Γιορτάζει 70 χρόνια

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Έγινε πρόσφατα ένα από τα μακροβιότερα μοντέλα στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας,  το θρυλικό τετρακίνητο μοντέλο της Nissan γιορτάζει τα 70α «γενέθλιά» του.

Advertisement
Advertisement

Το όνομα Nissan Patrol ανέκαθεν ήταν σημείο αναφοράς για τους απανταχού λάτρεις του off-roading.

Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, το 1951 και έχει γεμίσει μια αξιοζήλευτη «βιτρίνα» από τρόπαια, υποστηρίζοντας  μια σειρά από εξερευνήσεις – ορόσημα,  σε όλο τον κόσμο.

Η πρώτη γενιά του τετρακίνητου μοντέλου της  Nissan, η 4W60, κυκλοφόρησε το 1951 και διέθετε  έναν εξακύλινδρο, σε σειρά,  κινητήρα 3,7 λίτρων ,  που απέδιδε 75 ίππους  με «part-time» τετρακίνηση,  μέσω τετρατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων. Πωλήθηκε αποκλειστικά στην Ιαπωνία και πήρε την ονομασία Patrol όταν ανανεώθηκε με το μοντέλο 4W65, το 1958.

Advertisement
Advertisement

Η δεύτερη γενιά G60, κυκλοφόρησε πρώτα στην Αυστραλία το 1961 ως  Datsun Patrol με   κινητήρα 4.0 λίτρων εξακύλινδρο, σε σειρά, χωρίς επικεφαλή εκκεντροφόρο, που απέδιδε 123 ίππους και ήταν διαθέσιμη  σε εκδόσεις soft-top, wagon  ή καμπίνα με σασί. Έμεινε  αμετάβλητο για σχεδόν 20 χρόνια, μέχρι που αντικαταστάθηκε το 1980, από την εξαιρετικά δημοφιλή σειρά MQ.

Το MQ Patrol αξιοποίησε την αυξανόμενη δημοτικότητα για διαδρομές αναψυχής με τετρακίνητα οχήματα, διαθέτοντας  περισσότερα χαρακτηριστικά και χειρισμό που έμοιαζαν με επιβατικό αυτοκίνητο, ενώ  εισήγαγε και την επταθέσια διαμόρφωση που διατηρεί το μοντέλο μέχρι και σήμερα.

Advertisement

Ήταν διαθέσιμο ως Hardtop με  κοντό μεταξόνιο και αφαιρούμενη οροφή, ενώ η έκδοση του μεγάλου μεταξονίου επέτρεπε μια μεγάλη γκάμα παραλλαγών σε pick-up, καμπίνας-σασί  και wagon. Ως προς τα κινητήρια σύνολα, ήταν διαθέσιμο είτε με τον κινητήρα βενζίνης 2,8 λίτρων ή με τον εξακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 3,3 λίτρων και ήταν το πρώτο Patrol που προσφέρθηκε με αυτόματο κιβώτιο τριών ταχυτήτων, που ήταν αποκλειστικά διαθέσιμο  στην κορυφαία έκδοση  του Deluxe Wagon.

Advertisement

Το MQ Patrol ήταν επίσης το πρώτο μοντέλο που εισήγαγε τον turbo πετρελαιοκινητήρα το 1984, με την προσθήκη της επιλογής του  εξακύλινδρου κινητήρα SD33T που απέδιδε 108 ίππους ισχύος και 255Nm ροπής.

Η Nissan επανέθεσε το σημείο αναφοράς για την τετρακίνηση το 1987,  όταν το εξαιρετικά δημοφιλές GQ Patrol ερχόταν με ανάρτηση με ελατήρια/αμορτισέρ που προσέφερε ένα ιδανικό μείγμα άρθρωσης για μεγάλες διαδρομές εκτός δρόμου και άνετη, δυναμική καθημερινή οδήγηση στον δρόμο.

Αρχικά προσφέρθηκε με μια επιλογή από ολοκαίνουργους εξακύλινδρους κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ 4,2 λίτρων με πεντατάχυτο μηχανικό ή αυτόματο τετρατάχυτο κιβώτιο. Η γκάμα κινητήρων διευρύνθηκε το 1990 με την προσθήκη του 3,0 λίτρων βενζίνης,  μιας μοναδικής έκδοσης  προερχόμενης από τον εμβληματικό RB30 του Skyline sedan, διαθέσιμος στις αρχικές εκδόσεις, ενώ το 1995 επανήλθε ο turbo diesel των  2,8 λίτρων.

Advertisement

Η πέμπτη γενιά GU του  Patrol κυκλοφόρησε το 1997 και έφερε ένα πιο κομψό, πιο ευρύχωρο αμάξωμα, με σημαντικές βελτιώσεις στο πλαίσιο, την ανάρτηση, καθώς  και στα μέρη της μετάδοσης κίνησης,  που αύξησαν σημαντικά την άνεση. Κινείτο είτε από μια βελτιωμένη έκδοση του κινητήρα turbo-diesel 2,8 λίτρων, ο  οποίος διέθετε  πλέον ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου και ένα intercooler, ή από τον  ανανεωμένο ατμοσφαιρικό κινητήρα των 4,2 λίτρων. Μια έκδοση turbo έγινε διαθέσιμη το 1999, με τον ολοκαίνουργιο τετρακύλινδρο 3,0 λίτρων turbo ZD30, που αντικατέστησε τους μικρότερους εξακύλινδρους το 2000 και με τον  εξακύλινδρο της βενζίνης να αυξάνει τη χωρητικότητά του στα 4,8 λίτρα το 2001, παράγοντας 248 ίππους και 420Nm, γεγονός που έκανε το Patrol το πιο ισχυρό τετρακίνητο στην κατηγορία του.

Με την άφιξη της σειράς υψηλής τεχνολογίας Υ62 το 2014, το Patrol ανέβασε τον πήχη ψηλά και διαμόρφωσε έναν πιο εκλεπτυσμένο χαρακτήρα. Ήταν αποκλειστικά διαθέσιμο ως wagon με τον κινητήρα βενζίνης 5,6 λίτρων V8, σαφώς επικεντρωμένο στις επιδόσεις της ασφάλτου και εξοπλισμένο με κορυφαίες τεχνολογίες, όπως το ψηφιακό Intelligent Rear View Mirror (που κυκλοφόρησε το 2017), καθώς και με μια εκλεπτυσμένη ρύθμιση της  πλήρους ανεξάρτητης ανάρτησης,  με υδραυλικό έλεγχο της κίνησης του αμαξώματος.

Το Y62 Patrol ανανεώθηκε το 2020 με έναν κομψό νέο εξωτερικό σχεδιασμό και πρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένης μιας ολοκληρωμένης δέσμης λειτουργιών του  Nissan Intelligent Mobiliy, όπως Intelligent Emergency Braking, Forward Collision Warning, Active Cruise Control και Intelligent Lane Intervention.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Nissan Patrol: 35 χρόνια από την κατασκευή του 1ου ευρωπαϊκού Nissan
Nissan Armada “Mountain Patrol”: Ονειρικό SUV περιήγησης!
Επίσημη παρουσίαση: Νέο Nissan Patrol (+video)