Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Η Cadillac Ghia της Rita Hayworth

Ελλάδα 12:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η Cadillac Ghia της Rita Hayworth

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Η Cadillac Ghia της Rita Hayworth

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Όταν οι περισσότεροι άντρες στέλνουν λουλούδια, γλυκά, ένα κουτάβι ή έστω ένα κόσμημα για να προσπαθήσουν να αποκαταστήσουν μία σχέση, ο πρίγκιπας Aly Kahn αγόρασε μία Cadillac και την έστειλε στην Rita Hayworth.

Advertisement
Advertisement

Η ιστορία πίσω από την Cadillac Ghia, η οποία έχει τη θλίψη και την απογοήτευση που είχε και η ζωή, μίας από τις ομορφότερες γυναίκες του κινηματογράφου.

Για όσους δεν έχουν ασχοληθεί ποτέ με την ιστορία του σινεμά, σαν σήμερα έφυγε από την ζωή η Rita Hayworth Αμερικανίδα ηθοποιός και χορεύτρια. Η ηθοποιός θεωρείται μια από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν ποτέ από το χώρο της έβδομης τέχνης κι αποτέλεσε ένα από τα εμπορικότερα ονόματα του κινηματογράφου κατά τη δεκαετία του ’40. Από την άλλη πλευρά η Cadillac Ghia κατασκευάστηκε σε δύο μόνο αντίτυπα. Το εξαιρετικό coupe ήταν δώρο για το αστέρι του Hollywood από έναν από τους συζύγους της, τον πρίγκιπα Aly Kahn. Τώρα μπορείτε να την δείτε στο Μουσείο Αυτοκινήτων Petersen.

Είναι πολύ δύσκολο να δούμε μία Cadillac από τη δεκαετία του 1940 ή του 1950 που θα την  αποκαλούσαμε άσχημή. Μερικές, ωστόσο, ήταν πιο όμορφες από άλλες. Το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε αρχικά βάσει των προδιαγραφών του Ιταλού σχεδιαστή και ιδιοκτήτη του σχεδιαστικού κέντρου και μικρής κατασκευαστικής μονάδας Ghia. Εκείνη την εποχή, το studio Ghia προσπαθούσε να διαφοροποιηθεί στην αγορά κάνοντας επαφές με κατασκευαστές από την Αμερική ώστε να δημιουργεί για αυτούς αυτοκίνητα σε περιορισμένη παραγωγή.

Advertisement
Advertisement

Οι ιθύνοντες είχαν κάνει τις πρώτες επιτυχημένες τους επαφές με την Chrysler, για την οποία είχαν φτιάξει πολλά όμορφα αυτοκίνητα Chrysler Ghia από το 1951. Παίρνοντας θάρρος από τις προηγούμενες επιτυχίες τους, οι άνθρωποι της Ghia σχεδίασαν και δημιούργησαν αυτήν την Cadillac για προβολή στο περίπτερο τους στο 1953 Paris Auto Salon. Ο στόχος ήταν να γοητεύσουν τα… στελέχη της Cadillac για να παραγγείλουν πολλά «κομμάτια». Αυτό δεν συνέβη ποτέ, αλλά το αυτοκίνητο «τράβηξε» την προσοχή του πρίγκιπα Aly Kahn.

Εκείνη την εποχή, ο Kahn, γιος σουλτάνου, ήταν γνωστός για τον τεράστιο πλούτο του, την υπέροχη αίσθηση του στιλ και την επιτυχία με τις γυναίκες. Ήταν επίσης παντρεμένος με τη Rita Hayworth, αλλά η σχέση τους ήταν σε δύσκολη περίοδο. Η παροιμία που λέει πως: «Πρώτα βγαίνει η ψυχή και μετά το χούι (έντονη συνήθεια ή πάθος) επιβεβαιώθηκε όταν ο Kahn είδε την Joan Fontaine να χορεύει σε ένα club. Ο έρωτάς τους ήταν κεραυνοβόλος και αμέσως όλα τα μέσα μιλούσαν για αυτό. Η Hayworth το έμαθε και αμέσως πήρε την κόρη τους και πήγε στη Νεβάδα για να ξεκινήσει διαδικασία διαζυγίου που τελικά ολοκληρώθηκε το 1953. Αλλά ο Kahn δεν ήταν έτοιμος για αυτό.

Advertisement

Όταν οι περισσότεροι άντρες, στέλνουν λουλούδια ή ίσως ένα κουτάβι για να προσπαθήσουν να επιδιορθώσουν τις σχέσεις τους, ο Kahn αγόρασε το Cadillac στο Παρίσι και την έστειλε στο Hayworth στη Νεβάδα. Περίπου εκείνη την εποχή, της πρόσφερε επίσης 1.000.000 δολάρια για να μεγαλώσει την κόρη τους ως μουσουλμάνα (σύμφωνα με την πίστη του) και θα της επέτρεπε να τον επισκέπτεται μερικούς μήνες κάθε χρόνο. Η Hayworth απέρριψε τη συμφωνία και συνέχισε τη διαδικασία διαζυγίου με την αιτιολογία «ακραία σκληρότητα, εντελώς ακατάλληλος ως πατέρας λόγω ψυχικών διαταραχών» και τον έπιασε στον ύπνο. Βέβαια πολλοί είπαν πως ο Kahn δεν έδινε δεκάρα για τις σχέσεις του και γι’ αυτό δεν ασχολήθηκε. Ωστόσο, κράτησε την επιμέλεια της κόρης της αλλά και του αυτοκινήτου.

Το αυτοκίνητο άλλαξε τα χέρια και μετά από πολλά χρόνια αναπαλαιώθηκε αρκετά καλά (μαύρο εξωτερικό με κόκκινο και μαύρο εσωτερικό) από έναν Γερμανό συλλέκτη. Η Cadillac έκανε ένα πέρασμα στο Μουσείο Αυτοκινήτων Petersen, όπου τελικά ο ιδιοκτήτης του, Robert E. Petersen, το αγόρασε. Μετά την απόκτησή του, από το μουσείο, το αυτοκίνητο αναπαλαιώθηκε, αλλά κανείς δεν ήξερε το αρχικό του χρώμα. Έτσι, οι άνθρωποι του Petersen museum αποφάσισαν να το βάψουν σκούρο μπορντό με ασημένια μεταλλικά στοιχεία. Είναι ένα χρώμα το οποίο αναδεικνύει τις γραμμές αυτού του αυτοκινήτου.

Advertisement

Κάτω από το αμάξωμα και το εσωτερικό της Ghia, το αυτοκίνητο έχει ένα κινητήρα Cadillac, 210 ίππων V8 με αυτόματο κιβώτιο. Η αίσθηση και απόδοση, του αυτοκινήτου είναι ελαφρώς καλύτερη λόγω του ελαφρύτερου αμαξώματος (από αλουμίνιο). Το εσωτερικό είναι αρκετά απλό και κομψό, με ένα ενιαίο εμπρός κάθισμα τριών επιβατών και μια σειρά από εντοιχισμένες δερμάτινες βαλίτσες, όλα κατασκευασμένα με το ίδιο μαλακό δέρμα. Λόγω της χαμηλής γραμμής της οροφής, το κάθισμα είναι τοποθετημένο πολύ κοντά στο πάτωμα και τα αλεξήλια είναι χρωματισμένα Plexiglas, ώστε να μην εμποδίζουν την ορατότητα ακόμα και όταν είναι κατεβασμένα.

Υπήρχαν δύο εκδόσεις αυτού του οχήματος που κατασκευάστηκαν αρχικά από την Ghia. Το καθένα ήταν μοναδικό, με μικρές λεπτομέρειες για να διαφέρουν. Το δεύτερο αυτοκίνητο, το οποίο ήταν μπλε, φωτογραφήθηκε  για το εξώφυλλο του περιοδικού Road & Track του 1955. Αργότερα πέρασε στην περίφημη συλλογή Blackhawk στη Βόρεια Καλιφόρνια.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η νέα Cadillac Escalade της Kim Kardashian
Μισές οι αντιπροσωπείες της Cadillac σε 2 χρόνια
Η Cadillac XT4 ξεκλειδώνει με Face ID