Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

H επικεφαλής της Citroen μιλάει αποκλειστικά στο NewsAuto

  • Αποκλειστική συνέντευξη στον Πάνο Σεϊτανίδη (instagram.com/SeitanF1)

Η Linda Jackson αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα πρόσωπα της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς άλλαξε ρότα στο δημοφιλές Brand που ακούει στο όνομα Citroen.

Η Βρετανίδα είναι μέλος της γαλλικής εταιρείας από το 2005, ωστόσο από το 2014 έχει το ρόλο του CEO αναλαμβάνοντας να την οδηγήσει ξανά σε ένδοξες εποχές. Κι αυτό σπάζοντας στερεότυπα καθώς είναι η πρώτη βρετανίδα και τρίτη εκπρόσωπος του όμορφου φύλλου που βρίσκεται σε αντίστοιχη θέση σε μία αυτοκινητοβιομηχανία.

Η 59χρονη που ξεκίνησε από το… λογιστήριο της Jaguar το 1977 για να περάσει μετά στην MG Rover Group και μετέπειτα στη Citroen σκαρφαλώνοντας παράλληλα στην ιεραρχία των εταιριών αυτών, βρέθηκε στη έκθεση VivaTech στο Παρίσι. Στο περιθώριο της αποκάλυψης του εντυπωσιακού πρωτότυπου 19_19 (για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε περισσότερες πληροφορίες πατώντας εδώ), η Linda Jackson απάντησε στις ερωτήσεις του NewsAuto και του Πάνου Σεϊτανίδη.

NewsAuto: Έχετε μακρά καριέρα στον κόσμο της αυτοκίνησης και μάλιστα ξεκινώντας από χαμηλές θέσεις, σκαρφαλώνοντας στην ιεραρχία ώσπου αναλάβατε το ρόλο CEO σε μία τεράστια μάρκα όπως η Citroen. Μπορείτε να μας περιγράψετε αυτή την αναρρίχηση σε έναν κόσμο που μέχρι πρότινος, θεωρούταν ανδρικός;

Linda Jackson: Είναι αλήθεια πως είμαι πολύ καιρό στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας αλλά και πως ξεκίνησα από τον πάτο αλλά κατάφερα να φτάσω στην κορυφή. Έχουν αλλάξει τόσα πολλά πράγματα αυτά τα χρόνια. Δεν πιστεύω πως παίζει ρόλο το αν είσαι γυναίκα, σε αυτόν τον ανδροκρατούμενο είναι η αλήθεια κόσμο. Αυτό που παίζει ρόλο είναι το να είσαι αξιόπιστη, το να έχεις την ικανότητα να διαχειρίζεσαι ομάδες ανθρώπων που δουλεύουν υπό τη δική σου ηγεσία, το να μπορείς να επιβιώσεις, να είσαι ευέλικτη σε αυτόν τον πραγματικά χαοτικό κόσμο. Είμαι πια σχεδόν 40 χρόνια στην αυτοκινητοβιομηχανία και έχω δει πολλές αλλαγές στο πέρασμα του χρόνου. Όμως αυτό που είναι πραγματικά εντυπωσιακό, είναι πως η επόμενη δεκαετία θα είναι πολύ πιο συναρπαστική απ’ ότι οι προηγούμενες δύο μαζί! Σε κάθε τομέα. Νομίζω πως είναι ένας κόσμος στον οποίο αξίζει να εργάζεσαι κι αν σου αρέσει αυτό που κάνεις, δεν έχει σημασία πόσοι είναι οι άνδρες ή οι γυναίκες γύρω σου. Επικεντρώνεσαι στο πάθος σου για το αυτοκίνητο.

NA: Έχετε παίξει καθοριστικό ρόλο στον επαναπροσδιορισμό της Citroen. Είστε ικανοποιημένη από το που βρίσκεται σήμερα;

LJ: Είμαι από τη φύση μου ανικανοποίητος άνθρωπος! Σοβαρά μιλώντας, είμαι ικανοποιημένη από το που βρισκόμαστε αλλά δεν έχουμε φτάσει ακόμα στο τέλος του ταξιδιού. Είμαστε περίπου στα μισά του δρόμου. Θεωρώ όμως πως από το 2014 έχουμε κάνει φανταστική δουλειά, επαναπροσδιορίσαμε τη μάρκα, δημιουργήσαμε νέα γκάμα αυτοκινήτων, με νέα οικολογική προσέγγιση στο marketing, νέα πρωτότυπα οχήματα. Και φυσικά είμαι πολύ, πολύ ευχαριστημένη με τα αποτελέσματά μας, όλα είναι άκρως θετικά. Ωστόσο, πλήρως ικανοποιημένη δεν είμαι ποτέ αφού ξέρω πως μπορούμε να κάνουμε πολύ περισσότερα. Και θα τα κάνουμε.

NA: Στη VivaTech η Citroen παρουσιάζει το εντυπωσιακό πρωτότυπο 19_19. Και οι «ματιές» στο μέλλον αποτελούν συνήθη τακτική της Citroen. Τι πιστεύετε λοιπόν πως κρύβει το μέλλον; Πότε τα αυτόνομα οχήματα και τα εσωτερικά οχημάτων που θα μοιάζουν με το σαλόνι μας, θεωρείτε πως θα γίνουν η καθημερινότητά μας;

LJ: Δεν πιστεύω πως πρέπει να αγωνιούμε για αυτή την αλλαγή, δεν θα έρθει το 2020. Όταν αρχίσαμε να δουλεύουμε πάνω στο πρωτότυπο 19_19 είχαμε το νου μας στο 2040 ή το 2050. Αυτό είναι ακόμα μακριά. Ίσως αυτού του είδους οι τεχνολογίες να αποτελέσουν τελικά κομμάτι της καθημερινότητάς μας νωρίτερα, δεν το ξέρω. Προσωπικά, λατρεύω την οδήγηση και η δική μου σκέψη αφορά την χρήση αυτόνομου οχήματος για τα βαρετά κομμάτια και όταν το θέλω, να μπορώ να πάρω το τιμόνι. To 19_19 είναι ένα πρωτότυπο που αφορά στο μέλλον αλλά όχι σε ορίζοντα πενταετίας.

NA: Σχετικά με το βραχυπρόθεσμο μέλλον; Τι αλλαγές/προσθήκες να περιμένουμε στη γκάμα της Citroen;

LJ: Όπως είπα νωρίτερα, είμαστε στα μισά του ταξιδιού μας. Βραχυπρόθεσμα λοιπόν θα λανσάρουμε νέα μοντέλα αλλά αυτό στο οποίο θα επικεντρωθούμε, είναι η ηλεκτροκίνηση. Του χρόνου λοιπόν θα παρουσιάσουμε την plug-in hybrid έκδοση του C5 Aircross SUV και κάθε μοντέλο που θα παρουσιάζουμε εφ’ εξής, θα έχει μία ηλεκτρική έκδοση. Έτσι από το 2025, όλη μας η γκάμα θα έχει Plug-in ή αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.

NA: Σίγουρα η Κίνα αποτελεί και για εσάς, όπως και για κάθε άλλο κατασκευαστή, προτεραιότητα (μαζί με την Ευρώπη). Ποιες είναι οι προθέσεις σας σχετικά με την άλλη πλευρά του Ατλαντικού Ωκεανού;

LJ: Η Κίνα αποτελεί προφανώς μία πολύ μεγάλη, πολύ σημαντική αγορά. Το ίδιο και η Ινδία στην οποία αποφασίσαμε πρόσφατα να κάνουμε είσοδο ως brand. Ως PSA αποφασίσαμε πως η Citroen θα ενεργοποιηθεί στην αγορά της Ινδίας και η «αδερφή» εταιρεία, η Peugeot, θα βρεθεί στις αγορές της Βόρειας Αμερικής στο μέλλον. Άρα προς το παρόν, για εμάς, οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής δεν είναι στο κάδρο. Επικεντρώνομαι στην Κίνα και την Ινδία, που είναι μία πολύ μεγάλη αγορά και ίσως σε 4-5 χρόνια να είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως.

ΝΑ: Κλείνοντας, να στραφούμε λίγο στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η Citroen συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και ειδικά φέτος, επένδυσε στην επιστροφή του Sebastien Ogier. Πόσο ισχυρή είναι η δέσμευση της μάρκας στα ράλι; Και θα μπορούσε να υπάρξει κάποια στιγμή ενδιαφέρον για τη Formula 1;

LJ: Τα Ράλι είναι στο DNA της μάρκας. Ήμασταν πολύ επιτυχημένοι σε αυτά στο παρελθόν, έχουμε οκτώ παγκόσμιους τίτλους στους κατασκευαστές. Και τα πάμε πολύ καλά και φέτος. Θα μπορούσαμε να τα πάμε ακόμα καλύτερα αλλά είμαστε ικανοποιημένοι και είναι σπουδαίο που έχουμε πάλι στις τάξεις μας τον Sebastien Ogier. Διατηρούμε τη δέσμευσή μας στο WRC και το κάνουμε αυτό διότι είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να προβάλουμε τη Citroen. Όχι μόνο σε ότι αφορά στην αναγνωρισιμότητα της μάρκας αλλά και στην επίδειξη των ικανοτήτων, την επιδόσεων και των αντοχών των αυτοκινήτων μας. Όσο για τη Formula 1, για να είμαι ειλικρινής μαζί σας βρίσκεται σε μία άλλη στρατόσφαιρα σε ότι αφορά στα έξοδα κτλ και είμαι πραγματικά χαρούμενη από όσα κάνουμε στα ράλι. Πιστεύω πως τα ράλι θα πρέπει να εξελιχθούν. Όλοι μιλάμε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά στα ράλι χρησιμοποιούνται ακόμα οχήματα με παραδοσιακές τεχνολογίες. Η Formula 1 είναι κάτι που δεν εξετάζω καν για τη Citroen αλλά τα ράλι είναι κομμάτι του DNA μας.

Δημοφιλή στο Protothema.gr