Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Scooters 125 cc

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Γιάννης Ρούσσης: «Η ηλεκτροκίνηση είναι ένας ξεκάθαρος στόχος για την Kia»

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr)

Ο Product Manager της Kia στην Ευρώπη είναι Έλληνας και εμείς, μιλάμε μαζί του για το παρόν και το μέλλον όχι μόνο της Kia, αλλά και γενικότερα της αυτοκίνησης.

Τον Γιάννη Ρούσση τον γνώρισα για πρώτη φορά τον περασμένο Ιανουάριο στη Βαρκελώνη κατά την παγκόσμια δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου Kia Proceed. Ανέβηκε μάλιστα στη σκηνή, μπροστά σε εκατοντάδες δημοσιογράφους και έκανε την προϊοντική παρουσίαση του νέου μοντέλου. Μου έκανε εντύπωση το ελληνικό του όνομα και μου έκανε ακόμη περισσότερη εντύπωση όταν, μιλώντας μαζί του, μου αποκάλυψε ότι είναι Έλληνας από την Αθήνα, ο οποίος κατέχει τη θέση του Product Manager της Kia Ευρώπης. Είναι μάλλον σπάνιο ένας συμπατριώτης μας να κάνει την παρουσίαση ενός νέου μοντέλου και πιστέψτε με, μετά από 17 χρόνια παρουσιάσεων στο εξωτερικό, πρώτη φορά συνάντησα έναν Έλληνα να βρίσκεται σε αυτή την αρκετά τιμητική θέση.

Στις αρχές του μήνα και επισκεπτόμενος την Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, συνάντησα και πάλι τον Γιάννη στο περίπτερο της Kia, λίγο πριν παρουσιάσει τα νέα Kia Niro Hybrid και Niro Plug-in Hybrid. Δεν έχασα λοιπόν την ευκαιρία και του ζήτησα μια συνέντευξη μετά το τέλος της παρουσίασης. Ο Γιάννης πολύ ευγενικά δέχτηκε και λίγο αργότερα βρεθήκαμε να μιλάμε για το μέλλον της Kia, αλλά και γενικότερα της αυτοκίνησης στην Ευρώπη, σε μια εποχή που θα φέρει πολλές αλλαγές…

Σ.Χ.: Γιάννη, ας ξεκινήσουμε με το τι βλέπουμε εδώ στη Γενεύη. Η Kia ξεκάθαρα μας δείχνει ότι δίνει ιδιαίτερο βάρος στα ηλεκτρικά της μοντέλα παρουσιάζοντας το ηλεκτρικό Soul, τα ανανεωμένα Niro Hybrid και plug-in Hybrid, αλλά και το ηλεκτρικό πρωτότυπο Imagine. Φυσιολογικά λοιπόν θα σε ρωτήσω: Ποιο είναι το πλάνο της Kia για την ηλεκτροκίνηση;

Γ.Ρ.: To πλάνο της Kia για το άμεσο μέλλον είναι να στοχεύσουμε στην ηλεκτροκίνηση. Μέσα στα επόμενα 2 χρόνια τα περισσότερα μοντέλα που θα πωλεί η Kia θα έχουν κάποια μορφή ηλεκτροκίνησης. Έχουμε ξεκινήσει ήδη με το σύστημα mild-hybrid («ήπιο» υβριδικό) στο Sportage, το οποίο ήδη έχει ανακοινωθεί ότι θα μπει σε όλη την οικογένεια του Ceed. Οπότε, από τον Νοέμβριο και μετά θα ξεκινήσει στο Ceed diesel, και μέχρι το τέλος του 2020 θα περάσει σε όλη τη γκάμα του μοντέλου μας. Αυτή τη στιγμή 1 στα 8 αυτοκίνητα που πουλάει η Kia είναι ήδη με κάποια μορφή ηλεκτροκίνησης και αυτό αναμένουμε ότι θα φθάσει μέσα στην επόμενη διετία στα μισά μας αυτοκίνητα. Και θα ανέβει και άλλο αργότερα. Οπότε είναι ένας ξεκάθαρος στόχος για εμάς. Επιπλέον όμως αυτών, με το πρωτότυπο Imagine δείχνουμε το επόμενο βήμα μας για την ηλεκτροκίνηση: Μεγαλύτερη αυτονομία –πάνω από 500 χιλιόμετρα– και ό,τι νέα τεχνολογία υπάρχει σχετικά με τη φόρτιση (π.χ. πάνω από 300 Kw ταχύτητα φόρτισης για την μπαταρία).

Σ.Χ.: Αυτές είναι οι πρώτες σας κινήσεις εν όψει των αλλαγών που έρχονται με την ηλεκτροκίνηση στο μέλλον, αλλά και την πτώση των πωλήσεων του diesel; Πώς η Kia θα το αντιμετωπίσει;

Γ.Ρ.: Αυτό που προσπαθούσαμε ως Kia να κάνουμε μέχρι τώρα είναι να καλύπτουμε κάθε ανάγκη: Έχουμε και βενζίνη, και diesel και ηλεκτροκίνηση. Όλα. Από εδώ και πέρα, αυτό που κοιτάζουμε να δούμε είναι πως μπορούμε να εστιάσουμε σε αυτό που θα μας φέρει το μέλλον. Τα επόμενα 3 χρόνια θα υπάρξουν κάποιες αλλαγές που θα καθορίσουν πως θα κινηθεί όχι μόνο η Kia, αλλά και όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Είτε αυτό θα είναι το νέο πρότυπο ρύπων Euro 7 που θα έρθει το 2023-2024, είτε οι νέοι στόχοι ρύπων που θα θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για τις εταιρείες και θα πρέπει αυτοί να επιτευχθούν. Όμως για την Kia δεν είναι μόνο αυτό. Είναι η στρατηγική της να εξερευνήσει όλες τις δυνατότητες που της δίνει η ηλεκτροκίνηση. Και για αυτό, για τα επόμενα χρόνια συνεχίζει να είναι στόχος μας να καλύπτουμε όλες τις ανάγκες κινητήρων, όμως από το 2022 και μετά θα είμαστε πιο αφοσιωμένοι σε αυτά που πιστεύουμε εμείς ότι θα ζητά η αγορά (π.χ. πάνω από τη μισή αγορά αναμένουμε να έχει κάποια μορφή ηλεκτροκίνησης). Για αυτό άλλωστε όλα τα νέα μοντέλα που έρχονται παρουσιάζονται με κάποιο σύστημα ηλεκτροκίνησης.

Σ.Χ.: Μιλάμε συνέχεια για την ηλεκτροκίνηση το τελευταίο διάστημα. Τι γίνεται όμως με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Έχουν μέλλον;

Γ.Ρ.: Βραχυπρόθεσμα σίγουρα έχουν μέλλον τουλάχιστον μέσα στη γκάμα της Kia. Το diesel θα συνεχίσει να βρίσκεται στη γκάμα μας. Άλλωστε η Kia συνεχίζει να επενδύει σε νέες και πιο καθαρές τεχνολογίες ντίζελ. Ο U3 Diesel κινητήρας του Ceed ήδη προσφέρει 20% καλύτερη αποδοτικότητα και παράλληλα επενδύουμε σε καθαρότερα ντίζελ μέσω του mild hybrid 48V. Μέχρι η αγορά να δείξει ότι απορρίπτει το ντίζελ, η Κia θα συνεχίσει να προσφέρει αποδοτικούς κινητήρες.

Σ.Χ.: Η Kia διαθέτει αυτή τη στιγμή μια ανανεωμένη γκάμα Ceed (Ceed, Ceed ST, Proceed). Θα υπάρξει κάποια στιγμή και ένα νέο μοντέλο στην οικογένεια αυτή;

Γ.Ρ.: Αυτό που θέλαμε από την αρχή είναι η γκάμα του Ceed να είναι αρκετά ευέλικτη και παράλληλα να φέρει κάποια νέα στοιχεία στην αγορά. Μέχρι σήμερα όλα τα μικρομεσαία χάτσμπακ είχαν μια γκάμα που αποτελούνταν από τα πιο κλασικά σχήματα (3πορτο, 5πορτο και ένα Wagon). Με το νέο Proceed όμως κάναμε ένα διαφορετικό βήμα προς τα εμπρός για να εδραιώσουμε το Ceed στην αγορά. Μάλιστα, με βάση ήδη το feedback που έχουμε από τις αγορές όπου έχει ξεκινήσει να πωλείται, το νέο Proceed φέρνει κόσμο μέσα στη μάρκα όχι μόνο για να αγοράσει το μοντέλο αυτό, αλλά και να αγοράσει το 5θυρο Ceed ή το Wagon. Οπότε το επόμενο στάδιο είναι να έρθουμε με ένα καινούργιο αμάξωμα για την οικογένεια του Ceed, το οποίο θα είναι σε στυλ crossover/SUV, ολοκληρώνοντας έτσι τη γκάμα.

Σ.Χ.: Ποιο είναι το μέλλον του Picanto; Ποια είναι η προοπτική σας για τα αυτοκίνητα πόλης;

Γ.Ρ.: Για τα επόμενα 2-3 χρόνια το Picanto θα συνεχίσει. Θα έρθουν κάποιες αλλαγές μέσα στη γκάμα του, αλλά μέχρι τώρα για εμάς είναι μια μεγάλη επιτυχία η τωρινή γενιά του Picanto. Πηγαίνοντας προς το μέλλον και εμείς κοιτάμε την πιθανότητα της ηλεκτροκίνησης στην κατηγορία, ενώ παράλληλα δεν αποκλείεται να φέρουμε και διαφορετικού τύπου αμαξώματα σε ένα μελλοντικό μίνι μοντέλο. Εμείς, κρατάμε τα καλά στοιχεία του τωρινού Picanto, που όπως προείπα είναι μια μεγάλη επιτυχία για εμάς, και κοιτάμε το μέλλον.

Σ.Χ.: Στην Ελλάδα όπως γνωρίζεις καλά, αυτοκινητοβιομηχανία δεν υπάρχει. Πόσο δύσκολο είναι λοιπόν για έναν Έλληνα να βρεθεί σε μια θέση σαν και τη δική σου σε μια πολυεθνική αυτοκινητοβιομηχανία. Και πόσο δύσκολο είναι να κάνει καριέρα;

Γ.Ρ.: Μέχρι σήμερα έχω δουλέψει σε 3 πολυεθνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, δεν παίζει κανέναν ρόλο εάν είσαι από μια χώρα που δεν έχει παράδοση σε αυτό. Τα κριτήρια είναι πάντα αξιοκρατικά. Ως Έλληνας θα έλεγα ότι χαίρομαι που έχω τη δυνατότητα να βρίσκομαι σε αυτή τη θέση και σε μια εταιρεία σαν την Kia και χαίρομαι να βλέπω ότι στην Ελλάδα αυτά που κάνουμε είναι πολύ καλά αποδεκτά από την αγορά. Σε προσωπικό επίπεδο, ξεκίνησα από την Ελλάδα, σπούδασα στην Ελλάδα και απλά έφυγα αμέσως μετά – από την πρώτη στιγμή πήγα στην αυτοκινητοβιομηχανία και πραγματικά θα μου άρεσε να μπορώ να ζήσω από αυτόν τον τομέα στην Ελλάδα.

Σ.Χ.: Και για το τέλος, τι αυτοκίνητο οδηγείς;

Γ.Ρ.: Το αυτοκίνητο που οδηγώ είναι το Kia Ceed 1.4 T-GDI 140 PS με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto