Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Δε θα πιστέψετε πόση βενζίνη κάψαμε για να πάμε στη Μύκονο…

Ελλάδα 17:51
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δε θα πιστέψετε πόση βενζίνη κάψαμε για να πάμε στη Μύκονο…

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Δε θα πιστέψετε πόση βενζίνη κάψαμε για να πάμε στη Μύκονο…

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Για 400 χιλιόμετρα απόσταση με δικινητήριο αεροπλάνο από Μέγαρα, Μύκονο και επιστροφή, καταναλώσαμε μόλις 63,1 λίτρα βενζίνης πρατηρίου.

Advertisement
Advertisement

Η κατανάλωση καυσίμου είναι κάτι που απασχολεί τους ιδιοκτήτες όλων των οχημάτων. Από μοτοσικλέτα, αυτοκίνητο, σκάφος μέχρι και… αεροπλάνο το κόστος της βενζίνης παίζει το ρόλο της.

Αφήνοντας για λίγο τους τέσσερις τροχούς και τις μετρήσεις σε επιδόσεις και καταναλώσεις αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε μία διαφορετική μέτρηση, αυτή τη φορά με… αεροπλάνο! Οι περισσότεροι σίγουρα δεν έχετε αναρωτηθεί ποια μπορεί να είναι η κατανάλωση ενός μικρού αεροσκάφους, οπότε σκεφτήκαμε να κάνουμε το πείραμα για να πάρουμε και την απάντηση.

Advertisement
Advertisement

Πτήση με τον κορυφαίο

Με την βοήθεια της εταιρείας Superior Air και πιλότο τον Ηλία Σοφιανό επιβιβαστήκαμε σε ένα δικινητήριο Tecnam P2006T και πετάξαμε από τα Μέγαρα προς τη Μύκονο. H Superior Air είναι μία εταιρεία που δραστηριοποιείται στις ενοικιάσεις αεροσκαφών και ελικοπτέρων, έχει έδρα στα Μέγαρα ενώ προσφέρει υποστήριξη και service σε οποιοδήποτε όχημα… πετάει!

Ο Ηλίας Σοφιανός θεωρείται από τους κορυφαίους πιλότους στην Ελλάδα, είναι πρώην πιλότος της πολεμικής αεροπορίας και στο ενεργητικό μετρά δεκάδες χιλιάδες ώρες πτήσεις.

Advertisement

Δύο κινητήρες – 200 ίπποι

Advertisement

Το συγκεκριμένο αεροσκάφος που χρησιμοποιήσαμε μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερις επιβάτες. Οι μηχανές του έχουν χωρητικότητα 1,3 λίτρα η κάθε μία ενώ η συνολική ισχύς αγγίζει τους 200 ίππους. Το καύσιμο που καίνε είναι βενζίνη πρατηρίου (!), οπότε ήταν και πολύ εύκολο να πάρουμε την απάντηση στο ερώτημα μας και να κοστολογήσουμε το πήγαινε – έλα στο νησί των ανέμων με αεροπλάνο, κάτι που δεν… συνηθίζεται, τουλάχιστον σε ρεπορτάζ.

Χωρίς άγχος…

Advertisement

Όπως θα δείτε και στο σχετικό video, όταν πετάς με τέτοιου είδους αεροπλάνα δεν έχεις καθόλου το άγχος της ώρας και δεν σε ενδιαφέρει μη χάσεις την πτήση γιατί έμπλεξες στην κίνηση. Έτσι λοιπόν και χωρίς βιασύνη φτάσαμε στο αεροδρόμιο των Μεγάρων, παρκάραμε το Range Rover Sport δίπλα στο αεροσκάφος και… επιβιβαστήκαμε.

Χωρίς να το καταλάβουμε το Tecnam P2006T βρέθηκε στο διάδρομο απογείωσης και μέχρι να φτάσει σε ταχύτητα τα 100χλμ./ώρα είχε αρχίσει να παίρνει ύψος. Πετάξαμε προς το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος για να δούμε πώς είναι το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας και σε σχεδόν 45-50 λεπτά ξεκίνησε η κάθοδος στον αεροδιάδρομο της Μυκόνου.

Απορίες και απαντήσεις

Καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού και μέσω της ενδοεπικοινωνίας, ο Ηλίας Σοφιανός μας έλυσε αρκετές απορίες σχετικά με τα αεροπλάνα. Για παράδειγμα, πώς μπορείς να βγάλεις και πόσο κοστίζει το δίπλωμα, ποιο είναι το κόστος αγοράς ενός μικρού αεροπλάνου, πόσα μαθήματα χρειάζονται, αν είναι επικίνδυνο κ.ά.

Φτάνοντας στη Μύκονο και εξαιτίας του lockdown ο καφές που ήπιαμε ήταν στο… πόδι, οπότε μετά από μια επίσκεψη στο ελικοδρόμιο που βρίσκεται στο Καλό Λιβάδι επιστρέψαμε στο αεροδρόμιο για την δεύτερη πτήση προς Μέγαρα, αυτήν τη φορά. Ωστόσο αυτό που μας έμεινε, είναι πως για πρώτη φορά είδαμε μία Μύκονο χωρίς κόσμο, χωρίς πολλά επιβατικά οχήματα στους δρόμους παρά μόνο φορτηγά και νταλίκες όπως και επαγγελματίες οι οποίοι προετοιμάζονταν για την επόμενη μέρα, της μετά-Covid εποχής

Βλέπεις χρώματα

Η επιστροφή ήταν εξίσου μοναδική με την πρώτη πτήση. Σε κάθε περίπτωση το συναρπαστικό με ένα τέτοιο αεροπλάνο είναι πως πετάς διαφορετικά και ζεις μία ξεχωριστή εμπειρία. Οι εικόνες που βλέπαμε είχαν χρώμα, κάτι που συνήθως δεν βιώνουμε όταν χρησιμοποιούμε μεγάλα αεροπλάνα όπου όλα από πάρα πολύ ψηλά είναι μονόχρωμα και γκρίζα.

Με 100 ευρώ πήγανε – έλα στη Μύκονο

Η επιστροφή στη βάση των Μεγάρων, μας έδωσε και την απάντηση σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου για τη διαδρομή Αθήνα – Μύκονος – Αθήνα. Βάλαμε τη μάνικα και ο μετρητής σταμάτησε στα 63,1 λίτρα, νούμερο που μας εξέπληξε, καθώς δεν περιμέναμε να δούμε τόσα λίγα λίτρα ακόμα και σε ένα μικρό αεροσκάφος. Χιλιομετρικά, η απόσταση που καλύψαμε ήταν κοντά στα 400 χιλιόμετρα, που αν το διαιρέσουμε θα δούμε πως η κατανάλωση ανά 100χλμ. (με τη γλώσσα του αυτοκινήτου) ήταν περίπου στα 16 λίτρα.

Σε κάθε περίπτωση το κόστος μετακίνησης άγγιξε σχεδόν τα 100 ευρώ που αν και φαντάζει απίθανο είναι αληθινό

Απολαύστε το πρωτότυπο video που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα…

 

Δείτε παρακάτω φωτογραφίες από το ταξίδι μας…