Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Χειμερινά ελαστικά: Όσα πρέπει να γνωρίζετε

Ελλάδα 7:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Χειμερινά ελαστικά: Όσα πρέπει να γνωρίζετε

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Χειμερινά ελαστικά: Όσα πρέπει να γνωρίζετε

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Τι είναι; Πώς λειτουργούν; Γιατί πρέπει να επιλέξετε  χειμερινά ελαστικά αντί για αντιολισθητικές αλυσίδες και τέσσερις  προτάσεις αγοράς.

Advertisement
Advertisement

Ζούμε σε μια από τις πιο ηλιόλουστες χώρες στον πλανήτη και αυτός είναι και ο λόγος που συνήθως γελάμε στο άκουσμα-πρόταση της τοποθέτησης χειμερινών ελαστικών στο αυτοκίνητο μας. Μην μπερδεύεστε όμως. Μπορεί η Ελλάδα να είναι ηλιόλουστη αλλά οι χαμηλές θερμοκρασίες, το κρύο, το χιόνι και ο παγετός κάνουν και εδώ την εμφάνιση τους. Αυτοί είναι οι πραγματικοί λόγοι που χρειάζεται να τοποθετήσουμε χειμερινά ελαστικά στο αυτοκίνητο μας, κάνοντας την πλέον σωστή κίνηση για μέγιστη ασφάλεια όπου και αν κινούμαστε, κάτι άλλωστε κάνουν και όλοι οι Ευρωπαίοι οδηγοί που τα χρειάζονται το χειμώνα.

Το σωστό ελαστικό τη σωστή εποχή
Κάθε πράγμα στον καιρό του και ο κολιός τον Αύγουστο. Ακριβώς το ίδιο ισχύει και με την τοποθέτηση των σωστών ελαστικών στο αυτοκίνητο μας. Τα θερινά ελαστικά είναι αυτά που χρειαζόμαστε το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου. Πέρα από ό,τι μπορεί να ακούτε γι αυτά, ο λόγος και η λογική που τα επιλέγουμε είναι για να μεγιστοποιήσουμε την πρόσφυση και κατά συνέπεια να μεγιστοποιήσουμε την ασφάλεια -ή και την ευχαρίστηση- κατά την κίνηση μας. Τα θερινά ελαστικά έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν σε αυτές ακριβώς τις συνθήκες, συνθήκες δηλαδή χωρίς κρύο, χωρίς παγετό και με τις θερμοκρασίες πάνω από ένα συγκεκριμένο όριο. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τα χειμερινά ελαστικά, τα οποία έρχονται να πάρουν τη θέση θερινών για να προσφέρουν τα ίδια υψηλά επίπεδα ασφάλειας και τις κρύες ημέρες του χρόνου.

Advertisement
Advertisement

Γιατί χρειάζομαι χειμερινά ελαστικά;
Τα χειμερινά ελαστικά έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν σε χαμηλές και ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες. Σκεφτείτε πως τα θερινά ελαστικά σε αυτές τις θερμοκρασίες βρίσκονται ήδη πολύ μακριά από την ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας τους. Μάλιστα, καθώς οι θερμοκρασίες πλησιάζουν το μηδέν η γόμα τους χάνει την ελαστικότητα που την χαρακτηρίζει και τα ελαστικά “ξεραίνονται”. Ανάλογη είναι και η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός, ενώ η πρόσφυση έχει πάει περίπατο προ πολλού. Με θερινά ελαστικά σε αυτές τις συνθήκες εμείς αυτό που κάνουμε είναι να ρισκάρουμε ακόμη περισσότερο. Με τη δική μας ακεραιότητα αλλά και με εκείνη του ελαστικού μας, το οποίο σε αυτές τις ακραίες θερμοκρασίες μπορεί να παρουσιάσει ρωγμές στο πέλμα του ή ακόμη και να χάσει κάποια κομμάτια από αυτό. Και δεν έχουμε βρει ακόμη πάγο ή χιόνι… Αντίθετα, τα χειμερινά ελαστικά βρίσκονται στο στοιχείο τους και λειτουργούν ιδανικά σε θερμοκρασίες από 7 βαθμούς και κάτω. Έχουν σχεδιαστεί ακριβώς γι αυτές τις συνθήκες με τα σωστά συστατικά στη γόμα τους που δεν χάνουν τις ιδιότητες τους, αλλά και χάραξη και βάθος πέλματος που μπορεί να απομακρύνει νερό, πάγο και χιόνι σαφώς ανώτερα από ό,τι ένα οποιοδήποτε άλλο ελαστικό.

Πού χρειάζομαι χειμερινά ελαστικά;
Τα χειμερινά ελαστικά είναι απαραίτητα σε περιοχές όπου οι θερμοκρασίες είναι ιδιαίτερα χαμηλές ή πέφτουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα τη νύχτα, μέχρι και τις πρωινές ώρες. Οι χαμηλές αυτές θερμοκρασίες συνδυάζονται συνήθως και με βροχές ή ακόμη και χιόνι και εδώ είναι που τα χειμερινά ελαστικά μπορούν να κάνουν τη διαφορά και να μας απαλλάξουν παράλληλα και από την ταλαιπωρία των αλυσίδων μια και καλή. Γιατί το χιόνι λογικά θα το δούμε, θα κάνουμε στην άκρη και θα βάλουμε τις αλυσίδες μας. Τον πάγο όμως που έχει δημιουργηθεί κατά τη διάρκεια της νύχτας σε ένα μόνο κομμάτι του δρόμου θα τον δούμε; Αξίζει πραγματικά το ρίσκο ή τη λαχτάρα που θα πάρουμε όταν νιώσουμε το αυτοκίνητο να γλιστρά ανεξέλεγκτα; Όχι βέβαια, ειδικά από τη στιγμή που υπάρχει η σίγουρη λύση. Οι οδηγοί λοιπόν που χρειάζονται χειμερινά ελαστικά είναι εκείνοι που μένουν και κινούνται στη Β. Ελλάδα, αλλά και σε ορεινές περιοχές με μεγάλο υψόμετρο που απαντώνται σχεδόν παντού στη χώρα μας και στην Κ. Ελλάδα, στην οποία περιλαμβάνεται φυσικά και η Πελοπόννησος.

Advertisement

Γιατί όχι αλυσίδες;
Οι αλυσίδες είναι πάντα χρήσιμες και μπορούν να δώσουν τη λύση όταν χρειαστεί, εφόσον φυσικά τις έχουμε μαζί μας. Από την άλλη όμως είναι μια λύση προσωρινή, μια λύση ανάγκης την οποία και πρέπει να εφαρμόσουμε στα θερινά ελαστικά μας μέσα σε αντίξοες συνθήκες. Με τις θερμοκρασίες και τις συνθήκες δε που θα επικρατούν οι αλυσίδες μπορεί να μας δώσουν πρόσφυση και ασφάλεια αλλά την ίδια στιγμή δεν είναι ό,τι καλύτερο για το αυτοκίνητο μας, μπορούν να προκαλέσουν ή ακόμη και ατύχημα αν τις τοποθετήσουμε λάθος, ενώ σίγουρα θα φθείρουν τα θερινά ελαστικά μας που τα βρίσκουν ήδη σκούρα όπως εξηγήσαμε και νωρίτερα. Από την άλλη ένα σετ χειμερινά ελαστικά θα μας γλιτώσουν από όλη αυτή την ταλαιπωρία και θα είναι πάντα εκεί για να αντιμετωπίσουν τόσο το χιόνι, όσο και τον πάγο. Τέλος και με τη λήξη των χειμερινών “εχθροπραξιών” μπορούμε εύκολα και γρήγορα να επισκεφτούμε το κατάστημα που τα τοποθετήσαμε, να βάλουμε στη θέση τους τα θερινά ελαστικά μας και έπειτα να τα αποθηκεύσουμε μέχρι την επόμενη φορά που θα τα χρειαστούμε. Σκέφτεστε κάτι καλύτερο; Εμείς όχι.

Τι είναι; Πως δουλεύουν;

Advertisement

Τα χειμερινά ελαστικά δικαιολογούν την ύπαρξή τους όταν η εξωτερική θερμοκρασία πέσει κάτω από τους 7 βαθμούς Κελσίου, ακόμη κι αν η άσφαλτος είναι στεγνή. Είναι απαραίτητα όταν συναντήσετε χιόνι ή και πάγο στο δρόμο. Η διαφορά του χειμερινού από το κοινό (θερινό) βρίσκεται κυρίως στο ειδικό υλικό στην «γόμα του» που δεν παγώνει, αλλά παραμένει ελαστική παρέχοντας πρόσφυση σε χαμηλές θερμοκρασίες. Επίσης, η ειδική χάραξη του πέλματος περιλαμβάνει μεγάλα αυλάκια και μεγάλο αριθμό από «τριχοειδείς» χαρακιές με σκοπό την αποχέτευση του νερού και του λιωμένου χιονιού. Τα χειμερινά ελαστικά τα χρειάζονται και τα τετρακίνητα (4×4) οχήματα. Τα αυτοκίνητα αυτά συνήθως δυσκολεύονται ακόμη περισσότερο από τα συνηθισμένα επιβατικά σε αυτές τις συνθήκες, λόγω του μεγαλύτερου βάρους τους, που αποτελεί κίνδυνο ιδίως στην επιβράδυνση.

 

Advertisement

Πώς αναγνωρίζεται ένα χειμερινό ελαστικό;

Αρχικά από την χάραξη του πέλματος, αλλά και από την επιγραφή 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake) στα πλευρά του. Τα M+S (Mud and Snow) είναι ένα υποκατάστατο καθώς μπορεί να αναφέρεται σε ελαστικά παντός εδάφους (δεν έχει την ειδική γόμα των χιονολάστιχων).

Οι προτάσεις μας:

Goodyear UltraGrip Performance+

To UltraGrip Performance + ειναι το νέας γενιάς χειμερινό ελαστικό υψηλής απόδοσης της Goodyear για χειμερινές συνθήκες, με επιπλέον όφελος τις μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος σε βρεγμένους και στεγνούς δρόμους. Η εξαιρετική πρόσφυση σε χιονισμένο ή λασπωμένο οδόστρωμα εξασφαλίζεται από την τεχνολογία Winter Grip η οποία χρησιμοποιεί το νέο μείγμα γόμας που προσφέρει βελτιωμένη ελαστικότητα σε χαμηλές θερμοκρασίες. Συγχρόνως, η τεχνολογία Traction Protect χρησιμοποιεί τη νέα ρητίνη η οποία βελτιώνει τις δυνατότητες παραμόρφωσης και ανάπλασης του ελαστικού προσφέροντας μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα. Η σειρά διατίθεται σε διαστάσεις ζάντας 15”-22”, ενώ στη σειρά υπάρχουν διαστάσεις με τεχνολογία Run On Flat που επιτρέπουν την οδήγηση με ταχύτητα έως 80 χλμ./ώρα με κλαταρισμένο ελαστικό καθώς επίσης και SoundComfort που κάνει την οδήγηση πιο ήσυχη και άνετη, μειώνοντας το επίπεδο θορύβου στο εσωτερικό του οχήματός έως 50%. Το Goodyear UltraGrip Performance + έχει κερδίσει την 1η θέση σε πολλά test χειμερινών ελαστικών των σημαντικότερων περιοδικών όπως: Auto Bild sportscars, auto moto and sport, Autoexpress, AUTO Strassenverkehr.

Δείτε εδώ το Goodyear UltraGrip Perfromance +

Goodyear UltraGrip 9+

Η νέα σειρά της Goodyear χειμερινών ελαστικών για μικρά και μεσαία αυτοκίνητα που είναι διαθέσιμη σε διαστάσεις για ζάντες 14”-16”, προσφέρει βελτιωμένες χειμερινές επιδόσεις και δίνει μεγαλύτερη χιλιομετρική απόδοση. Το νέο μείγμα γόμας της τεχνολογίας Winter Grip έχει ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της ελαστικότητας του καουτσούκ σε χαμηλές θερμοκρασίες και έτσι το ελαστικό μένει ενεργό και μαλακό εξασφαλίζοντας υψηλή απόδοση τόσο στην βροχή όσο και στο χιόνι (παγωμένο ή λιωμένο). Επιπλέον, η τεχνολογία Mileage Plus παρέχει αυξημένη χιλιομετρική απόδοση λόγω της υψηλής ελαστικότητας του πέλματος που έχει σαν αποτέλεσμα μειωμένες φθορές που προκαλούνται από το τραχύ οδόστρωμα.

Δείτε εδώ το Goodyear UltraGrip 9+

Αποστολή στην Ισπανία: Οδηγούμε τη νέα σειρά ελαστικών Goodyear Eagle F1

 

Bridgestone Blizzak LM005

Η Bridgestone, αναβάθμισε την σειρά χειμερινών ελαστικών Blizzak. Με έναν νέο σχεδιασμό πέλματος και μία προηγμένη κατασκευή, βάσει της τεχνολογίας σύνθεσης γόμας Nano Pro-tech της Bridgestone, το LM005 δίνει στους οδηγούς τη βέλτιστη απόδοση σε βρεγμένο, χιόνι και πάγο.

Το ελαστικό έχει κατασκευαστεί βάσει της σύνθεσης γόμας Nano Pro-tech, η οποία έχει υψηλή περιεκτικότητα σε διοξείδιο του πυριτίου για βελτιωμένη απόδοση στο βρεγμένο και το χιόνι. Το διοξείδιο του πυριτίου επιτρέπει στο ελαστικό να παραμένει μαλακό ακόμη και σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, γεγονός που εξασφαλίζει μέγιστη πρόσφυση.

Bridgestone Weather Control A005: Για βροχή, ήλιο ή χιόνι

Το πέλμα έχει επίσης σχεδιαστεί για να αναλάβει το σύνολο των χειμερινών συνθηκών. Οι περισσότερες πλευρικές αυλακώσεις στην περιοχή των ώμων, ενισχύουν την ικανότητα  «φτυαρίσματος» του ελαστικού στο χιόνι και τον πάγο και βελτιστοποιούν την πίεση επαφής των μπλοκ ώμων του ελαστικού, κατά το φρενάρισμα, ενώ εφαρμόζεται αυξημένη αναλογία κενών στην κεντρική περιοχή του σχεδιασμού του πέλματος για τη βελτίωση της απομάκρυνσης του νερού και της παγίδευσης του χιονιού.

Δοκιμάζουμε το νέο ελαστικό Bridgestone Blizzak LM005

Η χρήση ενός σχεδιασμού πέλματος με αυλακώσεις ζιγκ-ζαγκ βελτιώνει την πρόσφυση μεταξύ του χιονιού στις αυλακώσεις και του χιονιού στο δρόμο. Χάρη στην τεχνολογία DriveGuard Run-Flat Technology (RFT), οι οδηγοί μπορούν να διατηρήσουν τον έλεγχο και να συνεχίσουν να οδηγούν με ασφάλεια για 80 χλμ με ταχύτητες έως και 80 χλμ / ώρα, εφόσον το ελαστικό πάθει ζημιά.

Yokohama Geolandar X-MT

Περισσότερο Off-road ελαστικό παρά χειμερινό, το Geolandar X-MT της Yokohama, προσφέρει την πρόσφυση που χρειάζεστε σε απαιτητικές off-road διαδρομές, κάτω από όλες τις καιρικές συνθήκες. Τα Mud-Terrain, Mud+Snow (M+S) χαρακτηριστικά του, έχουν συμμετρικό σχεδιασμό πέλματος και πλευρικών τοιχωμάτων που βοηθούν στην αποβολή λάσπης και χιονιού από την επιφάνεια και τις αυλακώσεις του πέλματος.

Χάρη στην σύνθεση του είναι ανθεκτικό σε κοψίματα και σκισίματα και έχει μεγάλη διάρκεια ζωής. Το X-MT διατίθεται σε 15 μεγέθη, από 17 έως 24 ίντσες, με εξωτερικές διαμέτρους μέχρι 40 ίντσες.