Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Ανδρέας Παπανδρέου: Η αγάπη για τα gadgets και την ταχύτητα

Ελλάδα 1:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ανδρέας Παπανδρέου: Η αγάπη για τα gadgets και την ταχύτητα

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Ανδρέας Παπανδρέου: Η αγάπη για τα gadgets και την ταχύτητα

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Μία ιστορία για μία ερωτική περιπέτεια που πήγε στραβά και είχε ως συνέπεια μία ταχύτατη μετακίνηση του προέδρου με την βοήθεια της αστυνομίας, μας έκανε να ψάξουμε αν ο Ανδρέας Παπανδρέου είχε σχέση με το αυτοκίνητο. Χαρισματική προσωπικότητα με φανατικούς οπαδούς και εξίσου ορκισμένους εχθρούς.

Advertisement
Advertisement

Διετέλεσε πρωθυπουργός της Ελλάδας από τις 21 Οκτωβρίου 1981 έως τις 2 Ιουλίου 1989 και από τις 13 Οκτωβρίου 1993 έως τις 17 Ιανουαρίου 1996, οπότε υπέβαλε την παραίτησή του για λόγους υγείας. Συνολικά παρέμεινε στο τιμόνι της χώρας 10 χρόνια (παρά 15 ημέρες), γεγονός που τον κατατάσσει στην τέταρτη θέση του πίνακα με τους μακροβιότερους Έλληνες πρωθυπουργούς, πίσω από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, τον Ελευθέριο Βενιζέλο και τον Χαρίλαο Τρικούπη.

Λάτρης της τεχνολογίας και… gadgetάκιας πριν ακόμη εφευρεθεί ο όρος

Οτιδήποτε τεχνολογικό μαγνήτιζε το ενδιαφέρον του. Συνέλεγε κάθε είδους ηλεκτρονική συσκευή. Υπήρξε λάτρης της φωτογραφίας αλλά πολύ περισσότερο των φωτογραφικών μηχανών των οποίων υπήρξε επίσης συλλέκτης. Μάλιστα ήταν ένα από τα πρώτα πράγματα που ζήτησε να του φέρουν από την Εκάλη όταν πλέον είχε φύγει και συζούσε με την Δήμητρα Λιάνη.

Advertisement
Advertisement

Όταν βρίσκονταν σε χαλαρές στιγμές δίπλα σε φωτογράφους πάντα φρόντιζε να μαθαίνει για ότι πιο νέο κυκλοφορούσε στην αγορά τους και δεν δίσταζε να δοκιμάζει τις μηχανές τους με την πρώτη ευκαιρία.

Η βραδινή κόντρα με τον χρόνο

Advertisement

Σπάνια τον είχαμε δει να οδηγεί αν και όπως δηλώνουν άνθρωποι που τον γνώριζαν πριν ακόμη επιστρέψει στην Ελλάδα ήταν λάτρης των αυτοκινήτων και της ταχύτητας. Σύμφωνα με το βιβλίο «Το απόρρητο ημερολόγιο στο Καστρί», στην πορεία για ένα συνέδριο στις ΗΠΑ οδηγούσε διαρκώς με ταχύτητα άνω του επιτρεπόμενου ορίου, και μείωνε στις γέφυρες διότι ήξερε πως εκεί ήταν τα μπλόκα της τροχαίας.

Την αγάπη του για τα αυτοκίνητα και την ταχύτητα περιγράφει στο ίδιο βιβλίο ο για χρόνια αρχηγός της Προσωπικής Ασφάλειας του, Βασίλης Κεραμάς. «Μετά από μία ερωτική περιπέτεια που είχε σε ένα… κρησφύγετο στην Ραφήνα, στα τέλη του 1982, έπρεπε να φτάσει στο Καστρί πιο γρήγορα από κάποιο μέλος της οικογένειάς του έτσι πήρε την θέση του οδηγού της θωρακισμένης Mercedes 560 SE W126 που οδηγούσε κανονικά ο Δήμος Παρασκευόπουλος και την έκανε ιπτάμενη. Ο Δήμος Παρασκευόπουλος εξασφάλισε με την βοήθεια της αστυνομίας πως στην διαδρομή οι οδοί θα είχαν ελάχιστη ή και καθόλου κίνηση. Το σημαντικότερό ήταν πως αυτό έγινε διακριτικά».

Advertisement

Οι Mercedes S-Class έγιναν το αγαπημένο του όχημα αφού είχαν και έχουν μια ξεχωριστή γοητεία και εκπέμπουν διάχυτη πολυτέλεια, από τα παλαιότερα κλασικά μοντέλα, μέχρι τα σημερινά με την υψηλή τεχνολογία.

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, που ανήκε στην προεδρία της δημοκρατίας είχε κινητήρα 5.5 λτ. V8 με ισχύ 279 ίππων και 430 Nm ροπής και αυτόματο κιβώτιο 4 ταχυτήτων. Οι επιδόσεις ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα είναι πολύ καλές, αφού το μεγάλο σεντάν των 5 μέτρων μήκους επιτάχυνε από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,2 δλ., και η τελική του ταχύτητα έφτανε τα 240 χλμ./ώρα.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πώς στρίβει υπό πίεση η νέα Mercedes S-Class; (+video)
Πόσο κοστίζει η ολοκαίνουργια Mercedes S-Class στην Ελλάδα;
Οι 20+ άγνωστες πτυχές της νέας Mercedes S-Class