Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Ανάλυση: Πως κρίνουμε την οικονομική πορεία του Ομίλου ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ (Porsche, Yamaha, Sixt κα)

Ελλάδα 18:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ανάλυση: Πως κρίνουμε την οικονομική πορεία του Ομίλου ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ (Porsche, Yamaha, Sixt κα)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Ο Όμιλος ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ανακοίνωσε τα οικονομικά του αποτελέσματα για το οικονομικό έτος 2024. Κάνουμε μία ανάλυση της πορείας του…

Advertisement
Advertisement

Ο όμιλος συνέχισε την αναπτυξιακή του πορεία και το 2024, καταγράφοντας αύξηση στον κύκλο εργασιών κατά 15,3%, ο οποίος ανήλθε στα 196 εκατ. ευρώ, έναντι 169,9 εκατ. ευρώ το 2023. Η ανάπτυξη προήλθε από την ενίσχυση της παρουσίας του ομίλου σε όλες τις βασικές δραστηριότητες – Yamaha, Porsche και Sixt – με σημαντική αύξηση του μεριδίου αγοράς σε κάθε τομέα.

Οι πωλήσεις της Yamaha (δίκυκλα και θαλάσσια προϊόντα σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία) αυξήθηκαν κατά 12,9% στα 85,6 εκατ. ευρώ, ενώ της Porsche ενισχύθηκαν κατά 24,7%, φθάνοντας τα 50,2 εκατ. ευρώ, με τα ηλεκτρικά μοντέλα να αποτελούν πλέον το 29% των ταξινομήσεων. Η Sixt παρουσίασε αύξηση εσόδων κατά 11,8%, φτάνοντας τα 60,3 εκατ. ευρώ.

Ιδιαίτερα δυναμική η παρουσία της ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ στην μεγάλη έκθεση αυτοκινήτου της Αθήνας AUTO ATHINA

Το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε στα 41,4 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 6,2%, όμως τα λειτουργικά περιθώρια πιέστηκαν λόγω αυξημένου ανταγωνισμού και πληθωριστικών πιέσεων. Τα EBITDA ανήλθαν στα 29,16 εκατ. ευρώ (+0,3%), ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους υποχώρησαν κατά 15,4% στα 9,74 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η λειτουργική κερδοφορία επηρεάστηκε αρνητικά από έκτακτη φορολογική επιβάρυνση 867 χιλ. ευρώ λόγω παρελθόντος ελέγχου στη θυγατρική Λάιον Ρένταλ.

Advertisement
Advertisement

Το καθαρό ενεργητικό του Ομίλου ενισχύθηκε κατά 31% και ανήλθε στα 78,2 εκατ. ευρώ. Ο καθαρός δανεισμός διαμορφώθηκε στα 39,1 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 12,8 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2023, με δείκτη Net Debt/EBITDA στο 1,34.

Με τα παραπάνω, το Διοικητικό Συμβούλιο θα προτείνει διανομή μερίσματος 0,13 ευρώ ανά μετοχή για το 2024, αυξημένο κατά 0,01 ευρώ σε σχέση με το προηγούμενο έτος.


Πως αναλύουμε όμως τα παραπάνω;
Ο Όμιλος ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ παρουσίασε αξιοσημείωτη αύξηση κύκλου εργασιών κατά 15,3% φτάνοντας τα €196,1 εκ., γεγονός που υποδηλώνει σημαντική εμπορική επέκταση παρά τις πληθωριστικές πιέσεις και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό​.

Δραστηριότητα2024 (εκ. €)2023 (εκ. €)Μεταβολή
Yamaha85,675,8+12,9%
Porsche50,240,3+24,7%
Sixt (Ενοικιάσεις)60,353,9+11,8%
Advertisement

Ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η ανάπτυξη στην Porsche, με μεγάλη ώθηση από τη νέα Macan με τα ηλεκτρικά οχήματα να καταλαμβάνουν το 29% των ταξινομήσεων της Porsche.

Κερδοφορία & Απόδοση
Παρά τη θετική πορεία των πωλήσεων, τα περιθώρια κέρδους συρρικνώθηκαν:
Μεικτό Κέρδος: +6,2% (υποδεέστερο της αύξησης πωλήσεων)
EBITDA: +0,3% (ουσιαστικά σταθερό στα ~€29,2 εκ.)
Λειτουργικά Κέρδη (εξαιρώντας έκτακτα): -3,6%
Κέρδη προ φόρων: -13,5%
Καθαρά Κέρδη: -15,4%

Advertisement

Το EBITDA margin μειώθηκε λίγο από 17,1% σε 14,9%, και το EBIT margin από 10,4% σε 8,3%, δείχνοντας πίεση στα λειτουργικά περιθώρια λόγω κυρίως φόρων​.

Δανεισμός & Κεφαλαιακή Διάρθρωση

Δείκτης20242023
Καθαρός Δανεισμός€39,1 εκ.€26,3 εκ.
Net Debt / EBITDA1,34
Ίδια Κεφάλαια€39,15 εκ.€33,35 εκ.
Απασχολούμενα Κεφάλαια€78,25 εκ.€59,65 εκ.
  

Η αύξηση του καθαρού δανεισμού κατά €12,8 εκ. σχετίζεται με επενδύσεις (π.χ. στόλος SIXT), ωστόσο παραμένει απολύτως διαχειρίσιμη, με δείκτη Net Debt/EBITDA < 1,5, που θεωρείται αποδεκτό για τον κλάδο​.

Advertisement

Επενδυτική Στρατηγική & Προοπτικές
• Επένδυση σε στόλο ενοικίασης (Sixt) οδήγησε σε αύξηση μακροπρόθεσμου ενεργητικού κατά 13,5%.
• Νέα συνεργασία με Toyota στην Αχαΐα από Φεβρουάριο 2025 — στρατηγικής σημασίας για την ενίσχυση του τομέα αυτοκινήτου.
Η διανομή μερίσματος €0,13/μετοχή επιβεβαιώνει συνέπεια στη μερισματική πολιτική.

Συνολικά συμπεράσμα:
Τα θετικά σημεία:
• Ισχυρή αύξηση πωλήσεων (+15,3%) και ενίσχυση μεριδίων αγοράς.
• Διαχειρίσιμη αύξηση δανεισμού για επενδύσεις με μακροπρόθεσμη απόδοση.
• Διατήρηση κερδοφορίας παρά τις προκλήσεις.
• Επέκταση στην λιανική άλλων μαρκών (Toyota) προοιωνίζεται περαιτέρω ανάπτυξη.

Τα αρνητικά σημεία:
• Παροδικές πιέσεις στα περιθώρια λειτουργικού κέρδους.
• Έκτακτη φορολογική επιβάρυνση (υπό διευθέτηση) που επηρέασε αρνητικά την καθαρή κερδοφορία.
•Αυξημένα χρηματοοικονομικά έξοδα (+€0,77 εκ.) σε σχέση με το 2023.

Η εκτίμηση για τον όμιλο ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ είναι πως παρουσιάζει υγιή αναπτυξιακή πορεία με ορθολογικές επενδύσεις, αν και καλείται να αντιμετωπίσει πιέσεις στα λειτουργικά του περιθώρια.