Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Αυτά είναι τα ακριβότερα αυτοκίνητα που έχουν δημοπρατηθεί ποτέ

Ελλάδα 22:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αυτά είναι τα ακριβότερα αυτοκίνητα που έχουν δημοπρατηθεί ποτέ

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Αυτά είναι τα ακριβότερα αυτοκίνητα που έχουν δημοπρατηθεί ποτέ

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πόσα χρήματα μπορεί να «πιάσει» ένα γερασμένο αυτοκίνητο εφόσον βγει στο σφυρί; Δείτε το TOP 10 με τα ακριβότερα αυτοκίνητα που έχουν πωληθεί ποτέ σε δημοπρασία.

Advertisement
Advertisement

Αμέτρητα είναι τα παραδείγματα αυτοκινήτων που η απόκτησή τους απαιτεί μια περιουσία. Μάλιστα, κάποια εξ αυτών συνεχίζουν να έχουν αστρονομική τιμή, ακόμα και αν περάσουν τα χρόνια, ακόμα και αν ενσωματώνουν ξεπερασμένες τεχνολογίες, ακόμα και αν οι αυτοκινητικές εξελίξεις έχουν να επιδείξουν γιγαντιαία άλματα και έχουν λανσαριστεί υπερσύγχρονα μοντέλα.

Εξήγηση φυσικά και υπάρχει. Μερικά τετράτροχα στολίδια παρήχθησαν σε μόλις λίγα «κομμάτια» και με το πέρασμα του χρόνου διασώθηκαν μόλις λίγα από αυτά. Είτε η ονομασία τους έχει συνδεθεί με κάποιους από τους θρύλους της παγκόσμιας αυτοκίνησης. Εφόσον, λοιπόν, τύχει και αποτελέσουν αντικείμενο δημοπράτησης, η τιμή τους εκτοξεύεται στα ύψη. Ποια είναι, όμως, τα πιο ακριβά αυτοκίνητα που βγήκαν στο σφυρί; Ας τα δούμε παρακάτω:

11. Duesenberg SSJ (1935) – 18,65 εκ. ευρώ

Στα ακριβότερα δημαπρατηθέντα αυτοκίνητα συγκαταλέγεται μια προπολεμική Duesenberg SSJ που βγήκε στο σφυρί από την εταιρεία Gooding & Company. Πρόκειται για ένα όχημα μεγάλης πολιτιστικής σημασίας που ενσωμάτωνε έναν dual-supercharged 8κύλινδρο σε σειρά των 400 ίππων. Την αξία του γιγάντωσε το γεγονός πως κατασκευάστηκε για τον πασίγνωστο ηθοποιό της εποχής, Garry Cooper.  

10. Ferrari 290 MM (1956) – 18,65 εκ. ευρώ

Advertisement
Advertisement

Ίδια τιμή «έπιασε» και μια Ferrari 290 MM, η οποία κατασκευάστηκε το 1965 για να συμμετάσχει στον θρυλικό αγώνα Mille Miglia. Το μοντέλο δεν συμβιβάστηκε απλά με τη… χαρά τη συμμετοχής, αλλά έμελλε και να κυριαρχήσει, έχοντας πίσω από το τιμόνι του τον Eugenio Castellotti. Κατασκευάστηκαν μόλις τέσσερις μονάδες και σώζονται μόνο τρεις.

9. Aston Martin DBR1 (1956) – 19 εκ. ευρώ

Πρόκειται για ένα εκ των πιο ποθητών και αξιοσέβαστων αγωνιστικών Aston Martin στα χρονικά, το οποίο κυριάρχησε σε Le Mans (1959) και Nurburgring 1000.Ήταν η πρώτη DBR1 που κατασκευάστηκε, και πέρασε από τα «χέρια» κάποιων θρύλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όπως ήταν οι Sir Stirling Moss και Caroll Shelby. .

8. Ferrari 275 GTB/C 1964 – 22,5 εκ. ευρώ

Μια περιουσία απαίτησε και η Ferrari 275 GTB/C που είχε παραχθεί ως απάντηση στα ηγεμονεύοντα Ford GT40s και Shelby Cobra Daytonas. Κατασκευάστηκε από την Scaglietti και αποτελούσε μια σημαντικά αναβαθμισμένη έκδοση της «απλής» 275. Προστέθηκαν 70 ίπποι, εκτοξεύοντας την ισχύ στα 320 PS, την ίδια ώρα που το βάρος μειώθηκε δραστικά. Συνολικά δημιουργήθηκαν τρεις μονάδες.

7. Ferrari 275 GTB/4 NART Spider (1967) – 23,3 εκ. ευρώ

Πρόκειται για μια από τις σπανιότερες και ομολογουμένως ομορφότερες ανοιχτές Ferrari που γνώρισε ο αυτοκινητικός κόσμος. Η πατρότητα της ιδέας πίσω από την εξέλιξη της συγκεκριμένης έκδοσης ήταν ο Luigi Chinetti και η ομάδα του North American Racing Team, από όπου προέρχεται και το ακρωνύμιο “NART”. Το μοντέλο κινείτο από έναν V12 3.286 κ.εκ. των 300 ίππων και παρήχθη σε μόλις 10 μονάδες, με μόνο μία να κυκλοφορεί στην Ευρώπη.

6. Ferrari 290 MM (1956) – 23,7 εκ. ευρώ

Συνεχίζεται η κυριαρχία των μοντέλων της Ferrari στη σχετική λίστα. Η εν λόγω Ferrari 290 MM κατασκευάστηκε για λογαριασμό του πεντάκις πρωταθλητή στη F1, Juan Manuel Fangio. Με τον Αργεντινό οδηγό πίσω από το τιμόνι της, η 290 συμμετείχε στον αγώνα Mille Miglia του 1956, καταλαμβάνοντας την 4η θέση.

5. Mercedes-Benz W196R (1954) – 25 εκ. ευρώ

Advertisement

Από τα χέρια του Fangio πέρασε και η συγκεκριμένη Mercedes W196R, κοσμώντας τις πίστες της Formula 1 τις χρονιές 1954 και 1955. Μάλιστα, η συμμετοχή συνοδεύτηκε με back-to-back πρωταθλήματα, γεγονός που απογείωσε τη δημοφιλία του αυτοκινήτου.

4. Ferrari 335 Sport Scaglietti (1957) – 30,2 εκ. ευρώ

Δεν έχουν τέλος τα μοντέλα από το Μαρανέλο. Αυτή τη φορά, πρωταγωνίστρια είναι μια Ferrari 335 Sport Scaglietti που συνιστά ένα εκ των πιο ξεχωριστών Ferrari που έχουν κατασκευαστεί. Τον χαρακτήρα του μοντέλου απογείωνε το εμβληματικό χρώμα Rosso Corsa. που έμελλε να εξελιχθεί σε σήμα κατατεθέν των ιταλικών μοντέλων που ακολούθησαν. Πίσω από το τιμόνι της έκατσαν οδηγοί θρύλοι της εποχής, όπως οι Sir Stirling Moss, Wolfgang von Trips και ο Mike Hawthorn.

3. Ferrari 250 GTO Berlinetta (1962) – 32 εκ. ευρώ

Πρόκειται για ένα μοντέλο που είναι μοναδικό στο είδος του και ξεχώριζε τόσο χάρη στη δυναμική του συμπεριφορά, όσο και για την κομψή σιλουέτα του. «Φορούσε» έναν V12 των 296 ίππων, πλαισιωμένο με 5άρι μηχανικό κιβώτιο. Το βιογραφικό του κοσμείται από τρία συνεχόμενα πρωταθλήματα στο Παγκόσμιο Πρωτάθληματα Αντοχής GT (FIA World GT).

2. Ferrari 250 GTO (1962)  – 41 εκ. ευρώ

Advertisement

Στη δεύτερη θέση της λίστας φιγουράρει μια Ferrari 250 GTO, που μόλις λανσαρίστηκε δεν κόστιζε περισσότερα από 15.200 ευρώ. Όσο τα χρόνια περνούσαν, όμως, η ζήτηση για τη 250 GTO εκτοξευόταν στα ύψη, με αποκορύφωμα τον Αύγουστο το 2018, όταν δημοπρατήθηκε για 41 εκ. ευρώ –  το υψηλότερο ποσό που είχε δοθεί επίσημα σε δημοπρασία μέχρι τις αρχές του 2022. Ενσωμάτωνε έναν V12 2.953 κ.εκ. απόδοσης 300 ίππων και 294 Nm ροπής

1. Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe 135 εκ. ευρώ

Ένα από τα δύο μυθικά Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe δημοπρατήθηκε για το απίστευτο ποσό των 135.000.000 ευρώ (114 εκατομμύρια λίρες ή 142 εκατομμύρια δολάρια) και έγινε το πολυτιμότερο αυτοκίνητο στον κόσμο μόλις στα τέλη Απριλίου που μας πέρασε. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο F1 (ή καλύτερα η W 196 R Grand Prix) με αμάξωμα και πλαίσιο που δημιουργήθηκε από τον Rudolf Uhlenhaut και έχει το όνομά του. Η ισχύς προέρχεται από έναν οκτακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 3,0 λίτρων, απόδοσης 302 ίππων με βάρος 1117 κιλά.

Advertisement

Κατασκευάστηκαν επτά SLR, αλλά μόνο δύο με κλειστό αμάξωμα (για συμμετοχή σε αγώνες αντοχής), ωστόσο, η συγκεκριμένη Uhlenhaut δεν αγωνίστηκε ποτέ, αλλά χρησιμοποιήθηκε ως… υπηρεσιακό αυτοκίνητο του δημιουργού της. Η Mercedes είπε ότι τα χρήματα από την πώληση θα διατεθούν σε ένα φιλανθρωπικό ταμείο που έχει συσταθεί για την παροχή εκπαιδευτικών και ερευνητικών υποτροφιών στους τομείς της περιβαλλοντικής επιστήμης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δημοπρασία για Amphicar του 1961
Η εκθαμβωτική λιλιπούτεια Ferrari Testa Rossa J
Ferrari SF90 Stradale: Έτσι έσπασε το ρεκόρ (video)