Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Nio: Γίνεται βασικός παίχτης στην ηλεκτροκίνηση

Ελλάδα 16:41
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Nio: Γίνεται βασικός παίχτης στην ηλεκτροκίνηση

Mobility

Nio: Γίνεται βασικός παίχτης στην ηλεκτροκίνηση

Mobility

Το 2017 η κινεζική εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων συγκέντρωσε πάνω της τα φώτα της δημοσιότητας, όταν με το supercar Nio EP9 κυνήγησε και σημείωσε το ρεκόρ του ταχύτερου ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο Nürburgring (το οποίο έχασε μόλις πριν από λίγες εβδομάδες από το VW I.D. R).

Advertisement
Advertisement

(*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Όμως η Nio είναι πολλά περισσότερα από μια κατασκευάστρια ηλεκτρικών μοντέλων υπερυψηλών επιδόσεων. Το EP9 και η ομάδα της Nio στη Formula E είναι απλώς ο δούρειος ίππος μιας εταιρείας με εξαιρετικά μεγαλόπνοα σχέδια στον χώρο της ηλεκτροκίνησης. Δείτε τους έξι λόγους για τους οποίους η Nio μπορεί να γίνει η Tesla από την.

Advertisement
Advertisement

ΤΟ ΝΕΟNIO ET ΣΤΟΧΕΥΕΙ ΣΤΟ MODEL SΑ απόδειξη των στόχων που έχει θέσει η Nio είναι το πρωτότυπο ET που παρουσιάστηκε στην πρόσφατη Έκθεση Αυτοκινήτου στη Σανγκάη. Το ύφος του καλλίγραμμου σεντάν των 5,1 m μαρτυρά πως έχει στο στόχαστρό του το Tesla Model S. Κουβαλά την τεχνολογία από τα υπάρχοντα SUV της Nio και είναι εφοδιασμένο με μπαταρίες νικελίου – κοβαλτίου -μαγγανίου σε δύο εκδόσεις χωρητικότητας,70 kWh και 84 kWh όπως σταcrossover ES6 και ES8.

ΣΥΝΕΧΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Ο Σουηδός επικεφαλής έρευνας και εξέλιξης της Nio, RogerMalkusson, τονίζει ότι η παρούσα πλατφόρμα θα αποτελέσει τη βάση και για άλλα μοντέλα: «Θα παρουσιάσουμε ένα ή δύο ακόμα νέα μοντέλα επάνω στην υπάρχουσα πλατφόρμα. Ήδη στην αγορά της Κίνας έχουμε δύο SUV και τα επόμενα μοντέλα θα ανήκουν σε άλλη κατηγορία, αλλά θα έχουν αντίστοιχες διαστάσεις μεταξύ 4,7-5,1 m. Η σημερινή πλατφόρμα δεν είναι κατάλληλη για μικρά αυτοκίνητα,αλλά ήδη η Nio συνεργάζεται με την JAC Motor για την εξέλιξη της επόμενης πλατφόρμας».

Advertisement

ΧΩΡΙΣ ΑΓΧΟΣ Η Nio έχει ήδη επισημάνει ότι βασικά εμπόδια της μαζικής αποδοχής των ηλεκτρικών οχημάτων είναι οι περιορισμοί στην αυτονομία και τον χρόνο ανεφοδιασμού σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα. Αυτό είναι δύσκολο να ξεπεραστεί με τις υπάρχουσες μπαταρίες ιόντων – λιθίου, οπότε η Nio έχει επικεντρωθεί στην έρευνα επάνω σε νέους τύπους μπαταριών. Προς το παρόν η εταιρεία έχει κυκλοφορήσει εφαρμογή μέσω της οποίας ο χρήστης μπορεί να κάνει κράτηση σε ένα από τα 17.000 σημεία φόρτισης στην Κίνα. Επίσης, μπορεί να καλέσει ένα από τα κινητά Power Van της Nio που προσφέρουν 60 km αυτονομίας με φόρτιση 10 λεπτών.Ενδιαφέρον παρουσιάζει όμως και το δίκτυο με 40 σταθμούς κατά μήκος μεγάλων αυτοκινητόδρομων, όπου μετά από κράτηση ένα ρομπότ μπορεί να αλλάξει την μπαταρία του αυτοκινήτου με μια πλήρως φορτισμένη σε 5 λεπτά και 20 δευτερόλεπτα.

Advertisement

ΜΕΤΑ ΤΗΝΚΙΝΑ Η ΕΥΡΩΠΗ Ο ιδρυτής της Nio, Willam Li, σημειώνει ότι η εταιρεία όλο αυτό το διάστημα τελειοποιεί τα συστήματα και τα προϊόντα της προτού ξεκινήσει την παγκόσμια επέκτασή της.«Σε λίγα χρόνια θα είμαστε απόλυτα έτοιμοι. Προς το παρόν προτεραιότητά μας είναι η αγορά της Κίνας που είναι και η μεγαλύτερη στον κόσμο σε ηλεκτρικά οχήματα». Το σχεδιαστικό κέντρο της Nio στο Μόναχο βρίσκεται ήδη σε λειτουργία δουλεύοντας επάνω σε προτάσεις με πιο παγκόσμιο προφίλ.

ΕΤΟΙΜΗ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ «Η εξέλιξη της απόδοσης των μπαταριών θα ακολουθεί μια γραμμική πορεία τα επόμενα δύο με τρία χρόνια, αλλά στη συνέχεια αναμένονται σημαντικά βήματα προόδου», προβλέπει ο επικεφαλής εξέλιξης Roger Malkusson. «Συνεργαζόμαστε με προμηθευτές μπαταριών για την εξέλιξη της τεχνολογίας solid-state η οποία θα ανοίξει νέους δρόμους. Σήμερα η αυτονομία πλησιάζει τα 500 km και πολύ σύντομα θα ξεπερνά τα 700 km. Δεν έχουμε ακόμη αποφασίσει εάν η ανταλλαγή μπαταριών θα υπάρχει ως υπηρεσία και στα μοντέλα με την πλατφόρμα επόμενης γενιάς, καθώς είναι πιθανό να μη χρειάζεται κάτι τέτοιο».

Advertisement

ΥΨΗΛΗ ΤΑΣΗ,ΥΨΗΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣΗ Nio τονίζει ότι το εντυπωσιακά γρήγορο EP9 δεν ήταν ένα πυροτέχνημα. Το κατασκευασμένο στη Βρετανίαsupercar αποτέλεσε δείγματων φιλοδοξιών της Nio επάνω στο κομμάτι των υψηλών επιδόσεων. Η εξέλιξή του θα συνεχιστεί καθώς η εταιρεία φιλοδοξεί να έχει και μια σειρά σπορ μοντέλων που θα λειτουργούν και ως συνδετικός κρίκος με την ομάδα Formula E.

Πηγή: CAR