Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

SKODA 2021-1

Skoda Octavia G-TEC: Ποιότητα, οικονομία και πλούσια πακέτα εξοπλισμού

  • newsautoteam

Με μόλις 3 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα διαδρομής είναι σίγουρο ότι η νέα Octavia G-TEC με καύσιμο το φυσικό αέριο είναι το πιο οικονομικό αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς. Διαθέτει όμως και πλούσια επιπλέον χαρίσματα, όπως ένα σύγχρονο τεχνολογικό υπόβαθρο και ένα πληθωρικό πακέτο εξοπλισμού για την άνεση και την ασφάλεια των επιβατών.

Η τέταρτη γενιά της Skoda Octavia έχει περάσει πλέον σε ένα ανώτερο επίπεδο άνεσης και πολυτέλειας συγκεντρώνοντας την αφρόκρεμα των τεχνολογιών και της κατασκευαστικής υπεροχής του γκρουπ VW σε ένα sedan που επιμένει να αντιστέκεται στην κυρίαρχη τάση των SUV. Ιδιαίτερα δημοφιλής στην χώρα μας αλλά και σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές, η νέα Skoda Octavia προσφέρει ένα ιδανικό σύνολο για μία οικογένεια, με τεράστιους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, ιδιαίτερα πολιτισμένη και άνετη καμπίνα και ένα σύνολο τεχνολογιών που την φέρνει δίπλα σε αυτοκίνητα μεγαλύτερων και πιο ακριβών κατηγοριών. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και η μεγάλη γκάμα από κινητήρες με πιο ενδιαφέρουσα από αυτές την έκδοση G-TEC με φυσικό αέριο και τα μοναδικά χαρακτηριστικά που προσφέρει για οικονομικές μετακινήσεις.

Η Skoda Octavia G-TEC χρησιμοποιεί ως βάση έναν ειδικά εξελιγμένο κινητήρα 1.5 TSI, που στην έκδοση G-TEC αποδίδει ισχύ 131 PS. Ο συγκεκριμένος κινητήρας, από τους πιο προηγμένους παγκοσμίως, λειτουργεί με την αρχή του κύκλου Miller, που επιτρέπει πιο γρήγορο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής, με αποτέλεσμα τη μικρότερη εισροή αέρα, συνεπώς και τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

Η συμπίεση για την περίσταση είναι 12,5:1, υψηλότατη για κινητήρα με υπερπλήρωση, με προφανή οφέλη στο βαθμό απόδοσης. Το turbo είναι μεταβλητής γεωμετρίας, ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που επιτρέπει την ταχύτερη απόκριση του κινητήρα στις χαμηλές στροφές, εξαλείφοντας σχεδόν το turbo lag, κάτι που αποδεικνύεται και στην πράξη με τη μέγιστη ροπή των 200 Nm να αποδίδεται μόλις από τις 1.400 σ.α.λ..

Η νέα Octavia G-TEC λειτουργεί κατά κανόνα και εξ’ ορισμού με φυσικό αέριο. Ωστόσο, το αυτοκίνητο μεταβαίνει στη λειτουργία βενζίνης, εντελώς αυτόματα, σε τρεις περιπτώσεις. Στην πρώτη, όταν η πίεση στις δεξαμενές φυσικού αερίου είναι κάτω από 11 bar. Στη δεύτερη, όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι κάτω από -10 βαθμούς και στην τρίτη, αμέσως μετά τον ανεφοδιασμό με φυσικό αέριο, όπου ο εγκέφαλος του κινητήρα χρειάζεται λίγα λεπτά (λιγότερα από 5, συνήθως) για να αξιολογήσει την ποιότητα του φυσικού αερίου με το οποίο μόλις ανεφοδιάστηκε.

Ουσιαστικά, η μόνη διαφορά της Skoda Octavia G-TEC από τις υπόλοιπες εκδόσεις του δημοφιλούς μοντέλου είναι οι δεξαμενές φυσικού αερίου, στο πίσω μέρος του αμαξώματος, κάτω από το χώρο αποσκευών. Μπορούν να αποθηκεύσουν 17,33 κιλά καυσίμου σε τυπική πίεση 200 bar. Η υλοποίηση είναι απόλυτα ασφαλής, με τις δεξαμενές να έχουν ελεγχθεί επιτυχώς στο εργοστάσιο ακόμα και σε πλήρωση με πίεση 300 bar.

Με πλήρως γεμάτες δεξαμενές, η μέγιστη αυτονομία αποκλειστικά με φυσικό αέριο είναι 500 χιλιόμετρα. Συμπληρωματικά, το αυτοκίνητο διαθέτει και ρεζερβουάρ βενζίνης χωρητικότητας 9 λίτρων, ποσότητα που του εξασφαλίζει πρόσθετη αυτονομία 190 χιλιομέτρων, αυξάνοντας τη συνδυασμένη αυτονομία στα 690 χιλιόμετρα. Περιβαλλοντικά, η καύση του φυσικού αερίου έχει ως αποτέλεσμα 25% λιγότερους ρύπους CO2 από την αντίστοιχη της βενζίνης ενώ τα NOx είναι σημαντικά χαμηλότερα καθώς και οι επιμέρους εκπομπές μικροσωματιδίων.

Η ύπαρξη των πρόσθετων δεξαμενών έχει επιφέρει μία μείωση περίπου 25% στο χώρο αποσκευών, ο οποίος παρόλα αυτά παραμένει περισσότερο από ικανοποιητικός για την κατηγορία, αφού η Octavia φημίζεται για αυτό. Χαρακτηριστικά, ο χώρος των αποσκευών της Skoda Octavia G-TEC είναι 455 λίτρα (έως 1.410 λίτρα με τις πλάτες των καθισμάτων ριγμένες) για την έκδοση Grand Coupe και 495 λίτρα (έως 1.560 λίτρα με τις πλάτες των καθισμάτων ριγμένες) για την έκδοση Sportswagon.

Η Skoda Octavia G-TEC είναι διαθέσιμη και με τα δύο αμαξώματα, Grand Coupe & Sportswagon. Στην έκδοση Grand Coupe οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα στα επίπεδα εξοπλισμού Ambition & Style, ενώ η Sportswagon είναι διαθέσιμη αποκλειστικά στην έκδοση εξοπλισμού Ambition.

Η έκδοση Ambition περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και τα παρακάτω στον βασικό εξοπλισμό της.

  • Bolero infotainment με οθόνη 10″
  • Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω – Park distance control
  • Κεντρικό κλείδωμα με λειτουργία Keyless Go χωρίς SAFELOCK
  • Σύστημα κλιματισμού Climatronic
  • CRUISE CONTROL με περιοριστή ταχύτητας
  • DAB – Ψηφιακός Δέκτης Ραδιοφώνου
  • FRONT ASSIST – με προειδοποίηση και αυτόματο φρενάρισμα (περιλαμβάνονται πεζοί και δικυκλιστές)
  • Lane Assist – Υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας
  • SMART LINK – ενσύρματη και ασύρματη σύνδεση
  • Αερόσακος γονάτων οδηγού
  • Ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS
  • Κάμερα οπισθοπορείας- “REAR VIEW”
  • Κλήση Έκτακτης Ανάγκης – eCall

Η πιο πλούσια έκδοση Style διαθέτει μεταξύ άλλων:

  • Ελαστικά 205/55 R17 91V χαμηλής αντίστασης κύλισης
  • Ζάντες αλουμινίου “ROTARE AERO” 7J x 17″
  • Bolero infotainment με οθόνη 10″
  • Keyless Advanced – Κλείδωμα/ξεκλείδωμα και εκκίνηση του κινητήρα χωρίς κλειδί (χωρίς SAFELOCK)
  • Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω – Park distance control
  • Σύστημα κλιματισμού Climatronic
  • Τιμόνι με χειριστήρια πολλαπλών λειτουργιών και δερμάτινη επένδυση
  • Ψηφιακός πίνακας οργάνων
  • CRUISE CONTROL με περιοριστή ταχύτητας
  • DAB – Ψηφιακός Δέκτης Ραδιοφώνου
  • DRIVING MODE SELECT – Επιλογή προφίλ οδήγησης
  • FRONT ASSIST – με προειδοποίηση και αυτόματο φρενάρισμα (περιλαμβάνονται πεζοί και δικυκλιστές)
  • Hill hold control – Σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα
  • Lane Assist – Υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας
  • SMART LINK – ενσύρματη και ασύρματη σύνδεση
  • Αερόσακος γονάτων οδηγού
  • Ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS
  • Κάμερα οπισθοπορείας- “REAR VIEW”
  • Κλήση Έκτακτης Ανάγκης – eCall
  • Ρυθμιζόμενη δέσμη προβολέων

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέα σπορ έκδοση για τη Skoda Octavia
Skoda Octavia RS iV: Ξεπερνώντας τα όρια (video)
Πρώτη δοκιμή: Skoda Octavia iV

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto