Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

SEAT SUV

Δοκιμή: SEAT Tarraco 1.5 TSI

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Η κορυφή στην γκάμα των SUV της SEAT έχει το όνομα του Tarraco. Με χώρους και αξίες που θα βρείτε στην premium κατηγορία των SUV και την άνεση στα κύρια χαρακτηριστικά του, σας δίνει την επιλογή της: Τετρακίνησης, της 7θεσιας διάταξης και επιλογές κινητήρων TSI και TDI.

 

Μετά τα Ateca (άνοιξε τον δρόμο για τα SUV της SEAT το 2016) και το Arona, είχε έρθει η στιγμή για κάτι μεγαλύτερο, με περισσότερη πολυτέλεια, πιο πληθωρικό σε διαστάσεις και χώρους, μοντέλο. Η πλατφόρμα MQB υπήρχε όπως και το επιτυχημένο παράδειγμα του Kodiaq, οπότε οι Ισπανοί έδωσαν την δική τους εκδοχή για το μεγάλο Sport Utility Vehicle του group.

Ναι καλά το καταλάβατε το Tarraco είναι το Kodiaq, για τους Ισπανούς, μόνο που αυτοί δούλεψαν λίγο καλύτερα. Πρόσεξαν λίγο περισσότερο τις λεπτομέρειες έκρυψαν τον όγκο στο σχήμα του και παρά το ότι πλησιάζει τα 4,8 μέτρα μήκος, δείχνει μικρότερο. Ακολουθεί την σχεδιαστική ταυτότητα της SEAT και συνδυάζει επιθετικά και premium χαρακτηριστικά, σε ένα μεγάλο αμάξωμα.

Premium χαμηλού προφίλ

Εμβληματικό, ξεχωριστό, διακριτικό και ίσως χαμηλού προφίλ στο σχήμα και τα χαρακτηριστικά της εμφάνισής του. Το εμπρός τμήμα είναι το δυνατό σημείο του Tarraco. Η «μάσκα» έχει αυτό το sportive κυψελοειδές σχήμα, δεν είναι τεράστια, όπως σε άλλα αυτοκίνητα. Τα φώτα έχουν τo LED σχήμα/υπογραφή (ημέρα και νύχτα) και δείχνουν sport μειώνοντας τον όγκο. Στα πλάγια είναι οι ζάντες που γεμίζουν τους θόλους και κερδίζουν την προσοχή. Στο πίσω μέρος περιμέναμε κάτι περισσότερο συντηρητικό ή αδιάφορο αλλά οι σχεδιαστές της SEAT έδωσαν και εδώ λίγη ένταση στο σχήμα με την βοήθεια των LED φωτιστικών. Το γραμμικό μοτίβο συνεχίζεται και τα φώτα ενώνονται με μία κόκκινη γραμμή.

Πολυχρηστικότητα με στυλ

Στο σύνολό του το σχήμα ισορροπεί το δυναμισμό με την κομψότητα κάτι που αφήνει θετικές εντυπώσεις, οι οποίες συνεχίζονται και στο εσωτερικό. Το Tarraco συνδυάζει φινέτσα, πρακτικότητα και τεχνολογία, ενώ η ποιότητα και η εργονομία είναι στα δυνατά του σημεία.

Η τεχνολογία κάνει την εμφάνισή της με τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού αλλά και με την ενημέρωση, την συνδεσιμότητα, την ψυχαγωγία και την πλοήγηση, που… φαίνονται στην οθόνη οκτώ ιντσών στην κορυφή της κονσόλας. Στάνταρ προσφέρεται και ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25’’ με εναλλακτικές θεματικές ενότητες και πλήθος πληροφοριών.

 

Οι χώροι, πρωταγωνιστούν σε κάθε σημείο του Tarraco. Είτε όταν αφορούν την άνεση των επιβατών, είτε όταν αφορούν τον χώρο αποσκευών. Οι επιβάτες μπορούν να καθίσουν όπως θέλουν (ακόμη και με σταυρωμένα πόδια) κάτι που αποκάλυπταν τα 2.790 χιλιοστά του μεταξονίου και είδαμε και στην καθημερινότητα με το αυτοκίνητο. Ευκολίες όπως τα πτυσσόμενα τραπεζάκια στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, θήκες μικροαντικειμένων, πρίζες φόρτισης και ανεξάρτητη ρύθμιση θερμοκρασίας στον κλιματισμό δίνουν την εικόνα και τις ανέσεις από την Premium κατηγορία. Τα 760 lt του χώρου αποσκευών για το 5θεσιο μοντέλο της δοκιμής είναι εντυπωσιακό ακόμη και ως αριθμός. Όταν το φορτώνετε χωρά το σύνολο των πραγμάτων μίας οικογένειας με μικρά σε ηλικία παιδιά ( δλδ πολλά πράγματα). Οι δυνατότητες διαμόρφωσης θυμίζουν πολυμορφικό μοντέλο με τα καθίσματα να σύρονται ή να αναδιπλώνονται, δημιουργώντας (όταν είναι διπλωμένα) έναν πλήρως εκμεταλλεύσιμο χώρο (1920 λίτρων) για μεταφορά μεγάλων αντικειμένων.

1500 κ.εκ για 1599 κιλά

Ίσως να σας ακούγεται λίγο, όμως ο 1.5 TSI δείχνει να κερδίζει το βάρος του Tarraco από τις προδιαγραφές. Διαθέτει  σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων (ACT), έχει επεξεργασία για χαμηλότερες τριβές, άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης (350 bar) και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας. Όλα αυτά μεταφράζονται σε ισχύ 150 ίππων και 250 Nm ροπής διαθέσιμων από τις 1.500 έως τις 3.500 rpm. Το 0-100 χλμ έρχονται σε 9,7’’ και  η τελική ταχύτητα είναι στα 201 χλμ με κατανάλωση μεικτού κύκλου στα 6,3 lt /100 km.

 

Στην πράξη, δίνει καλή αίσθηση επιτάχυνσης και συνεργάζεται εξαιρετικά με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που παραδοσιακά διαθέτει μακριά κλιμάκωση, στις ταχύτητες. Βέβαια το μοτέρ με την ροπή του γεμίζει τα κενά και δεν χρειάζεται συχνές αλλαγές ταχυτήτων.

Η κατανάλωση κυμαίνεται επίσης σε λογικά πλαίσια για τα δεδομένα και την δύναμη του κινητήρα. Μπορεί να δείτε ενδείξεις 7 έως 10 lt/100km, με τη δεύτερη τιμή να αφορά οδήγηση, υπό πίεση.

Premium και στην συμπεριφορά

Στο δρόμο δείχνει την upper πλευρά του με την ποιότητα κύλισης και την άνεση. Όμως κινούμενοι θα ανακαλύψετε και το καλό κράτημα, τις μικρές κλίσεις του αμαξώματος, την αμεσότητα στο σύστημα διεύθυνσης.

Η ανάρτηση συμπεριφέρεται σωστά, σχεδόν εξαφανίζει τις ανωμαλίες και δίνει τις ωφέλιμες πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός. Τα ηλεκτρονικά δουλεύουν διακριτικά ακόμα και  όταν πιέσετε και σας επαναφέρουν στην… τάξη. Ανάρτηση και πλαίσιο συνεργάζονται αρμονικά και στο ταξίδι θα σας εμπνεύσει ασφάλεια και φυσικά θα σας μεταφέρει με άνεση χάρη στην ηχομόνωση και την πολύ καλή κύλιση.

Το κορυφαίο μοντέλο για την γκάμα της SEAT και το τρίτο κατά σειρά SUV ήρθε με πλεονεκτήματα τις επιδόσεις, οικονομία, τεχνολογία, άνεση, ασφάλεια, χώρους για…. μεταφορές, ευρυχωρία, τεχνολογία και πακέτο εξοπλισμού ανέσεων ασφάλειας με ποιότητα στην κατασκευή και τα υλικά.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας βενζίνης: 1498 cc

Ισχύς: 150 ps/ 5000 rpm

Ροπή: 250 Nm/1500 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Μηχανικό έξι σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,7 sec

Τελική ταχύτητα: 201 km/h

Μεικτή κατανάλωση: 6.3 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)

Εκπομπές CO2: 147 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 271,95€

Βάρος: 1.599 kg

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.735/1.839/1.658 mm

Μεταξόνιο: 2790 mm

Χώρος αποσκευών: 760 lt

Τιμή: 28.600€

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto