Live Κίνηση
Περισσότερα
RENAULT-2022

Renault Arkana: Η υβριδική τεχνολογία στα καλύτερά της

Ελλάδα 15:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Renault Arkana: Η υβριδική τεχνολογία στα καλύτερά της

RENAULT-2022

Renault Arkana: Η υβριδική τεχνολογία στα καλύτερά της

RENAULT-2022

Αν και το βασικό στοιχείο της παρουσίας του νέου Arkana είναι η εντυπωσιακή σχεδίαση του αμαξώματος, η Renault πρόσθεσε και ότι πιο εξελιγμένο υπάρχει σε σύγχρονα συστήματα υβριδικής κίνησης.

Advertisement
Advertisement

Όσο μοντέρνο και καλαίσθητο και αν είναι ένα αυτοκίνητο, δεν μπορεί να αποτελέσει μία σημαντική εμπορική πρόταση αν δεν συνοδεύεται από εξελιγμένα μηχανικά μέρη και σύγχρονες τεχνολογικές επιλογές.

Αυτό ακριβώς συμβαίνει με το νέο Renault Arkana. Κανείς δεν αμφιβάλει ότι έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πιο ξεχωριστά και όμορφα αυτοκίνητα της αγοράς, όντας ένα σπορτίφ SUV με κουπέ γραμμές και design που μαγνητίζει το κοινό της κατηγορίας.

Όμως η Renault δεν αρκείται μόνο σε αυτό. Αλλά φροντίζει να εξοπλίζει το αυτοκίνητό της με μία σειρά σύγχρονων τεχνολογιών ιδίως στους κινητήρες. Με δάνεια από την μεγάλη αγωνιστική της παράδοση και με έμφαση στην υβριδική τεχνολογία, οι δύο -προς το παρόν- κινητήρες του Arkana αποτελούν ό,τι πιο σύγχρονο και αποτελεσματικό έχει να επιδείξει η κατηγορία του.

Advertisement
Advertisement

Η εισαγωγική πρόταση είναι με τον micro-hybrid κινητήρα 1.3 ΤCe 140. Χρησιμοποιεί έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα με turbo και άμεσο ψεκασμό, με το mild hybrid σύστημα να υλοποιείται μέσω της προσθήκης ενός συστήματος εναλλάκτη μαζί με μία μπαταρία ιόντων λιθίου των 12V.

O κινητήρας αυτός μεταφέρει την ισχύ του στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη EDC επτά σχέσεων. Η τεχνολογία micro-hybrid ανακτά την ενέργεια κατά την επιβράδυνση του οχήματος και επιτρέπει την καλύτερη λειτουργία του start/stop.

Advertisement

Όταν χρειαστεί ο εναλλάκτης και η μπαταρία παρέχουν ισχύ στον κινητήρα στην περίπτωση που απαιτείται έξτρα δύναμη, κατά την φάση μιας επιτάχυνσης ή ενός προσπεράσματος. Η τεχνολογία αυτή μειώνει την κατανάλωση κατά 8% και κατά 8,5% τις εκπομπές ρύπων, κάνοντας παράλληλα τον κινητήρα αρκετά πιο πολιτισμένο και ομαλό στην λειτουργία του, με πιο άμεση απόκριση στο γκάζι και λιγότερο θόρυβο.

Advertisement

Στην έκδοση 1.3 TCe 140 micro-hybrid, το νέο Arkana αποδίδει 140 ίππους και μέγιστη ροπή 260Nm από τις 1.750 έως τις 3.500 σ.α.λ.. Αυτό σημαίνει +10 ίππους και +20Nm ροπής σε σύγκριση με τον παλιό κινητήρα 1.3 TCe 130.

Σε ό,τι έχει να κάνει με την οικονομία σε καύσιμο, τα νούμερα είναι στην κορυφή της κατηγορίας του, με συνδυασμένο κύκλο στα 5,8 λτ/100 χλμ, και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 132-138 γρ/χλμ. (με βάση το πρότυπο WLTP).

H κορύφωση της γκάμας του νέου Arkana είναι η έκδοση E–TECH Hybrid 145. H πρωτοποριακή τεχνολογική εφαρμογή βασίζεται πάνω στην τεχνογνωσία της εταιρίας από την Formula 1 και διαθέτει πάνω από 150 πατέντες.

Advertisement

Το σύστημα βασίζεται σε έναν 4-κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 λτ. νέας γενιάς. Είναι εξοπλισμένος με φίλτρο μικροσωματιδίων για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων. Η ισχύς του είναι 69 kW (91 hp), ενώ συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν 36 kW και έναν 15 kW HSG (High-Voltage Starter Generator).

Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι των 1,2 kWh και είναι τοποθετημένη στον χώρο των αποσκευών. Χάρη στην συμμετοχή της στην κίνηση του αυτοκινήτου, μπορεί να πραγματοποιεί έως και στα 80% του χρόνου κίνησης στην πόλη μόνο με την ηλεκτροκίνηση, μειώνοντας με αυτό τον τρόπο την κατανάλωση κατά 40% σε σύγκριση με ένα συμβατικό κινητήρα. Σε λειτουργία αμιγούς ηλεκτροκίνησης το νέο Arkana E-TECH Hybrid μπορεί να ταξιδέψει με ταχύτητες έως και 75 χλμ/ώρα.

Το νέο Arkana E-TECH Hybrid επιτυγχάνει συνδυαστική κατανάλωση 4,9 λτ./100 χλμ. και 112-117 γρ./χλμ. εκπομπές CO2 (τιμές WLTP). Για την μετάδοση της κίνησης χρησιμοποιείται ένα πρωτοποριακό αυτόματο κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών χωρίς συμπλέκτη.

Με την συνδρομή ενός εξελιγμένο μηχανισμού που συνδυάζει τους ηλεκτροκινητήρες και το κιβώτιο, εξασφαλίζει πολύ ομαλές αλλαγές ταχυτήτων και άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού.

Πέρα από τους εντυπωσιακούς κινητήρες, το νέο Αrkana χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα CΜF-B, η οποία αποτελεί την βάση για τον σπορ χαρακτήρα αλλά και την άνεση που εξασφαλίζει στους επιβάτες του.

Υπάρχει επίσης νέας σχεδίασης πίσω άξονας για ευχάριστη απόδοση στην γρήγορη οδήγηση, ενώ για τις περιορισμένες κλίσεις στις στροφές και την άνεση υψηλού επιπέδου φροντίζουν τα νέα και βελτιστοποιημένα για το Arkana αμορτισέρ που έχει επιλέξει η γαλλική εταιρία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε το νέο Renault Arkana στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα το Renault Arkana (+τιμές)
Νέο Renault Arkana: Στιλ και πρακτικότητα από ένα πρωτοποριακό σπορ crossover