Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Renault Arkana στην Ελλάδα

Ελλάδα 13:11
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο Renault Arkana στην Ελλάδα

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Renault Arkana στην Ελλάδα

ΔΟΚΙΜΕΣ

Eίναι ξεχωριστό, έχει απίστευτους χώρους, πλούσια εξοπλιστικά πακέτα, premium «αέρα» και εξελιγμένα υβριδικά συστήματα. Και όλα αυτά σε πολύ καλή τιμή. Το νέο coupe crossover Renault Arkana έρχεται γεμάτο σχεδιαστική έξαψη για να κάνει τα SUV της «διπλανής πόρτας» λίγο πιο ενδιαφέροντα και με στυλιστική άποψη.

Advertisement
Advertisement

Ζώντας στην εποχή της απόλυτης κυριαρχίας των SUV, η Renault δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεκμετάλλευτο και το παραμικρό κενό που ενδεχομένως υπήρχε στην γκάμα της. Και ακολουθώντας τις πιο τελευταίες σχεδιαστικές τάσεις, δηλώνει και αυτή το “παρών” σε μία κατηγορία που τελευταία έχει πάρει τα πάνω της, σ’ αυτή των coupe crossover. Μία συνομοταξία αυτοκινήτων που προσπαθούν να συνδυάσουν ένα πιο δυναμικό και νεανικό σχεδιασμό, με τα βασικά στοιχεία ενός SUV όπως είναι η πρακτικότητα και η ευκολία στην καθημερινή χρήση.

Το νέο Arkana είναι το αυτοκίνητο με το οποίο η Renault μπαίνει δυναμικά και σ’ αυτή την υποκατηγορία, κερδίζοντας αμέσως την προσοχή εκεί που ουσιαστικά παίζεται το παιχνίδι: στην πολύ εντυπωσιακή αισθητική του αμαξώματος. Oι σχεδιαστές της Renault κατάφεραν να φτιάξουν ένα πολύ ξεχωριστό σχήμα, με την υψηλή γραμμή των παραθύρων και το πολύ ιδιαίτερο και σπορτίφ τελείωμα της οροφής στην πίσω πόρτα να δημιουργούν ένα σύνολο που εντυπωσιάζει και αρέσει πολύ όπως διαπιστώσαμε στην πρώτη αλλά σύντομη επαφή μαζί του επί ελληνικού εδάφους.

Advertisement
Advertisement

Το εμπρός μέρος ακολουθεί την σχεδιαστική φιλοσοφία όλων των πρόσφατων Renault με δάνεια από Captur και Megane, αν και το μεγάλο του μέγεθος, με το μήκος των 4,57 μέτρων το καθιστά αρκετά πιο εντυπωσιακό δείχνοντας παράλληλα και πιο upper class. Και όλα αυτά παρά το γεγονός ότι κάτω από αυτό το πολύ εντυπωσιακό αμάξωμα κρύβεται η πλατφόρμα CMF του Clio, στην οποία οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Renault κατάφεραν να τις δώσουν μία εντελώς νέα υπόσταση, παραπέμποντας σε αυτοκίνητο πολύ μεγαλύτερης κατηγορίας.

Δύο ακόμα βασικά χαρακτηριστικά της πολύ έξυπνης προσέγγισης της Renault με το Arkana είναι το αρκετά μακρύ μεταξόνιο των 2,72 μέτρων, όσο και η διατήρηση της απόστασης από το έδαφος στα 200 χιλιοστά, νούμερο που είναι κορυφαίο για τα δεδομένα της κατηγορίας και τονίζει τον διπλό χαρακτήρα του μοντέλου. Το όλο αισθητικό “πακετάρισμα” ολοκληρώνεται από πολύ όμορφες ζάντες 17 ή 18 ιντσών ανάλογα την έκδοση και μία πληθώρα νέων χρωμάτων μεταξύ των οποίων και το πολύ όμορφο Valencia Orange το οποίο αναδεικνύει ακόμα περισσότερο την σχεδιαστική αύρα του νέου Arkana.

Advertisement

Περνώντας στο σαλόνι, η προσέγγιση της Renault διατηρείται ατόφια, με μία μίξη στοιχείων από όλα τα σύγχρονα Renault, και κυρίως του Captur. Η πιο εμφανής διαφορά πάντως σχετίζεται με τους χώρους, καθώς χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο οι επιβάτες απολαμβάνουν κορυφαία ευρυχωρία για την κατηγορία. Ιδίως ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι πρωτόγνωρος για τα δεδομένα των προσιτών coupe crossover (211 χιλιοστά σύμφωνα με την Renault), ενώ αν και η κλίση της οροφής αφήνει υπόνοιες για το αντίθετο, δεν θα δυσκολευτούν και με τον “αέρα” πάνω από τα κεφάλια τους.

Advertisement

Πολύ μεγάλο είναι και το πορτ-μπαγκάζ με χωρητικότητα 513 λίτρων (483 λίτρα στην έκδοση E-Tech λόγω της μπαταρίας) η οποία μπορεί να φθάσει έως και τα 1.296 λίτρα με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Ο χώρος φόρτωσης είναι αρκετά πρακτικός, με μεγάλο άνοιγμα, ένα διπλό δάπεδο για εναλλακτική διαμόρφωση ανάλογα το φορτίο και δυνατότητα ασύμμετρής αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων 1/3:2/3 για τη μεταφορά μεγάλων σε μήκος αντικειμένων.

H σχεδίαση του ταμπλό ακολουθεί εκείνη του Captur με περιορισμένες αλλαγές και βελτιώσεις ανάλογα την έκδοση και με μία σαφώς πιο premium αίσθηση. Τα γνώριμα στοιχεία του μικρότερου σε μεγέθους SUV της εταιρίας είναι και εδώ παρόντα, όπως η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και η σωστή επιλογή των πλαστικών αλλά και η εξαιρετική θέση οδήγησης με άνετο κάθισμα και τοποθετημένη ψηλά ώστε να υπάρχει σωστή επόπτευση περιμετρικά του αυτοκινήτου (κάτι που χρειάζεται λίγο παραπάνω εδώ λόγω της σχεδίασης του πίσω παραθύρου).

Advertisement

Ο έγχρωμος πίνακας οργάνων προσφέρεται σε εκδοχές 4,2 , 7 ή 10,2 ιντσών, ενώ η οθόνη για το σύστημα πολυμέσων είναι στις 7 ίντσες για τις πιο απλές εκδόσεις και η ιδιαίτερα εντυπωσιακή των 9,3 ιντσών σε κάθετη διάταξη για τις πιο πλούσιες. Υπάρχουν πολλές θήκες για αποθήκευση μικροαντικειμένων, αρκετές παροχές για φόρτιση μέσω θυρών USB ενώ παρέχεται και δυνατότητα για ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου.

To Arkana διατίθεται στην χώρα μας σε τρεις εκδόσεις, την βασική Εxpression η οποία πάντως διαθέτει ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού, την Expression Plus (για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων και μόνο για την έκδοση 1.3 TCE σε ιδιαίτερα συμφέρουσα τιμή) και την έκδοση Dynamic η οποία έχει το πιο πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης και ψηφιακής διασύνδεσης.

Η παλέτα του εξοπλισμού είναι ιδιαίτερα πλούσια περιλαμβάνοντας 14 συστήματα για την υποβοήθηση του οδηγού, μεταξύ των οποίων σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, προειδοποίηση σύγκρουσης με όχημα, adaptive cruise control, προειδοποίηση τυφλού σημείου, αισθητήρες φωτεινότητας κ.ά. Υπάρχει επίσης διαθέσιμη ως έξτρα εξοπλισμός κάμερα με κάλυψη 360 μοιρών καθώς και κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες παρκαρίσματος.

Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, υπάρχουν δύο επιλογές με υβριδικά συστήματα, διαφορετικής όμως σχολής το κάθε ένα. Στην βάση υπάρχει η mild υβριδική έκδοση με τον κινητήρα 1.3 TCE και 12βολτη ηλεκτρική υποβοήθηση. Αποδίδει 140 ίππους και 260 Nm ροπής και συνδυάζεται αποκλειστικά με επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Η επιτάχυνση στα 100 χλμ/ώρα γίνεται σε 9,8 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 205 χλμ/ώρα.

Πιο πάνω στην γκάμα, και σαφώς πιο εξελιγμένη ως υβριδική πρόταση είναι η έκδοση E-Tech 145, με το σύστημα που υπάρχει και στο Clio και το οποίο σύμφωνα με την Renault έχει δανειστεί αρκετά από την τεχνογνωσία της εταιρίας στην Formula 1. Αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο βενζίνης του 1,6 λίτρου ο οποίος συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες και μία μπαταρία των 12 kW. 

Το εξελιγμένο αυτό υβριδικό σύστημα επιτρέπει έως και 80% λειτουργία με ηλεκτρική ενέργεια σε αστική χρήση, κάτι που κατεβάζει την εργοστασιακή κατανάλωση στα 4,8 λ/100 χλμ. και τις εκπομπές CO2 στα 108 γρ./χλμ. Η απόδοσή του φθάνει στους 145 ίππους με την ροπή να είναι 148 Nm και 205 Nm από τον βενζινοκινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα αντίστοιχα, ενώ φθάνει τα 100 χλμ/ώρα από στάση σε 10,5 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να βρίσκεται στα 172 χλμ/ώρα.

Ένα ακόμα από τα ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του υβριδικού συστήματος της Renault είναι η λειτουργία Sailing Stop, μέσω της οποίας το Arkana μπορεί να ρολάρει κατά την επιβράδυνση -σε ταχύτητες ανάμεσα από τα 30 και 140 χλμ/ώρα- μειώνοντας έτσι κατά 4 επιπλέον γραμμάρια τις εκπομπές CO2. Στην έκδοση E-Tech το αυτόματο κιβώτιο δεν είναι το διπλόδισκο των 7 σχέσεων του 1.3 TCE, αλλά ένα πολύ εξελιγμένο αυτόματο έξι σχέσεων ειδικά σχεδιασμένο για καλύτερη συνεργασία με το εξελιγμένο υβριδικό σύστημα.

Κατά την διάρκεια της πρώτης πανελλαδικής παρουσίασης του νέου Arkana είχαμε την ευκαιρία για μία σύντομη οδηγική επαφή με το πολύ εντυπωσιακό crossover της Renault στην περιοχή του Λουτρακίου. Οι αρχικές μας εντυπώσεις είναι ιδιαίτερα θετικές, με το πρώτο βασικό στοιχείο που κυριαρχεί να είναι ένας ιδιαίτερα ισορροπημένος χαρακτήρας, με κορυφαία ποιότητα κύλισης, άνετη ανάρτηση και ικανότητα να ταξιδεύει με πολύ υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο αθόρυβα και μία premium αίσθηση.

Το εξαιρετικό σε αίσθηση τιμόνι συνδράμει αποφασιστικά μαζί με την σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση στην εμφάνιση ενός ξεκάθαρα σπορ χαρακτήρα που το διαφοροποιεί από τα υπόλοιπα SUV της εταιρίας αλλά και από ολόκληρο των ανταγωνισμό. Σε όλο αυτό συμβάλλει και το πολύ ικανοποιητικό driveline, το οποίο, τουλάχιστον στην έκδοση 1.3 ΤCE που είχαμε στην διάθεσή μας, δείχνει ιδιαίτερα σπιρτόζικο και με όρεξη στο να κινήσει σβέλτα το νέο Arkana.

Στο πρόγραμμα sport από το σύστημα MultiSense, οι αντιδράσεις του επτατάχυτου κιβωτίου και η απόκριση του κινητήρα γινόταν ακόμα πιο άμεσες, με αποτέλεσμα το Arkana, παρά το μεγάλο μέγεθός του να είναι και αρκετά απολαυστικό σε δρόμους με στροφές, με την ανάρτηση να ελέγχει σωστά τις κλίσεις του αμαξώματος και να βγάζει στην επιφάνεια ένα ιδιαίτερα ευχάριστο χαρακτήρα στην πιο σβέλτη οδήγηση. 

Συνοψίζοντας αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι η Renault κατάφερε με το νέο Arkana να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που αρέσει και εντυπωσιάζει τους πάντες με την σχεδίασή του. Και αυτό είναι χωρίς αμφιβολία το δυνατότερο “όπλο” του αυτοκινήτου, ιδίως για όποιον επιδιώξει να το δει από κοντά, καθώς οι φωτογραφίες μάλλον το αδικούν,.

Ιδιαίτερα επιτυχημένη ως ιδέα και ακόμα πιο επιτυχημένη ως εκτέλεση, διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα μοντέλα της γαλλικής εταιρίας πάνω στα οποία βασίζεται, διατηρώντας παράλληλα όλα τα δομικά στοιχεία της φιλοσοφίας της σε ότι αφορά την πρακτικότητα, την ποιότητα κατασκευής τον πλούσιο εξοπλισμό και την εξαιρετική οδική συμπεριφορά με έναν ευδιάκριτο σπορ χαρακτήρα που “δένει” με την εικόνα του αμαξώματος.

Σε συνδυασμό με έναν πολύ ελκυστικό τιμοκατάλογο που ξεκινά από τα 25.290 ευρώ για την βασική έκδοση 130 ΤCE Εxpression, το Arkana δεν είναι απλά μία προσθήκη στην ήδη πλούσια και επιτυχημένη γκάμα των SUV της Renault. Aλλά μία νέα δυναμική και premium παρουσία η οποία δεν περνά πουθενά απαρατήρητη είτε την χαζεύεις να περνά από μπροστά σου είτε την απολαμβάνεις από μέσα, όχι μόνο από την θέση του οδηγού αλλά και από τα πίσω σούπερ άνετα καθίσματα.

Περισσότερα σε αναλυτική δοκιμή μας η οποία θα δημοσιευθεί σε λίγες ημέρες. Για τον πλήρη τιμοκατάλογο πατήστε εδώ ενώ οι πρώτες παραδόσεις του Arkana θα ξεκινήσουν στις αρχές της νέας χρονιάς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Στην Ελλάδα το Renault Arkana (+τιμές)
Renault Arkana: To νέο coupe SUV που εντυπωσιάζει
Video: Το νέο Renault Arkana πάτησε Ελλάδα