Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Car Of The Year 2022 | Τιμές Καυσίμων

Renault 2021-1

Renault Arkana: Με προηγμένους υβριδικούς κινητήρες

  • newsautoteam

Το νέο Renault Arkana εκτός από το καθηλωτικό σπορ design του αμαξώματός του διαθέτει ένα κορυφαίο επίπεδο τεχνολογιών με πιο χαρακτηριστική την υβριδική γκάμα κινητήρων για βελτίωση της οικονομίας και καλύτερη απόδοση.

Με το νέο Arkana η Renault φέρνει για πρώτη φορά σε ένα ευρύ κοινό την αισθητική και το στιλ που μέχρι τώρα υπήρχε σε πολύ ακριβότερες και premium κατηγορίες. Οι σπορ κουπέ γραμμές του το καθιστούν το μοναδικό SUV της κατηγορίας του με τέτοια χαρακτηριστικά, πολύ δε περισσότερο όταν οι σχεδιαστές της Renault έχουν καταφέρει να εξελίξουν την ιδέα και να δημιουργήσουν ένα πολύ όμορφο και ξεχωριστό αυτοκίνητο.

Η γαλλική εταιρία δεν αρκέστηκε μόνο στην εντυπωσιακή εμφάνιση, αλλά φρόντισε να εφοδιάσει το αυτοκίνητό της με ένα ιδιαίτερα προηγμένο πακέτο τεχνολογιών, τόσο σε ότι έχει να κάνει με τα ηλεκτρονικά του συστήματα όσο και με τους κινητήρες και τα μηχανικά του μέρη.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τους κινητήρες, η Renault ακολουθεί στο Arkana την υβριδική τεχνολογία, με όσα σημαντικά οφέλη έχει να φέρει αυτή στην καθημερινή χρήση. Οικονομικότερα σε καύσιμο, με αρκετά χαμηλότερους ρύπους αλλά και μία νέα αίσθηση στην οδήγηση, τα υβριδικά μοτέρ της Renault ταιριάζουν άψογα με το σπορ στιλ του Arkana, ολοκληρώνοντας την εικόνα ενός καινοτόμου και απολαυστικού αυτοκινήτου.

Οι κινητήρες με το οποίο εφοδιάζεται το Arkana είναι δύο υβριδικά σύνολα, αρκετά διαφορετικά μεταξύ τους. Σε πρώτη φάση θα υπάρχει στην αγορά με τον micro-hybrid 1.3 TCe 140, ο οποίος προσφέρει οικονομία, ευελιξία και εξαιρετική απόδοση σε καθημερινή χρήση.

Βασίζεται στον κινητήρα turbo άμεσου ψεκασμού 1.3 TCe και χρησιμοποιεί την micro-hybrid τεχνολογία η οποία σχετίζεται με την προσθήκη ενός συστήματος εναλλάκτη το οποίο συνδυάζεται με μία μπαταρία ιόντων λιθίου 12V, η οποία έχει τοποθετηθεί στο δάπεδο, κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού.

Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με έναν αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη και διαθέτει και σύστημα Start & Stop το οποίο λειτουργεί ως σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά την κίνηση μέσα στην πόλη και την επιβράδυνση του αυτοκινήτου. Το σύστημα αυτό δίνει επίσης την δυνατότητα στον κινητήρα να σταματά την λειτουργία του κατά την διάρκεια της επιβράδυνσης μειώνοντας ακόμα περισσότερο την κατανάλωση .

Ο εναλλάκτης και η μπαταρία έχουν μία ακόμα σημαντική λειτουργία, καθώς υποβοηθούν τον κινητήρα με έξτρα παροχή ισχύος, κατά την φάση της επιτάχυνσης. Με βάση όλα αυτά τα συστήματα, η τεχνολογία micro-hybrid μειώνει κατά 8% την κατανάλωση καυσίμου και κατά 8,5% τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Την ίδια στιγμή εξασφαλίζει ομαλότερη επανεκκίνηση μέσα στην πόλη και καλύτερη απόκριση του κινητήρα κατά την οδήγηση.

Ο κινητήρας αποδίδει 140 ίππους και μέγιστη ροπή 260 Nm από τις 1.750 έως τις 3.500 στροφές, τιμές που είναι +10 ίπποι και +200 Νm ροπής επιπλέον σε σύγκριση με τον παλιό κινητήρα 1.3 ΤCe 130. Ο κινητήρας αυτός επιτυγχάνει εξαιρετικές τιμές κατανάλωσης, με 5,8 λτ/100 χλμ. και εκπομπές CO2 που είναι μεταξύ 132 και 138 γρ/χλμ με βάση το πρότυπο WLTP.

H πιο προηγμένη επιλογή σε κινητήρα στο νέο Arkana είναι το Ε-Τech Hybrid 145 το οποίο ήδη χρησιμοποιείται στο Clio, Captur και Megane. Πρόκειται για μία πρωτοποριακή υβριδική τεχνολογία, η οποία έχει δανειστεί στοιχεία από την Formula 1 και χρησιμοποιεί πάνω από 150 πατέντες.

Ο κινητήρας Ε-Τech Hybrid των 145 ίππων αποτελείται από έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,6 λίτρων τελευταίας γενιάς, ο οποίος διαθέτει φίλτρο μικροσωματιδίων για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων. Η ισχύς του συγκεκριμένου κινητήρα φθάνει στους 91 ίππους και συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα στα 36 kW και έναν στα 15 kW HSG.

H εξελιγμένη αυτή διάταξη συνοδεύεται από ένα πρωτοποριακό κιβώτιο πολλαπλών λειτουργικών χωρίς συμπλέκτη. Χάρη στον επαναστατικό σχεδιασμό των ηλεκτροκινητήρων και του συγκεκριμένου κιβωτίου, οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται με ομαλό τρόπο, ενώ παράλληλα εξασφαλίζεται η κορυφαία οικονομία σε καύσιμο.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι των 1,2 kWh και είναι τοποθετημένη στον χώρο των αποσκευών. Το υβριδικό σύστημα παρέχει την δυνατότητα έως και το 80% του χρόνου οδήγησης στην πόλη να πραγματοποιείται με ηλεκτρική ενέργεια ενώ στις ίδιες συνθήκες προσφέρει μείωση κατανάλωσης του 40% σε σύγκριση με έναν αντίστοιχης ισχύος κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η μέση κατανάλωση που επιτυγχάνει το Renault Arkanan E-Tech Hybrid φθάνει στα 4,9 λτ/100 χλμ, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι στα 112-117 γρ/χλμ. με βάση το πρότυπο WLTP. Το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί και μόνο με την δύναμη των ηλεκτροκινητήρων σε λειτουργία καθαρής ηλεκτροκίνησης με ταχύτητες που φθάνουν έως και τα 75 χλμ/ώρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Renault Arkana 1.3 TCe 140 PS EDC7 (+video)
Οι coupe γραμμές του νέου Renault Arkana (video)
Οδηγούμε το νέο Renault Arkana στην Ελλάδα

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto