Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΑΓΩΝΕΣ

WRC, Ράλι Σουηδίας: Ο Suninen δείχνει το δρόμο!

  • Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1)

Για πρώτη φορά στη σύντομη καριέρα του στο WRC, ο Teemu Suninen βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης ενός ράλι του παγκοσμίου πρωταθλήματος!

Ο Φινλανδός οδηγός της M-Sport έκλεισε πρώτος το σκέλος της Παρασκευής για το Ράλι Σουηδίας, που αποτελεί τον δεύτερο γύρο της φετινής, συναρπαστικής όπως ήδη αποδεικνύεται σεζόν.

Ήδη έχουμε δει τέσσερα διαφορετικά ονόματα στην κορυφή της γενικής κατάταξης. Μετά την χθεσινή πρωτιά του Thierry Neuville με το Hyundai i20 WRC στην εναρκτήρια υπέρ-ειδική, ο Ott Tanak πήρε κεφάλι από την πρώτη μάχη της ημέρας.

Παρότι ο Suninen «προειδοποίησε» σημειώνοντας τον καλύτερο χρόνο στην ΕΔ3, ο Εσθονός απάντησε στην επόμενη ειδική αποκτώντας προβάδισμα 5.5 δευτερολέπτων από τον Φινλανδό και τον συμπατριώτη του, τον Jari-Matti Latvala.

Όμως παρότι στο πρωινό loop οι οδηγοί συνάντησαν πάγο και χιόνι, στα δεύτερα περάσματα η επιφάνεια είχε μαλακώσει, με χώμα και χαλίκια να κάνουν την εμφάνισή τους, αλλάζοντας τους κανόνες του παιχνιδιού.

Ο Tanak έχασε έδαφος παραδίδοντας τα ηνία στον Latvala, την ώρα που η ΕΔ5 πήγαινε στον Elfyn Evans που εκμεταλλεύτηκε τη σειρά εμφάνισής του στο δρόμο. Ακολούθησε άλλη μία πρωτιά από τον Suninen που τοποθέτησε εαυτόν στην κορυφή της γενικής όπου και έμεινε μέχρι το τέλος της ημέρας παρότι έφτασε στο φινάλε της ΕΔ8 με τους προβολείς του Fiesta του σπασμένους, να χτυπάνε πάνω στο καπό.

«Νιώθω υπέροχα. Κάναμε πολύ καλή δουλειά, ειδικά αποφεύγοντας τα λάθη», είπε ο 25χρονος. Το ίδιο και ο Tanak που ανέκαμψε και είναι μόλις 2 δευτερόλεπτα πίσω από τον Suninen.

Για τον Latvala, το 197o ράλι που τον κάνει τον πιο έμπειρο οδηγό στην ιστορία του σπορ, δεν είχε την καλύτερη εξέλιξη καθώς έθαψε το Yaris του κάτω από το χιόνι και έχασε περίπου 25 λεπτά.

Εκτός σκέλους τέθηκε και ο παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastien Ogier. Ο νικητής του Ράλι Μόντε Κάρλο έχασε τον έλεγχο του Citroen C3 και βγήκε και αυτός εκτός δρόμου. Τα λάθη δεν απέφυγε ούτε και ο Neuville, που είχε δύο σημαντικά λάθη που πλήγωσαν την αεροδυναμική του i20 WRC και τον περιόρισαν στην έβδομη θέση.

Μετά τα παραπάνω, στο Top3 έχει βρεθεί ο teammate του Βέλγου, Andreas Mikkelsen, αν και 15 δευτερόλεπτα μακριά από τον Tanak. Ο Evans κέρδισε έδαφος το απόγευμα, πλέον ο οδηγός της M-Sport είναι τέταρτος.

Παρά το λάθος σε ένα σημείο που είχε πολλά χιλιόμετρα, ο Esapekka Lappi ήταν τυχερός και συνεχίζει κανονικά, κλείνοντας την ημέρα μπροστά από τον πολύπειρο Sebastien Loeb που ξεκίνησε διστακτικά την πρώτη του εμφάνιση με το i20 WRC στη Σουηδία.

Τέλος, η ημέρα του Marcus Gronholm ολοκληρώθηκε πρόωρα και άδοξα, με τον Φινλανδό να έχει δύο λάθη πριν το καθοριστικό που έστειλε το Yaris του σε έναν όγκο χιονιού.

Αναλυτικά η κατάταξη:
Suninen / Salminen (Ford Fiesta WRC) 1:11:05.3
Tänak / Järveoja (Toyota Yaris WRC) +2.0
Mikkelsen / Jaeger-Amland (Hyundai i20 WRC) +17.8
Evans / Martin (Ford Fiesta WRC) +28.6
Lappi / Ferm (Citroën C3 WRC) +42.0
Loeb / Elena (Hyundai i20 WRC) +48.8
Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +52.7
Meeke / Marshall (Toyota Yaris WRC) +53.1
Tidemand / Floene (Ford Fiesta WRC) +1:24.4

Το σκέλος του Σαββάτου περιλαμβάνει περάσματα από κλασικές διαδρομές κοντά στο Χάγκφορς, συμπεριλαμβανομένων και δύο περασμάτων από το περίφημο άλμα «Colin’s Crest»! Συνολικά έχουμε δύο πανομοιότυπα loop των τριών ειδικών διαδρομών, πριν την υπέρ-ειδική του Κάρλσταντ αλλά και ένα sprint δίπλα στο σέρβις παρκ του Τόρσμπι. Όλα αυτά σε 126.18 αγωνιστικά χιλιόμετρα.

Δημοφιλή στο Protothema.gr