Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

WRC: 5.000km δοκιμών για την Toyota

Ελλάδα 3:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

WRC: 5.000km δοκιμών για την Toyota

ΑΓΩΝΕΣ

WRC: 5.000km δοκιμών για την Toyota

ΑΓΩΝΕΣ

Η ώρα της επίσημης επιστροφής της Toyota στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι πλησιάζει και οι Ιάπωνες προσπαθούν να προετοιμαστούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για αυτή τη μεγάλη πρόκληση!

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (facebook.com/SeitanF1)

Η αγωνιστική ομάδα TOYOTA GAZOO Racing WRC εργάστηκε εκτενώς πάνω στην εξέλιξη του Yaris WRC επί εννέα μήνες. Αυτό έκανε την πρώτη του εμφάνιση φέτος την άνοιξη στους γρήγορους χωμάτινους δρόμους της Φινλανδίας, πριν κατευθυνθεί στη νότια Ευρώπη. Το shakedown του αυτοκινήτου έγινε συγκεκριμένα τον περασμένο Μάιο, κοντά στη βάση της ομάδας στην Πουούπολα της Φινλανδίας. Τόπος που επιλέχθηκε από τον άνθρωπο που επικεφαλής του όλου εγχειρήματος: τον πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή Tommi Makinen!

Toyota-WRC-Testing-Summer06-e640

Advertisement
Advertisement

Μετά από εξαντλητικές δοκιμές, σχεδόν πέντε χιλιάδων χιλιομέτρων, ο Φινλανδός δήλωσε: «Εργαστήκαμε σκληρά για να είμαστε στην ώρα μας. Έχουμε ολοκληρώσει πολλούς κύκλους δοκιμών από το Μάιο και ακολουθούμε πιστά το πρόγραμμα. Η προσθήκη ενός δεύτερου αυτοκινήτου μας βοήθησε να εντείνουμε το ρυθμό και να διευρύνουμε το φάσμα δοκιμών εξέλιξης. Θέλουμε να κάνουμε δοκιμές σε όλα τα είδη συνθηκών και επιφανειών, ώστε να είμαστε έτοιμοι για το 2017».

Όμως πόσο σημαντικό ήταν να υπάρχει σύντομα και δεύτερο αυτοκίνητο δοκιμών; Την απάντηση δίνει ο Tom Fowler, επικεφαλής μηχανικός της ομάδας:  «Ο λόγος που δουλεύουμε με δύο αυτοκίνητα είναι ότι θέλαμε να χωρίσουμε την εξέλιξη σε δύο μέρη. Η πρώτη ομάδα δουλεύει μόνο στη Φινλανδία, πάνω στην αξιοπιστία και αντοχή του αυτοκινήτου, με ένα πρόγραμμα δοκιμών επικεντρωμένο στον κινητήρα και το κιβώτιο. Η δεύτερη ομάδα εξέλιξης εστιάζει στην ανάρτηση και δουλεύει στα άλλα Ευρωπαϊκά κέντρα, όπως η Ισπανία και η Πορτογαλία. Ακόμα δεν έχουμε ξεκινήσει τις δοκιμές στην άσφαλτο, αλλά μπορούμε ήδη να πούμε ότι τα επίπεδα απόδοσης του αυτοκινήτου είναι υψηλά. Καταφέραμε να δουλέψουμε χωρίς κάποιο σημαντικό ζήτημα μέχρι τώρα, κάτι άκρως ενθαρρυντικό».

Toyota-WRC-Testing-Summer06-a640

Advertisement

Οι Tommi Mäkinen, Juho Hanninen και στη συνέχεια το Jarkko Nikara κάθισαν όλοι με τη σειρά στο τιμόνι του Toyota Yaris WRC πριν μοιραστούν το πρόγραμμα εξέλιξης σε διάφορους δρόμους που έχουν επιλεγεί.

«Απλά ήταν αδύνατον να αντισταθώ, γι’ αυτό ήμουν ο πρώτος που δοκίμασα το αυτοκίνητο» παραδέχτηκε ο Tommi Mäkinen! «Το συναίσθημα είναι θαυμάσιο σε συνδυασμό με την οδηγική απόλαυση. Είμαστε επίσης τυχεροί που μπορούμε να αξιοποιήσουμε στην εμπειρία του Juho Haninnen, ο οποίος είναι ο βασικός οδηγός δοκιμών μας και του Jarkko Nikara. Πολύ σύντομα και άλλο οδηγοί θα πλαισιώσουν την ομάδα εξέλιξης».

Advertisement

Toyota-WRC-Testing-Summer06-d640

«Την πρώτη φορά που οδήγησα το Yaris WRC, ήμουν πραγματικά εντυπωσιασμένος!» εξήγησε ο Juho Hanninen, οδηγός δοκιμών της TOYOTA GAZOO Racing WRC team. «Η οδική συμπεριφορά και ισορροπία του αυτοκινήτου ήταν τέλειες. Η δουλειά που έχει γίνει στη σχεδίαση εξαιρετική.  Δεν σπαταλήσαμε χρόνο στο να κάνουμε πολλά χιλιόμετρα επειδή το αυτοκίνητο ήταν πολύ αξιόπιστο από την πρώτη στιγμή και δεν καθυστερήσαμε από σημαντικά τεχνικά θέματα. Στις πρώτες δοκιμές εκτός Φινλανδίας, αντιμετωπίσαμε μεγάλη ποικιλία συνθηκών αλλά οι επιδόσεις του Toyota Yaris WRC ήταν εξαιρετικά σταθερές».

hanninen-toyota-testing16-a640

Advertisement

Πλησιάζουμε λοιπόν στη μεγάλη επιστροφή. Σε αυτή, δεν θα είναι μέλος της ομάδας ο δικός μας Μιχάλης Ζώτος, που πριν από μερικές ημέρες αποφάσισε να αποχωρήσει από τη θέση του τεχνικού διευθυντή.