Rally Dakar 2022: Κυρίαρχος ο Al-Attiyah της Toyota
ΑΓΩΝΕΣRally Dakar 2022: Κυρίαρχος ο Al-Attiyah της Toyota
ΑΓΩΝΕΣΟ Nasser Al-Attiyah της Toyota έγινε τέσσερις φορές νικητής του Rally Dakar μετά από μια κυρίαρχη πορεία στην διοργάνωση του 2022 στη Σαουδική Αραβία.
Ο οδηγός από το Κατάρ κέρδισε μόνο δύο από τις 12 διαδρομές (και οι δύο την πρώτη εβδομάδα) αλλά έδειξε αξιοσημείωτη συνέπεια σε όλη τη διάρκεια του rally-raid.
WHAT CAR
Ο Al-Attiyah ηγήθηκε της 44ης διαδρομής του Dakar από την αρχή μέχρι το τέλος στο νέο Toyota Hilux T1+, κατακτώντας τελικά τη νίκη με διαφορά 27:46” έναντι του Sebastien Loeb (Prodrive/BRX), που τερμάτισε δεύτερος.
Η νίκη αυτή κάνει τον Al-Attiyah τον δεύτερο πιο επιτυχημένο οδηγό στην ιστορία της κατηγορίας αυτοκινήτων του Dakar, ισοβαθμώντας με τον Φινλανδό Ari Vatanen, πίσω από τον Stephane Peterhansel (με 8 νίκες).
Το κλειδί για τη νίκη του Al-Attiyah ήταν η πρώτη Ειδική Διαδρομή κοντά στην πόλη Ha’il, όπου αυτός και ο συνοδηγός Matthieu Baumel βρήκαν ένα δύσκολο σημείο πλοήγησης και δεν χάθηκαν. Μαζί τους πέρασε και ο Sebastien Loeb ενώ όλοι οι άλλοι χάθηκαν.Αυτό άφησε τον Loeb ως τον μοναδικό διεκδικητή της νίκης. Όμως ο Γάλλος αντιμετώπισε προβλήματα (με την μετάδοση στο BRX Hunter), που του κόστισε μισή ώρα.
Στα μισά του ράλι, ο Al-Attiyah βρισκόταν 50 λεπτά μακριά από τους υπόλοιπους χάρη σε μια δεύτερη νίκη στην τέταρτη διαδρομή. Ο Loeb κατάφερε να μειώσει τη διαφορά σε λιγότερο από 30 λεπτά μέχρι το τέλος της προτελευταίας ειδικής, όταν δέχθηκε ένα πέναλτι για υπερβολική ταχύτητα.
Τερματίζοντας με ασφάλεια στην ένατη θέση στη σύντομη τελευταία διαδρομή (164 χιλιομέτρων) μεταξύ Bisha και Jeddah, ο 51χρονος κέρδισε το ράλι Dakar για πρώτη φορά από τότε που το ράλι μετακόμισε στη Σαουδική Αραβία, με τις προηγούμενες τρεις επιτυχίες του το 2011 (Volkswagen), 2015 ( X-raid Mini) και το 2019 (Toyota) να έχουν επιτευχθεί όταν ο αγώνας γινόταν στη Νότια Αμερική.
Η δεύτερη θέση στην γενική κατάταξη σηματοδότησε τον καλύτερο τερματισμό του Loeb από στο Dakar, αλλά μια νίκη συνεχίζει να ξεφεύγει από τον εννέα φορές πρωταθλητή του WRC μετά από έξι συμμετοχές τα τελευταία επτά χρόνια.
Ο Σαουδάραβας οδηγός Yazeed Al Rajhi ήταν ο καλύτερος από τις ανεξάρτητες συμμετοχές της Overdrive Toyota, τερματίζοντας πίσω από τον Loeb στην τρίτη θέση. Ο Orlando Terranova τερμάτισε εντυπωσιακά τέταρτος στη 16η συνεχόμενη εμφάνισή του στο Ράλι Dakar.
Η Audi κέρδισε την προσοχή όλων με το νέο της υβριδικό RS Q e-tron, κερδίζοντας περισσότερες διαδρομές από οποιονδήποτε άλλο συμμετέχοντα (πέντε σε σύγκριση με τα τέσσερα της Toyota και τα τρία της Prodrive). Ο Γερμανός κατασκευαστής θα μπορούσε κάλλιστα να κέρδιζε το event, αν και οι τρεις οδηγοί της ομάδας δεν χάνονταν στην πρώτη διαδρομή.
Ο Sainz έχασε πάνω από δύο ώρες προσπαθώντας να βρει το δρόμο, με τον δύο φορές πρωταθλητή DTM Mattias Ekstrom να χάνει επίσης πολύ χρόνο στο πρώτο κομμάτι. Ο Peterhansel είχε τη μεγαλύτερη ατυχία από τους τρεις, σπάζοντας τον πίσω άξονα του αυτοκινήτου του χάνοντας έτσι κάθε ελπίδα για την νίκη.
Αλλά και οι τρεις οδηγοί έδειξαν απίστευτο ρυθμό στη συνέχεια και κυριάρχησαν στη δεύτερη εβδομάδα του ράλι, κερδίζοντας τέσσερις από τις τελευταίες έξι διαδρομές.
Θέση | N° | Ονόματα | Ομάδα | Χρόνος |
---|---|---|---|---|
1 | 201 |
(QAT) NASSER AL-ATTIYAH
|
TOYOTA GAZOO RACING | 38.33:03” |
2 | 211 |
(FRA) SEBASTIEN LOEB
|
BAHRAIN RAID XTREME | 39.00:49” |
3 | 205 |
(SAU) YAZEED AL RAJHI
|
OVERDRIVE TOYOTA | 39.34:16” |
4 | 221 |
(ARG) ORLANDO TERRANOVA
|
BAHRAIN RAID XTREME | 40.00:26” |
5 | 207 |
(ZAF) GINIEL DE VILLIERS
|
TOYOTA GAZOO RACING | 40.14:51” |
6 | 203 |
(POL) JAKUB PRZYGONSKI
|
X-RAID MINI JCW TEAM | 40.26:09” |
7 | 212 |
(FRA) MATHIEU SERRADORI
|
SRT RACING | 41.05:08” |
8 | 223 |
(ARG) SEBASTIAN HALPERN
|
X-RAID MINI JCW TEAM | 41.11:29” |
9 | 224 |
(SWE) MATTIAS EKSTROM
|
TEAM AUDI SPORT | 41.15:14” |
10 | 234 |
(LTU) VAIDOTAS ZALA
|
TELTONIKA RACING | 42.04:58” |