Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Car Of The Year | newsautoMOTO

ΑΓΩΝΕΣ

Ράλι Ντακάρ 2021, ΕΔ5: Ταχύτερος ο de Villiers, πήρε ανάσα ο Peterhansel (vids)

  • Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1)
De-Villiers-Dakar21-s5-a1000x600

Ήταν μία ημέρα για γερά νεύρα σε ότι αφορά στο Ράλι Ντακάρ 2021, αφού η πέμπτη ειδική διαδρομή επηρέασε αρνητικά τον αγώνα πολλών «μονομάχων» στην υπέρτατη πρόκληση.

Ο δρόμος από την πρωτεύουσα Ριάντ, με προορισμό τη Μπουράιντα, αφορούσε 625 χιλιόμετρα, τα 419 εκ των οποίων χρονομετρημένα. Σε μία σκληρή ειδική με ποικίλα χαρακτηριστικά που αναμενόταν να δοκιμάσουν τους αγωνιζόμενους: αλλού αμμόλοφοι, αλλού κοφτερές πέτρες, παντού κίνδυνοι.

Οι δύο πρωτοπόροι της κατάταξης, ο Stephane Peterhansel και ο Nasser Al-Attiyah έβγαλαν την ημέρα χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, σημειώνοντας τον τρίτο και τον τέταρτο καλύτερο χρόνο αντίστοιχα. Κι έτσι ο Γάλλος, όχι απλά διατήρησε τα ηνία στη γενική κατάταξη αλλά διεύρυνε το προβάδισμά του λίγο άνω των 6 λεπτών.

Όμως παρότι ο μαραθώνιος του Ράλι Ντακάρ 2021 έχει πολύ δρόμο ακόμα, φαίνεται πως η νίκη στην κατηγορία των αυτοκινήτων θα κριθεί ανάμεσα στους δύο προαναφερθέντες. Κι αυτό διότι ο τρίτος στην κατάταξη, Carlos Sainz, είχε άλλη μία εφιαλτική ημέρα. Ο Ισπανός χάθηκε ξανά, έχασε άλλα 30 λεπτά και παρότι προσπάθησε στο δεύτερο μισό της ειδικής να καλύψει το χαμένο έδαφος, είναι πια 48 λεπτά πίσω από τον teammate του στην X-raid Mini JCW.

Για τη Toyota Gazoo Racing ήταν μία ημέρα με γλυκόπικρη γεύση. Μπορεί ο νικητής του 2009, Giniel de Villiers, να σημείωσε τον καλύτερο χρόνο της ημέρας, όμως ο Henk Lategan που φλέρταρε με το βάθρο, είχε ένα ατύχημα που τον έθεσε εκτός μάχης. Ο Νότιο-Αφρικανός κατέστρεψε το Hilux και τραυματίστηκε ευτυχώς ελαφρά (σπασμένη κλείδα).

Με τον Lategan εκτός αγώνα, τέταρτος γενικής είναι πλέον ο Kuba Przygonski της Overdrive Racing Toyota, με έκτο τον Martin Prokop που ανακάμπτει με το Ford Raptor RS.

Στους χαμένους της ημέρας συγκαταλέγεται και ο Sebastien Loeb, που έχασε τον προσανατολισμό του και μαζί περίπου 30 λεπτά. Κι όταν βρήκε το δρόμο, είχε άλλα τρία (!) κλαταρισμένα ελαστικά, με αποτέλεσμα να χαθεί άλλη μισή ώρα.

Δύο περίπου ώρες έχασε ο Mathieu Serradori, όταν απώλεσε ένα τροχό από το Century CR6 και χρειάστηκε να περιμένει για βοήθεια μέσα στην ειδική.

Αναλυτικά οι καλύτεροι χρόνοι στη 5η ειδική:

1 Giniel de Villiers/Alex Haro Bravo (Toyota Gazoo Racing) 5h09m25s
2 Brian Baragwanath/Taye Perry (Century Racing) +58s
3 Stéphane Peterhansel/Edouard Boulanger (X-raid Mini JCW) +2m25s
4 Nasser Al-Attiyah/Mathieu Baumel (Toyota Gazoo Racing) +4m38s
5 Martin Prokop/Viktor Chytka (Orlen Benzina Team Ford) +5m06s
6 Yazeed Al Rajhi/Dirk Von Zitzewitz (Overdrive Racing Toyota) +9m16s
7 Orlando Terranova/Bernardo Graue (X-raid Mini JCW) +9m24s
8 Nani Roma/Alex Winocq (Bahrain Raid Xtreme Hunter) +10m31s
9 Carlos Sainz/Lucas Cruz (X-raid Mini JCW) +15m19s
10 Jakub Przygónski/Timo Gottschalk (Overdrive Racing Toyota) +18m58s

H γενική κατάταξη στην κατηγορία των αυτοκινήτων:

1 Peterhansel/Boulanger (X-raid Mini JCW) 18h28m02s
2 Al-Attiyah/Baumel (Toyota Gazoo Racing) +6m11s
3 Sainz/Cruz (X-raid Mini JCW) +48m13s
4 Przygónski/Gottschalk (Overdrive Racing Toyota) +1h04m49s
5 Prokop/Chytka (Orlen Benzina Team Ford) +1h10m32s
6 Al Qassimi/Panseri (Abu Dhabi Racing Peugeot) +1h21m21s
7 Roma/Winocq (Bahrain Raid Xtreme Hunter) +1h24m56s
8 Terranova/Graue (X-raid Mini JCW) +1h30m05s
9 Baragwanath/Perry (Century Racing) +1h38m50s
10 Sébastien Loeb/Daniel Elena (Bahrain Raid Xtreme Hunter) +1h40m07s

Στα φορτηγά, ταχύτερος ήταν ξανά ο Dmitry Sotnikov της KAMAZ, με τον Aliaksei Vishneuski να ηγείται των προσπαθειών της MAZ και να τον ακολουθεί από κοντά. Ωστόσο στη γενική κατάταξη η Ρωσική αρμάδα συνεχίζει στο 1-2, με τον Sotnikov να πλαισιώνεται από τον Anton Shibalov.

Στα χαμηλού βάρους Side by Side, ο καλύτερος χρόνος ανήκε στον Chaleco Lopez που είδε τον Aron Domzala να χάνει έδαφος. Συγκεκριμένα, ο Πολωνός ήταν 6μιση λεπτά πιο αργός και πλέον στη γενική, ο Χιλιανός έχει προβάδισμα σχεδόν δέκα λεπτών.

Στην κλάση Τ3 επικράτησε ο Seth Quintero σημείωσε την καλύτερη επίδοση και άνοιξε τη διαφορά του από την πέμπτη στη συγκεκριμένη ειδική διαδρομή, Cristina Gutierrez, στα 80 λεπτά.

Η έκτη ειδική διαδρομή έχει αφετηρία στη Μπουράιντα και τερματισμό στη Χάυλ, με το αρχικό πλάνο να αφορά 625 χιλιόμετρα, τα 419 εκ των οποίων χρονομετρημένα. Μία δοκιμασία όπου η πλοήγηση αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο. Κι αυτό παρά τις επεμβάσεις των διοργανωτών που λόγω των πολλών προβλημάτων που αντιμετώπισαν τα πληρώματα στην πλοήγηση στην ΕΔ5, αποφάσισαν να καθυστερήσουν την έναρξή της κατά 90 λεπτά (για να έχουν περισσότερο χρόνο όσο έφτασαν με πολύ μεγάλη καθυστέρηση στο bivouac) ενώ το χρονομετρημένο κομμάτι μειώθηκε κατά 100 χιλιόμετρα.

Διαβάστε ακόμα:
Ο Βασίλης Ορφανός μιλάει στο NewsAuto για το Ράλι Ντακάρ 2021

To Road-Book του Ράλι Ντακάρ 2021

Το Ράλι Ντακάρ 2021 σε αριθμούς

Δημοφιλή στο Protothema.gr